Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:35

Popstra schreef:
Ik begreep dat Carola Schouten ook varkens liet testen op het virus

Die zullen het ook wel hebben. Hier in Nederland als enige.
Kan ze ruimen.
Ze vallen nu door de mand met het stikstof probleem, nu dus wat anders zoeken om die veestapel te verkleinen.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:37

_Penotti schreef:
Popstra schreef:

Die zullen het ook wel hebben. Hier in Nederland als enige.
Kan ze ruimen.
Ze vallen nu door de mand met het stikstof probleem, nu dus wat anders zoeken om die veestapel te verkleinen.

Huh?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:57

Het was hier in het dorp ook heel erg druk. Zelfs de stoelen van de terrasjes waren bezet. Met eigen mee gebracht drinken ...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:00

Coby schreef:
Het was hier in het dorp ook heel erg druk. Zelfs de stoelen van de terrasjes waren bezet. Met eigen mee gebracht drinken ...

Niet! |o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:01

Heeeeeeele domme vraag maar ik hoor nu voor het eerst van die nertsen. Waar worden ze voor gehouden dan, op zo'n grote schaal?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:02

Bont

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:22

Janine1990 schreef:
speurneusc schreef:
een geur die zeer onaangenaam is en je alarmeert, net zo als het geurtje dat bij het aardgas is toegevoegd, dat stinkt ook vreselijk en dan is het nog honderden keren verdund, als je pure odorant ruikt dan ga je over je nek, beetje hetzelfde effect bij slachtafval. Dat was ook de gedacht bij het ontwikkelen van die geur, het moest naar een dood iets ruiken en heel erg herkenbaar.

Ik volg je even niet..?

uitleg hoe dood en slacht afval zo'n beetje ruikt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:23

Sheran schreef:
Heeeeeeele domme vraag maar ik hoor nu voor het eerst van die nertsen. Waar worden ze voor gehouden dan, op zo'n grote schaal?

voor hun jassie nog steeds, de bont industrie leeft nog vollop

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:24

Overigens erg vaag dat daar de straten zijn afgesloten.
In Amerika waren ook katten die het hadden, maar daar werd ook gezegd de mens kan het niet van de kat krijgen.
Nou laat dat wel zo zijn (dan hebben we een probleem) al rij je over de weg bij zo'n houderij, je komt nooit binnen 1,5 meter.
Dat vind ik dus echt de boel opruien.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:53

pmarena schreef:
Wat die nertsen betreft: hier kon je een jaar of 10 (en de jaren daarna) geleden nog heul èrg goed ruiken wanneer er gevoerd werd, een vreselijk smerige gore lucht was dat, dermate goor dat je na 1 keer wel leerde om je adem in te houden als je er de volgende keer met voedertijd langs reed hoor..... :r

Als er een walm richting de wei kwam (wind onze kant op) een paar 100 meter verderop dan was dat ook niet bepaald smakelijk. Maar de laatste jaren is het niet meer op 1 of andere manier...gelukkig _/-\o_

Wij baalden wel hoor van dat uitstellen van dat verbod, als het in 2008 al bekend was geweest dat het nog tot 2024? zou duren dan hadden we misschien wel van de koop van ons huis afgezien. Het idee dat je de rest van je leven in die gore lucht moet zitten :r

Toen wisten we natuurlijk nog niet dat het allemaal wel mee zou vallen hoe vaak we het zouden gaan ruiken :)

nogal off topic, maar dit komt ook mede door het beleid van de overheid mbt wel of geen verbod hebben veel nertsenhouders nog geïnvesteerd in luchtwassers en nieuwe verbeterde stallen. Daardoor is de overlast voor jou waarschijnlijk nu een stuk minder. Na al die dure investeringen kwam dan uiteindelijk het besluit van het verbod. die investeringen zullen niet meer terugverdiend kunnen worden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:25

Coby schreef:

Ik vind dat ook wel een fout van de horeca. Hier is eigenlijk alles opgeruimd of weg gezet achter linten. Kan je dus gewoon niet bij.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:28

Poeh het is hier nu erg druk met toeristen. Sterker nog het lijkt hier nu juist eerdere drukker te zijn dan rustiger door de Corona maatregelen. Waarschijnlijk doordat er nu meer mensen in eigenland op vakantie gaan of dagje uit dan anders.

Desondanks ken ik nu nog maar 5 mensen die corona hebben gehad waarvan bij 4 maar licht griep je was en 1 iemand even aan de zuurstof moest. Voor rest tot nu toe nog geen nieuwe gevallen geweest in mijn kenniskring en lijkt het virus zelfs uitgestorven te zijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:37

Ik vind het zorgwekkend dat Brabant nu zegt dat zij een te kleine daling in het aantal nieuwe patiënten ziet.
Berichten in media lijken allemaal hosanna, met gevolg dat iedereen denkt, ach we kunnen de straat wel op.

6 april kreeg mijn moeder een (kriebel)hoest.
De kriebelhoest was twee dagen later voorbij.
Maar af en toe een kuch heeft ze tot en met 25 april gehad.
Vandaag voelt ze haar keel weer. Is dat vanwege alle telefoontjes en emoties of toch nog de covid?
Zij is (nog) niet getest.
Ze belt dinsdag even met huisarts of ggd om te horen hoe of wat.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:41

Popstra schreef:

Er is aangetoond dat fretten besmet kunnen worden via de lucht. Zie:
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/f ... haring_web

Fretten vormen een goed studiemodel voor griep, omdat zij op dezelfde manier geïnfecteerd worden als mensen.

Bij griepvarianten zijn eerst fretten gebruikt als proefdier en daarna varkens. Hier wordt uitgelegd waarom:
https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid ... anse-griep

Het is dus geen willekeurige keuze en heeft al helemaal niks met stikstof te maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:47

Hier in de buurt was het ook ontzettend druk. Ik moest een stuk over de dijk rijden. Zoveel fietsers, wandelaars, skeelers, wielrenners, motorrijders etc. Ook in groepjes. Bij een restaurant/museum aan de dijk was de grote parkeerplaats afgesloten maar de kleine was open en volledig vol, ook auto’s aan de dijk geparkeerd in een lange rij. Echt bizar om te zien. Het leek wel drukker dan voorheen op een zondag voor de corona.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:51

Wat bizar om dat allemaal te lezen zeg.... ongelooflijk, ik begrijp dat echt niet.
Jammer dat deze mensen niet ter plekke neervallen, maar dat ze waarschijnlijk andere die zoveel mogelijk thuis blijven besmetten.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:53

Ik hoor net op het nieuws dat we weer boven de 1 zitten qua besmettingen pp, is vast een gezellig paasweekend geweest.

Al die dwazen ook in de stad, WAT MOET JE DAAR. Ik zit al weken op een appartement met mini balkon met een 3-jarige dus ik wil ook graag naar buiten maar denk eens na.

En dan die botox klinieken die weer lekker mogen spuiten, heel noodzakelijk. Ja natuurlijk als medische ingreep maar zag hier in het ingrepen topic ook al dames die weer stonden te juichen. Dan snap je het echt niet. :n

BLIJF. ZOVEEL. MOGELIJK. BINNEN.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:57

Coby schreef:

Hier hetzelfde. Ons terras is inmiddels afgezet met rood/wit gestreept lint. Je zou dan denken dat het logisch is dat je daar niet gaat zitten.

Toch heel wat mensen moeten wegsturen. Ze lopen gewoon onder het lint door. Ik ben als enige van het bedrijf op zondag nog aan het werk als receptioniste, dus houd het hele terrein in de gaten. Toch onvoorstelbaar dat mensen niet snappen dat je niet op een terras kunt gaan zitten als het is afgezet...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:59

Pantykous, op welk nieuws hoorde je dat?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:00

Druk is nog tot daaraantoe. Maar de ruimte aan elkaar geven. Vind dat fietsen en lopen etc. Ik zit 9oo zelf op de fiets om naar stal te gaan dus wie ben ik dat te beoordelen. Maar de ruimte, jongens.... Hier lag het veld bij de steiger vol met jongeren. En die waren echt niet onder de 12. Kwam een hele groep mannen aan het klussen in een tuin tegen, en bij een ander huis rijen met auto's want er was blijkbaar iemand jarig. 1.5 meter is niet enige dat geldt, ook het niet met grote groepen tegelijk samenkomen. Maar dat lijkt te worden vergeten.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:02

Vandaag op twitter bij trending op de hasttag stopdelockdown geklikt.
Ik had toch verwacht dat wij nederlanders slimmer waren.
Diep triest dat mensen niet kunnen luisteren. Stay the f home.
Het zou me niets verbazen als we wel naar een echte lockdown gaan. Zet het leger maar op elke straat hoek. Dat zou zeker helpen hoop ik.
Ik kan die 390 euro voor een boete aan veel betere dingen besteden en je zou denken andere ook. |o

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:05

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:08

tienus63 schreef:
Ik vind het zorgwekkend dat Brabant nu zegt dat zij een te kleine daling in het aantal nieuwe patiënten ziet.
Berichten in media lijken allemaal hosanna, met gevolg dat iedereen denkt, ach we kunnen de straat wel op.

6 april kreeg mijn moeder een (kriebel)hoest.
De kriebelhoest was twee dagen later voorbij.
Maar af en toe een kuch heeft ze tot en met 25 april gehad.
Vandaag voelt ze haar keel weer. Is dat vanwege alle telefoontjes en emoties of toch nog de covid?
Zij is (nog) niet getest.
Ze belt dinsdag even met huisarts of ggd om te horen hoe of wat.

Covid kan zo lang duren. Er is een fb groep over langdurige corona
Mensen hebben soms weken last, dan even niet en dan komt t weer
Ik heb al 5 weken keelpijn, toen niet meer, toen benauwd en toen was t een week weg de keelpijn en nu is het terug
Zo raar

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:08

oliebol hee...
Hier waren we veel van ons al bang voor denk ik.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:12