Die namen ook

Maar zijn ongetwijfeld aardige mensen en ik snap best dat ze weg willen, maar misschien beter even niet. Iets verder kijken dan je neus lang is enzo.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rienn schreef:Nu gaan we steden bezoeken in Nederland en genieten van wat ons eigen land te bieden heeft. Mocht er nog iemand tips hebben wat we echt niet mogen overslaan, laat maar weten!
Karin schreef:Rienn schreef:Nu gaan we steden bezoeken in Nederland en genieten van wat ons eigen land te bieden heeft. Mocht er nog iemand tips hebben wat we echt niet mogen overslaan, laat maar weten!
Check deze topics voor tips:
[BEU] Nederland
[BEU] Stedentrips in eigen land
[BEU] "Bokt blijft in Nederland"
Ik blijf ze ook volgen, want ik wil deze zomer nog wel een paar keer een dagje en/of nachtje weg.
Rienn schreef:Wij hebben vorige maand onze vakantie naar Frankrijk al geannuleerd en paar dagen geleden die naar Italië. We wilde van beide een voucher, maar die krijgen we niet omdat we dus nog helemaal niets hadden betaald.
NOS schreef:Reisadvies voor delen van Portugal weer terug naar oranje
Het ministerie van Buitenlandse Zaken verscherpt het reisadvies voor gebieden rondom de Portugese steden Lissabon en Porto, vanwege een toename van het aantal besmettingen. Het advies gaat van geel naar oranje. Het betekent dat mensen het advies krijgen om alleen naar deze gebieden te gaan als dat noodzakelijk is. "Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk", laat het ministerie weten. Reizigers zijn in de gebieden rond Lissabon en Porto ook niet of minder verzekerd.
Nederlanders die nu in de regio zijn, moeten zich volgens het ministerie afvragen of hun verblijf noodzakelijk is. Zij krijgen het advies om bij terugkomst in Nederland twee weken in quarantaine te gaan.
Vanochtend heropenden de premiers van Spanje en Portugal de grens tussen de landen. Die was vanwege de pandemie drie maanden dicht.l.
Sodera schreef:Ik vind het oprecht heel heel lastig, hoe om te gaan met reizen...
ik snap dat voor de lol op vakantie gaan niet handig is als je gaat vliegen. Met de auto is dat voor mij alweer anders.
Ik zou heel graag heel mijn familie en vrienden toch weer eens zien. Mijn ouders hebben morgen de sleutel overdracht van het huis waar ik ben opgegroeid. Heel suf, maar daar had ik toch graag “afscheid” van genomen. Daar ben ik nu, zonder het te beseffen, met Kerst voor het laatst geweest.
Maar naar Nederland zal dan toch echt met een vliegtuig moeten. En dat vind ik lastig, of dat risico opweegt tegen de baten.