Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:29

Ja inderdaad. Klant gepind: 'oh, maar ik wil een grote verpakking.'

Ja zeg dat dan. :+

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:45

Ik krijg ook vaak: doe mij een pakje peuken.
Alsof ik kan ruiken welk merk ze roken :P

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:16

Sta ik in de rij bij de Appie met maar 1 ding.
Mens voor me kijkt me woedend aan, alsof ze zo wil zeggen dat ik niet voor mocht.
Dat kon ook niet, want de kassajuffrouw was al begonnen met scannen.
Ik had de tijd, ik was de volgende, dus geen probleem.
Ik kon niet bij de tussenleggers, dus hevig geirriteerd pakt dat mens een tussenlegger en knalt die tussen onze boodschappen.
Ik trek een wenkbrauw op, kijk naar de kassajuffrouw die ff niet meer weet waar ze naar moet kijken en ik wacht geduldig op het afrekenen.
Mens trekt allerlei pasjes eruit: bonuskaart, airmilespas en ze wil zegels.
Kassajuffrouw telt de zegels, terwijl zij d'r man aan het toesnauwen was dat de eieren bovenop moeten. Kassajuffrouw telt opnieuw voor de zekerheid, mens trekt de rits zegels al uit d'r handen en snauwt weer iets naar man.
Ik ben aan de beurt, betaal en loop weg.
Mens mept haast d'r man zo van opschieten en schreeuwt: zij is al eerder klaar dan jij, schiet es op joh!
Ik kon het niet laten om me om te draaien. Meneer, een fijne dag nog.
Zij ontplofte haast, hij knikte lachend naar me. Kassajuffrouw kroop haast onder d'r kassa met een knalrood hoofd.
Volgens mij stikte ze haast van het lachen.
Wát een heks zeg...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:45

kiki1983 schreef:
Deze is wel een beetje 18+

Ik werk in een kroeg die een beetje louche is en die voornamelijk door vast klanten bezocht wordt dat ook nogal ongure types zijn. Ik sta achter de bar, tap bier, moet er een beetje sexy uitzien en flirten met de klanten ( vind ik alleen maar leuk :p).

Komt er gister een nieuwe klant binnen. Besteld een wijntje en gaat aan de bar zitten vertellen aan mij wat een raar volk hier wel niet komt en of ik het niet gevaarlijk vind om hier te werken blablabla. Afijn meneer was ondertussen flink aan het opscheppen over zijn baan, zijn auto, zijn huis, zijn dure spullen, zijn goede smaak en dat hij zich altijd als een heer gedraagt. Ondertussen is hij 6 wijntjes verder en begint over zijn ex dat die zo lekker strak daar beneden was en of ik dat ook ben en of ik voor het torenhoge bedrag van 50 euro ff met hem mee naar huis wil gaan zodat hij mij eens ff lekker kan verwennen ( en geloof mij dat ik nu nette taal gebruik hij niet!). Ik maakte een geintje van " Joh voor een miljoen zou ik het wel even overwegen" ( in een kroeg heb je nu eenmaal dronken mensen dusja direct kwaad worden heeft geen nut). Na meneer zijn 9de wijntje werd hij handtastelijk en bij zijn 10de wijntje is hij fijn door de zogenaamde "louche en ongure" klanten eruit gezet de reden? Hij greep mij bij mijn borsten, viel over het drempeltje bij de bar en scheet zijn hele broek vol!!!!!

Grinnik :') Altijd fijn ja

MarvanTom schreef:
Sta ik in de rij bij de Appie met maar 1 ding.
Mens voor me kijkt me woedend aan, alsof ze zo wil zeggen dat ik niet voor mocht.
Dat kon ook niet, want de kassajuffrouw was al begonnen met scannen.
Ik had de tijd, ik was de volgende, dus geen probleem.
Ik kon niet bij de tussenleggers, dus hevig geirriteerd pakt dat mens een tussenlegger en knalt die tussen onze boodschappen.
Ik trek een wenkbrauw op, kijk naar de kassajuffrouw die ff niet meer weet waar ze naar moet kijken en ik wacht geduldig op het afrekenen.
Mens trekt allerlei pasjes eruit: bonuskaart, airmilespas en ze wil zegels.
Kassajuffrouw telt de zegels, terwijl zij d'r man aan het toesnauwen was dat de eieren bovenop moeten. Kassajuffrouw telt opnieuw voor de zekerheid, mens trekt de rits zegels al uit d'r handen en snauwt weer iets naar man.
Ik ben aan de beurt, betaal en loop weg.
Mens mept haast d'r man zo van opschieten en schreeuwt: zij is al eerder klaar dan jij, schiet es op joh!
Ik kon het niet laten om me om te draaien. Meneer, een fijne dag nog.
Zij ontplofte haast, hij knikte lachend naar me. Kassajuffrouw kroop haast onder d'r kassa met een knalrood hoofd.
Volgens mij stikte ze haast van het lachen.
Wát een heks zeg...

Pfoeh, zulke heb ik ook wel eens aan de kassa gehad. Ik heb 3 maand kassa gezeten in een supermarkt, daar kwamen ook rare types voorbij :')
Voor bepaalde handelingen in de kassa hadden we een pas nodig (artikelen uitslaan bijvoorbeeld) en een klant wou afrekenen, maar had niet genoeg saldo en liep dus weg.
Prima, kan ik alleen niet uitslaan dus ik belde m'n collega en die kwam eraan.
Man erna moeilijk doen, diep zuchten en maakt ineens de opmerking 'Je moet toch zeker VMBO hebben om hier te werken of niet?'
Ik wou er eigenlijk op in gaan met 'Zeker, waarom ligt mijn VWO diploma thuis op een mooi plekje! :D ' maar heb toch maar m'n mond gehouden.
Sommige mensen weten ook echt niet wanneer ze hun mond moeten houden, schiet op zeg :') Slechte nacht gehad ofzo.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:59

Courses schreef:
Pfoeh, zulke heb ik ook wel eens aan de kassa gehad. Ik heb 3 maand kassa gezeten in een supermarkt, daar kwamen ook rare types voorbij :')
Voor bepaalde handelingen in de kassa hadden we een pas nodig (artikelen uitslaan bijvoorbeeld) en een klant wou afrekenen, maar had niet genoeg saldo en liep dus weg.
Prima, kan ik alleen niet uitslaan dus ik belde m'n collega en die kwam eraan.
Man erna moeilijk doen, diep zuchten en maakt ineens de opmerking 'Je moet toch zeker VMBO hebben om hier te werken of niet?'
Ik wou er eigenlijk op in gaan met 'Zeker, waarom ligt mijn VWO diploma thuis op een mooi plekje! :D ' maar heb toch maar m'n mond gehouden.
Sommige mensen weten ook echt niet wanneer ze hun mond moeten houden, schiet op zeg :') Slechte nacht gehad ofzo.

Dat heeft een college van mij een keer echt tegen een klant gezegd :') was een man die nogal haast had en het ging hem niet snel genoeg, hij had een product waar iets mee was dus mijn collega legt hem uit dat hij even naar de informatiebalie moet lopen om te vragen hoe het precies zit, begint hij te schelden dat ze echt eens moeten ophouden met 'van die domme VMBO'ers achter de kassa te zetten'.
Viel bij mijn collega die op de uni zat een beetje (heel erg) verkeerd :Y)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:59

khad gisteren een klant die ff moest vertellen dat hij liever vrijgezel was geweest van al 30 jaar met zijn vrouw te zijn getrouwd!
Hij moest de boodschappen betalen en zij gaf al zijn geld uit! En dan het lef hebben om dat aan mij te vragen. Waarom ik zeg: Nee meneer, daarvoor werk ik hier.
Meneer stom verbaast en vraagt: Kun jij mijn vrouw niet worden?
Waarop ik droog zeg: Ik ben al bezet meneer.

Meneer nog chagrijniger dan dat hij was, pakt zijn spullen op en loopt mompelend weg....
FIJN WEEKEND MENEER :D:D:D

---Kom op.....---

Een vrouw die ophoogzand moest hebben voor in haar tuin.
Ik mijn collega bellen om de 6 zakken te halen.
Staat hij eindelijk voor de kassa met een rooie kop:
'' Dat bedoel ik helemaal niet! Ik wil ophoogzand"
--"maar mevrouw? Dit is ophoogzand, kijk maar op de etiket"
"Maar dit kan toch niet in mijn tuin?"
---" wat voor zand bedoelde u dan?"
"Ja dat in die paarse zakken"
Ik kijk mn collega aan.....
"Bedoeld u potgrond misschien?"
--" Nee, dat is ophoogzand, dat heb ik nodig voor in mijn tuin."
Mijn collega nogal wat verward wattie nu moest doen. Legt de 120 kilo aan ophoogzand weer terug en pakt de 40 liter met potgrond.
Komt ze aan de kassa met het spul..."kijk dit bedoel ik met ophoog zand."
Op mijn aller kalmst (want ik was dr al aardig zat geworden) "Mevrouw, op deze etiket staat dat het potgrond is. Dit kan inderdaad gebruikt worden als ophoogzand voor in uw border, maar in de volksmond wordt het nog steeds genomen als potgrond, door de werkzame stoffen die hierin zitten"
Heel snibbig zegt ze: "Prima, wat jij wil joh! Was 10 euro heh? Kijk, hier heb je t."
Dankuwel...
zonder wat te zeggen loopt ze weg en VERWACHT van mijn collega, dat hij haar auto ook nog eens gaat inladen.

Mn collega komt terug....
Heb m rood gezien, maar niet omdat hij het warm had.

Gezellig zulke mensen (A)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:21

Heb ik hetzelfde hoor, werk bij een rozenkwekerij, maar op zaterdag zijn wij van 1 tot 2 open. Komt een meneer om 10 uur binnenwandelen:
'Rozen.'
'Sorry meneer, wij zijn gesloten, om 1 uur zijn wij open.'
'Rózen.' Wijzend naar de rozen waar ik mee bezig was.
'Sorry meneer, wij zijn gesloten.'
'Ja die roze' :roll: Heb maar mijn baas geroepen :P

En dit gebeurt minstens 1x per week:
'Mag ik rozen kopen?'
'Jahoor, welke?'
'Heb je daar ook nog keus in?'
:))

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:58

:')

Sommige mensen... Gisteren een klant die compleet flipte omdat we blikjes tomatenpuree alleen per 4 verkopen.

"JA MAAR DEZE TWEE LAGEN LOS!"
-Dat kan mevrouw, ik zag dat mijn collega net ook een klant had die er maar twee gepakt had.
"EN DIE MOCHT ZE WEL MEENEMEN! BELACHELIJK!"
-Nee mevrouw, mijn collega vertelde deze meneer hetzelfde als ik u net vertel.
"MAAR IK HEB ER MAAR TWEE NODIG. JE KUNT ME ER BEST MAAR TWEE VERKOPEN."
-De barcode op het product is voor het setje van 4, mevrouw. Ik kan u er best twee verkopen, maar dat is dan voor de prijs van 4.
*haar zoon vraagt intussen al 5 keer of 'ie een compleet setje moet pakken*
"NEE, WE GAAN ER WEL BIJ DE BUURMAN (supermarkt 100 meter verderop waar 1 blikje hetzelfde kost als 4 bij ons :+) OM!"

Zodra ze weg was heb ik met de klant na haar even goed gelachen, ik kan er echt van wakker liggen dat ze dat bij de buurman haalt zeg, die 45 cent misgelopen omzet gaat natuurlijk van mijn loon af. _O-

zap

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:47

Als ze los in het vak liggen, verkopen we ze ook gewoon los hoor. Gewoon prijs door de helft en dat aanslaan. Daar doen wij echt niet zo moeilijk over...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:52

Ik vind dit geen moeilijk doen, regels zijn regels.
Als ik een (assistent)manager erbij roep voor zoiets onbenulligs (halve prijs aanslaan kun je niet zelf) krijgt de klant ongetwijfeld ook gewoon te horen dat het niet kan en krijg ik als bonus nog eens lekker op m'n flikker, daar heb ik ook geen zin in. :n

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:13

Nee hoor, zou ik ook niet doen :n

Straks komen ze nog met één ui aan omdat ze geen heel net nodig hebben :))

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:20

Dat zou ik nog een beetje kunnen begrijpen, want uien hebben wij zover ik weet alleen in netten van 2 kilo, niet iedereen gebruikt in elk gerecht ui en het is natuurlijk geen lang houdbaar iets.
Maar kom op, die blikjes tomatenpuree zijn minuscuul klein (wij hebben er 2 nodig als we pasta maken voor 2 personen) en 3 jaar houdbaar of zo. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:26

God ik heb me als servicebalie/sigarettenbalie-miep toch een dingen meegemaakt in de supermarkt... Bij ons ging het vooral op zondag nog wel eens fout met de acties, die worden dan op zaterdagavond/nacht/zondagochtend ingevoerd en soms zijn bepaalde dingen dan niet goed verwerkt of doen het gewoon nog niet. Ik probeer dan altijd alle cassieres zo snel mogelijk op de hoogte te stellen van dat soort dingen, maar dat lukt soms niet. Zo hadden wij een keertje dat alle verpakkingen met vlees waar gehakt achter stond, dus al het broodbeleg e.d, werd aangeslagen voor rond de 200 euro :+ Nou de meeste mensen zien wel in dat dat een foutje is natuurlijk.. Als een cassiere het dan over het hoofd ziet word die er even vriendelijk op gewezen en dan is het klaar.
Nou had ik één meneer die op de een of de andere manier niet had gezien dat er 200 euro stond in plaats van 2 euro, en die heeft dus 200 euro staan pinnen voor een pakje broodbeleg. Gelukkig wel bonnetje meegevraagd, anders waren de poppen al helemaal aan het dansen. Ik zie meneer weglopen van de kassa, op zijn bonnetje kijken, vol op de remmen en die begint me toch een partij te schreeuwen tegen die cassiere :o Nou cassiere doorverwezen naar mij natuurlijk, meneer nog even flink flippen tegen mij. Ik heb hem uitgelegd dat het een systeemfoutje was en dat wij daar als cassieres echt vrij weinig aan kunnen doen. Nou goed, meneer zijn geld terug gegeven en alles was prima, heeft alleen nog wel even een klacht achtergelaten over AL HET PERSONEEL WAT IN DE ZAAK STOND want wij waren allemaal verschrikkelijk en niet-meewerkend.. blablabla.

Voor de rest ben ik uitgescholden voor de gekste dingen, alles met k*nker- ervoor (wat mij persoonlijk nogal raakt), domme kassaslet heb ik wel 200 keer naar mijn hoofd gekregen, ik ben een keer fysiek aangevallen, meneer die me beetpakte en zowat over de balie sleurde omdat er een prijsverschil van 2 cent in een blikje doperwten zat, ik hem heb uitgelegd dat ik die 2 cent niet terug kon geven en hij het daar blijkbaar niet helemaal mee eens was, dat soort dingen... Ik snap echt niet waarom mensen zo onvriendelijk doen tegen kassapersoneel eigenlijk

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:31

Ik heb ook al de ergste dingen en ziektes naar m'n hoofd gesmeten gekregen. Vooral als ik bij de pinkassa zit waar het met koeienletters staat aangegeven, en als ze dan met een briefje van 50 euro aankomen en ik vriendelijk zeg 'sorry meneer, u kunt hier alleen pinnen dit is namelijk een pinkassa'
9 van de 10 keer worden ze boos op mij, ik kan er niks aan doen dat die mensen niet kunnen lezen :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:33

Haha, oeps, 200 euro voor een pakje beleg. :')
Zo had ik op een van mijn eerste dagen een komkommer in handen, dus ik toets de PLU (28) en raak schijnbaar de toets voor een kratje bier in plaats van de PLU-toets ernaast. 28 kratjes bier aangeslagen dus. Klant kreeg ook bijna een rolberoerte toen ik het bedrag noemde, maar kon er daarna gelukkig wel om lachen. :')

Dat met die pinkassa heb ik ook zo vaak. :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:35

Ik heb kassa gezeten in een supermarkt en zit nu in een tuincentrum. In de super had ik elke dag wel vervelende klanten, in het tuincentrum zelden :)
Vandaag alleen een chagrijnige oude vrouw. Ze was geld aan het zoeken in haar portemonnee en ineens smijt ze me toe 'Ga je je hand nog ophouden of moet je m'n geld niet?'
Ik dacht oh :+ gezellig :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:37

Ik voel me juist altijd zo ongeduldig en onbeleefd als ik m'n hand ophoud. :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:41

Ja ik dus ook :+ daarom wacht ik altijd tot ze het geld hebben gepakt en zij was net bezig :')

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 00:27

Oh geniaal topic dit _O- Zit al meer als een uur te lezen.

Ik was vanmiddag bij de MacD. Ik geniet van mijn hamburger, komen er ineens 4-5 ouderen stellen (80jaar?) binnen wandelen, bestellen ze allemaal een happy meal. Ik lag echt strak _O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:56

Ik vind over 't algemeen dat mensen enorm denigrerend doen tegenover kassa personeel. Nu ik weer in de horeca werk merk ik dat dit toch wel echt een duidelijk verschil maakt. Raar, maar waar.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:19

Konstantine schreef:
Ik vind dit geen moeilijk doen, regels zijn regels.
Als ik een (assistent)manager erbij roep voor zoiets onbenulligs (halve prijs aanslaan kun je niet zelf) krijgt de klant ongetwijfeld ook gewoon te horen dat het niet kan en krijg ik als bonus nog eens lekker op m'n flikker, daar heb ik ook geen zin in. :n

In wat voor een winkel werk je dan? Wij kunnen alle soort bedragen handmatig aanslaan. Die dingen liggen los, dus ik zou als klant ook denken dat het los kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:45

Zap jij werkt denk ik in de zelfde winkel als ik. Als iemand een losse ui wil, kan hij die mee krijgen namelijk. Zelfde als een halve bloemkool of 2 plakjes kaas.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:52

Gebeurt bij ons in alle winkels in de buurt. Dus niet eens alleen bij ons. Maar idd ook halve bloemkool is geen probleem.
En zeker als het zo in het schap ligt. Dan moet of het personeel zorgen dat ze per 4 liggen of uit het schap halen. Ik vraag me dan af hoe het gaat als de prijs niet klopt. Heeft de klant dan ook maar pech?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:00

Wij hebben weinig rechten op de kassa, kunnen alleen een dubbel aangeslagen product terug afslaan of retourneren tot een bedrag van 4 euro. Voor al het andere moet iemand met een sleutel worden geroepen.

Als de prijs niet klopt lossen we dat op, maar dat andere klanten die blikjes los trekken omdat ze schijnbaar niet kunnen lezen is niet onze schuld. Zelf loop ik als ik bijvoorbeeld een los flesje uit een sixpack krijg altijd z.s.m. naar het schap om de rest weg te halen, maar mijn collega had het daar op dat moment eventjes te druk voor, denk ik.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:07

Huh, kun je niet eens een los flesje uit een 6-pack kopen?
Dat doe ik ook altijd := wat moet ik er met 6 :?