Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shaggy09 schreef:Oh zo, oops niet goed gelezen.![]()
Dat vind ik ook echt niet kunnen, zeg dan gewoon; hey ik lust geen cola, heb je nog iets anders te drinken
Shaggy09 schreef:Ik doe met een vriendin als we naar de stad gaan meestal de parkeerkosten betalen in ruil voor dat zij rijd met haar auto. Als we echt ver weg gaan als in tientallen kilometers verderop dan zouden we gewoon benzinekosten delen door twee
Sclimpre schreef:Shaggy09 schreef:Ik doe met een vriendin als we naar de stad gaan meestal de parkeerkosten betalen in ruil voor dat zij rijd met haar auto. Als we echt ver weg gaan als in tientallen kilometers verderop dan zouden we gewoon benzinekosten delen door twee
Dat is dan ook weer gierig. Km prijs van een auto is ruwweg gerekend benzinekost x2.
Dus het zou logischer zijn dat degene die meerijdt al de benzine betaalt, degene van wie de auto is heeft de andere helft al betaald; als die nog eens de helft van de benzine betaalt, heeft die 3/4 van de kosten betaald en degene die meerijdt 1/4.
Sclimpre schreef:Shaggy09 schreef:Ik doe met een vriendin als we naar de stad gaan meestal de parkeerkosten betalen in ruil voor dat zij rijd met haar auto. Als we echt ver weg gaan als in tientallen kilometers verderop dan zouden we gewoon benzinekosten delen door twee
Dat is dan ook weer gierig. Km prijs van een auto is ruwweg gerekend benzinekost x2.
Dus het zou logischer zijn dat degene die meerijdt al de benzine betaalt, degene van wie de auto is heeft de andere helft al betaald; als die nog eens de helft van de benzine betaalt, heeft die 3/4 van de kosten betaald en degene die meerijdt 1/4.
Sclimpre schreef:Da's waar. Als het een klein eindje rijden is en een dure parking.
Ik reageerde meer op het 2de stuk, slecht gequoted dus !
Shaggy09 schreef:Sclimpre, bedoel jij te zeggen dat degene die met de auto rijd al kosten heeft aan de auto zelf en daarom niks van de tank hoeft te betalen?
Sclimpre schreef:Ik denk dat het meestal andersom is. Degene die rijdt vraagt helemaal niets, en degene die meerijdt biedt aan te betalen.
Daantjuh88 schreef:Wij hebben 1x met de meidengroep onenigheid gehad met het betalen van een rekening in het restaurant. 2 vriendinnen gaven aan geen voorgerecht te hebben gehad en wilden niet volledig delen. Toen niks over gezegd en met de andere 6 het overige bedrag gesplit. Kwamen we later aan het rekening waarom die 2 zo'n raar bedrag hadden betaald. Hadden ze zelfs het extra bakje maya en patat door 8 gedeeld.... De keer erna met zijn allen eten hebben we vooraf gelijk gezegd, de rekening gaat door 8, onafhankelijk wie wat drinkt/eet, want dat gezeur van de vorige keer willen we niet.