Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 18:40

Ik heb 4 grote balen kuil te koop staan. Zeker 15 vragen gehad van 1 man. Steeds netjes beantwoord en uiteindelijk zegt hij 'ik wil er graag 1 proberen. Het is voor een stichting mag ik hem gratis ophalen' Uhm nee de prijs staat in de advertentie...jullie fokken veel, staat veel te koop en vragen jullie geld voor. Wij vragen dat ook voor ons geteelt product.

Einde gesprek haha

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 22:37

Hier een veelzijdigheidzadel verkocht via marktplaats en moet deze verzenden. Vind daar maar eens een passende doos voor :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 22:45

afkepieteke schreef:
Hier een veelzijdigheidzadel verkocht via marktplaats en moet deze verzenden. Vind daar maar eens een passende doos voor :+

Vier bananen dozen in elkaar zetten, werkte hier goed ;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 22:56

2 redelijk grote dezelfde dozen werkt ook.
De onderste zet je neer met de flappen omhoog. De ander op de kop met de flappen omlaag. En dan schuif je ze in elkaar.
Berg ducttape er om en klaar :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:17

Als je via een krantenwinkel verzend: zij hebben meestal wel grotere dozen liggen van leveringen, bij ons in de krantenwinkel waren ze super blij er op die manier vanaf te komen haha.

Motor is gisterenavond opgehaald, die jongen was echt heel sympathiek! Was een heel vlotte koop, hij houdt me op de hoogte wat het uiteindelijke probleem is, dus ik hou er nog een fijn contact aan over ook haha.
Op deze manier verkoop ik die van mijn stiefvader ook nog :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:06

@LWDaisy: dat zijn altijd hele fijne verkopen.
@afkepieteke: ik heb al vele westernzadels verkocht én opgestuurd, dus een Engels zadel moet zeker lukken. Grote dozen zijn in veel winkels te krijgen en 2 kleinere dozen kunnen idd in elkaar gezet worden.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:22

Ik ben op zoek naar een EBike en er stond een mooie hier 6 km vandaan. Ik stuurde een bericht of ik even mocht proeffietsen om te zien of hij me past. Blijkt de man en de fiets hier minstens 50 km vandaan te wonen. Nou laat maar zet het er even bij waar het object staat.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 08:23

pillow schreef:
Ik ben op zoek naar een EBike en er stond een mooie hier 6 km vandaan. Ik stuurde een bericht of ik even mocht proeffietsen om te zien of hij me past. Blijkt de man en de fiets hier minstens 50 km vandaan te wonen. Nou laat maar zet het er even bij waar het object staat.

Ah bah, da's idd vervelend. Ik heb er bij de motor speciaal op gelet, ik woon zelf ook een stuk uit de richting ten opzichte van de garage waar ik hem gestald had. Daar let je als verkoper toch op..

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:34

Het is heeft niks met raar te maken, maar ik weet niet wat ik moet doen.
Ik heb een hoofdstel verkocht nieuwprijs 100,- hoofdstel is 2x gebruikt en kwam daarna in de schuur te hangen omdat het paard niet bereden kon worden.
Hoofdstel heb ik in november vorig jaar gekocht. Hoofdstel was in goede staat maar omdat het in de schuur blijft hangen te koop gezet voor 40,-.
Verkocht, koper heeft hem binnen alleen vind het hoofdstel niet nieuw, verkleurd? En vind oude hoofdstel er beter uit zien.

Ik herken het hoofdstel er niet in. Ik vond hem zelf heel mooi van kleur, en toen ik hem niet meer ging gebruiken heb ik hem ingevet goed gedroogd en opgehangen aan een haakje.
Hij zag er naar mijn weten echt gewoon nog net zo nieuw uit.. weinig gebruikt.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:39

Poe lastige.. op haar kosten terug laten sturen en geld terugboeken?

Persoonlijk vind ik dan dat je iets moet komen ophalen maar ik zou het dan op deze manier oplossen zodat je er geen gezeur over krijgt.

Heeft ze een foto van het oude hoofdstel? Dat is dan dezelfde variant?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:42

Wiwabalia schreef:
Poe lastige.. op haar kosten terug laten sturen en geld terugboeken?

Persoonlijk vind ik dan dat je iets moet komen ophalen maar ik zou het dan op deze manier oplossen zodat je er geen gezeur over krijgt.

Heeft ze een foto van het oude hoofdstel? Dat is dan dezelfde variant?

Een andere hoofdstel heeft ze vermoed ik.
Ik had het zelf ook opgehaald.
Ik zal haar reactie even afwachten want haar vraag was wanneer het hoofdstel gekocht was, en anders moet ik dat maar aanbieden. Jammer.
Want ik weet niet of ik nu precies hetzelfde terug ga krijgen als hoe ik het verstuurd heb.
Vind het wat eng.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:44

Misschien om een foto vragen zodat je het kan beoordelen..

Aan de andere kant denk ik vaak wel gekocht is gekocht. Je bent geen winkel natuurlijk..

Wij hebben het hier gehad met iemand die iets opgehaald had, was ineens niet goed.. tja sorry je mag het uitgebreid komen bekijken, en als je het dan enthousiast meeneemt, hou ik wel mijn poot stijf.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 08-03-24 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:47

Ik vind dat het verlies van de koper.. Je bent geen winkel. Verzonden is verkocht en garantie tot de voordeur m.i..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:50

Ze heeft toch een foto gezien van het hoofdstel nadat het een tijd in de schuur had gehangen... neem ik aan, iig niet van de nieuwstaat toen je hem zelf net gekocht had.
Nu kan een foto met of zonder flits wel verschil maken in hoe iets toont (vaak doe ik beide erbij), maar dan nog is het de keus van de koper.
Van €100 naar €40 is al een mooie deal zou ik zeggen. Dus als de koper het tegen vind vallen mag die het zelf weer verkopen.
Dan had ze het maar op moeten halen en ter plekke bekijken. Zoals Wiwabalia al zegt... je bent geen winkel!

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:52

Friesfanaat schreef:
Ik vind dat het verlies van de koper.. Je bent geen winkel. Verzonden is verkocht en garantie tot de voordeur m.i..

Kreeg de vraag of ik hem echt nieuw eruit vond zien.
Ja, eigenlijks zoals ik hem gekocht heb in de winkel.
Wellicht dat het door het hangen kwam zei ze. Maar ze neemt haar verlies zegt ze.

Ik vind het erg lastig om in deze situatie erop te reageren als iemand er niet blij mee is. Ik had er graag iemand wel blij mee willen maken.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:54

FennyPower schreef:
Friesfanaat schreef:

Wellicht dat het door het hangen kwam zei ze. Maar ze neemt haar verlies zegt ze.

Ik vind het erg lastig om in deze situatie erop te reageren als iemand er niet blij mee is. Ik had er graag iemand wel blij mee willen maken.

Wellicht wat pessimistisch, maar ik denk dat er ook types zijn die proberen na de koop nog wat van de prijs af te dingen als ze het artikel ontvangen hebben. dus niet dat ze er niet blij mee zijn, maar dat ze voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:54

FennyPower schreef:
Friesfanaat schreef:

Je hoeft niet altijd een Pleaser te zijn O:) . Mevrouw 'neemt haar verlies'. Prima. Whatever. En doorrrrrrrrr......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:00

Je kunt niet iedereen blij maken, moet je naast je neer kunnen leggen.
Ik heb eens een vintage-look vloerkleed verkocht. Dat had hier een jaar gelegen in een huis zonder dieren, binnen altijd zonder schoenen, één persoon.
Die ging na het hier bekeken te hebben (weliswaar 's avonds) bij thuiskomst volledig uit haar panty omdat het 'tot de draad versleten was'. Wilde haar geld terug én 2x benzinekosten!!
Terwijl ze het hier zo mooi vond en de kleuren wat ze zocht.
Die kon dus -op een nette manier verwoord- de boom in :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:01

Sommige mensen zijn niet goed.. :=

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:05

De mooiste verkopen vind ik altijd aan mensen die het niet zo breed hebben, die gun ik het wel altijd extra.

Zo hadden wij een mooi peuterbad, van intex. 1 jaar oud, mensen komen het ophalen en mochten het voor weinig meenemen maar de staat was nog zo goed als nieuw maar ik was in een opruimbui dus weg ermee.

Kinderen waren helemaal door het dolle heen en wij konden aan ze zien dat ze het een stuk minder breed hadden dan de meeste van ons hier, dat doet mij dan toch goed. :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:05

DubbelFun schreef:
Wilde haar geld terug én 2x benzinekosten!!

8)7 8)7 8)7
Wat is het volgende? Smartengeld? Compensatie voor verloren tijd?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:08

foxy80 schreef:
DubbelFun schreef:
Wilde haar geld terug én 2x benzinekosten!!

8)7 8)7 8)7
Wat is het volgende? Smartengeld? Compensatie voor verloren tijd?

Een schadevergoeding voor het geleden leed denk ik haha.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:11

Ik vergeet communicatiekosten mobiel, slijtagekosten aan de banden en vergoeding voor risico op verkeersboetes. :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:17

foxy80 schreef:
Ik vergeet communicatiekosten mobiel, slijtagekosten aan de banden en vergoeding voor risico op verkeersboetes. :D

Versnelde orgaanslijtage wegens ergernis......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:43

Cowboy55 schreef:
[Versnelde orgaanslijtage wegens ergernis......

LOL... die houden we er in :+