En een klant mag nog altijd zelf weten hoe hij wil betalen, hoe moet hij een 50je anders klein krijgen, wanneer hij alleen maar een klein bedrag hoeft te betalen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Aranel schreef:Me: “Thank you for calling [bridal store], how can I help you?”
Customer: “Yes, I bought a bridesmaid’s dress from you a few days ago and I need to return it.”
Me: “Okay. Well, our dresses are non-returnable, but we could do an exchange or I could give you store credit. May I ask why you need to return the dress?”
Customer: “The wedding was canceled.”
Me: “Okay, I’ll see what I can do. Can I have the bride’s name, please?”
(She gives me the bride’s name and I find that the bride hasn’t called to tell us the wedding is canceled.)
Me: “I’m looking at the information now, but it looks like the bride hasn’t told us the wedding is canceled.”
Customer: “Yeah…that’s because she doesn’t know yet.”
Deze vind ik echt zo leuk
Aranel schreef:Me: “Thank you for calling [bridal store], how can I help you?”
Customer: “Yes, I bought a bridesmaid’s dress from you a few days ago and I need to return it.”
Me: “Okay. Well, our dresses are non-returnable, but we could do an exchange or I could give you store credit. May I ask why you need to return the dress?”
Customer: “The wedding was canceled.”
Me: “Okay, I’ll see what I can do. Can I have the bride’s name, please?”
(She gives me the bride’s name and I find that the bride hasn’t called to tell us the wedding is canceled.)
Me: “I’m looking at the information now, but it looks like the bride hasn’t told us the wedding is canceled.”
Customer: “Yeah…that’s because she doesn’t know yet.”
Deze vind ik echt zo leuk
xxappiexx schreef:
Ik vind het altijd erg irritant dat betalen met groot geld, soms komen klanten bijvoorbeeld een netje knoflookteentjes afrekenen met een briefje van 200....als ik vraag of ze het kleiner hebben zeggen ze nee terwijl ik dat dus wel in hun beurs zie zitten. Maar goed, zo gaat dat dus de hele dag, meestal met briefjes van 50 euro en dan is op den duur je wisselgeld maar schaars helaas.
Was ook nog leuk gister net voor sluitingstijd, een klant komt bij mij aan de infobalie vragen waarom de bonuskorting niet van de haring af is. Ik wist het eigenlijk al maar toch voor de zekerheid even naar de desbetreffende afdeling gebeld. En ja hoor, is een actie van volgende week, datum stond op het kaartje. Ik vertel dat aan mevrouw en vraag of ze geld terug wil of de haring gewoon wil houden.
Krijg ik me toch (voor de zoveelste keer) een gezeur over dat we dat na sluiting maar moeten doen, "je wilt niet weten hoeveel werk dat is mevrouw", dan moeten jullie de winkel maar een uur eerder dicht doen. "maar dan krijgen we klachten van klanten dat de winkel te vroeg dicht gaat mevrouw" ja maar bla bla. Zeg ik dat ze een klacht in kan dienen bij de manager, maar nee, dat hoeft ook weer niet voor die paar euro. Nou wat zeur je dan...
vibabu schreef:Nog over die pennen. Collega en ik hadden 150 euro mee om dat uit te geven bij hun aan artikelen. Dat kunnen hun natuurlijk niet weten, maar als iemand bij ons met een boodschappenlijstje komt dan worden ze altijd geholpen met de spullen te zoeken. En als ze een pen willen dan krijgen ze die gewoon ook al is het voor prijsvergelijk. Waarom zou iemand de prijzen niet mogen vergelijken, dat is toch het risico van dezelfde spullen verkopen
Veulen84 schreef:Ach bij ons proberen ze nog steeds koffie af te rekenen met een briefje van € 50,00. Koffie is € 1,20.
Vanmiddag had ik iemand:
- Mag ik 2 warme chocomel?
- Ja hoor, dat is 2,40. Het geld kan gewoon in de automaat.
Mens kijkt me een beetje glazig aan en trekt vervolgens d'r portomonee en geeft me € 50,00.
- Sorry, mevrouw daar heb ik niet van terug.
- Jammer... En vervolgens loopt ze naar buiten.
Om 5 minuten later weer terug te komen met dreinend kind.
- Mogen we naar de wc?
- Ja hoor, daar is het toilet, kost alleen € 0,50.
Vervolgens gaan ze allebei plassen. En ze geeft me die € 50,00
- Eeeh... daar heb ik nog steeds niet van terug.
- Nou jammer dan, dan heb je peg he...
Naja toen heb ik al het geld handmatig gewisseld in de wisselautomaat (waar je normaal munten in doet en dan muntjes van € 0,50 uit krijgt). Vervolgens braaf ook nog gevraagd of ze die chocomel ook nog wilde. Maar dat wilde ze niet...
Daar loop je dan met je 98 munten van 0,50
Rintah schreef:Veulen84 schreef:Ach bij ons proberen ze nog steeds koffie af te rekenen met een briefje van € 50,00. Koffie is € 1,20.
Vanmiddag had ik iemand:
- Mag ik 2 warme chocomel?
- Ja hoor, dat is 2,40. Het geld kan gewoon in de automaat.
Mens kijkt me een beetje glazig aan en trekt vervolgens d'r portomonee en geeft me € 50,00.
- Sorry, mevrouw daar heb ik niet van terug.
- Jammer... En vervolgens loopt ze naar buiten.
Om 5 minuten later weer terug te komen met dreinend kind.
- Mogen we naar de wc?
- Ja hoor, daar is het toilet, kost alleen € 0,50.
Vervolgens gaan ze allebei plassen. En ze geeft me die € 50,00
- Eeeh... daar heb ik nog steeds niet van terug.
- Nou jammer dan, dan heb je peg he...
Naja toen heb ik al het geld handmatig gewisseld in de wisselautomaat (waar je normaal munten in doet en dan muntjes van € 0,50 uit krijgt). Vervolgens braaf ook nog gevraagd of ze die chocomel ook nog wilde. Maar dat wilde ze niet...
Daar loop je dan met je 98 munten van 0,50
die had dus een erg volle en zware portomonee
vibabu schreef:Werd er maar eens met groot geld betaald! komt iemand een bedrag van ergens in de 1000 euro betalen met allemaal briefjes van 50. Als je dan toch naar de bank gaat om dat geld te halen, haal dan gewoon in briefjes van 200 ofzo
vibabu schreef:Werd er maar eens met groot geld betaald! komt iemand een bedrag van ergens in de 1000 euro betalen met allemaal briefjes van 50. Als je dan toch naar de bank gaat om dat geld te halen, haal dan gewoon in briefjes van 200 ofzo