Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:37

Jorex schreef:
Niet thuis briefje zat niet in de brievenbus, dus ze zijn niet eens binnen geweest. Nu moet ik dus maar afwachten of ze weer een poging doen tot bezorgen of raden waar het ligt _O-

Postnl doet sinds juli helemaal niet meer aan briefjes. Je krijgt het in de mail of de app, maar helemaal geen briefjes meer.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:40

purny schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Hier is het nu ook raak met postnl
1 pakket heeft er gewoon 6 dagen over gedaan om er te komen. zit zelf nu al 3 dagen te wachten op een pakket dat naar het afhaalpunt zou gaan.

Gisteren is de chauffeur gewoon doorgereden terwijl ik zat te wachten.

Er rijden ook meerdere busjes van postnl. Tenzij je in de app zag dat je het pakketje rond die tijd kreeg? Anders is het knap vervelend

klopt er rijden hier 4 verschillende busjes van post nl, maar deze was echt voor mij helaa, kreeg namelijk 2 min later de melding in de app.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:42

Ook niet in de app of mail als er een foutje is gemaakt bij de invoer. Naam en adres staan duidelijk voor jan snot op een pakje postcode huisnummer is het enige waar iets mee gedaan wordt -O- ik kan vandaag een roteind gaan rijden voor de medicatie. Had ik net zo goed vorige week naar de dierenarts kunnen rijden _-:(

Exitium

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:36

Klopt, postcode en huisnummer is waar ze naar kijken. Het is in principe ook genoeg om dat op een envelop te zetten, naam en adres zijn overkill.

Ik zou overigens écht geen 80 km gaan rijden om een pakketje op te halen, dan gaat die maar terug naar de verzender en stuurt die een nieuw pakketje met de juiste gegevens erop.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:54

MyWishMax schreef:
Jorex schreef:
Niet thuis briefje zat niet in de brievenbus, dus ze zijn niet eens binnen geweest. Nu moet ik dus maar afwachten of ze weer een poging doen tot bezorgen of raden waar het ligt _O-

Postnl doet sinds juli helemaal niet meer aan briefjes. Je krijgt het in de mail of de app, maar helemaal geen briefjes meer.

Het was van DPD en heb geen mail erover gehad, kon dus ook niet veel wijzigen. Wel kunnen aangeven dat ze het naar een pakketpunt mochten brengen en nu is het keurig binnen. Ik ben erg benieuwd hoe het ze vanmiddag af gaat met mijn brievenbuspakketje. Ze snappen hier gewoon niet hoe mijn flat werkt, DHL en PostNl hebben dat probleem niet. Ik was helaas te laat met de wijziging qua adres doorgeven van het pakketje van vandaag. Voortaan laat ik alles wel weer bij mijn ouders bezorgen. Kennelijk is een flat met dubbele deuren met in de hal de brievenbussen lastig. Buiten bij de deur staan gewoon de huisnummers en tot hoe laat de buitenste deuren open kunnen en je gewoon bij de brievenbussen enzo kan. En zowel buiten als binnen hangt er dan een bel systeem waarbij je een huisnummer moet invoeren om aan te bellen. Maar nee, daar was die bezorger van afgelopen zaterdag niet capabel genoeg voor ofzo. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:15

Exitium schreef:
Klopt, postcode en huisnummer is waar ze naar kijken. Het is in principe ook genoeg om dat op een envelop te zetten, naam en adres zijn overkill.

Ik zou overigens écht geen 80 km gaan rijden om een pakketje op te halen, dan gaat die maar terug naar de verzender en stuurt die een nieuw pakketje met de juiste gegevens erop.

De verzender had overduidelijk en niet te missen het juiste adres op het pakketje geplakt, echt een eticket van 20 bij 25 cm met 3 cm grote letters. Post.nl heeft daar doodleuk een eticket naast geplakt zonder naam met alleen een verkeerd adres juiste huisnummer en verkeerde postcode. Geen idee waarom dat gedaan is. Het lijkt niet eens een standaard frankeringsverzend label. 8)7

Terugsturen en opnieuw was het risico me te groot omdat de medicatie bijna op was inmiddels. Maar ik heb het pakketje. Was nog lang zoeken voor het gevonden was alsnog.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:18

Brievenbus pakjes blijven hier een ramp. Er is er werkelijk geen één optijd de laatste maanden. Nu weer 1 die gisteren had moeten komen maar er nog niet is.

Dat het af en toe een keertje fout gaat, ala, maar gewoon 100% van de brievenbus pakjes komt niet op de afgesproken dag binnen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:22

Jezelf minder druk maken om dingen waar je geen invloed op hebt helpt aanzienlijk in je levensgeluk. :j

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:23

mvdende schreef:
Brievenbus pakjes blijven hier een ramp. Er is er werkelijk geen één optijd de laatste maanden. Nu weer 1 die gisteren had moeten komen maar er nog niet is.

Dat het af en toe een keertje fout gaat, ala, maar gewoon 100% van de brievenbus pakjes komt niet op de afgesproken dag binnen.

capopjekop schreef:
Dan zal ik maar niet zeggen dat je nu te maken hebt met A) vakantietijd B)corona en zieken en C) personeelstekort. Niet voor niks dat alle bezorgers nu meteen een vast contract hebben gekregen.

Bij ons is het ook creatief regelen om alles rond te krijgen. De piekwijken hebben voorrang. Dus ik heb nu bijna elke dag een piekwijk. Dat houd wel in dat m'n eigen dalwijk dan naar de dag erna verplaatst wordt. Alleen de spoedpost gaat dan mee (rouwpost en trombosestichting). Dus ideale tijd om te solliciteren M ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:25

Met brievenbus pakketten en post heb je geen afgesproken dagen. Ligt er maar net aan of de post nog elke dag bezorgd wordt, of niet. Dus als er te weinig bezorgers zijn krijg je ipv 5 dagen bezorging nog maar 3 bijvoorbeeld en komt alles later.

Is al vaker besproken hier.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:27

Het zijn ook net mensen he, waarbij er ziektes, personeelstekort en wellicht nog steeds corona spelen.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:59

Oke ik ben t wel eens met mvdende :') wacht al vanaf dinsdag op een brievenbus pakketje en elke keer word het weer een dag verlengt :') rete irritant want t zijn m'n lenzen en heb haar aan m'n bril :+

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 12:52

Hier weer drama met DHL. Er wordt niet aangebeld, maar het pakketje wordt twee huizen verderop afgegeven. Vervolgens wordt bij de buren (!) een briefje in de bus gegaan. En wij krijgen de melding in de app "uw pakket is bezorgd".

Gelukkig zijn onze buurtgenoten zo vriendelijk om het pakketje te brengen, anders hadden we dus niet geweten waar het was gebleven.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 16:40

Pakket 3 mtr lang, 625kg
Zou met vrachtwagen worden gebracht.
Komt er een verlengde bestelbus aanrijden. Wij keken al raar. Mijn zoon en ik grapte al, papa heeft het zeker per ongeluk op schaal besteld.
Zeg tegen de chauffeur je kan achteruit de loods in rijden maar dat hoefde niet.
Wederom, huhh

Hij kruipt achterin zijn bus eb na enkele minuten komt hij eruit en zegt " ik moet jullie teleurstellen" ik heb het niet mee.

Oke verzendbedrijf gebeld, uitgelegd. Die man aan de telefoon bleef volhouden dat het maar 1kg woog. Uh nee meneer 625

Conclusie ze zijn een pakket kwijt van 3 mtr lang en 625 kg.
We zouden vandaag nog worden terug gebeld, maar vrees ervoor.
Zo leuk een spoed bestelling wat 2-4 werkdagen zou duren voor levering, we zijn nu ondertussen al 4 weken verder.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:47

kiki1976 schreef:
Pakket 3 mtr lang, 625kg
Komt er een verlengde bestelbus aanrijden. Wij keken al raar. Mijn zoon en ik grapte al, papa heeft het zeker per ongeluk op schaal besteld.
Zeg tegen de chauffeur je kan achteruit de loods in rijden maar dat hoefde niet.
Wederom, huhh

Hij kruipt achterin zijn bus eb na enkele minuten komt hij eruit en zegt " ik moet jullie teleurstellen" ik heb het niet mee.

Oke verzendbedrijf gebeld, uitgelegd. Die man aan de telefoon bleef volhouden dat het maar 1kg woog. Uh nee meneer 625

Zo leuk een spoed bestelling wat 2-4 werkdagen zou duren voor levering, we zijn nu ondertussen al 4 weken verder.

Dat is toch de fout van de afzender die denkt goedkoop uit te zijn door een colli 1 kilo te boeken in plaats van een special pallet van 625 kilo...?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:59

Lijkt me ook dat je dan idd de verkoper moet hebben :=

Wat een rare fout

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:39

kiki1976 schreef:
Pakket 3 mtr lang, 625kg
Wederom, huhh

:oo Jemig dat zie je ook niet bepaald over het hoofd. Pffff hopelijk duikt het op,

Hier gls/dhl die wat apart bezig waren. Dhl meldt niet dat komen. Staan opeens voor de deur en besloten zelf maar het in de tuin te zetten. In gister droog, vandaag in de stromende regen. _-:(

Gls meldde zich wel van te voren, ik heb neerzet toestemming gegeven. En wat doen ze, ze geven het af bij de buren waar ik geen toestemming voor gegeven heb omdat ze meer weg dan thuis zijn.
Tsja 8)7

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:51

Gelukkig hoef je voor een buren levering ook geen toestemming te geven, dat mogen bezorgers gewoon doen. :+ Tenzij de afzender! duidelijk aangeeft dat het niet mag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 23:39

Nee helaas ligt de fout bij het transport bedrijf, die hebben het intern verkeerd ingevoerd. Dus 1kg ipv 625 kg. Het transport bedrijf heeft het eerder opgehaald bij de verkoper, en op de ophaal aanvraag staat wel het juiste gewicht.
Ze vermoeden dat deze daarom ergens apart is gezet maar weten niet waar. Ik denk bij me zelf dan, hoe raak je in godsnaam een 2 koloms hefbrug (autobrug) kwijt

Had einde middag een keer gebeld, maar ze beloofde echt vandaag terug te bellen. Natuurlijk niet gedaan. Zo waardeloos wat nu moeten we sws tot maandag wachten omdat er op zaterdag geen vrachtwagens rijden, enkel busjes -:(-

Leest nu de reviews van het transport bedrijf, schijnt bijna dagelijkse kost te zijn -O-
1.5 ster op google

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 07:08

Oh jeetje, dat is wel heel gek ja :=

En kan je echt niet zomaar kwijt zijn, er moet iemand gaan denken ‘wat doet dit enorme gevaarte hier’. Dus hopelijk komt ie gauw weer boven water.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 17:58

Ook eens de andere kant belichten: van ons depot van PostNL zijn nu in anderhalve week tijd al 4 chauffeurs bestolen. Drie waren al hun documenten (ID en rijbewijs) gestolen, één Roemeense jongeman (relatief nieuwe chauffeur) kwam een uur te laat aan onder politiebegeleiding omdat zijn wagen 's nachts leeggehaald was, alles van waarde was weg (hij had nogal wat niet geleverde pakketjes over omdat hij geen tijd had wegens nog nieuw in het vak).

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 18:01

Uhh, moeten ze bij jullie niet aan het einde van de dag een debrief doen dan?

Hier zijn ze het verplicht om na hun route terug te gaan naar het depot om hun pakketten en scanner in te leveren. Of het nou gelukt is alles te bezorgen of niet, uiterlijk 10 uur moet je terug op het depot zijn voor je debrief.

Juist om te voorkomen dat er dingen gejat worden 's nachts.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:08

Omdat er hier veel PostNl kenners zitten stel ik hier mijn vraag.

Ik heb een deken verkocht en verzonden met PostNl. Afmetingen nagemeten en paste binnen regulier pakket. Nu krijg ik een mail dat ik het verkeerde verzendlabel heb gekocht of ik het verschil (eigenlijk gewoon het dubbele van de originele prijs) wil bijbetalen.

Wat kan ik hier tegen doen? De afmetingen zijn volgens PostNl 60x50,5x19. Die 50,5 is dus het probleem, want dat mag max 50 zijn. Ik heb hem zelf gemeten op 45, maar als je het pakket helemaal indrukt (een deken is immers zacht) kun je vast op 50,5 komen. Ik vind dat best wel een beetje belachelijk, maar weet niet of het zin heeft hier iets aan te doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:11

hier is het de afgelopen weken weer ellende met Postnl. pakjes worden niet geleverd maar rechtstreeks naar het afhaalpunt gebracht. Dit gebeurt in onze hele buurt (buitengebied). Er zijn al weer meerdere klachten ingediend, en zelfs de Plus (het afhaalpunt) heeft een klacht ingediend. Kennelijk worden daar heel veel pakketten vroeg op de dag gedumpt. Zij hebben ook niet zo heel veel ruimte.
Heel frustrerend allemaal.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:45

Smallheal schreef:
kiki1976 schreef:
Hier was de termijn van Ali ook verlopen en netjes het geld terug gekregen.
En toen opeens (waren al vanaf maart in NL bij de douane) en opeens vorige week alsnog binnen

En van de webwinkel dan ook nog :') .

Mar dan heb je bij PostNL waarshcijnlijk aangegeven dat ze je op de hoogte moeten houden.

Nou, gister zat ik te wachten op pakketje. Auto wel in de straat niemand aan gebeld. In de app stond nog niks. Maar van wenshop wist ik dat het al bij de buren lag. Terwijl hier niet eens aangebeld was.