Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:46

Relaxed schreef:
DuoPenotti schreef:
Balen zeg

Dan ben ik wel benieuwd naar het antwoord.
Mijn ingeving zou zijn 80.
130 mag alleen maar in de avond. (en dan ook niet overal)
100 mag je niet als je er een aanhanger achter hebt. Blijft 80 over.

Maar mijn redenatie is wellicht ook fout.
Al erg lang geleden examen gedaan.

Als het om een examen voor aanhanger ging dan is het antwoord idd duidelijk :j

Mijn ervaring is wel dat het CBR echt geen vragen stelt waar meerdere antwoorden op mogelijk zijn, echter moet je wel echt de vragen goed lezen weet ik nog.

Ja ik neem aan dat de vraagstelling bij deze vraag wel iets specifieker was

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:46

130 is ook niet overal, genoeg stukken wat altijd 120 is gebleven
En 120 is ook alleen in de avond.
100 is het algemene. Zonder er iets achter dan. Maar gezien dat met B ook mag er wat achter hangen. Dan mag je dus 90. dus iedereen mag 80. Maar dat is idd misschien te ver doorgedacht.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 22-12-22 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:48

DuoPenotti schreef:
100 is het algemene. Zonder er iets achter dan. Maar gezien dat met B ook mag er wat achter hangen. Maar dat is idd misschien te ver doorgedacht

Als de vraagstelling was “Hoe hard mag je minstens op de snelweg” dan is het antwoord 80 idd

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:49

En er staan toch ook foto's bij die examens, ik vermoed dat je daar dan iets uit had af kunnen leiden?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:50

Dat was de hele vraagstelling met als afbeelding alleen een auto die de die invoegstrook oprijdt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:50

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:51

fotolijstje schreef:
Relaxed schreef:
Dat is k*t, maar kan het CBR niks aan doen toch?

De vragenstelling sloeg helemaal nergens op
Er was dus een vraag dat ging over hoe hard je op de autosnelweg mag, 80, 100 of 130. In principe is alles goed dus welke zou je überhaupt moeten kiezen
Moet wel toegeven dat ik echt niet 2 weken van te voren begonnen ben met leren :Y)

Ik zou ook 100 hebben gekozen, want het gaat over een personenwagen zonder aanhanger. Er zijn uitzonderingen waar je op bepaalde stukken 130 mag, en uitzonderingen waar je langzamer moet, maar dat zijn dacht ik vooral uitzonderingen op de normale situatie op de snelweg.
Wel een vervelende vraag inderdaad, want het is niet zo zwart wit, overal zijn uitzonderingen voor te bedenken waardoor alle antwoorden mogelijk zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:52

Niobe schreef:
DuoPenotti schreef:
100 is het algemene. Zonder er iets achter dan. Maar gezien dat met B ook mag er wat achter hangen. Maar dat is idd misschien te ver doorgedacht

Als de vraagstelling was “Hoe hard mag je minstens op de snelweg” dan is het antwoord 80 idd

ja ook weer een punt :j

Dus idd wat was de precieze vraag en het antwoord. Er benieuwd nu :j

edit, lees nu het stuk van relaxed

dan moet het antwoord idd zo moeilijk niet zijn als er een foto met tijdstip en je auto zonder kleine aanhangwagen te zien is

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:59

Tijdstip was er niet bij vermeldt, daarom twijfelde ik voor 100 en 130 :=

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:03

Shenavallie schreef:
En jouw onderschrift komt van een gebouw bij het Leidseplein. Die moest ik altijd voor toeristen vertalen. :D

Ja, dat potjeslatijn vind ik erg leuk. En bovendien best nuttig advies :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:04

DuoPenotti schreef:
ja ook weer een punt :j

Dus idd wat was de precieze vraag en het antwoord. Er benieuwd nu :j

edit, lees nu het stuk van relaxed

dan moet het antwoord idd zo moeilijk niet zijn als er een foto met tijdstip en je auto zonder kleine aanhangwagen te zien is
En dat kun je ook gewoon oefenen in de oefenexamens, dit soort vragen. := Dan krijg je ook tips over waar je op moet letten in de foto.

Telpeva schreef:
Ik zou ook 100 hebben gekozen, want het gaat over een personenwagen zonder aanhanger. Er zijn uitzonderingen waar je op bepaalde stukken 130 mag, en uitzonderingen waar je langzamer moet, maar dat zijn dacht ik vooral uitzonderingen op de normale situatie op de snelweg.
Wel een vervelende vraag inderdaad, want het is niet zo zwart wit, overal zijn uitzonderingen voor te bedenken waardoor alle antwoorden mogelijk zijn.
"U rijdt in een BMW 5 serie, hoe hard mag u hier?" :')

Overdag mag je nergens 130, dus die vraag is wel vrij zwart-wit. Maximumsnelheid op de snelweg overdag is 100kph, moeilijker is het echt niet. :=

fotolijstje schreef:
Tijdstip was er niet bij vermeldt, daarom twijfelde ik voor 100 en 130 :=
Maar je ziet toch wel of het dag of nacht is? :+ Ik blijf erbij: met het oefenen van de vragen, had je deze vraag gewoon goed kunnen beantwoorden.

Je kunt moeilijk het CBR de schuld geven omdat je er zelf met de pet naar gegooid hebt. :=

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:05

S ochtends is het niet altijd donker :)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:07

Mkango schreef:
Overdag mag je nergens 130, dus die vraag is wel vrij zwart-wit. Maximumsnelheid op de snelweg overdag is 100kph, moeilijker is het echt niet. :=

En 130 is ook alleen op sommige snelwegen toegestaan 's nachts, waar ik rij is het bijna overal 100 / 120. 100 is echt het enige logische antwoord :j

Tenzij je in die BMW zit, dan is sky the limit :Y)

Captain schreef:
Ja, kijk ik vind opmerkingen over dierenwelzijn altijd goed. En nee, ik hoef geen subtop te kunnen rijden om te zien of een paard in de bek geragd wordt (even als voorbeeld) maar als je constant commentaar hebt op alles en iedereen op de manier waarop ze rijden, maar zelf niet eens een rondje door de bak kan stappen zonder er half af te vallen waar heb je het dan over? :')

Valt me vaker op, dat men de theorie echt wel kent maar het in de praktijk niet toe kan passen. Maar heb dan ook geen commentaar of tips voor anderen aub.

Nogmaals, als het over dierenwelzijn gaat dan hangt daar geen niveau aan wat mij betreft.

Ik had ook niet het dierenwelzijn in gedachten, je hoeft van mij zeker geen 160 te springen (of uberhaupt te kunnen springen for that matter ) om te weten dat zoiets als je paard barreren of bovenhands in elkaar meppen na een weigering niet oke is. Om maar een voorbeeld te noemen :)

Maar als iemand loopt te miepen over details van andermans zit, en dat het tempo misschien net hoger of lager kon, of dat er meer ontspanning of impuls had moeten zijn, of paard zijn kop net te hoog of net achter de loodlijn had of net teveel op de voorhand of.... en hoe het allemaal perfect had gemoeten, dan denk ik joh, stap er eens op en laat mij zien hoe het moet :j

Dat zijn vaak zelf mensen die 1000 excuses hebben waarom hun eigen paard toch niet perfect loopt (want ras, afstamming, leeftijd, ziekte, en uiteraard "trauma uit het verleden" :+ ) maar anderen dezelfde ruimte niet willen gunnen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:08

Citaat:
"U rijdt in een BMW 5 serie, hoe hard mag u hier?"

moet u hier bij het veranderen van rijbaan uw knipperlicht gebruiken?

In de avond is het ook niet altijd donker, maar vaak ook wel.
Om 11 uur is het nooit donker...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:08

Ik gebruikte altijd een website waarbij je continue een soort examen kon doen met vragen die aardig in de buurt kwamen van een echt examen. Qua vorm leek het er ook wel op.

Kost wel geld moet je een abonnement op hebben , maar ik vond het heel fijn en super handig.

Ik ben pas geslaagd bij de derde keer onder het nom 3x is scheepsrecht. Maar een dagcursus was ik niet nodig. Al zou ik dat misschien in jouw geval wel doen.

Alleen heb ik nog de vorige versie van het examen gedaan weet inmiddels dat het wel wat lastiger is geworden en er meer onderdelen zijn toegevoegd.

Edit website gevonden
https://www.theorieexamen.nl/theorie-examens

Kwestie van herhalen , herhalen en nog eens blijven herhalen. Veel theorie is bij mij aardig blijven hangen en ben het toch nog wel vaal nodig.
Laatst bijgewerkt door Zebrastreep op 22-12-22 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:10

Bij 130 staat het er geloof ik ook een bord bij wanneer je de snelweg op rijdt, met de tijden erop. Hier in de omgeving in elk geval wel.

Met zo'n bmw of random audi gelden andere regels, dat is gewoon: doe waar je op dat moment zelf zin in hebt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:11

DuoPenotti schreef:
Citaat:
"U rijdt in een BMW 5 serie, hoe hard mag u hier?"

moet u hier bij het veranderen van rijbaan uw knipperlicht gebruiken?

In de avond is het ook niet altijd donker, maar vaak ook wel.
Om 11 uur is het nooit donker...
Je moet ook niet al te bijdehand willen doen, het CBR doet niet aan strikvragen, dus als het licht is, is het overdag; is het donker, dan is het na 7u. En nogmaals: met het oefenen van de vragen, kom je daar vanzelf achter.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:11

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:14

Mkango schreef:
Je moet ook niet al te bijdehand willen doen, het CBR doet niet aan strikvragen, dus als het licht is, is het overdag; is het donker, dan is het na 7u. En nogmaals: met het oefenen van de vragen, kom je daar vanzelf achter.

Dat bedoel ik dus ook. Was als antwoord op de opmerking van fotolijstje. In de ochtend is het niet altijd donker.
Nee in de avond ook niet.
Dus als het licht is is het wel overdag :j

In mijn fossielen tijd heb ik op locatie theorieles gevolgd.
Daar kreeg je dan ook steeds oefenvragen zoals ze bij het examen ook gesteld werden.
Met idd waar op te letten.
Ik denk dat het toen simpeler was dan nu, al zakten er toen ook genoeg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:16

fotolijstje schreef:
gezakt :') :')
klote CBR

Laat me raden op 1 klein dom foutje. :=

Succes volgende keer. *\%/*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:19

Fly_high schreef:
Dat zijn vaak zelf mensen die 1000 excuses hebben waarom hun eigen paard toch niet perfect loopt (want ras, afstamming, leeftijd, ziekte, en uiteraard "trauma uit het verleden" :+ ) maar anderen dezelfde ruimte niet willen gunnen.

Vooral de trauma's ja.. Maar eigenlijk is het 95% het gebrek aan eigen vermogen/kennis om zo'n paard op te leiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:21

DuoPenotti schreef:
Mkango schreef:

Dat bedoel ik dus ook. Was als antwoord op de opmerking van fotolijstje. In de ochtend is het niet altijd donker.
Nee in de avond ook niet.
Dus als het licht is is het wel overdag :j

In mijn fossielen tijd heb ik op locatie theorieles gevolgd.
Daar kreeg je dan ook steeds oefenvragen zoals ze bij het examen ook gesteld werden.
Met idd waar op te letten.
Ik denk dat het toen simpeler was dan nu, al zakten er toen ook genoeg.
Oooo, sorry, verkeerd geïnterpreteerd. Maar dan zeggen we idd hetzelfde! :D

Ik weet niet of het nu moeilijker is dan een paar decennia geleden, het is vooral een kwestie van stampen en oefenen. En vergeet ook niet dat je een groot deel van de verkeersregels al kent, want je groeit immers op in het verkeer en met de regels van nu, wandelt en fietst etc.

Captain schreef:
Fly_high schreef:

Vooral de trauma's ja.. Maar eigenlijk is het 95% het gebrek aan eigen vermogen/kennis om zo'n paard op te leiden.
"Help, mijn paard wil z'n box niet in/niet van het erf af/niet stilstaan op de poetsplaats, wat voor trauma heeft hij?" |( |(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-12-22 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:22

ja of ik was gewoon wazig in schrijven, dat komt vaker voor dan dat jij het verkeerd interpreteert waarschijnlijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:23

DuoPenotti schreef:
ja of ik was gewoon wazig in schrijven, dat komt vaker voor dan dat jij het verkeerd interpreteert waarschijnlijk :P
Beide dingen gebeuren. :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:24

Ik deed op het laatst gewoon niks meer uit theorie boek leren, maar had een cd waar de oefen examens op stond en ging dat eindeloos oefenen.