Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:17

Vrouwen in de middeleeuwen waren toch ook vaak zwanger? Dan hadden ze hun feestje ook niet vaak

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:18

Ik hoorde dat ze dat met lappen stof met mos ertussen deden. Van mijn geschiedenisdocent :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:19

Jummie... :Y)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:22

Sammie schreef:
Tigress schreef:
Van wat ik heb begrepen werden de dames dan in een huisje opgesloten. Bloed hoorde te stoppen na een paar minuten, en hoorde alleen bij geboorte en de dood, menstruatie paste niet in het straatje (duivels etc.) Gezellig weekje daar dus als je je feestje had, je mocht dan een week lang home alone zitten :P
:') Wanner is je dat verteld?

Geschiedenislerares van het VMBO had ons dit eens verteld :') Ze brachten het niet echt in verband met een maandelijks iets omdat ze, zoals amoj al zegt, vaak zwanger waren :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:23

Sommige stammen in Afrika stoppen vrouwen die ongesteld zijn toch ook nog in huisjes? Al weet ik niet in hoeverre Groeten uit de rimboe de werkelijkheid afbeeldde :P

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:24

Selina schreef:
Sommige stammen in Afrika stoppen vrouwen die ongesteld zijn toch ook nog in huisjes? Al weet ik niet in hoeverre Groeten uit de rimboe de werkelijkheid afbeeldde :P

Het schijnt in sommige culturen nog altijd gedaan te worden :j

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:30

Tigress schreef:
Selina schreef:

Het schijnt in sommige culturen nog altijd gedaan te worden :j

Nou, daar zit je dan een hele week.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:32

Het punt is een beetje dat het deels waar is, maar zoals jouw lerares vertelde is het iets te stellig := In sommige culturen werden vrouwen apart gezet en soms gebeurt dat nog. En er is in de Middeleeuwen idd een periode geweest waarin het als een duivels iets werd gezien. Gelukkig niet de hele middeleeuwen. := Maar goed.. er is een flinke periode geweest waarin vrouwen in haar geheel bekant duivels werd beschouwd :=

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:33

Ah zo :)* Thanks, weet ik dat ook weer :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:51

Ik vind het ergens wel een kleine belediging hoor dat men niet zou snappen waar het vandaan komt. :') Het hele maagd zijn en overgang tot vrouwproces wordt gemakshalve maar even vergeten. :=

Het Joods volk wist dik 4000 jaar geleden al dat vrouwen ‘onrein’ waren en circa 12 a 14 dagen daarna pas weer aan haar zijde mocht en kon liggen.. :Y)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:19

Iets wat ik me af vraag, was is jeuk nou heel precies? Ja irritant dat zeker!

Maar ik bedoel meer van, wat is het wat het veroorzaakt. Wat jeukt er heel precies en hoe kan het dat je altijd ergens jeuk hebt? Als het op de ene plek niet jeukt, jeukt het op een andere plek wel....

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:47

Sammie schreef:
Tigress schreef:
Van wat ik heb begrepen werden de dames dan in een huisje opgesloten. Bloed hoorde te stoppen na een paar minuten, en hoorde alleen bij geboorte en de dood, menstruatie paste niet in het straatje (duivels etc.) Gezellig weekje daar dus als je je feestje had, je mocht dan een week lang home alone zitten :P
:') Wanner is je dat verteld?

Ik had laatst een documentaire gezien dat ongestelde vrouwen in hun period in een koeienstal moeten verblijven. Dus het bestaat wel degelijk nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:52

Waarom de site's van de Gamma en de Karwei bijna hetzelfde zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:59

LisannePruts schreef:
Ik had laatst een documentaire gezien dat ongestelde vrouwen in hun period in een koeienstal moeten verblijven. Dus het bestaat wel degelijk nog

Even goed lezen :)*

[***] schreef:

Hahaha de praxis ook :D Zal wel een filosofie achter zitten. Dat mannen dit kunnen verwerken en meer niet :D

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:10

ik vroeg me net af waar stof eigenlijk vandaag komt.. Ook al stof regelmatig mijn (glanszwarte) piano af en mijn hele kamer, het is binnen een dag of 2 weer terug :(

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:25

Stof schijnt vooral uit dode huidcellen te bestaan

Na aanleiding van het Ali B verhaal bij boulevard net:
Waarom moet een advocaat zich alsnog aan zijn beroepsgeheim houden als hij weet waar een gevaarlijke en voortvluchtige cliënt van hem zich bevind?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:49

Sammie schreef:
[***] schreef:

Hahaha de praxis ook :D Zal wel een filosofie achter zitten. Dat mannen dit kunnen verwerken en meer niet :D

:')

Genius _O_

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:31

Liselot schreef:
Stof schijnt vooral uit dode huidcellen te bestaan

Na aanleiding van het Ali B verhaal bij boulevard net:
Waarom moet een advocaat zich alsnog aan zijn beroepsgeheim houden als hij weet waar een gevaarlijke en voortvluchtige cliënt van hem zich bevind?

omdat hij dan zijn beroepsgeheim niet meer een beroepsgeheim is... of hoe leg je dat uit... ze horen het gewoon geheim te houden

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:45

Ook als het om een voortvluchtige, dus gezochte en gevaarlijk persoon draait? Dus dan breng je willens en wetens mensen in gevaar door zo iemand los te laten lopen?
Ik kan daar echt met mijn hoofd niet bij

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:55

Omdat een advocaat een "zwijger" is, kan hij juist invloed uitoefenen op zo'n crimineel. Om zich aan te geven bijvoorbeeld.

En advocaten die zich niet aan de regels houden, worden uit hun ambt gezet (zelfs al heten ze Bram M.).

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:21

''De benjamin van de groep'' oftewel, de jongste.
Maar wie is benjamin?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:25

Heeft het niet te maken met een ethisch dilemma zo?
Waarom val ik bijna in slaap als de pedicure me voetjes doet?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:25

De jongste zoon en oogappel van vader Jacob.

(Een bijbelse tranentrekker. Jacob is verliefd op Rachel, werkt 7 jaar hard om haar te mogen trouwen - en dan wordt de bedrieger bedrogen: hij trouwt een zwaar gesluierde vrouw, en dat blijkt haar zuster Leah te zijn, die was ouder, was lelijk "want had fletse ogen", dus zij wordt via een list aan de man gebracht. Het huwelijk levert 10 kinderen op, dat wel.
Als hij dan later alsnog met Rachel trouwt, komen er 2 kinderen: Josef wordt door de rest ervaren als een opschepper en naar Egypte verkocht - en dan heeft Jacob dus alleen nog maar Benjamin. Bij zijn geboorte heette het srme uk "zoon van ellende" - zijn geboorte was zo zwaar, dat Rachel er aan stierf. Gelukkig wordt zijn naam wel veranderd: Ben Jamin betekent zoon van vreugde. - En inmiddels betekent het dus "de jongste".)

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:46

[***] schreef:

Dat weet ik als medewerker van Karwei! Karwei is een paar jaar geleden overgenomen door intergamma en die hebben ook Gamma in het bezit!

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:20

Dankje janneke!

Hier irriteer ik mij nogsteeds aan in die reclame van black en white deo.
''voorkomt gele vlekken en witte strepen.''
Okay, leuk, maar waarom gele vlekken, en witte strepen?
Waarom niet witte vlekken en gele strepen?

Haha sorry dat is dan weer een hele nutteloze irritatie van mij :+