Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Magrathea schreef:Diverse teams doen het beter, zo simpel is het.
Sodera schreef:Maar een vrouwenquotum gaat geheid leiden tot het aannemen van vrouwen terwijl een mannelijke kandidaat mogelijk geschikter is, omdat anders het quotum niet gehaald word.
Ik vind het absoluut te zot voor woorden en denk dat het de kwaliteit op de werkvloer niet ten goede komt.
Ja zeker zijn er goede vrouwen op de werkvloer en tuurlijk zou geslacht niet uit moeten maken, maar ik denk dat er wel meer mannen zijn die überhaupt geïnteresseerd zijn in een topfunctie.
Uiteindelijk zijn er genoeg vrouwen die ZELF besluiten niet voor die topfunctie te gaan vanwege een gezin.
enzino schreef:Magrathea schreef:Diverse teams doen het beter, zo simpel is het.
Zo simpel is het helemaal niet.
Wat is divers?
Iemand aannemen met een andere huidskleur, een ander geloof, een ander geslacht, een andere politieke opvatting, een andere sexualiteit, een andere opleiding, een ander land van herkomst, een andere hobby, een andere smaak mbt lievelingspizza?
Teams met soortgelijke mensen werken juist beter.
Je gaat toch geen bioloog aannemen om een maanraket te bouwen?
Of een Syrische analfabeet om rechtsadvies te geven?
Uiteindelijk is iedereen uniek en zorgt iedereen voor een stukje diversiteit in een team.
Magrathea schreef:LadyMadonna schreef:Daar op in hakend (NAV het nieuws gister): en die functie moet bekleed worden door de persoon die daar het best voor gekwalificeerd is, ongeacht geslacht. (Het ging gister weer over een vrouwen quotum in de hoge functies)
Ik cringe hier altijd zo hard van. Dus als je meer vrouwen in gaat zetten gaat de kwaliteit achteruit.
Janine1990 schreef:De discussie is helaas weer aangewakkerd, en aangezien ik maar beter niet op FB kan reageren op de betreffende FB'ers moet ik hier mijn unpopulair opinion uit.
Het kan me geen reet schelen welke kleur onze Pieten hebben. Het kan me wel schelen dat er kennelijk mensen zijn die geen problemen hebben met het vieren van een feest op een manier die kwetsend is voor anderen. En waarom? Omdat we zelf geen flauw idee hebben welke rol wij hebben gespeeld in de slavernij want o wee als we daar iets over zouden leren. Terwijl dit in andere delen van het koninkrijk juist hoofdzakelijke geschiedstof is.
Of het nu waar is of niet dat zwarte piet een aftreksel is van een slaaf, boeit me niet. Het is naar mijn idee wel aannemelijk te maken, maar het gaat toch om het gevoel dat mensen erbij hebben?
Daarbij, een kind ziet het verschil in kleur toch niet zolang Piet niet herkenbaar is als papa/mama/buurman/buurvrouw
Sintara schreef:Ja ik dacht eerst, wat een gezeur laat het lekker. Maar na even denken vind ik het belangrijker dat er, zo blijkt, écht mensen zijn die zich er gekwetst om voelen.
Ik vond wel dat nieuwsitem waarbij een kind werd geïnterviewd over kleuren pieten super leuk. Er werd hem gevraagd wat hij vond van groene Piet, en toen zei hij ja hij is een beetje misselijk maar als dat over is is hij gewoon weer zwart
__Sannne schreef:Ik blijf erbij dat, als dit de dingen zijn waar je je zo druk om maakt (de kleur van zwarte piet), dat je je dan heel erg gelukkig mag prijzen in je leven.
fransje23 schreef:Rytir schreef:
Mwa, valt mee hoor. Ik heb vrij veel mensen met hoge functies in de familie, van artsen, professors, tot mensen in de hoge raad en die dragen stuk voor stuk geen make-up.
De hogere functies op het gebied van wetenschap, geneeskunde en overheid is het niet zo'n issue. Bij pretentieuze functies (zuid as, financing, grote advocatenkantoren) en dus ook torenhoge salarissen speelt dat echt wel een rol...
verootjoo schreef:elnienjo schreef:Vrouwen zijn simpelweg vaak minder geschikt voor topfuncties omdat ze willen baren en part-time willen gaan werken.
Ja, alle vrouwen ja
Zo hou je het ook wel in stand natuurlijkhet is tegenwoordig gelukkig een keuze om kinderen te krijgen en om parttime te gaan werken.
fransje23 schreef:Sanet schreef:Unpopulair opinion (?): voor topfuncties moet je top mensen hebben (ook in de zorg, over mensen hun rug/ziekte!), en ja, die zijn duur en terecht (vaak!).
If you pay peanuts, you get monkeys.. En je wilt op dat soort functies geen monkeys.
Maar wat is de grens tussen duur en overbetaald? Kwaliteit kost geld maar soms is het ook gewoon bizar veel, m.i. soms teveel.
Voor sommige functies is er een heel "oude jongens krentenbrood " circuit waardoor de salarissen exorbitant hoog zijn en blijven.