Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:16

Als mensen van die rare smoesjes gebruiken heb ik nog veel minder de neiging er wat af te halen.
Als je het geld niet hebt, niet reageren aub, reden van te weinig geld zal me aan mijn bips oxideren.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:19

_Penotti schreef:
Als mensen van die rare smoesjes gebruiken heb ik nog veel minder de neiging er wat af te halen.
Als je het geld niet hebt, niet reageren aub, reden van te weinig geld zal me aan mijn bips oxideren.

Alsof je ook werkelijk zou kunnen controleren of die reden ook de waarheid is.

Voor mij zijn al die zielige verhalen ook geen reden om te zakken in prijs.

Wat ik wel gedaan hebt toen iemand een reëel bod deed op garen/wol en bij ophalen meldde dat het voor de breiclub was en wat ze er allemaal mee deden (wat op Facebook ook te zien was daarna), was ze een berichtje sturen toen ik nog wat spul vond en gevraagd of ze dat gratis wilde hebben voor de breiclub.
Dan is het gewoon uit eigen overweging en niet omdat iemand erom bedelt/zeurt/eist.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:32

Dat doe ik inderdaad ook met liefde, maar niet voor mensen die lopen te zeuren. Dat zit echt in m’n allergie. :') Ik heb ook wel eens ter plekke nog korting gegeven als bleek dat er een jong meisje paardenspullen kwam kopen, dat vind ik dan nog wel leuk om te doen, maar je moet bij mij niet met van die stomme smoesjes aankomen.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:02

Wat een super leuk topic! Mag ik ook mee praten? In 2019 heb ik best veel verkocht via Marktplaats, alleen dit jaar gaat het allemaal niet zo denderend geen idee waar dat aan ligt. Ervaren jullie ook dat het moeilijker gaat? Ik verkoop voornamelijk kleding, schoenen en paarden spul.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:11

Welkom lobke, paardenspul vind ik ook lastig te verkopen.
Bij kleding wil merkkleding nog wel redelijk, anders via vinted proberen.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:21

Dankjewel! :D jaa heel gek vorige jaar verkocht paardenspul wel heel goed. Ik vraag me af waar het aan ligt. Oh ja Vinted heb ik wel eens wat over gehoord dat kan ik wel proberen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:28

Ik krijg gelukkig niet zo vaak van die zielige verhalen.
Ik zorg meestal voor ik op marktplaats iets zoek dat ik bedenk wat ik eraan uit wil geven. Als dat bedrag redelijk dicht ligt bij de vraagprijs die ergens bij staat doe ik een bod via PB, anders begin ik er gewoon niet eens aan.

Paardenspul loopt redelijk als je het laag prijst. En voor sommige dingen moet je echt net die ene koper hebben. Ik ben wel blij dat ik er bijna doorheen ben, paardenmensen zijn naar mijn mening wel echt een volkje apart. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:49

Ik twijfel om gewoon een hele bups online te gooien voor spotprijzen, weg is weg. Denk aan bandages, dekjes, oortjes, dat soort dingen.
Heb ook 2 paar Springschoenen liggen die te klein zijn voor mijn paard, maar de verzendkosten zijn al duurder dan wat ze ooit gekost hebben :') zelfs al zijn ze dus nog gloednieuw.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:03

Varekaj schreef:
Ik twijfel om gewoon een hele bups online te gooien voor spotprijzen, weg is weg. Denk aan bandages, dekjes, oortjes, dat soort dingen.
Heb ook 2 paar Springschoenen liggen die te klein zijn voor mijn paard, maar de verzendkosten zijn al duurder dan wat ze ooit gekost hebben :') zelfs al zijn ze dus nog gloednieuw.

Als dingen echt haast niets kosten vraag ik aan stalgenootjes of ze het willen hebben, scheelt mij gedoe. :o

Vandaag al 2 snelle verkopen gehad. Pakketjes liggen klaar om zo tussen de buien door weg te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:07

Ik heb geen stalgenootjes, heb paarden op eigen land :+

De dekjes etc zijn gebruikt maar nog in prima staat, daar wil ik toch graag nog wel wat voor.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:59

Ik heb paar weken terug na opruimen van de zadelkamer zo'n 70 dingen online gezet. Mag niet klagen bijna alles is verkocht. Weinig gekkies gelukkig wel soms mensen die niks meer laten horen. Dat is jammer.

Moet binnenkort mijn kledingkast nog uitzoeken. Weet dat ik nog wel goede rijkleding heb liggen maar dat verkoopt slecht is mijm ervaring.
Weet iemand of dit beter loopt op bijv Vinted?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:56

Heb er weer 1 hoor...
Vraagt eerst of een specifieke rijbroek er nog is. Die is er nog.
Oké dan wil ik hem wel voor X bedrag inclusief verzenden. Prima ik mijn rekeningnummer gegeven en haar adres gevraagd.
Is alles in principe rond, zegt ze ineens “ onee wacht ik heb al 3 rijbroeken en dat is eigenlijk al wel genoeg”

Zucht

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:31

Zou dat niet om een kind/tiener gaan die aan papa en mama gaat vragen om geld en die dan heel boos te horen krijgt "je hebt er al 3, zorg maar dat die eerst versleten zijn voordat je een andere koop." Heel vervelend voor jou natuurlijk, maar ik zie het scenario zo al voor me. :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:33

Zo klonk het niet, maar dat kan wel inderdaad.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:37

Dat het minder loopt kan ook wel door de Corona komen :)*
Mensen zijn voorzichtiger met uitgaves.

Hier heb ik ook weer iets. Ik heb mooie skeelers te koop die maar lagen te verstoffen, dus deze heb ik in de was gezet en voor 60euro op Marktplaats gezet na ook een beetje te hebben gekeken wat ze er hier in de buurt voor vroegen. Het wijkt niet echt af en is een duur merk. Optie tot bieden heb ik uit staan. Toch kreeg ik een berichtje van iemand die ze wel voor 45euro wilde hebben, maar zelfs bied ze skeelers voor 55euro aan in dezelfde staat en nieuw ook goedkoper omdat deze haar niet passen. En ze woont ook nog eens meer dan 100km hier vandaan terwijl ik ophalen er bij heb staan..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 06:22

Mooi dat ze zelf haar skeelers duurder wil verkopen. Misschien als die verkocht zijn heeft ze meer budget voor die van jou. O:)

Hier een bod gekregen van 1500 bij een artikel met een vraagprijs van 4.000 8)7 En dan is mijn vraagprijs nog de laagste van vergelijkbare producten op marktplaats. Heb haar veel succes gewenst met haar zoektocht. Dat zie ik echt niet tot een verkoop komen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:03

Citaat:
wij zien dat u niet meer bent geverifieerd via ons officiele betalplatvorm.
U dient binnen 48 uur via de onderstaande link uw account opnieuw te verifiëren om onnodige blokkade te voorkomen.

Deze sms kreeg ik gisteren van marktplaats via sms.
Pishing of doet marktplaats zulke dingen?

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:07

_Penotti schreef:
Citaat:
wij zien dat u niet meer bent geverifieerd via ons officiele betalplatvorm.
U dient binnen 48 uur via de onderstaande link uw account opnieuw te verifiëren om onnodige blokkade te voorkomen.

Deze sms kreeg ik gisteren van marktplaats via sms.
Pishing of doet marktplaats zulke dingen?

Dat is phishing denk ik, naar mijn weten stuurt Marktplaats nooit linkjes/ sms’jes.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:08

Nee dat is nep idd!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:09

Alleen al de spelling van betaalplatform doet mij de wenkbrauwen fronsen... Dit zal inderdaad een phishing sms zijn!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:10

Dacht ik al. Heb dus ook niet op de link geklikt.
Maar omdat je ook beveiligingscontrole kunt hebben via sms. dacht wie weet zijn ze zo maf dat ook zo te vragen.

Oh de spelling is mijn onkundige typen :D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:20

_Penotti schreef:
Dacht ik al. Heb dus ook niet op de link geklikt.
Maar omdat je ook beveiligingscontrole kunt hebben via sms. dacht wie weet zijn ze zo maf dat ook zo te vragen.

Oh de spelling is mijn onkundige typen :D

Oh haha! Sorry, dacht dat je het gekopieerd had ;)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:42

Gelijk melden, ik heb het ook eens gehad, is fraude.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:08

Ik ga binnenkort alle kasten en de kelder eens door, grote schoonmaak. Heb zó veel spullen die ik al jaren niet meer gebruik! En alles gaat op MP, Facebook en Ebay Kleinanzeigen. Al stel ik het steeds uit, o.a. door de verhalen in dit topic :') :')

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:24

Vraagje .
Ik wil een originele michael kors tas verkopen loopt dat een beetje via marktplaats?
Laatst bijgewerkt door little_birdy op 25-05-20 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt