Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:19

ingedebruijn schreef:
nienke555 schreef:
Een zelftest is dat inderdaad. Dat is toch wat anders dan een test bij de GGD of andere instantie die straks geld kost :)

Zelftesten zijn ook niet gratis toch? Of heb ik iets gemist.

Ja voor onderwijs wel! Tenminste, tot nu toe.

Maar daarnaast zijn die testen ook niet verplicht, het wordt nooit gevraagd of gecontroleerd. Bij mij op het hbo (Van Hall Larenstein) had maar 13% van de studenten zelftesten aangevraagd. Schrikbarend laag :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:24

Spenk schreef:
Voor de scholen blijft het beleid van 2x per week zelf testen toch ook dacht ik?

Klopt. En voor middelbare scholen blijven de 1,5 m en mondkapjes gelden. Die 2x testen zijn zelftesten die kinderen meekrijgen en dan is het advies dat ze zichzelf 2 keer per week testen. Ik moet eerlijk zijn dat ik dat mijn dochter nooit verplicht heb of echt 2 vaste testdagen had, laat staan er met een meetlat naast staan hoe diep ze dat stokje in haar neus moest doen. Ze had gewoon geen klachten en ik vind het dan niet perse nodig. Ze heeft zichzelf wel wat keren getest en het is makkelijk dat mocht iemand van ons klachten hebben, je jezelf dan snel even kunt testen.

Nu is ze volledig gevaccineerd. Vanaf as woensdag zit de tweede er weer een week in. Dan hoeft ze zich van mij helemaal niet meer te testen. Hier in de regio is vandaag bellen, vandaag of morgen al een prik. Dus iedereen had gevaccineerd kunnen zijn. Ik vind het al vervelend genoeg dat ze nog een mondkapje op moet ondanks dat ze volledig gevaccineerd is. Gelukkig vervalt voor haar wel de quarantaine op het moment dat een klasgenoot of leerkracht positief is.

Gnome

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:28

Vind het ook echt schokkend om te zien hoeveel mensen nog geen tweede prik hebben gehaald want dat is dan toch echt eigen keuze.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:30

Bij ons is er geen coronapas nodig in dierentuin en geen beperking op aantal mensen ( als argument 75 ha dus afstand prima te doen en over heel de dierentuin mondmasker op :x - leuk in open lucht een hele dag die vod op )

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:31

ingedebruijn schreef:
Vind het ook echt schokkend om te zien hoeveel mensen nog geen tweede prik hebben gehaald want dat is dan toch echt eigen keuze.

Ja raar ..als je de eerste gehaald hebt haal je toch ook de tweede :?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:33

besita schreef:
ingedebruijn schreef:

Vreemd idd, misschien dat ze zo veel last hadden van de eerste prik dat ze nu twijfelen over de tweede.

Ik ken niemand die er maar 1 heeft gehad eigenlijk. Mijn kennissen hebben er of 0, of 2.

besita schreef:
Bij ons is er geen coronapas nodig in dierentuin en geen beperking op aantal mensen ( als argument 75 ha dus afstand prima te doen en over heel de dierentuin mondmasker op :x - leuk in open lucht een hele dag die vod op )

Ooh hmm, welke dierentuin is dat?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:22

besita schreef:
ingedebruijn schreef:

Mwah, er is zoals gebruikelijk geen heldere informatie over maar de zéér breed gedeelde anekdotische ervaring is dat men van de 2de fors meer last heeft dan van de eerst.
Het verschil tussen de ervaring en officiële informatie is weer ónformatoe welke tot wantrouwen en skepsis leidt.
Als dan óók nog blijkt dat vaccinatie je geen vrijheid geeft omdat je bij besmetting maar zeg 50% minder besmettelijk bent, tja dan worden meer mensen kopschuw.
Terecht of niet, het is wél te verwachten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:23

Mag alleen hopen dat we dan niet op die lui gaan hangen als het gaat om de vaccinatiegraad zeg. Graag of niet hoor.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:43

Ik ken wel mensen die de tweede niet halen. Die redenen lopen uiteen van erg ziek zijn van de eerste tot geen vertrouwen in het beleid meer hebben.

Voor alles is wat te zeggen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:45

Wellicht hebben die mensen ook gewoon al covid gehad?
Als iemand er echt goed ziek van was, dan snap ik heel goed dat je de 2e wellicht laat zitten als je verder niet in de risicogroep zit.
Zo heb ik bij mijn dochter ook geen 2e bmr gedaan na een week 40 graden koorts bij de hoogste dosis koortsremmers.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:46

Vond Kuipers ook wel grappig. Hij maakte zich zorgen over het opengooien van de scholen ivm besmettingen. En hij maakte zich zorgen omdat de groepsimmuniteit te laag was. Ja gek hé dat die laag blijft als je alles dicht houdt!?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:47

Sizzle schreef:
Wellicht hebben die mensen ook gewoon al covid gehad?
Als iemand er echt goed ziek van was, dan snap ik heel goed dat je de 2e wellicht laat zitten als je verder niet in de risicogroep zit.
Zo heb ik bij mijn dochter ook geen 2e bmr gedaan na een week 40 graden koorts bij de hoogste dosis koortsremmers.

Maar dan zouden die mensen naar mijn idee meegerekend moeten worden als 2e gehad. Want 1 is voldoende bij een besmetting. Anders krijg je echt een heel scheef beeld. Nu lijkt het alsof veel mensen onvoldoende beschermd zijn, terwijl ze inderdaad misschien wel voldoende beschermd zijn na 1 + besmetting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:49

De mensen met covid + 1 prik worden als volledig gevaccineerd aangemerkt en zo ook meegeteld in de cijfers. Al zijn er nu wel steeds meer mensen die dan alsnog een 2e nemen omdat het buitenland het een half jaar na je besmetting niet meer accepteert.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:57

Spenk schreef:
De mensen met covid + 1 prik worden als volledig gevaccineerd aangemerkt en zo ook meegeteld in de cijfers. Al zijn er nu wel steeds meer mensen die dan alsnog een 2e nemen omdat het buitenland het een half jaar na je besmetting niet meer accepteert.

Oké dus in de tabel mag ik er (helaas) vanuit gaan dat bijna 300000 mensen rond de 50, hun 2e gewoon niet heeft gehaald?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:09

Niet slim.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:22

bigone schreef:
Niet slim.

Volgens joú.

Zowat alles blijkt continue nét wat anders dan eerder verteld.
We moeten nu ook al een derde ronde voor de kwestbaren gaan maken nu als je de grote gemende deler van de berchten gelooft. De WHO zegt weer beter eerst de derde wereld.

Enneh, hoeveel % is er eigenlijk besmet geweest zonder door test gergistreerd te zijn? Rara waarom daar nooit een statistische steekproef naar gedaan is.

Maak je eigen keuzes, je eigen risico-afwegeing uiteraard doch het waardeoordeel slim, onslim is op basis van de onformatie niet solide gefundeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:31

ingedebruijn schreef:
Spenk schreef:

Oké dus in de tabel mag ik er (helaas) vanuit gaan dat bijna 300000 mensen rond de 50, hun 2e gewoon niet heeft gehaald?

Ik geloof dat dat ook een deel is wat door de huisartsen geprikt is en nog altijd niet goed geregistreerd daar was ook wat mee. En het is deels ook de categorie die janssen kreeg toch?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:45

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Niet slim.

Volgens joú.

Zowat alles blijkt continue nét wat anders dan eerder verteld.
We moeten nu ook al een derde ronde voor de kwestbaren gaan maken nu als je de grote gemende deler van de berchten gelooft. De WHO zegt weer beter eerst de derde wereld.

Enneh, hoeveel % is er eigenlijk besmet geweest zonder door test gergistreerd te zijn? Rara waarom daar nooit een statistische steekproef naar gedaan is.

Maak je eigen keuzes, je eigen risico-afwegeing uiteraard doch het waardeoordeel slim, onslim is op basis van de onformatie niet solide gefundeerd.

Wanneer je een eerste prik neemt en de tweede niet had je de eerste ook niet hoeven nemen want met Delta heeft één prik niet zo heel veel zin VOLGENS MIJ !

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:53

Het laatste voorbeeld onformatie:
De UK regering heeft degenen die twee verschillende vaccins of Covid en een vaccin hebben gehad tot hetzelfde als ongevaccineerd verklaard.
Dit terwijl er ook gepubliceerd is dat deze combinaties béter beschermen.
Gooi maar een muntje op.

En dan nóg op basis van wat je zelf verkiest te geloven een waardeoordeel over anderen hebben?

@Delta; wel besmettelijker, minder dodelijk is de grote gemene deler. Met 1 gewoon wat meer vatbaar en - gevolgen. Net als met de andere varianten.
De oeioeieoei-Delta tamtam is een perfect voorbeeld van de onformatie.
Imo.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:58

Bron voor minder dodelijk?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:01

Huertecilla schreef:
Het laatste voorbeeld onformatie:
De UK regering heeft degenen die twee verschillende vaccins of Covid en een vaccin hebben gehad tot hetzelfde als ongevaccineerd verklaard.
Dit terwijl er ook gepubliceerd is dat deze combinaties béter beschermen.
Gooi maar een muntje op.

En dan nóg op basis van wat je zelf verkiest te geloven een waardeoordeel over anderen hebben?

@Delta; wel besmettelijker, minder dodelijk is de grote gemene deler. Met 1 gewoon wat meer vatbaar en - gevolgen. Net als met de andere varianten.
De oeioeieoei-Delta tamtam is een perfect voorbeeld van de onformatie.
Imo.

Delta is niet minder dodelijk of minder gevaarlijk, je hebt dit al veel vaker verkondigd maar de enigste reden dat er minder doden vallen komt omdat er zeer veel mensen hun volledige vaccinatie hebben gehad.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:05

Hoorde vanmorgen een tip op de radio om van je QR code op je mobiel een screenshot te maken.
Iemand wilde in Frankrijk een terrasje pakken waar naar zijn ...sanitair werd gevraagd ofwel je vaccinatie pas maar hij had daar geen bereik en kon zijn QR code niet tonen. Hij werd toegang geweigerd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:07

Er zijn ook een hoop mensen die covid gehad hebben die niet bij een instantie geregistreerd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:09

Popstra schreef:
Hoorde vanmorgen een tip op de radio om van je QR code op je mobiel een screenshot te maken.
Iemand wilde in Frankrijk een terrasje pakken waar naar zijn ...sanitair werd gevraagd ofwel je vaccinatie pas maar hij had daar geen bereik en kon zijn QR code niet tonen. Hij werd toegang geweigerd.

Dat kan niet... of je moet een manier weten om dit te omzeilen? Maar als je een screenshot maakt in de corona check app krijg je meteen dat dit niet toegestaan is.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:10

Wat spenk zegt, je kan geen screenshot maken van je corona check app om misbruik te voorkomen.