Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Onali schreef:Aangevreten dode dieren, met een twist.Spoiler:
[ [url=m/u6hAr0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ImOGtQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
wendy1987 schreef:Ik ben ook in de catacomben in Parijs geweest.
Hele bijzondere ervaring vond ik t. Heel raar idee dat er zoveel mensen liggen. Maar niet perse luguber vind ik. ( niet dat t niet hier past, meer dat ik het zelf niet luguber vind) want toen moesten ze ergens de lichamen laten.
Wel weer bizar dat er complete kunstwerken gemaakt zijn![]()
Maar Parijs onder de grond is sowieso erg interessant. Ook de riolen zijn tof om te zien en door te gaan!
Citaat:De catacomben bevatten ruim 8000 mummies die tegen de muren zijn gelegd en gezet. De gangen zijn verdeeld in categorieën: mannen, vrouwen, maagden, kinderen, priesters, monniken en professionelen. Sommige lichamen zijn beter bewaard dan andere. Weer anderen zijn in poses gezet, bijvoorbeeld twee kinderen in een schommelstoel. De kisten konden door de familieleden worden bezocht, zodat ze op bepaalde dagen hun overleden familielid konden bezoeken om de handen vast te houden en te bidden in zijn gezelschap. De laatste monnik die werd bijgezet in de catacomben was Broeder Riccardo in 1871 en in 1880 werd de ruimte officieel gesloten, al bleven er toeristen op bezoek komen. De laatste mensen die er werden begraven dateren uit de jaren 1920. Een van hen was Rosalia Lombardo, een twee jaar oud meisje wier lichaam nog opzienbarend intact is. De wijze waarop zij werd gepreserveerd was decennialang onbekend, het recept werd recent herontdekt.
Janine1990 schreef:Haar ogen gaan ook open en dicht
Ask a mortician heeft er een vlog over.
In andere catacomben in Rome liggen geen resten meer.