Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:32

De arme, arme mensen :')
Die namen ook _O- Lijkt wel een karikatuur.
Maar zijn ongetwijfeld aardige mensen en ik snap best dat ze weg willen, maar misschien beter even niet. Iets verder kijken dan je neus lang is enzo.

Cookies

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:31

Verschrikkelijk wat een tokkies.

Is het echt zo lastig om een keer een jaar in je eigen land door te brengen? Ik ga normaal ook 4 x per jaar op vakanties en ook nog wat weekendjes weg. Maar dit jaar dus niet. Wel weg, maar in eigen land.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:21

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:25

5 juni een verzoek tot omboeken gedaan bij sunweb. Zouden binnen 10 dagen contact opnemen. Vorige week via Messenger (want ze zijn telefonisch niet bereikbaar) contact gehad dat de aanvraag ontvangen is, maar ik heb nog steeds geen goedkeuring.
Had eigenlijk gister het rest bedrag moeten betalen (niet gedaan) en dan zouden we over 13 dagen vliegen (gaan we niet doen).
Is het raar dat ik zo onderhand wel wil weten waar ik aan toe ben? Wil geen gezeik met een betalingsachterstand oid...
Vakantiegeld inmiddels ook al aan andere dingen uit gegeven :')

Nu maar weer een mail gestuurd.

Ik snap echt dat dergelijke bedrijven het razend druk hebben, maar het telefonisch niet bereikbaar zijn vind ik een slechte zaak. Was met het chasse theater ook al een drama...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:40

LadyMadonna schreef:
Ik snap echt dat dergelijke bedrijven het razend druk hebben, maar het telefonisch niet bereikbaar zijn vind ik een slechte zaak. Was met het chasse theater ook al een drama...

Dan lees de reviews maar eens over DirectFerries op Trustpilot. Die hebben geeneens een telefoonnummer :')

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:09

Hier een verzoek gedaan om mijn vlucht naar Amerika te annuleren, staat gepland op 22 juli. Ik wil graag een credit/voucher omdat ik wel gewoon wil vliegen wanneer dit weer kan.
Ik had geboekt via CheapTickets en hun geven aan dat ik geen recht heb op mijn geld terug terwijl op de website van United Airlines overal staat aangegeven dat ik dat wel heb als ik het voor 1 juli annuleer.
CheapTickets heeft hun telefoonlijn afgesloten en zijn helaas ook alleen per mail bereikbaar, wat ook weer een tijd duurt voor dat ze reageren, als ze dat al doen .. :\ Omboeken heeft weinig nut gezien de situatie in Amerika waardoor we dus niet weten hoelang alles daar gaat duren tot het veilig is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:08

Ze hebben terug gebeld en mijn omboeking was dus kwijt -O-

Met dank aan Marije van de klantenservice is alles geregeld en lig ik 31 juli 2021 ( -O- ) met mn kont in de Middellandse zee *\o/*

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:11

Wij hebben vorige maand onze vakantie naar Frankrijk al geannuleerd en paar dagen geleden die naar Italië. We wilde van beide een voucher, maar die krijgen we niet omdat we dus nog helemaal niets hadden betaald. :')

Nu gaan we steden bezoeken in Nederland en genieten van wat ons eigen land te bieden heeft. Mocht er nog iemand tips hebben wat we echt niet mogen overslaan, laat maar weten!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:32

Wij hebben onze vakantie naar Ierland 31-07 ook geannuleerd -O-

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:42

Rienn schreef:
Nu gaan we steden bezoeken in Nederland en genieten van wat ons eigen land te bieden heeft. Mocht er nog iemand tips hebben wat we echt niet mogen overslaan, laat maar weten!

Check deze topics voor tips:

[BEU] Nederland
[BEU] Stedentrips in eigen land
[BEU] "Bokt blijft in Nederland"

Ik blijf ze ook volgen, want ik wil deze zomer nog wel een paar keer een dagje en/of nachtje weg.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:05

Ik ga de gok wel wagen! Komende zaterdagnacht vertrek ik met de auto naar Zuid-Frankrijk, door naar Monaco en dan Italië.
Ben heel benieuwd hoe ver we gaan komen...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:20

Karin schreef:
Rienn schreef:

Check deze topics voor tips:

[BEU] Nederland
[BEU] Stedentrips in eigen land
[BEU] "Bokt blijft in Nederland"

Ik blijf ze ook volgen, want ik wil deze zomer nog wel een paar keer een dagje en/of nachtje weg.

Super handig, bedankt!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:22

Rienn schreef:
Wij hebben vorige maand onze vakantie naar Frankrijk al geannuleerd en paar dagen geleden die naar Italië. We wilde van beide een voucher, maar die krijgen we niet omdat we dus nog helemaal niets hadden betaald. :')

Zo ging ik dus de mist in.
Reus volgend jaar is €150 goedkoper dan dit jaar.
Dus ik: storten jullie dat verschil dan terug?
"Dit, nee mevrouw, dat heeft u nog niet betaald...."

Oohhh, wacht even.. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:04

Even een vraagje: Kun je aankomende zaterdag gewoon in Amsterdam een restaurant binnen lopen zonder te reserveren?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:05

Als ze plek hebben kun je ter plekke reserveren. Ze hebben je gegevens nodig anders mag je niet binnen eten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:20

Ok dank je

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:10

Liveblog NOS meldt dat het reisadvies voor delen van Portugal terug is naar oranje:

https://nos.nl/liveblog/2339110-resulta ... ranje.html

NOS schreef:
Reisadvies voor delen van Portugal weer terug naar oranje

Het ministerie van Buitenlandse Zaken verscherpt het reisadvies voor gebieden rondom de Portugese steden Lissabon en Porto, vanwege een toename van het aantal besmettingen. Het advies gaat van geel naar oranje. Het betekent dat mensen het advies krijgen om alleen naar deze gebieden te gaan als dat noodzakelijk is. "Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk", laat het ministerie weten. Reizigers zijn in de gebieden rond Lissabon en Porto ook niet of minder verzekerd.

Nederlanders die nu in de regio zijn, moeten zich volgens het ministerie afvragen of hun verblijf noodzakelijk is. Zij krijgen het advies om bij terugkomst in Nederland twee weken in quarantaine te gaan.

Vanochtend heropenden de premiers van Spanje en Portugal de grens tussen de landen. Die was vanwege de pandemie drie maanden dicht.l.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:29

Ik hoorde het net op het nieuws. Het blijft toch allemaal balanceren met wat kan en wat niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:31

In Zwitserland zijn minimaal 20 besmettingen vanuit Macedonie en Servie gekomen sinds de grens open is. Totaal 60 nieuwe besmettingen waren terug te voeren op meebrengen uit het buitenland. De verspreidingen in zijn allemaal terug te voeren het uitgaansleven (clubs) die weer open zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:35

Dat uitgaansleven is toch wel een echte besmettingshaard. Gelukkig in Nl nog niet open (discotheken en clubs).

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:37

Ik vind het oprecht heel heel lastig, hoe om te gaan met reizen...
ik snap dat voor de lol op vakantie gaan niet handig is als je gaat vliegen. Met de auto is dat voor mij alweer anders.

Ik zou heel graag heel mijn familie en vrienden toch weer eens zien. Mijn ouders hebben morgen de sleutel overdracht van het huis waar ik ben opgegroeid. Heel suf, maar daar had ik toch graag “afscheid” van genomen. Daar ben ik nu, zonder het te beseffen, met Kerst voor het laatst geweest.
Maar naar Nederland zal dan toch echt met een vliegtuig moeten. En dat vind ik lastig, of dat risico opweegt tegen de baten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 23:20

:(:) Kan het niet met boot en auto en twee dagen reizen?

Dat stappen, mij onbegrijpelijk dat mensen het blijven doen ondanks de risicos. Ik houd mijn hart vast nu grenze open en weer half dicht gaan. -O-

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:18

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:40

Sodera schreef:
Ik vind het oprecht heel heel lastig, hoe om te gaan met reizen...
ik snap dat voor de lol op vakantie gaan niet handig is als je gaat vliegen. Met de auto is dat voor mij alweer anders.

Ik zou heel graag heel mijn familie en vrienden toch weer eens zien. Mijn ouders hebben morgen de sleutel overdracht van het huis waar ik ben opgegroeid. Heel suf, maar daar had ik toch graag “afscheid” van genomen. Daar ben ik nu, zonder het te beseffen, met Kerst voor het laatst geweest.
Maar naar Nederland zal dan toch echt met een vliegtuig moeten. En dat vind ik lastig, of dat risico opweegt tegen de baten.

O, dat is ook zo! Dat is rot.... :(:) Ik heb zelf nog niet een heel lekker gevoel bij vliegen voor vakantie, maar ik denk dat ik in jouw geval toch een keer zou willen gaan om de fam te zien. :o Misschien liever nu dan straks, voor het geval dat de versoepelingen (en/of verminderde weerstand in het najaar) toch tot een nieuwe golf leiden...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:51

@Karuna, dat kan wel maar dan heb je het over ene trip die puur en alleen qua reistijd enkele reis al snel oploopt ri 24 uur of meer.
Dat vind ik voor een weekendje wel erg veel. Verder vind ik het dóódeng om met een rechtssturende auto op het vasteland te rijden. Ik rijd overal, no problemo, maar wel graag in een auto met het stuur aan de juiste kant voor dat land.
Mijn ouders gaan het eind van de zomer wrs wel doen, maar die nemen het dan ook echt als vakantie (zijn gepensioneerd).

@Lorette, ja ik denk het ook maar... Maar je moet hier momenteel nog steeds 2 weken in quarantaine als je terug komt, dus ik wacht dat iig nog even af. De huidige travel ban loopt tot volgende week geloof ik, even kijken of ze die verlengen of niet. De Ierse RIVM is iig absoluut tegen reizen en vindt dat het grootste risico... Je moet hier natuurlijk al snel in een vliegtuig omdat je met de auto niet zo ver komt.