Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 03:53

stefan3 schreef:
okey het rituele slachten....Ik kan me voorstellen dat je dat naar vind, maar dat is ook 1 van de punten met betrekking tot Halal vlees.

1 van de redenen waarom een moslim bijvoorbeeld Halal vlees eet.

De omstandigheden waarin een dier gefokt werd, de kwaliteit van het voedsel en het onderdak dat het kreeg, evenals de wijze van transport en de afstand waarover dit verantwoord gebeurde, kan ook een rol spelen bij de beoordeling of het vlees halal is. Dierenwelzijn is een belangrijke verantwoordelijkheid die God de mens toevertrouwde.

maw het hele halal heeft er grotendeels mee te maken dat een dier een goed leven heeft voordat hij geslacht wordt. Ik denk dat wij daar nog wat van kunnen leren met onze bioindustrie.

Ik weet niet hoe je hier bij komt hoor maar ONZE BIOINDUSTRIE SCHAPEN werden verkocht aan die figuren voor halal vlees van te maken. bioindustrie, je heb geen flauw idee waar je het over hebt. Ik heb PVV gestemd want ben ze helemaal zat, zo ook jullie figuren met jullie bioindustrie. Bioindustrie is al jaren verboden net als kistkalveren en legbatterijen(ja dat is dus bioindustrie).

Anoniem

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:26

Daffie... als kistkalveren verboden zijn, waarom kom je ze dan nog op een boel boerderijen tegen?

Hoe kom je er überhaupt bij dat bio industrie verboden is trouwens?

Vind jouw gedachtegang over het algemeen een beetje eng.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:23

Als er een aanslag op GW komt, vraag ik me af of ie wel Halal geslacht wordt :+

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:11

Bijna alle mensen van 18-30 die ik ken hebben op Geert Wilders gestemd, goede zaak dus want ook bij evt een volgende verkiezing blijven zij stug op hem stemmen, net zoals ik zelf.
En er komen ieder jaar jonge stemgerechtigden bij en hard maar waar er blijven steeds minder oudere stemmers(die minder snel PVV stemmen) over, dus ik denk dat de PVV de komende jaren zeker minstens zo groot blijft of nog groter wordt.
Vindt het prima dat hij geen 1e is geworden, maar hij kan nu wel mooi tegengas geven en VVD+PVV en dan evt nog CDA erbij(al had ik liever groen links erbij gezien ofzo maar weet niet of ze dan genoeg zetels hebben?)

En ik vind Daffie beslist geen enge gedachtengang hebben!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:21

Renske_,
Jij zegt goede zaak. Ik vind jouw voorspelling juist heel eng. Ik moet er niet aan denken dat dit waarheid zal zijn. Vooral ook het stukje; 'blijven zij stug op hem stemmen'. Dat is toch niet goed? Om welke partij het ook gaat. J ekijkt toch naar wat ze gepresteert hebben en naar wat ze willen bereiken? Je hebt geen flauw idee hoe het gaat en wat er allemaal bijgesteld gaat worden. Hoe kun je dan zeggen dat je volgende keer weer 'stug' op dezelfde partij zal stemmen?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:30

Omdat Wilders op dit moment de enige is die dingen echt drastisch anders wil gaan doen, en zolang hij de enige is die zo duidelijk is en ook gwoon zegt wat hij denkt zal hij zijn huidige stemmers behouden.
En ik zie zo 123 geen andere partij komen die ook zo zal zijn, vandaar.
Verder vind ik lang niet alles van Wilders goed, zeer zeker niet! Maar in grote lijnen toch wel vandaar ook mijn stem voor hem.
Maar ook me de VVD veel raakvlakken dus ok ben voor VVD+PVV samen, worden Wilders zijn extreme dingen toch net ff wat gematigd maar er wordt ook niet meer doorgesukkelt zoals het al te lang in NL gaat met dat halfzachte gedoe altijd!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:37

Wilders wílde dingen drastisch gaan veranderen. Ik vraag me echt sterk af in hoeverre al die grootspraak van hem overeind blijft als hij wil gaan regeren. Ik denk dat hij vooral hoog van de toren heeft geblazen om zoveel mogelijk stemmers=zetels te krijgen en nu wel gaat inbinden. Wilders is niet gek, die weet ook dat hij met die extreme standpunten gewoon niet in een coalitie komt.

Blij dat ik niet op hem gestemd heb. Liever een gematigdere partij zoals VDD die ook minder overboord hoeft te gooien dan een blatende partij waar straks niks van terecht komt.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:01

Rock schreef:
Daffie... als kistkalveren verboden zijn, waarom kom je ze dan nog op een boel boerderijen tegen?

Hoe kom je er überhaupt bij dat bio industrie verboden is trouwens?

Vind jouw gedachtegang over het algemeen een beetje eng.

Toevallig heb ik verkering met boer. Kistkalveren en legbatterijen zijn al sinds 5 jaar verboden. De zogenoemde "kistkalveren" waar jij het over hebt, zijn kalveren die in een eenlinghokkie staan. Deze hokken zijn ervoor om te zorgen dat het kalf zich niet kan verwonden en een soort quarantaine, in deze eenlinghokken kunnen de kalveren zich omdraaien en staan ze maar een week in. De quarantaine dient voor het gezond houden van de kalveren, sommige kalveren raken aan de diaree van de melk van de koe(net als een veulen dit ook kan hebben) hier komen veel bacterien bij vrij en daarom staan ze dus ook alleen. De echte kistkalveren staan in een kist, in deze kist kan het kalf zich niet omdraaien en staat hier 6 maanden in.

Dat is dus het verschil tussen een kistkalf en een een kalf in een eenlinghok. Sorry dat ik zo fel reageer, maar het is door dit soort onwetendheid dat wij in de veehouderij een slechte naam krijgen.

Waarom ik op de PVV gestemd heb? Puur uit protest. Ook ik weet dat als meneer wilders in de kamer komt dat er niks gaat veranderen, want ook daar moet overal over gestemd worden en daar gaat geen 1 andere partij in mee. Dus nee berdien van die grootspraak blijft inderdaad niks overeind want daar krijgt hij geen kans voor.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:07

daffie1986 schreef:
Waarom ik op de PVV gestemd heb? Puur uit protest. Ook ik weet dat als meneer wilders in de kamer komt dat er niks gaat veranderen, want ook daar moet overal over gestemd worden en daar gaat geen 1 andere partij in mee. Dus nee berdien van die grootspraak blijft inderdaad niks overeind want daar krijgt hij geen kans voor.

Als het puur een protest stem is, waarom dan niet blanco stemmen? Nu denken ze dat jij achter de (waan) ideeen van Geert staat, terwijl dat misschien helemaal niet zo is.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:16

het is net zoals renske al aangeeft gedeeltelijk ben ik het met hem eens en gedeeltelijk ook niet. Maar zoals ik al eerder aangaf zullen de plannen van wilders nooit uitgevoerd kunnen worden omdat er over elk voorstel gestemd moet worden. En dat had met andere partijen wel anders kunnen uitpakken. Een blanco stem is voor mij hetzelfde als niet stemmen. Het wordt tijd voor verandering en ik ben er van overtuigd dat die er ook zal komen op deze manier maar wel door de andere partijen iets bijgeschaafd zal worden.

En 31% van de bokkers heeft hier aangeven voor de PVV te stemmen, de grootste gekozen partij op bokt.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:25

daffie1986 schreef:
Bioindustrie, je heb geen flauw idee waar je het over hebt. Ik heb PVV gestemd want ben ze helemaal zat, zo ook jullie figuren met jullie bioindustrie. Bioindustrie is al jaren verboden net als kistkalveren en legbatterijen(ja dat is dus bioindustrie).

Als ik me even mag mengen in deze discussie (ik kom trouwens zelf van een boer (mestvarkens) en heb ook verkering met een boerenzoon (handelsbedrijf)).

Ik heb Groenlinks gestemd, want ik weet heel goed waar ik het over heb als ik het over bioindustrie heb. De boer zal in zijn vermogen doen wat het beste is voor het dier, maar door tijdgebrek/'dat doen we altijd zo'/economische redenen gebeuren er dingen waarvan ik denk: dat MOET echt anders. Er zijn nog boeren (wellicht niet veel, maargoed, ze zijn er) die preventief antibiotica doorvoeren, er zijn boeren die het dierwelzijn achter stellen op hun eigen portemonnee (waarbij ik wel wil zeggen dat ze soms niet anders kunnen) en zo kan ik nog wel een paar zaken opnoemen.

Ik vind dat er kritisch gekeken moet worden naar de land en veehouderij in Nederland, ook in combinatie met de export.
Ik denk dat er wat moet veranderen, al is dat er moeilijk omdat er zoveel belangen zijn, subsudies, boeren die niet zomaar kunnen 'omswitchen', consumenten die niet willen betalen, supermarkt oorlogen, ect.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:53

Ik heb groenlinks gestemd. Ik stem eigenlijk altijd op Femke, sinds ik mag stemmen al.

Ik vind het ronduit belachelijk dat zelfs de bokkers massaal PVV hebben gestemd. Ik zit me er behoorlijk over op te winden. Kort samengevat, ik denk dat de mensen die PVV hebben gestemd gewoon een stel kuddedieren zijn die achter de massa aanlopen en zich niet of nauwelijks in de geschiedenis en ALLE standpunten van de partij hebben verdiept.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:05

Sharmila schreef:
Ik heb groenlinks gestemd. Ik stem eigenlijk altijd op Femke, sinds ik mag stemmen al.

Ik vind het ronduit belachelijk dat zelfs de bokkers massaal PVV hebben gestemd. Ik zit me er behoorlijk over op te winden. Kort samengevat, ik denk dat de mensen die PVV hebben gestemd gewoon een stel kuddedieren zijn die achter de massa aanlopen en zich niet of nauwelijks in de geschiedenis en ALLE standpunten van de partij hebben verdiept.

Tja, je kunt jezelf natuurlijk ook druk maken om de vrije keus van een ander, daar heb je echter alleen jezelf mee.. :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:34

Naja het gaat niet om de vrije keus. Het gaat om de veranderingen waar Wilders achter staat. Ik ben zelf half buitenlands en iemand die zo rascistisch uit de hoek kan komen, en dan ook nog eens de 'leider' wordt van dit land. Nee daar voel ik me absoluut niet prettig bij. Gek he.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:39

Sharmila schreef:
Naja het gaat niet om de vrije keus. Het gaat om de veranderingen waar Wilders achter staat. Ik ben zelf half buitenlands en iemand die zo rascistisch uit de hoek kan komen, en dan ook nog eens de 'leider' wordt van dit land. Nee daar voel ik me absoluut niet prettig bij. Gek he.

Mijn nichtjes zijn ook half surinaams. En toch hebben ze PVV gestemd. Waarom? Omdat zij allereerst vinden dat er zaken moeten veranderen in Nederland, daarnaast gewoon in Nederland geboren zijn, hard werken en zorgen dat ze uit de bijstand en criminaliteit blijven.. Hun vader is nml wel het criminele pad opgegaan en het land ontvlucht, ze hebben dus gezien hoe het NIET moet :P

Daarnaast, als je half surinaams bent, ben je gewoon vol Nederlander hoor.. :)

En ik ben een PVV stemmer die WEL alle agenda's naast elkaar heeft gelegd en deze keuze weloverwogen heeft gemaakt, jouw stelling gaat dus niet voor iedereen op. :)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:17

Sharmila schreef:

het is niet belachelijk dat veel (bokkers) pvv hebben gestemt, mits ze er zich goed in verdiept hebben en dat is bij een hoop niet het geval.
een hoop willen dat er drastisch wat veranderd, maar roepen tegelijkertijd dat wilders zijn plannen toch niet kan doorvoeren. tsjah als je dat denkt waarom dan op wilders stemmen en niet een partij die enigsinds in de buurt komt van jouw standpunten maar waar andere partijen wel mee zouden willen samenwerken...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:33

Tallie1979 schreef:
Mijn nichtjes zijn ook half surinaams. En toch hebben ze PVV gestemd. Waarom? Omdat zij allereerst vinden dat er zaken moeten veranderen in Nederland, daarnaast gewoon in Nederland geboren zijn, hard werken en zorgen dat ze uit de bijstand en criminaliteit blijven.. Hun vader is nml wel het criminele pad opgegaan en het land ontvlucht, ze hebben dus gezien hoe het NIET moet :P

Daarnaast, als je half surinaams bent, ben je gewoon vol Nederlander hoor.. :)

Dus je nichtjes hebben er zin in om zich etnisch te gaan laten registreren?

En niet alleen jou nichtjes zijn vol Nederlander hoor, als je een NL paspoort hebt, heb je de NL nationaliteit, ook al zijn je ouders of grootouders misschien wel in een ander land geboren. Dat je dan toevallig nog een tweede paspoort hebt, eaar je overigens niet van af kunt komen, doet daar niets aan af.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:39

PattyOosten schreef:
Dus je nichtjes hebben er zin in om zich etnisch te gaan laten registreren?

En niet alleen jou nichtjes zijn vol Nederlander hoor, als je een NL paspoort hebt, heb je de NL nationaliteit, ook al zijn je ouders of grootouders misschien wel in een ander land geboren. Dat je dan toevallig nog een tweede paspoort hebt, eaar je overigens niet van af kunt komen, doet daar niets aan af.

Mijn nichtjes hebben maar 1 paspoort ;) Hetzelfde paspoort als ik, de Nederlandse.. Dus ik snap je vraag even niet helemaal? :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:42

Hij wil etniciteit (dus ras en cultuur) gaan registreren.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:45

ik wil in België ook een partij voor de dieren :+

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:47

Je nichtjes behoren als halfbloed-surinamers tot een etnische groep. Dus ze worden geregistreerd als zodanig. En het maakt niet uit dat het om Suriname gaat, Antillianen zijn ook de sjaak.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:50

Heino schreef:
Hij wil etniciteit (dus ras en cultuur) gaan registreren.

Mijn nichtjes zijn half "kaaskop" half surinaams, geboren op Nederlands grondgebied en alleen in bezit van Nederlands paspoort..

Zijn niet moslim/hindoe/christelijk/katholiek etc.. En leven als brave burgers..

Gokje: Die gaan geen last hebben van Geert Wilders ;)

Patty, kan jij mij trouwens aangeven waar deze registratie van etnische groepen vermeld staat in het partijprogramma?? Ik heb dit namelijk niet zien staan toen ik deze uitploos :)
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 15-06-10 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:51

Tja, wat is het nut van registreren dat je nichtjes "halfSurinaams, half Nederlands en zonder geloof" zijn??

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:58

Tallie1979 schreef:
Mijn nichtjes zijn half "kaaskop" half surinaams, geboren op Nederlands grondgebied en alleen in bezit van Nederlands paspoort..

Zijn niet moslim/hindoe/christelijk/katholiek etc.. En leven als brave burgers..

Gokje: Die gaan geen last hebben van Geert Wilders ;)

Patty, kan jij mij trouwens aangeven waar deze registratie van etnische groepen vermeld staat in het partijprogramma?? Ik heb dit namelijk niet zien staan toen ik deze uitploos :)

Staat op bladzijde elf, halverwege zijn punten lijstje.
Als je geboren wordt uit een marrokaanse vader met een kaaskop als moeder, ben je toch Marrokaan voor de Marrokaanse wet. En heb je dus recht op dat paspoort (of je dat nou wel of niet daadwerkelijk in je bezit hebt, doet er natuurlijk niet toe). En hoe braaf je ook bent, je moet je laten registreren door Geert. Net zoals je nichtjes dus ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:09

Nou ja, dan gaan ze toch naar het gemeentehuis en laten ze zich registreren? Ik sta in de Nederlandse boeken ook geregistreerd met mijn vingerafdrukken erbij op mijn paspoort.. Tegenwoordig zit big brother overal..

Als ik naar het gemeentehuis zou moeten om mij te laten registreren als "Volbloed kaaskop" vind ik het ook geen punt, lekker belangrijk zeg :))

Sterker nog, andere landen doen het al jaren :D
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 15-06-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt