germie schreef:[***] schreef:Hoe kan je je uitschrijven bij de kerk? Ik ben dus ooit gedoopt en ingeschreven door mijn ouders, maar ik ga niet meer naar de kerk, en ben ook niet van plan om dat in de toekomst te doen. Echter krijg ik dus wel brieven van ze, en uitnodigingen voor gesprekken e.d. Stel dat ik ooit in het ziekenhuis terecht komt dan gaan ze ook vragen of ze langs mogen komen, maar daar zit ik dus helemaal niet op te wachten. Op de site is niks te vinden.
(Na wat zoeken staat er op de ene site dat het gemeentehuis moet, bij de andere staat bij je eigen kerk, de ander staat weer het centrale adres van de PKN, dus wat het nou echt is?)
Ik heb dat gedaan door op de ongeopende envelop voor de vaste vrijwillige bijdrage simpelweg te schrijven: schrijf me maar uit, een sportclub zeg ik ook op als ik er geengebruik meer van maak. En het is goedgekomen.
Nooit verdere vragen over gehad.
De reden waarom ik het zo deed is dat ik er al jaren niet meer kwam. En het deed om mijn ouders. Toen liep er ergens een shetlandpony los, dus ik naar diemensenen zeg pak een halster en rij maar mee. Dat wasdewijkouderling. Prima, in nood help ik mensen, maar terwijl we in deauto zitten wordt er gezegd: we moeten nog eens een afspraak maken waarom je niet meer in de kerk komt. Eh, jouwdier looptlos , endan beginje overdit? Dag later lag die envelop daar. Dus direct uitschrijving geregeld.
Ja tactisch die mensen

Ik weet nog dat ze bij me langs kwamen om te vragen om de jaarlijkse bijdrage. Ik gaf aan dat ik dat als net afgestudeerde niet kon betalen en dat ik toch nooit meer in de kerk kwam. De betreffende ouderling vroeg waarom ik dan nog lid was. Ik vertelde dat ik lid was door mijn ouders en dat mijn moeder het vreselijk had gevonden als ik mij had laten uitschrijven. Toen de ouderling begreep dat mijn moeder recent was overleden zei ze: "oh maar je moeder is nou toch dood? Dan kan je je nu toch laten uitschrijven?!" Die lompe hork reactie gaf de doorslag; ik heb haar de deur uit gewerkt met het verzoek dat dan ook maar direct te regelen!