Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 00:17

Hij komt zelfs iets dichter bij te staan, maar komt wel wat minder lang buiten.
Maar wel een goed plekje hoor, en een stal van 3 x 4 meter.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:37

Nou dat is toch heerlijk. En je paard zal vast de nodige aandacht krijgen en liefde, dus komt vast helemaal goed :j

heidiLOVER

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:40

Mooi Lasorda van je paard :) super iets dichterbij en meer aandacht door de leaser!

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 21:14

Vandaag heeft de psychiater besloten mijn man te testen op de mate van depressie.
Hij moest vandaag eerst een zelftest doen, de psych doet dan volgende week nog een test samen met hem.
Bij de zelftest kan je een maximale score halen van 30; 0 is een totaal zorgeloos mens, 9 is de gemiddelde Nederlander
en 30 is spring-van-de-flat. Mijn man scoorde 22. Verdorie. Ik had gehoopt dat het na anderhalf jaar wat positiever uit zou pakken.
Het gekke is dat hij zelf het gevoel heeft dat de score wat lager zou moeten zijn, maar hij heeft de hele test wel eerlijk ingevuld.
Dus ben ik erg benieuwd wat er volgende week uit gaat komen, en vooral wat de psych daarmee gaat doen.
Mijn man heeft al aangegeven dat hij niet over wil stappen naar een andere behandelaar of een alternatieve methode.
Dat laatste vind ik wel jammer want ik denk dat er in die hoek nog wel wat onbenutte kansen liggen.

Wat betreft het eigen bedrijfje komt het maar niet van de grond.
We hebben geadverteerd, geflyerd, genetwerkt , maar het heeft welgeteld 1 klant opgeleverd.
Is vast ook wel de verkeerde tijd van het jaar om er mee te beginnen dus we houden stug vol.
Ergens heb ik het idee dat als het eenmaal op gang komt, dat dit ook weer een goede uitwerking gaat hebben op die depressie.
Ik denk dat we even geduld moeten hebben tot begin volgend jaar.

Ondertussen ben ik met de studie begonnen.
Mèn wat knarst het in de bovenkamer. %) := Is best wel een tijd geleden dat ik ergens zo ingedoken ben.
Maar ook een stukje stof waar ik me nooit in verdiept heb en ook nog niet echt iets mee heb.
Maar hup, de schouders er onder, als ik me het beginnetje maar eigen heb gemaakt dan komt de rest ook wel.
Ik ga er iedere avond een uurtje voor zitten, dan moet het kwartje toch een keer gaan vallen. :j

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:31

Respect hoor Lasorda, jij bent toch wel een echte volhouder!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:49

lasorde,

sterkte ook weer hier vandaan.
ondanks dat het nog niet goed gaat, heb ik wel het idee dat jullie er mee leren leven. al moet dat niet de oplossing zijn.

hoe gaat het me jullie zoontje?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:27

Sterkte zeg, ik hoop dat het bedrijfje toch van de grond gaat komen! :j :(:)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:30

Het zou toch heel mooi zijn als het bedrijfje van de grond komt, lijkt me enorm fijn als het lukt. Ik vind het zelf ondanks alle tegenslag een heel goed teken dat je man met een eigen bedrijfje bezig is.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:41

Hoi Lasorda. Lang niets gehoord, is dat goed nieuws? X

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:36

Groetjes vanuit hier, blijf je ook volgen nog steeds....

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:37

En, hoe gaat het intussen met jullie? Ik hoop dat jullie weer meer met de neus naar de zon staan :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:15

Lasorda?, hoe gaat het aan jullie kant?

ik duim dat het goed gaat...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:02

Ook ik hoop dat alles goed gAat ? Hoop dat de test bij de arts toch redelijk goed heeft uitgepakt ! Lukt het wat met leren ?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:01

kom even uit de meeleesmodus , respect voor je hoe je met heel de situatie omgaat , en goed dat je aan een studie bent begonnen!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:30

Ik ben ook benieuwd hoe het nu met jou, jullie zoontje en jouw man gaat. :j
Hoop dat alles een beetje in rustig vaarwater zit en dat het 'goed' gaat!

Ladyson_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:26

Fijn om te lezen dat we nu 105 pagina's verder zijn en je man er nog steeds is! Wel heel erg balen dat de depressie zich zo moeilijk wil laten behandelen.. Hou er rekening mee dat het alternatieve circuit niet positief is voor de bezuinigingen, de verzekering vergoedt vaak maar een klein deel. Toch lees ik veel positieve berichten of berichten met een positieve instelling, je komt er wel zo! Het duurt alleen wel lang zeg pf..

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 13:53

Had al een tijdje niet meer gekeken in het topic.
Ik zit nu op mijn werk, maar zal snel weer even een update plaatsen.
Lief dat jullie aan me denken!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:04

Tot snel weer Lasorda!

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 16:00

Hèhè, zondagmiddag dus even tijd. :D

Ons administratiekantoortje komt maar niet van de grond.
Het is er de verkeerde tijd van het jaar voor, hopelijk komt er eind van het jaar wat meer beweging in.
En dat mag ook wel, want mijn man zit nu in het afkeuringstraject voor de WIA.
Zoals het er naar uit ziet gaat hij een deel de WIA in en een deel de WW.
Dat betekent dus een sollicitatieplicht, maar nu komt het...
Volgens de keuringsarts mag hij alleen werk doen in een voorspelbare omgeving, zonder conflictsituaties,
geen klanten- of patiëntencontact, niet met machines werken, geen werkdruk en alleen zittend werk.
En voor maximaal 20 uur per week. Nah, daar zit de arbeidsmarkt echt op te wachten.... :O
Na heeeeel lang nadenken hebben we bedacht dat dat dus doosjes vouwen wordt in een sociale werkplaats. :=
Er komt nu nog een gesprek met een arbeidsdeskundige, dat gaan we maar eens rustig afwachten.
Ondertussen is wel duidelijk dat we in oktober weer 400 euro per maand naar beneden gaan.
En weet je, soms heb ik het gevoel dat er iemand op een wolkje met een joystickje wat mee zit te sturen.
Want de week na dat gesprek kreeg ik op mijn werk te horen dat ik waarschijnlijk toch meer uren kan gaan werken.
Joepie!

Met onze zoon gaat het goed, nog een week en dan begint zijn vakantie.
Op vakantie gaan hebben we wegbezuinigd en dat vindt hij wel erg jammer, maar het is even niet anders.
Ik ga proberen om iedere week een leuk uitje te verzinnen, gaat wel goedkomen.

Met het paard gaat het heel goed.
Samen met degene die hem least hebben we besloten om hem te gaan verhuizen en dat is een goede stap geweest.
Op de stal waar hij nu staat hebben ze een biologisch voorbeleid en dat doet hem veel goed.
De weides staan vol met paardengras en kruiden, hij is in een paar dagen tijd veranderd van een plofkip in een slank paardje.
Daardoor zit hij veel lekkerder in zijn vel en is hij ook heel snel gewend op zijn nieuwe plek.
Al doet het wel pijn hoor. Hij is al 19 jaar mijn knollie en nu moet ik hem ineens uit handen geven.
Maar ik knijp echt in mijn handen met m'n leaser, super blij dat ze op mijn pad kwam.
Ze is echt een leuke match met het paardenbeest en ze zorgt heel goed voor hem.
Ik heb mezelf beloofd dat als we alles weer financieel op de rit hebben, dat ik ga kijken voor een nieuw paardje
waar ik samen met zoonlief op kan rijden.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:41

Lasorda, je klinkt nog net zo positief, ondanks dat er toch weer vanalles op jullie af komt. Echt bewonderenswaardig. Baan voor je man zal momenteel idd niet echt mee gaan vallen maar aan de andere kant... je weet maar nooit. Ervaring heeft hij natuurlijk wel en ook dat is wat waard.

Enneh, m'n aanbod voor dat uitje wat ik vorig jaar gedaan hebt staat nog steeds hoor, dus geef maar een PBtje als je iets af wilt spreken ;)

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 22:50

Leuk!!! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:59

Lasorda, probeer in de FML te krijgen dat zijn belastingsniveau een sterk wisslend karakter heeft, en probeer dat ook in het AD-onderzoek te laten benadrukken...

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:47

Fijn om weer een bericht van je te lezen, jammer dat het nog niet echt veel beter gaat. Zijn de dagcijfers van je man ook nog steeds hetzelfde?

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 08:51

Sonja, waarom is het belangrijk dat dat er in komt te staan?

De dagcijfers schommelen tussen de 3 en 4, niet echt denderend nee. :n

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:47

Omdat het uwv geneigd is alles op te waarderen en je man sterker in te schatten dan hij is.
Met een wisselende belastbaarheid kan het afkeuringspercentage hoger worden en dat houdt in minder druk voor je man.