Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:30

Niet bij elke automaat ;)

En een klant mag nog altijd zelf weten hoe hij wil betalen, hoe moet hij een 50je anders klein krijgen, wanneer hij alleen maar een klein bedrag hoeft te betalen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:32

Me: “Thank you for calling [bridal store], how can I help you?”
Customer: “Yes, I bought a bridesmaid’s dress from you a few days ago and I need to return it.”
Me: “Okay. Well, our dresses are non-returnable, but we could do an exchange or I could give you store credit. May I ask why you need to return the dress?”
Customer: “The wedding was canceled.”
Me: “Okay, I’ll see what I can do. Can I have the bride’s name, please?”
(She gives me the bride’s name and I find that the bride hasn’t called to tell us the wedding is canceled.)
Me: “I’m looking at the information now, but it looks like the bride hasn’t told us the wedding is canceled.”
Customer: “Yeah…that’s because she doesn’t know yet.”

Deze vind ik echt zo leuk _O-

Roos_Marijn

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:35

hahahha die hierboven :')

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:39

Ik vind het altijd erg irritant dat betalen met groot geld, soms komen klanten bijvoorbeeld een netje knoflookteentjes afrekenen met een briefje van 200....als ik vraag of ze het kleiner hebben zeggen ze nee terwijl ik dat dus wel in hun beurs zie zitten. Maar goed, zo gaat dat dus de hele dag, meestal met briefjes van 50 euro en dan is op den duur je wisselgeld maar schaars helaas.

Was ook nog leuk gister net voor sluitingstijd, een klant komt bij mij aan de infobalie vragen waarom de bonuskorting niet van de haring af is. Ik wist het eigenlijk al maar toch voor de zekerheid even naar de desbetreffende afdeling gebeld. En ja hoor, is een actie van volgende week, datum stond op het kaartje. Ik vertel dat aan mevrouw en vraag of ze geld terug wil of de haring gewoon wil houden.
Krijg ik me toch (voor de zoveelste keer) een gezeur over dat we dat na sluiting maar moeten doen, "je wilt niet weten hoeveel werk dat is mevrouw", dan moeten jullie de winkel maar een uur eerder dicht doen. "maar dan krijgen we klachten van klanten dat de winkel te vroeg dicht gaat mevrouw" ja maar bla bla. Zeg ik dat ze een klacht in kan dienen bij de manager, maar nee, dat hoeft ook weer niet voor die paar euro. Nou wat zeur je dan...
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 24-01-10 18:47, in het totaal 3 keer bewerkt

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:41

Aranel schreef:
Customer: “Yes, I bought a bridesmaid’s dress from you a few days ago and I need to return it.”
Me: “Okay. Well, our dresses are non-returnable, but we could do an exchange or I could give you store credit. May I ask why you need to return the dress?”
(She gives me the bride’s name and I find that the bride hasn’t called to tell us the wedding is canceled.)
Me: “I’m looking at the information now, but it looks like the bride hasn’t told us the wedding is canceled.”

Deze vind ik echt zo leuk

Hahaha geweldig.. Wat antwoordt je dan? :? _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:11

Aranel schreef:

Deze vind ik echt zo leuk _O-

Ooh die is geweldig. :D

Ik vind het altijd wel fijn als ik zelf mag bepalen wat ik met mijn geld doe en waar ik mee betaal. Zolang ik maar betaal toch?

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:12

xxappiexx schreef:

Ik vind het altijd erg irritant dat betalen met groot geld, soms komen klanten bijvoorbeeld een netje knoflookteentjes afrekenen met een briefje van 200....als ik vraag of ze het kleiner hebben zeggen ze nee terwijl ik dat dus wel in hun beurs zie zitten. Maar goed, zo gaat dat dus de hele dag, meestal met briefjes van 50 euro en dan is op den duur je wisselgeld maar schaars helaas.

Was ook nog leuk gister net voor sluitingstijd, een klant komt bij mij aan de infobalie vragen waarom de bonuskorting niet van de haring af is. Ik wist het eigenlijk al maar toch voor de zekerheid even naar de desbetreffende afdeling gebeld. En ja hoor, is een actie van volgende week, datum stond op het kaartje. Ik vertel dat aan mevrouw en vraag of ze geld terug wil of de haring gewoon wil houden.
Krijg ik me toch (voor de zoveelste keer) een gezeur over dat we dat na sluiting maar moeten doen, "je wilt niet weten hoeveel werk dat is mevrouw", dan moeten jullie de winkel maar een uur eerder dicht doen. "maar dan krijgen we klachten van klanten dat de winkel te vroeg dicht gaat mevrouw" ja maar bla bla. Zeg ik dat ze een klacht in kan dienen bij de manager, maar nee, dat hoeft ook weer niet voor die paar euro. Nou wat zeur je dan...

Ik hou geld ook weleens in mijn portemonnee voor andere dingen die je niet kunt pinnen en gepast moet betalen. Maar met 200 betalen voor iets wat maar paar euro kost zou ik nooit doen, wissel het dan even bij de bank ofzo! Sowieso krijg je maar tot 50 uit de pin dus daar kan het ook niet aan liggen. 200 euro neem ik alleen aan als iemand ook iets koopt van minstens 150,- er staat ook een bordje dat we 100, 200 en 500 niet aannemen dus voor goedkope dingen weiger ik het ook, pinnen is wel kosteloos bij kleine bedragen.

Stomste opmerking als ik bij een barbie, lego etc vraag is het een cadeautje? nee ik ga er zelf mee spelen (en dan moet de klant hard om zichzelf lachen) Echt te flauwe grap die ik al 10000x gehoord heb!!

Kleingeld hebben wij eerder teveel dan tekort trouwens, al die kinderen die met spaarpot komen haha

edit: oeps ik wou niet alles vetgedrukt!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:15

Idd.
En dan die mensen "zijn jullie vast blij mee he?"
Terwijl spaarpot van kind op de kop gekeerd wordt.
We hadden laatst ik denk een grote boodschappentas aan kleingeld in de kluis staan. _O-

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:17

Bij ons is de hele straat erbij mee haha we wisselen het met allerlei particuliere winkeltjes! Hoeven zij niet naar de bank en zijn wij er vanaf! Maar iedereen zegt idd 'Zijn jullie vast blij mee' en dan denk ik ow nee ben ik straks weer halfuur aan het tellen haha

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:23

Werd er maar eens met groot geld betaald! komt iemand een bedrag van ergens in de 1000 euro betalen met allemaal briefjes van 50. Als je dan toch naar de bank gaat om dat geld te halen, haal dan gewoon in briefjes van 200 ofzo :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:36

Nog over die pennen. Collega en ik hadden 150 euro mee om dat uit te geven bij hun aan artikelen. Dat kunnen hun natuurlijk niet weten, maar als iemand bij ons met een boodschappenlijstje komt dan worden ze altijd geholpen met de spullen te zoeken. En als ze een pen willen dan krijgen ze die gewoon ook al is het voor prijsvergelijk. Waarom zou iemand de prijzen niet mogen vergelijken, dat is toch het risico van dezelfde spullen verkopen :?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:42

Ach bij ons proberen ze nog steeds koffie af te rekenen met een briefje van € 50,00. Koffie is € 1,20.

Vanmiddag had ik iemand:
- Mag ik 2 warme chocomel?
- Ja hoor, dat is 2,40. Het geld kan gewoon in de automaat.
Mens kijkt me een beetje glazig aan en trekt vervolgens d'r portomonee en geeft me € 50,00.
- Sorry, mevrouw daar heb ik niet van terug.
- Jammer... En vervolgens loopt ze naar buiten.
Om 5 minuten later weer terug te komen met dreinend kind.
- Mogen we naar de wc?
- Ja hoor, daar is het toilet, kost alleen € 0,50.
Vervolgens gaan ze allebei plassen. En ze geeft me die € 50,00
- Eeeh... daar heb ik nog steeds niet van terug.
- Nou jammer dan, dan heb je peg he...

Naja toen heb ik al het geld handmatig gewisseld in de wisselautomaat (waar je normaal munten in doet en dan muntjes van € 0,50 uit krijgt). Vervolgens braaf ook nog gevraagd of ze die chocomel ook nog wilde. Maar dat wilde ze niet...

Daar loop je dan met je 98 munten van 0,50 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:44

vibabu schreef:
Nog over die pennen. Collega en ik hadden 150 euro mee om dat uit te geven bij hun aan artikelen. Dat kunnen hun natuurlijk niet weten, maar als iemand bij ons met een boodschappenlijstje komt dan worden ze altijd geholpen met de spullen te zoeken. En als ze een pen willen dan krijgen ze die gewoon ook al is het voor prijsvergelijk. Waarom zou iemand de prijzen niet mogen vergelijken, dat is toch het risico van dezelfde spullen verkopen :?

Zelfde hier hoor. Pen mogen ze wat betreft krijgen en ook houden hoor. Ik heb zo weer een nieuwe pen. En of ik nu een pen geef of niet, de prijzen kunnen dan als nog worden vergeleken toch?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:43

Ik heb altijd genoeg wisselgeld en neem 50 euro ook altijd aan, ookal is het voor een klein bedrag. xD
Daarnaast hebben wij 'achter' altijd extra wisselgeld liggen dus mocht het mijne op zijn, een belletje naar achter en ik heb het zo weer in mn la liggen. :D

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:41

Veulen84 schreef:
Ach bij ons proberen ze nog steeds koffie af te rekenen met een briefje van € 50,00. Koffie is € 1,20.

Vanmiddag had ik iemand:
Mens kijkt me een beetje glazig aan en trekt vervolgens d'r portomonee en geeft me € 50,00.
- Mogen we naar de wc?

Naja toen heb ik al het geld handmatig gewisseld in de wisselautomaat (waar je normaal munten in doet en dan muntjes van € 0,50 uit krijgt). Vervolgens braaf ook nog gevraagd of ze die chocomel ook nog wilde. Maar dat wilde ze niet...

die had dus een erg volle en zware portomonee :P

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:45

Rintah schreef:
Veulen84 schreef:

Vanmiddag had ik iemand:
- Mogen we naar de wc?

die had dus een erg volle en zware portomonee :P

:')

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:46

Ik deed zelf een tijdje promotiewerk, voor het goede doel No Kidding...
Ik begon rustig mijn verhaaltje bij een oude man. " Wat zegt u? " nadat ik klaar was, herhaal ik het iets luider. " Het is voor stichting No kidding , een organisatie die " " No kidding dan! " bam deur in gezicht

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:48

vibabu schreef:
Werd er maar eens met groot geld betaald! komt iemand een bedrag van ergens in de 1000 euro betalen met allemaal briefjes van 50. Als je dan toch naar de bank gaat om dat geld te halen, haal dan gewoon in briefjes van 200 ofzo :)

Ik heb nou al een paar keer gehad dat ik de bank op voorhand verwittigd had en dat ik toch een groot bedrag in briefjes van 50 meekreeg, company policy zeiden ze.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:51

Pff ja die mensen met hun briefjes van 50 ook ja... Dat had ik ook een keer, kwamen ze aanzetten met een briefje van vijftig, ik een hele tijd bezig geweest maar uiteindelijk al dat kleingeld bij elkaar, gegeven amar vergat ik die 50 euro mee te nemen. Die mensen waren zo vriendelijk om me even te komen zoeken en me het geld te geven. :)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 08:42

ik kreeg een keer te horen, je lijkt wel een ufo!
werk in de trein met z'n rugtas om eten en drinken te verkopen ;)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:59

tassie schreef:
ik kreeg een keer te horen, je lijkt wel een ufo!
werk in de trein met z'n rugtas om eten en drinken te verkopen ;)

_O-

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:35

vibabu schreef:

Tja, ik heb dan zoiets van als je toch die 1000 euro gaat halen bij de bank dan kan je dat bedrag toch net zo goed gewoon bij de winkel pinnen? Tenzij het natuurlijk voor de een of andere reden niet mogelijk is :)

Ik ben heel makkelijk hoor, als klanten met 50,- komen betalen geef ik gewoon geld terug totdat het op is en dan wordt het vervelend voor de klant. De klant heeft het niet kleiner, ik heb het soms niet groter...tja... oorzaak-gevolg. Wij hebben ook wel wisselgeld achter, maar dat betekent niet dat we daar zo bij kunnen en dat we dat er doorheen kunnen jagen (wisselgeld kost een winkel ook veel geld) en de klant onbeperkt wissegeld mee kunnen geven. Als ik het heb dan krijgen ze het mee, als ik het niet heb dan krijgen ze het ook mee..maar wel misschien in een andere vorm dan gewenst..tja, kan ik ook niet helpen.

Wisselen aan de kassa doen wij ook niet vaak :n. Veel te bang valse briefjes te krijgen en/of wisseltruc en/of gewoonweg eigen wisselgeld sparen. Wil een klant wisselen, dan gaat het maar naar de bank (wij zijn immers geen bank).

Overigens denken klanten ook echt niet altijd na hoor. Gaat het de winkel net open (8 uur) en staan ze bij je balie met 10-20 volle koopzegelboekjes (250-500 euries) om even in te leveren. Op het moment dat je dan zegt dat je dat geld gewoon nog niet hebt dan staan ze je met hele glazige ogen aan te kijken. Wij vertellen de klanten ook altijd dat als ze met grote bedragen komen voor koopzegelboekjes dat ze dit het beste van te voren kunnen melden, zodat wij het geld apart kunnen houden ipv naar de bank te storten. En ze snappen best dat het voor onze veiligheid is, maar snappen vervolgens niet waarom we het geld niet hebben......tja...

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:49

Ik had gister ook één klant. Hij woont in een dorp verderop en vroeg of ik het eten dan warm voor hem kon houden, zodat het nog warm was als hij al thuis was. Uh? Hoe krijg ik het voor elkaar zijn eten in de auto warm te houden?

Ook een man die een pakje marlboro bestelde, van 4,60. Hij zei: 'Geef maar 0,50 terug'
Ik had echt zoiets van... Hu?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:40

Ghehe Geweldig Lieke ..
Je had dus sjans :P want je moest mee naar huis om het op te eten :P

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:46

vandaag reed er een klant heel dom met der karretje tegen een paal aan (en echt hard) en daarna snel kijken of iemand het gezien had (hahahahaaaa }> )