[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:06

Aangevreten dode dieren, met een twist.

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Jolliegirl

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:08

Die dieren vind ik gewoon gaaf om te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:16

Is dat echt? Het heeft iets heel surrealistisch.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:21

Na een uurtje wachten konden mijn vriend en ik de catacomben in. Het is best wel een flink stuk onder de grond.

Na heel veel treden en een aantal enorm lange gangen begon ik het toch wel een beetje benouwd te krijgen.

Je zit diep onder de grond en bent op weg naar een enorm massagraf onder Parijs... Afbeelding

Maar zodra we de eerste gang met "botten opslag" tegen kwamen (want dat zijn de catacomben letterlijk), viel het enorm mee. De catacomben geven inderdaad geen "eng, spannend" gevoel maar wel bijzonder en indruk wekkend gevoel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er is ook kunstzinnig met de botten omgegaan wat wel een beetje vreemd is om te zien.
Afbeelding
Afbeelding

Jammer genoeg hebben we ook toeristen gezien die gewoon de botten aanraken en liepen er ouders met loslopende en lawaaierige kinderen rond. Dit is daar niet de plek voor en er is ook goed te zien wat toerisme met de catacomben doet.

Afbeelding
Afbeelding

Wij vonden het een zeer bijzondere ervaring!

Edit: onderste foto is een botten stapel die op omvallen staat.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:50

Ik vond de catacomben Parijs ook erg mooi om het zo even te zeggen. De wachtrij van 2 uur was het waard. Wel bizar dat er dus mensen zijn die op schedels 'ik was hier' hebben gezet. Dat snap ik echt niet.... Even vergeten dat het gewoon mensen zijn geweest waar je doorheen loopt. Maar goed. In Auschwitz zie je dat ook terug... bizar.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:30

De catacomben in Parijs lijken me zó gaaf om eens te zien..

Die gebreide pop hiervoor is wel echt heel erg wierd. Het zal je moeder maar zijn :')

Ik heb inmiddels het hele topic door gelezen, maar waar ik persoonlijk echt de kriebels van krijg is dat verhaal van de Nutty Putty Cave. Moet toch afschuwelijk zijn als je daar vast zit..
Heb sowieso niks met grotten. Hier in zuid Limburg heb je de mergelgrotten bij Maastricht. Elke zichzelf serieus nemende basisschool had wel een uitstapje daar naartoe, zo ook die van ons.
Vonden de gidsen het leuk om een eng verhaal te vertellen van een groep monikken die verdwaald was geraakt in de grotten. Na een tijdje waren hun lampen leeg en liepen ze verder met hun handen langs de muren in de hoop weer daglicht te vinden.
Ze vonden dat wij dat ook moesten ervaren. Dus daar liepen we dan, één hand aan de muur en één hand op de schouder van degene voor je. In het pikkedonker. Doodeng vond ik het :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:39

Haha ja daar heb ik nog altijd traumas van die mergelgrotten. Ook als brave basisschoolleerling op uitstap en een leuke gids die veel verhalen kon vertellen. Waaronder 1tje van een reus en tegelijkertijd trapte zij in het donker tegen een ijzeren poort in die grot.

Nou wat een klap en ik vergeet het echt nooit meer. Want nu besef ik dat het die gids zelf was maar toen echt niet. Ik ben sowieso niet graag onder de grond, ook van die keldercafes krijg ik kriebels van.

Zelfde als duiken of door buizen/tunnels/kruipkelders gaan. Spaans benauwd! Als ik gewoon kan staan en wandelen is het allemaal prima maar o wee als ik geen vrije ruimte heb

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:40

Offtopic: zwaait naar bijna buurvrouw Mloez :wave:

Gave foto's van de Catacomben en aangevroten dieren!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:41

In Belgie had je ook van die mijnen, daar moesten we ook heen als uitstapje en dat vond ik zo eng :x

Ik ben ook in Polen in die zout mijnen geweest, vond het zo apart dat er zo'n grote kerk in die mijnen zaten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:52

Ik vond de zoutmijnen echt prachtig. Werd wel wat claustrofobisch van de trap omlaag.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:26

Onali schreef:
Aangevreten dode dieren, met een twist.

Spoiler:
[ [url=m/u6hAr0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ImOGtQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens míj is de hert niet echt. Zijn nek is nog zo gaaf. Als dat doet vast zou komen te zitten zou die flink spartelen om vrij te komen een daar is niks van te zien

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:29

wendy1987 schreef:
Ik ben ook in de catacomben in Parijs geweest.
Hele bijzondere ervaring vond ik t. Heel raar idee dat er zoveel mensen liggen. Maar niet perse luguber vind ik. ( niet dat t niet hier past, meer dat ik het zelf niet luguber vind) want toen moesten ze ergens de lichamen laten.
Wel weer bizar dat er complete kunstwerken gemaakt zijn :')
Maar Parijs onder de grond is sowieso erg interessant. Ook de riolen zijn tof om te zien en door te gaan!

Ik ben een stille meelezer hier, maar je hebt dus ook de catacombe in Palermo , iemand hier al geweest?
Ik zelf 2 jaar geleden, was heel bizar. Ik weet niet hoe het in andere catacombes is, maar hier staan de lijken/skeletten opgesteld of opgehangen tegen de muur aan.

Citaat:
De catacomben bevatten ruim 8000 mummies die tegen de muren zijn gelegd en gezet. De gangen zijn verdeeld in categorieën: mannen, vrouwen, maagden, kinderen, priesters, monniken en professionelen. Sommige lichamen zijn beter bewaard dan andere. Weer anderen zijn in poses gezet, bijvoorbeeld twee kinderen in een schommelstoel. De kisten konden door de familieleden worden bezocht, zodat ze op bepaalde dagen hun overleden familielid konden bezoeken om de handen vast te houden en te bidden in zijn gezelschap. De laatste monnik die werd bijgezet in de catacomben was Broeder Riccardo in 1871 en in 1880 werd de ruimte officieel gesloten, al bleven er toeristen op bezoek komen. De laatste mensen die er werden begraven dateren uit de jaren 1920. Een van hen was Rosalia Lombardo, een twee jaar oud meisje wier lichaam nog opzienbarend intact is. De wijze waarop zij werd gepreserveerd was decennialang onbekend, het recept werd recent herontdekt.

Als je googled op haar naam zie je de foto's, heel bizar hoe zij er nog piekfijn uitziet. Zij ligt overigens in tegenstelling tot de rest in een glazen kist i.v.m vernielingen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:38

Heel bizar..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 13:45

Haar ogen gaan ook open en dicht :D

Ask a mortician heeft er een vlog over.

In andere catacomben in Rome liggen geen resten meer.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:04

Janine1990 schreef:
Haar ogen gaan ook open en dicht :D

Ask a mortician heeft er een vlog over.

In andere catacomben in Rome liggen geen resten meer.

Oh echt waar? Ze stonden toen ik er was inderdaad een klein stukje open maar ik dacht dat het aan mij lag of zo hoorde. Overigens toen niet in de rij gestaan de entree was geloof ik 5 euro of iets in die richting..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:36

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:11

Heeft met lichtinval te maken, dat legt Catelyn uit.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:56

wauw wat ziet zij er nog mooi uit. Lijkt mij als ouders ook apart dat je je overleden kindje nog gewoon kan bezoeken en kan zien hoe ze eruit zag. Heel vreemd maar ook bijzonder

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:52

Ik las net op teletekst dat een man tussen de metro en de halte of het perron klem kwam toen de metro al aan het vertrekken was met de dood tot gevolg, wat ontzettend heftig ook voor de omstanders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 01:01

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:25

Pff heftig hoor.. t zal je gebeuren.. gebeurt helaas veels te veel...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:01

Los van het hele verhaal vind ik sowieso dat een paard geen enkele schijn van kans maakt bij een aanrijding.
Een auto is overal rondom verstevigd met een degelijke kooiconstructie etc, maar een trailer stort als een kaartenhuis in elkaar.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:16

Doen ze ook crash-testen met trailers? En wat voor trailers komen daar dan het beste uit?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:23

Volgens mij de Iforwilliams trailers :j Maar dat zijn ook extra versterkte trailers en wegen ook wel wat. Dat kan dan weer niet iedere auto trekken. Een vriend vertelde mij ooit dat hij gelezen had dat die zelfs heel blijven als je een ravijn in rijdt. Niet dat ik weet wat je er dan aan hebt, gezien je dan allemaal dood bent, maar het idee is leuk.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 18:08