Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 11:29

Indy _O-

Ik heb inmiddels ook nog steeds niks gekocht. Ik ga wel normaal koken zonder poespas. En dus zijn er wel weer nieuwe pannen aangeschaft want die oude waren wel oprecht overleden :Y)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 11:43

billy3105 schreef:
Ik heb net heeel tactisch naast m’n reguliere spaargeld bewust meer naar m’n spaarrekening gesluisd dat ik m deze maand niet kan kopen. En tegen de tijd dat de volgende wedstrijd dan weer op de planning staat zijn we ruim een half jaar verder. Als ik m dan nog wil dan mag t onderhand wel toch?

Nee.

Als het echt zou werken dan zou ik verwachten dat elke sporter dit soort pakken zou dragen, maar niemand doet dat. Dat maakt dat ik de werking er van betwijfel, of dat het gewoon niet comfortabel genoeg is. Er zal een reden zijn waarom mensen dit niet dragen lijkt mij.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 11:47

Telpeva schreef:
billy3105 schreef:
Ik heb net heeel tactisch naast m’n reguliere spaargeld bewust meer naar m’n spaarrekening gesluisd dat ik m deze maand niet kan kopen. En tegen de tijd dat de volgende wedstrijd dan weer op de planning staat zijn we ruim een half jaar verder. Als ik m dan nog wil dan mag t onderhand wel toch?

Nee.

Als het echt zou werken dan zou ik verwachten dat elke sporter dit soort pakken zou dragen, maar niemand doet dat. Dat maakt dat ik de werking er van betwijfel, of dat het gewoon niet comfortabel genoeg is. Er zal een reden zijn waarom mensen dit niet dragen lijkt mij.

De gemiddelde verpleegkundige op de SEH loopt met compressie sokken. Bijna alle hardlopers ook :')
Ik zweer met mijn lange afstandsritten met mijn paard ook bij m’n compressie sokken :')

De gemiddelde zwemmer heeft wel zo’n strak badpak aan dat dat ook nog eens compressie geeft. Vergeet ook niet je strakke leggings in de sportschool :+

Het lijkt dus wel te werken. Maar goed, ik zorg er gewoon voor dat ik dat geld nooit op m’n rekening heb :') ik ga me toch een partij kunnen sparen :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 12:30

Wauw wat een tactiek. Die moet ik onthouden :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 00:35

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 00:43

Eerst even zeggen waarom wél?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 00:45

Ik ben een koukleum en heb lichtelijk last van PHPD (pijntje hier, pijntje daar :D)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 01:39

xSCWx schreef:
Waarom heb ik geen infrarood deken nodig van €449? :=
https://www.flamengolife.nl/products/fl ... auna-deken

Gewoon de XL stoov deken nemen, heerlijk far-infrarood warmtedeken voor over je stoel, bank of matras en stukken goedkoper. En je ligt er niet bij als een soort afbakbroodje.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 10:02

Nooit eerder gezien, een sauna deken. Ik denk dat je er ook flink in zult zweten en dat je hem elke keer schoon moet maken

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 10:06

xSCWx schreef:
Ik ben een koukleum en heb lichtelijk last van PHPD (pijntje hier, pijntje daar :D)

Haha!
Een elektrische deken werkt ook echt prima als je een koukleum bent. Het lijkt me echt typisch een ding dat ongebruikt blijft liggen na 3x gebruik ofzo. En straks wil je even iets pakken ofzo, of gaat de bel, en dan sta je als een kletsnatte pinguïn de deur open te doen.

Is niet voor niks dat wij het nog nooit gezien hebben in de meeste huishoudens hier.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 11:09

rien10 schreef:
Ziet er niet uit! een jas die bedoeld is om open te dragen, dicht doen. Je bent toch geen grijze zeventiger?
(Is zeg geen zestiger, ik kijk wel uit.....) }>

Ja kijk uit he. >;)

:D

Wàt een prijs, alleen dat zou iemand af moeten schrikken. Voor €350,- kun je ook setjes kopen voor paard, hond, kat, huiskamer, de schuur, een omafiets, een héle grote kamerplant... als je dan toch geld wil uitgeven. :D

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:20

Ik wil een nieuwe telefoon kopen.. := heb nu een iPhone 11 maar wil een iPhone 15.

Reden om het wel te doen:
Huidige telefoon heb ik al bijna 4 jaar (wat ik echt wel netjes vind) en heeft nog maar 72% battery health. Is met inruilen nog €170 waard, maar ik verwacht dat dit snel minder gaat worden. Nieuwe telefoon zou dan €630 zijn met die inruilwaarde er al af, wat ik opzich prima kan betalen.

Reden om het niet te doen:
Telefoon doet het echt nog prima en zal ook nog wel eventjes updates ontvangen. Ik zou het dan met name kopen omdat ik het mezelf gun maar ik wil juist graag wat bewuster bezig zijn met mijn telefoongebruik en ook vind ik het lastig vanwege milieuredenen en de huidige situatie in de regio’s waar kobalt wordt gemijnd..

Praat me hier maar vanaf aub :D

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:45

Als je telefoon het nog prima doet en wordt ondersteund is er geen reden om een nieuwe telefoon te kopen. Wanneer je hond 4 wordt en geen kwaaltjes heeft breng je 'm tocht ook niet naar het asiel, puur omdat 'ie 4 is?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:15

@Summerfly: Apple brengt al (zo goed als) 6 jaar dezelfde telefoon uit dus voor nieuwe features ofzo hoef je het echt niet te doen. Als je batterij te zwak wordt kan je een powerbank nemen, stuk goedkoper. Als je echt een nieuwe telefoon wil voor "de leuk" volg dan mijn voorbeeld en schaf de Samsung Fold aan. Er gaat een wereld voor je open, echt. Alleen de prijs is wat minder leuk :D

@vikawiek, de vergelijking _O-
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 30-09-24 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:16

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:19

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:28

Summerfly schreef:
Ik wil een nieuwe telefoon kopen.. := heb nu een iPhone 11 maar wil een iPhone 15.

Huidige telefoon heb ik al bijna 4 jaar (wat ik echt wel netjes vind) en heeft nog maar 72% battery health. Is met inruilen nog €170 waard, maar ik verwacht dat dit snel minder gaat worden. Nieuwe telefoon zou dan €630 zijn met die inruilwaarde er al af, wat ik opzich prima kan betalen.

Telefoon doet het echt nog prima en zal ook nog wel eventjes updates ontvangen. Ik zou het dan met name kopen omdat ik het mezelf gun maar ik wil juist graag wat bewuster bezig zijn met mijn telefoongebruik en ook vind ik het lastig vanwege milieuredenen en de huidige situatie in de regio’s waar kobalt wordt gemijnd..

Je redenen om het niet te doen zijn overtuigend genoeg, toch?

Als je graag geld weg wil gooien, gooi maar naar mij :j.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:46

Summerfly schreef:

Ik lees hier al een poosje mee maar vooruit, deze wil ik wel inkoppen voor je: hier een iphone 8 die het nog gewoon doet, updates ontvangt en het langer vol houdt dan de nagelnieuwe A54 van de werkgever.....

Deze is intussen richting 8 jaar oud en werkt nog gewoon......
Je bent dus pas halverwege }>

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:10

Hoppa, belast het milieu ff lekker met je nieuwe telefoon. Lekker nodig ook zo'n nieuw ding. Hoesje er bij, hoesje met een andere kleur voor bij die ene blouse, Temu krijgt het nog druk met jou.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 19:17

Duurzaam en retro is echt leuk hoor :D Iedereen kan een nuttige kopen maar niet iedereen kan een echte eigen oude hebben :)

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:04

Summerfly schreef:

Maar even, 800,- voor een nieuwe telefoon. := de mijne kostte 250,- en gaat al meer dan 6 jaar mee.

Je 'oude' telefoon doet het nog prima, TS. Bedenk wat voor leuks je allemaal kan doen voor die 800,- euro. (Of 630,-, zo kan je het ook uitleggen). :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:08

xSCWx schreef:

https://www.hema.nl/wonen-slapen/wonen/ ... lsrc=aw.ds
0 er af en nog net zo warm!

Heb er ook eens naar zitten kijken, zo'n sauna deken. Maar daar kom je dus echt vies nat bezweet uit. Gadverdamme

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:41

rien10 schreef:
Hoppa, belast het milieu ff lekker met je nieuwe telefoon. Lekker nodig ook zo'n nieuw ding. Hoesje er bij, hoesje met een andere kleur voor bij die ene blouse, Temu krijgt het nog druk met jou.

Geschreven vanaf je ouwe Nokia, in je zelfvoorzienende blokhut bij het kaarslicht zeker := als ik geen ziel om het milieu gaf had ik er überhaupt niet zo over nagedacht }:0

Anyway, dank voor alle andere reacties, jullie hebben gelijk! Ik ben nog blij met deze telefoon en moet pas gaan nadenken over een nieuwe als deze echt kuren gaat vertonen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:55

Neej met een oude Nokia had het een smsje geweest :D nu mis ik spontaan het typen op een oude Nokia, elke keer die cijfertjes tig keer indrukken haha.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 21:03

Dat mis ik nou echt helemaal niet _O- helemaal doordrukken steeds als je perongeluk voorbij de letter die je nodig had drukte (en het dan nog een keer doen.. en nog een keer :+)