Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
corine1981 schreef:Kana schreef:Hebben jullie dit filmpje al gezien?
Van kurtzgesagt, heel informatief over wat Corona met je lichaam doet.
https://www.youtube.com/watch?v=BtN-goy9VOY
Mooi filmpje, ik ga hem delen.
tienus63 schreef:@knollentuin, uitbraak hier is voor zover ik het begrijp voornamelijk uit de wintersport gebieden opgehaald door de Nederlanders. En verspreid door de carnavalsdrukte.
Als toeristenseizoen hier goed op gang was, was verspreiding in Nederland nog sneller gegaan.
Ik denk dat niemand er aan ontkomt, waar ook ter wereld.
tienus63 schreef:PSvanLot schreef:Wat ik me afvraag...
Zojuist lees ik op de liveblog van NOS dat Spanje is met ruim 17.000 besmettingen het tweede land met de meeste besmettingen, na Italië.
Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat beide landen zeer veel buitenlandse toeristen trekken die dan overal komen?
Zoiets had ik ook bedacht.
Nederland is in de winter niet echt een bestemming voor buitenlanders.
Maar Nederlanders trekken wel en masse naar de wintersport en de zon in de winter.
Net als zovele burgers uit andere landen.
Drukke plekken zijn overduidelijk wel broeinest voor overdracht gebleken.
Echwel schreef:Monique ik kan alleen voor mezelf spreken als ik zeg dat veel ouderen hier in de flat met scootmobiel en rollator toch hun boodschapjes doen..
Mijn buurvrouw 83 loopt achter rollator maar heeft medisch hulp nodig in de ochtend..
Veel hebben ook de sleutel min een kluisje bij de deur, omdat ze niet zelf uit bed kunnen
Loretta schreef:tienus63 schreef:Zoiets had ik ook bedacht.
Nederland is in de winter niet echt een bestemming voor buitenlanders.
Maar Nederlanders trekken wel en masse naar de wintersport en de zon in de winter.
Net als zovele burgers uit andere landen.
Drukke plekken zijn overduidelijk wel broeinest voor overdracht gebleken.
Vlak voordat Corona in Wuhan losbrak ben ik nog in Amsterdam geweest. Het was daar echt ontzettend druk toen. Ik vraag me af hoe het er nu uit ziet.
Pindabear schreef:Ik moest net nog even naar de media markt. Was erg rustig vergeleken met normaal. Wel de eerste mensen gezien met mondkapjes. Eigenlijk vind ik omdat er al schaarste in mondkapjes is, dat ze alleen nog maar gebruikt mogen worden door het zorgpersoneel die zo hard hun best doen om mensen met Corona te helpen/redden met het gevaar voor hun eigen gezondheid.
Pindabear schreef:Ik moest net nog even naar de media markt. Was erg rustig vergeleken met normaal. Wel de eerste mensen gezien met mondkapjes. Eigenlijk vind ik omdat er al schaarste in mondkapjes is, dat ze alleen nog maar gebruikt mogen worden door het zorgpersoneel die zo hard hun best doen om mensen met Corona te helpen/redden met het gevaar voor hun eigen gezondheid.
elnienjo schreef:Vind het vooral schokkend dat er blijkbaar geen noodvoorraad voor de ziekenhuizen aanwezig is in Nederland. Zowel wat het aantal testen betreft als beschermmateriaal. De Nederlandse overheid is duidelijk helemaal niet voorbereid op een pandemie, terwijl ze altijd roepen heel goed voorbereid te zijn op allerhande crisissen. Dat geeft toch te denken.
MightyMike schreef:Ik denk dat de meeste vitale ouderen idd graag 's ochtends komen, dat zie ik hier ook, die zijn meestal wel vroeg in de supermarkt. Mensen die minder vitaal zijn en bijv aangekleed worden, wellicht hadden zij ook al hulp bij het boodschappen halen? Ik wil ook wel als vallende in de risicogroep door een autoimmuunziekte met medicatie die mijn afweer afbreekt, dan winkelen. Maar ben nog lang geen 65+ Heb wel moeite met winkelen nu, wil natuurlijk voor ons gezin eten in huis hebben. Mijn man draait nu al overuren door het corona gebeuren en werkt helaas dus niet vanuit huis. Zou graag winkelen over willen slaan, mensen lijken nog wel brutaler dan voorheen en voel mij daar niet fijn tussen nu. Hoef je natuurlijk niet ziek voor te zijn, haha, denk dat iedereen zich momenteel ongemakkelijk voelt. Online boodschappen was een drama hier, maar gelukkig is de mc drive nog open![]()
Overigens zie ik hier nu wel verschil in drukte buiten dan aan het begin van deze rare week. Neemt nu echt wel af, ik kan de wandelaars en fietsers hier in natuurgebied zien, wat begin van de week extreem druk was, daar zie je nu bijna niemand meer. Ook de kinderen die eerst nog in groepjes langs fietsten, neemt nu echt af. Auto's rijden nog wel veel langs, daar zie ik weinig verschil in.