Stom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 07:19

Of mensen die ALLE berichten delen van een bedrijf op Facebook. Ik ben lid van een Griekse honden/katten adoptie stichting en er zijn mensen die werkelijk elk bericht over een dier ter adoptie/geplaatst dier/vrijwilligers oproep/leuk verhaal van een dier bij diens nieuwe thuis/overleden dier plaatsen. Ik heb er zelf weinig last van want ik ben niet bevriend met de mensen die dat doen gelukkig, maar ik stel me weleens voor hoe dat moet zijn als je hele tijdlijn vol staat met gedeelde berichten.

Daarover gesproken: herinneren we ons de like & deel acties nog? Daar waren ook fanatiekelingen bij die overal een kans op probeerden te maken...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 07:24

Yavanna schreef:
Maar ik kan haar niet verwijderen, aangezien het familie is.

O jawel hoor. Juist je familie hoort daar tegen te kunnen.

En anders kun je diegene ook muten. Ik weet even niet meer hoe dat in facebook-speak heet. Maar dat je de berichten van diegene niet meer ziet.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 07:54

Koper schreef:

En anders kun je diegene ook muten. Ik weet even niet meer hoe dat in facebook-speak heet. Maar dat je de berichten van diegene niet meer ziet.

Oh, dat muten is een goed idee van je, verwijderen gaat echt niet, ze leeft voor FB en gaat me dan stalken dat ik haar ontvriend heb. Sommige mensen leven op FB.
Zo stom, mijn darmen zijn weer aan hun eigen leven bezig.. pffff.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 08:02

Koper schreef:
Yavanna schreef:
Maar ik kan haar niet verwijderen, aangezien het familie is.

Ja hoor. Eén familielid met corona complotten heb ik zo van SM afgekiept.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 11:44

Yavanna schreef:
Koper schreef:

Oh, dat muten is een goed idee van je, verwijderen gaat echt niet, ze leeft voor FB en gaat me dan stalken dat ik haar ontvriend heb. Sommige mensen leven op FB.
Zo stom, mijn darmen zijn weer aan hun eigen leven bezig.. pffff.

Oh god dit herken ik zo. Naast familielid plaatst hele discutabele berichten momenteel over joden/israel. Schaam me er echt voor :=
Ik kijk sowieso niet meer op fb maar soms als ik me slecht voel over mezelf bezoek ik de profielen van deze personen en dan voel ik me een stuk beter.

Yavanna

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 12:12

Of mensen die klakkeloos alles op FB delen, maar niet verder kijken dan hun neus lang is. Hoe vaak ze ook een hoax of nepbericht liken, delen of beantwoorden, zeldzaam.
Meestal plaats ik dan HOAX, check hoaxwijzer.. En maar lief blijven antwoorden.
En waar ik op FB ook erg tegenaan loop en dus stom vind, al die zielige verhalen vol met spelfouten over dat ze geld of een dienst willen hebben, omdat ze zwaar ziek zijn, iets gesloopt is of gejat, of iemand waar zijn bootje van is gesloopt, kan het me niet voorstellen, want het ding ziet er al als sloophout uit.. Hoeveel mensen er nog intrappen, bizar.
Waarom ik op FB zit? Vanwege een aantal goede vrienden uit het buitenland en vanwege de verkooppagina’s. Maar verder doe ik er weinig mee.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 16:33

Ik kwam laatst echt een bericht op Facebook tegen dat iets van "als u dit bericht niet naar 10 mensen doorstuurt zullen uw persoonlijke gegevens gedeeld worden met Facebook", diegene is blijven hangen in 2005 :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 16:36

Of van die kopieer en plak berichten.

Deze kwam ik net tegen:

Blijkbaar heeft iemand een andere manier gevonden om mensen te kwetsen en te beledigen zonder reden. Iedereen opletten. Er is een nieuwe hacker op Facebook die een kwetsende zin van je plaatst onder de opmerkingen van je contacten. Het is erg kwetsend en het lijkt erop dat jij het geschreven hebt. Je ziet het niet, maar je contacten wel. Deze situatie kan tot veel misverstanden leiden.
Ik wil aan al mijn contacten zeggen dat als je een beledigend of ongepast antwoord van mij krijgt, ik het niet ben ... ik wil graag dat je me laat weten als dit gebeurt!
Dank je wel!
Je kunt kopiëren en plakken. Hoe sneller hij of zij geblokkeerd is, hoe sneller we van die hacker af zijn.. @

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:17

De labubu hype...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:32

Ehh, de watte?

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:39

Stom,echt grrrrrrr stom is dat mijn frozen shoulder het vertikt om los te komen.
Ben nu 7 maanden onderweg en het schiet voor geen meter op(zijwaarts/voorwaarts iets onder navelhoogte zeg maar.
Hoger kom ik niet |o

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 20:12

Koper schreef:
Ehh, de watte?

:D Lelijke poppetjes om aan je tas te hangen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 20:32

O. Dank je wel prompter.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 20:47

purny schreef:
De labubu hype...

En dan de prijzen die er voor gevraagd worden. Ja, die hype is echt te stom voor woorden, hysterisch in de rij staan omdat je zo’n stom poppetje hebt :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 20:48

Ik heb die poppetjes maar even gegoogeld. Waarom is het een hype?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 20:57

Mijn leerlingen zijn ook weg van die poppetjes, begrijp het ook niet.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 21:06

De laatste hype met poppetjes die ik heb gezien dat waren die huggy wuggy's, die vond ik toen ook zo raar.

Die loom bandjes hype die snapte ik nog vanwege de mogelijkheden en de creativiteit, maar dit soort dingen snap ik dan weer niet

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 21:16

Koper schreef:

Omdat influencers ze onder de jongeren/jong volwassenen populair hebben gemaakt, mn in Azië.
er zijn er al voor een paar 100 euro verkocht. Je weet ook niet wat er in het zakje zit begreep ik. Dus is een verrassing en de zeldzame worden veel geld waard.
Was pas geleden een item over in het nieuws

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 21:20

Te moe zijn om echt te kunnen slapen. Dus net even een half uurtje gedut en een half uur op bed gerust. Zodat ik vanavond hopelijk wel kan slapen.

Slapen = stom

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 21:45

Koper schreef:
O. Dank je wel prompter.

Graag gedaan :))

Ik heb zelf een pluche beker cappuccino met een gezichtje en voetjes aan mijn tas van Jellycat, die ziet er tenminste leuk uit en een stuk goedkoper :))

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:17

Yavanna schreef:
Koper schreef:

Omdat influencers ze onder de jongeren/jong volwassenen populair hebben gemaakt, mn in Azië.
er zijn er al voor een paar 100 euro verkocht. Je weet ook niet wat er in het zakje zit begreep ik. Dus is een verrassing en de zeldzame worden veel geld waard.
Was pas geleden een item over in het nieuws

Wij hadden ze in de jaren 70 ook. Lelijk plastic spul. Waarde? € 4,— of zo.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 07:39

rien10 schreef:
Wij hadden ze in de jaren 70 ook. Lelijk plastic spul. Waarde? € 4,— of zo.

Nee, dit zijn andere
https://nl.wikipedia.org/wiki/Labubu

Stom, je neus openkrabben in je slaap en je kussen onderbloeden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 07:43

Wat een stomme poppen zeg. :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 07:49

Stom dat ik mij de halve nacht heb liggen afvragen waarom de koe van de overbuurman zo'n kabaal maakte.

En ook heel stom dat gister de laatste aflevering van Taskmaster was en we maanden moeten wachten op het volgende seizoen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 08:07

Stom de katten van mijn buurman waren doodsbang voor mijn herder maar dus reuze agressief tegen mijn terrier en de pup. Moet nu steeds voorzichtig de voordeur openen en mezelf bewapenen om mijn honden te kunnen verdedigen tegen 2 katten pffff. Die katten lopen nu ook opeens in de achtertuin en op onze kennel (niet in gebruik) daar hangt een ouderwetse bel boven en ze speelden vannacht met het touwtje van die bel. Erg gezellig middernacht grrrrr