Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:14

germie schreef:
[***] schreef:
Hoe kan je je uitschrijven bij de kerk? Ik ben dus ooit gedoopt en ingeschreven door mijn ouders, maar ik ga niet meer naar de kerk, en ben ook niet van plan om dat in de toekomst te doen. Echter krijg ik dus wel brieven van ze, en uitnodigingen voor gesprekken e.d. Stel dat ik ooit in het ziekenhuis terecht komt dan gaan ze ook vragen of ze langs mogen komen, maar daar zit ik dus helemaal niet op te wachten. Op de site is niks te vinden.

(Na wat zoeken staat er op de ene site dat het gemeentehuis moet, bij de andere staat bij je eigen kerk, de ander staat weer het centrale adres van de PKN, dus wat het nou echt is?)

Ik heb dat gedaan door op de ongeopende envelop voor de vaste vrijwillige bijdrage simpelweg te schrijven: schrijf me maar uit, een sportclub zeg ik ook op als ik er geengebruik meer van maak. En het is goedgekomen.
Nooit verdere vragen over gehad.
De reden waarom ik het zo deed is dat ik er al jaren niet meer kwam. En het deed om mijn ouders. Toen liep er ergens een shetlandpony los, dus ik naar diemensenen zeg pak een halster en rij maar mee. Dat wasdewijkouderling. Prima, in nood help ik mensen, maar terwijl we in deauto zitten wordt er gezegd: we moeten nog eens een afspraak maken waarom je niet meer in de kerk komt. Eh, jouwdier looptlos , endan beginje overdit? Dag later lag die envelop daar. Dus direct uitschrijving geregeld.

Ja tactisch die mensen :roll:
Ik weet nog dat ze bij me langs kwamen om te vragen om de jaarlijkse bijdrage. Ik gaf aan dat ik dat als net afgestudeerde niet kon betalen en dat ik toch nooit meer in de kerk kwam. De betreffende ouderling vroeg waarom ik dan nog lid was. Ik vertelde dat ik lid was door mijn ouders en dat mijn moeder het vreselijk had gevonden als ik mij had laten uitschrijven. Toen de ouderling begreep dat mijn moeder recent was overleden zei ze: "oh maar je moeder is nou toch dood? Dan kan je je nu toch laten uitschrijven?!" Die lompe hork reactie gaf de doorslag; ik heb haar de deur uit gewerkt met het verzoek dat dan ook maar direct te regelen!

Kuggur

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:51

"Lompe hork"? Och ik vind het eigenlijk best een eerlijke en realistische instelling van die ouderling.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 00:34

zo kun je overigens niet 'uitgeschreven' worden. Je kunt jezelf wel uit laten schrijven uit het doopregister.

Je kunt naar de pastoor van je huidige parochie (die van waar je woont) gaan, of naar de parochie waar je in het doopregister bent opgenomen.

Het formele gedeelte van de brief die ik vorig jaar heb verstuurd:

"Ik wil daarom met gepast respect afstand doen en wil me losmaken van het geloof dat de Rooms-Katholieke Kerk belijdt, en van de geloofsgemeenschap van de Rooms-Katholieke Kerk.

Met zekerheid bevestig ik mijn besluit om bij formele act de Rooms-Katholieke kerk te verlaten. Zover mij bekend is actus formalis defectionis ab Ecclesia catholica niet meer in uw wetboeken opgenomen sinds 2009.

Ik verzoek vriendelijk aantekening te (doen) maken van mijn uittreding in het doopregister van xxx (plaats)"

Aangezien het /eengeloof voor de belijders ervan erg belangrijk is, en het besluit om er werk van te maken hiervan geen deel uit te maken soms gevoellig ligt (voor beide kanten); ga hier respectvol mee om.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 07:58

Bij mij was het belijdend lid pkn. Is gewoon gelukt hoor met die regel op de envelop. Nooit meer wat van gehoord. Je moet zelf een briefje schrijven. Hoeft dus echt niet formeel. In mijn situatie zou een formele brief ongepast geweest zijn.
Het enige wat ik jammer vind is dat ik niet zelf gehoord heb dat ze mij afgekondigd hebben als vertrokken uit onze gemeente met belijdenis attestatie mevrouw.......
Mijn ouders vonden het zo erg dat ze juist die zondag niet naar de kerk geweest zijn.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:09

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:11

Wat kan ik zelf doen tegen een compleet verstopt oor? Olie ed heb ik al geprobeerd, maar ik kan pas volgende week donderdag terecht voor uitspuiten..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:16

Bij de audicien hebben ze er speciaal spul voor (cerumen.lytica of iets van dien aard, breek je tong voorzichtig).

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:37

theadora99 schreef:
Wat kan ik zelf doen tegen een compleet verstopt oor? Olie ed heb ik al geprobeerd, maar ik kan pas volgende week donderdag terecht voor uitspuiten..

Je kunt via de huisarts druppels krijgen die het oorsmeer losmaken in je oor geloof ik. :j Verder voorzichtig met je vinger in een stuk keukenrol of toiletpapier (nooit een wattenstaafje gebruiken dan duw je het smeer je gehoorgang in) het er proberen uit te halen. Sterkte!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:45

Janneke2 schreef:
Bij de audicien hebben ze er speciaal spul voor (cerumen.lytica of iets van dien aard, breek je tong voorzichtig).

Heb ik al een x gebruikt, had het nog staan en t werkt niet helaas :(
En van mijn huisarts krijg ik niets, die vind dat ik mijn werk maar even moet afzeggen om langs te komen

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:47

theadora99 schreef:
Janneke2 schreef:

Heb ik al een x gebruikt, had het nog staan en t werkt niet helaas :(
En van mijn huisarts krijg ik niets, die vind dat ik mijn werk maar even moet afzeggen om langs te komen

Ja zo werken huisartsen :+ Je kan niet zonder bij de huisarts te zijn geweest een recept krijgen. Als je er echt veel last van hebt zou ik dat toch maar overwegen. Dan plan je een afspraak aan het begin of einde van je werkdag, dan verlies je minder uren. :)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:50

Ik werk meestal van 9 tot 6. Praktijk is open van 9 tot 6. Eerder weggaan of later beginnen is gewoon geen optie helaas. Kon ook niet op een van mijn 2 vrije middagen deze week.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:58

theadora99 schreef:
Ik werk meestal van 9 tot 6. Praktijk is open van 9 tot 6. Eerder weggaan of later beginnen is gewoon geen optie helaas. Kon ook niet op een van mijn 2 vrije middagen deze week.

Dan is het blijkbaar ook niet erg genoeg, als andere dingen er niet even voor kunnen wijken ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:01

theadora99 schreef:

https://www.hulpmiddelwereld.nl/oorpomp ... gLZ1fD_BwE

Als je het eerst een beetje zacht maakt met lauwe olie. Daarna voorzichtig spoelen met water uit dit spuitje.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:01

Ik heb genoeg opties deze week, alleen het kan alleen maar midden op de dag tussen 2 en 3. Dan zou ik dus vanaf 1 uur al vrij moeten vragen en dat krijg ik gewoon niet voor elkaar. Eerder weg of later beginnen is geen optie vanuit de huisarts, niet vanuit mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:06

Andere huisarts zoeken?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:08

Granoek schreef:
bruintje123 schreef:

Ehm, dat het op die site staat wilt niet altijd zeggen dat ze het hebben :+ ik stond er ook een keertje goed voor sul haha

Wel je eigen supermarkt ingevuld?
Dan is het praktisch zeker.

Maar als ze het dan bij de jumbo niet hebben vast wel bij een andere supermarkt.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:24

Ik heb gisteravond een ui gesneden en nu stinken mijn handen nog steeds ontzettend naar ui. Handzeep werkt helaas niet en ik word nu een beetje misselijk van de geur. :+ Weet iemand een trucje om die geur te laten verdwijnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:26

Tandpasta!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:28

Wassen met gedroogde peterselie! Dus handen nat maken met koud water, gedroogde peterselie op je handen doen, goed wassen/ boenen en vergeet dan ook je vingertoppen/ nagelrandjes niet, afspoelen en indien gewenst herhalen.

Ik heb ik de horeca gewerkt en ik haat ui dus het snijden daarvan was geen pretje, maar met deze tip was de stank snel weg!

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:37

Thanks, ik ga het uitproberen! :D

SteephJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:39

Of even je roestvrijstalen kraan aaien :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:10

Zou ik de mentor van mijn 15jarige dochter in de vakantie een email kunnen sturen om te vragen of ze bij haar vriendinnen in de klas mag komen.Ze is als enigste ingedeeld in een nieuwe klas.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:11

Kun je prima sturen maar ik denk niet dat je antwoord gaat krijgen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:19

Heeft het eigenlijk wel zin om een email te sturen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:21

Waarom vraag je dit in 2 topics? Nee, ik denk niet dat het zin heeft, die mentor heeft ook vakantie. Dit is de indeling, heel rot als je dochter niet bij haar vriendinnen zit maar het zal met een reden zijn.