Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:47

Ja ik vind het dus enorm ranzig om er door heen te lopen, en nee ik heb geen hekel aan roken. Maar het treinpersoneel staat altijd in een grote groep te roken. Nu valt het mij op dat het vooral Arriva (vechtdallijn) is die staat te roken. NS personeel niet zo vaak...

Maar helpt het om als reiziger zijnde eens te vragen waarom ze dat wel doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:59

Als het elke keer een groepje op dezelfde plek is dan zou ik eerder een klacht indienen bij de vervoerder. Al dan niet met foto erbij ~~}>

Het station is eigendom van NS stations BV en daar geldt gewoon een rookverbod. Daar hebben zij zich ook aan te houden.

Foaly

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:04

Over personeel en regels niet opvolgen: Ik zat laatst heerlijk rustig in een eersteklas stiltecoupé, totdat er een stel conducteurs aankomt die blijkbaar klaar waren met kaartjes knippen, met z'n drieën in twee vierzits neerploffen en uitgebreid en luidkeels hun weekend gaan bespreken. Weg rust :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:46

Vanmorgen weer drukte..
Traject Amersfoort-Utrecht is toch echt wel een retedruk traject merk ik. Regelmatig gaat de trein te laat weg, maar volgens mij komt dat gewoon door de enorme stroom aan mensen die in en uit stappen op Amersfoort. Op Utrecht kan de trein die verloren tijd weer inhalen geloof ik.
Achja, ik vind het niet zo erg. Ritje van een kwartiertje overleef je staand wel en ik ben nog niet te laat op stage gekomen.

Enige waar ik me aan ergerde waren de passagiers gisteren... Was blijkbaar een man onwel geworden waardoor we 10 minuten later weg gingen dan gepland vanuit Utrecht. Waren mensen het niet helemaal mee eens, om het zacht uit te drukken :=

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:25

Iemand vanochtend ook met lijn 50 in amsterdam met de metro gegaan? Wat een ramp.. Ik moest maar hopen dat ik de metro uitkwam op t goede punt, was zó druk!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:47

Pff kijk ik om 10 over 10 op de reisplanner staat er dat mijn trein om 10:40 niet rijdt, dus ik heel erg gehaast om die van 10.25 te halen. maar helaas ging de deur net voor mijn neus dicht, 1 seconde eerder en ik had hem gehaald. Nu kom ik te laat voor een les waar ik 100% aanwezigheidsplicht voor heb... En daardoor waarschijnlijk nu ook niet mag deelnemen aan het tentamen |(

Tijdens het wachten hier komt er iemand naast me zitten die echt heel de tijd haar neus heel vies aan het ophalen is. Blehh zo vies

Ohh nog even een toevoeging: aan de andere kant komt nu een vrouw zitten die lekker aan het roken is. Alles waait zo m'n gezicht in. Heerlijk zit allemaal lekker mee.

Zo en de klaagstand gaat weer uit :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:01

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:05

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:31

Mijn ergernis van vandaag. De verbinding Tiel - Arnhem die overdag maar 1 keer per uur gaat. Precies mis ik hem na mijn stage gesprek, dus nu ben ik gestrand op Arnhem.

Twijfel of ik de stad maar in ga, want zo lang wachten is ook niks aan :D

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:46

Foaly schreef:
Over personeel en regels niet opvolgen: Ik zat laatst heerlijk rustig in een eersteklas stiltecoupé, totdat er een stel conducteurs aankomt die blijkbaar klaar waren met kaartjes knippen, met z'n drieën in twee vierzits neerploffen en uitgebreid en luidkeels hun weekend gaan bespreken. Weg rust :=

Gewoon aankaarten bij het personeel :D ben zelf personeel en ook wij moeten ons aan de regels houden.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:07

Hebben jullie effectief stiltecoupés op jullie trein?? :wow:

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:22

The_Cat schreef:
Hebben jullie effectief stiltecoupés op jullie trein?? :wow:

Als ik voorbij kom wel en anders spreek ik ze aan.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:24

Ik vind het vooral grappig dat de stiltecoupé van Arriva in dezelfde coupé zit als waar je gewoon mag praten :)) Zit stukjes tussen waar de deuren naar buiten zitten en dat is het :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:29

Ik zit ook regelmatig in een echt stille stiltecoupé eigenlijk (bij NS). En dat van Arriva klopt, echt nutteloos. :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:59

NMBS moet dat ook maar invoeren dan een stiltecoupé. Zou mijn uurtje op de trein veel leuker maken :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:49

MarJon schreef:
Ik vind het vooral grappig dat de stiltecoupé van Arriva in dezelfde coupé zit als waar je gewoon mag praten :)) Zit stukjes tussen waar de deuren naar buiten zitten en dat is het :')

Bedoel je die vechtdallijnen? Daar is de stiltecoupe erg gehorig wanneer er mensen staan ja.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:59

Vandaag vertrok een trein volgens de klok op het perron 2 minuten te vroeg. De klok liep volgens mij goed. Ik wilde die trein eigenlijk nemen, maar wachtte nog op iemand die net kwam aanlopen. Gelukkig was het op een traject waar de treinen meerdere keren per half uur rijden. Dus nu maar 10 minuten later op mijn eindbestemming. Maar als het op een traject was met maar 1x per half uur een trein, zou ik wel erg balen.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:59

MarlindeRooz schreef:
MarJon schreef:

Bedoel je die vechtdallijnen? Daar is de stiltecoupe erg gehorig wanneer er mensen staan ja.

Nee, de trein tussen Groningen en Leeuwarden. :D Of naja, ik weet het in elk geval van deze trein. Zou best kunnen dat het in meerdere treinen zo is.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:48

gister was mijn geluksdag *kuch kuch*
moest om 8u in den haag zijn. dus had de bus naar amsterdam cs van 10 voor half 7. die reed om vanwege een storing in de ijtunnel (stond neit aangegeven) vervolgens was ik op cs en reed de trein niet vanwege een wisselstoring geloof ik, treinoptie nr 2 reed ook nie, dus dan maar optie 3 waardoor ik waarschijnlijk wel te laat zou gaan komen (was utieindelijk ook zo)
moest overstappen op de tram/metro op laan van noi, maar bijn de tram halte staan ook incheck paaltjes en in de tram zelf ook, weet iemand waarvoor die paaltjes op t station zelf zijn? had namelijk toen zowel bij t paaltje ingechekt en in de tram zelf

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:52

LiannePuthzy schreef:
moest overstappen op de tram/metro op laan van noi, maar bijn de tram halte staan ook incheck paaltjes en in de tram zelf ook, weet iemand waarvoor die paaltjes op t station zelf zijn? had namelijk toen zowel bij t paaltje ingechekt en in de tram zelf

In Den Haag check je altijd IN de HTM- en Randstadrailtrams in.

Paaltjes op het perron van NOI zijn voor de NS (donkergele paaltjes met treinlogo, alleen op treinperrons), en de andere paaltjes op tramperrons zijn voor de RET-metro tussen Rotterdam en Den Haag (lichtgele kleur).

Maar die metrolijn kun je ook makkelijk aanzien voor tram op NOI. Oftewel: reisde je met RET, dan check je in op het tramperron. Reisde je met RandstadRail (HTM), dan check je in de trein uit.

Niet heel overzichtelijk als je het niet gewend bent :')

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:57

Gisteren ergerde ik me ook wel even. Ik ga met de bus naar school, met 1 overstap op een andere bus. Maar omdat er geen treinen reden moesten al die mensen ook met de bus. Ik heb 4 bussen gemist omdat ze al vol zaten |o
Maar goed, daar kon dus niemand iets aan doen. Maar toen ik eindelijk in de bus kon, ergerde ik me wel heel erg. Ik loop op krukken omdat ik mijn been heb gebroken in de vakantie(paardrijden is gevaarlijk :P ) en ik sta dus liever niet in de bus, maar ik moest staan om dat de bus zo vol zat. Naast mij stonden 2 oude mensen, die niet meer goed ter been waren. Naast ons zaten allemaal kinderen uit(denk ik) de 1e en 2e klas, dus ik dacht die kunnen toch wel opstaan? Maar niemand stond op voor mij of voor dat oude echtpaar. Dat vond ik wel erg vervelend -O-
Ik vond het ook wat banketstaaf om te vragen, maar later had ik er toch wel spijt van aangezien ik toch wel erg pijn had na die tijd :(

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:32

Ik heb daar echt schijt aan en ik vraag het ook voor anderen als ze dat zelf niet doen hoor. Ik vind daar helemaal niks banketstaaf aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:56

Ik vraag dan ook gewoon of ze misschien hun plaatsje af willen staan omdat ik slecht ter been ben/die oude mensen graag willen zitten

Heftig ongeluk!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:38

3 oktober in Leiden en de week ervoor, zegt dat genoeg? :')

Nee oké aangezien we niet allemaal Leidenaren zijn zal ik het even toelichten :))
3 oktober is Leidens Ontzet, wat gepaard gaat met feesten en Kermis in de binnenstad. Nou gaat de bus natuurlijk door de binnenstad, wat dus ongeveer een week niet kan. Eerdere jaren was er altijd een prima omleiding maar dit jaar is die veranderd en hij is om te janken... Bussen met zo'n enorme vertraging dat ze niet meer rijden enzo. Gisteren zat ik al een half uur in de bus en toen waren we Leiden nog niet eens uit. Normaal is het 25 minuten naar huis :') oja en om de chaos compleet te maken rijden de hele week de treinen tussen Alphen en Leiden al erg slecht, waardoor er momenten zijn dat de mensen uit 6 treinen per uur, in 4 lijnbussen per uur moeten. Proppen gegarandeerd :)) Nouja, nog tot dinsdag volhouden en dan is het weer voorbij :')

Mijn ervaring in de afgelopen 10 maanden op krukken met het OV reizen is trouwens dat, ookal vraag je het, mensen alsnog doen of hun neus bloedt en ze je niet horen en je dus alsnog mag staan := heb al een aantal keer eerste klas mogen reizen van de conducteur, en dan moet je die gezichten eens zien. Pure jaloezie, als de trein propvol is en iemand op krukken mag eerste klas zitten! :')