belde net mijn ouders op de camping in oostvoorne en daar zit de lucht dicht van de mist. ze zitten natuurlijk vlak aan de kust dus dat kan heel goed. ik heb totaal niet het idee dat de buien hier heen komen. is wel dichtgetrokken de laatste uren maar geen regenlucht.
Vanmiddag rond de 28 graden... warm hier is het kermis, lekker daar naar toe.
Half uur later, super hard regenen. En onweren.. Vanavond scheen de zon weer
Celinee_
Geplaatst: 28-06-09 14:07
Toen ik vanochtend even wakker was en uit het raam keek was het echt helemaal helder en lekker zonnetje erbij. & toen ik even later weer keek was het bewolkt? Wou nog wel gaan zwemmen vanmiddag!
Maar vandaag was anders. Rond een uur of 1 willen wij buiten gaan eten en vallen de eerste druppen. Niks op de radar te zien, heel raar. Toen begon het harder en harder. Weer op de radar niks te zien? Op een gegeven moment ging het zo hard, dus ik dacht al, dat gaat fout. Wij hebben nogal een 'gevoelig' huis met een slecht dak en het lekt hier dus behoorlijk vaak.
Nog geen 10 seconden later roept mijn vader stroom uit stroom uit! Dit omdat het water gewoon door de roosters naar beneden kwam (van die luchtroosters in onze serre) en wij daaronder een stopcontact hebben zitten. Dus op het moment dat de stroom uitging kwam er een enorme waterstraal (leek wel op een waterval!) naar beneden recht boven mijn bureau. In een kwartier tijd heb ik wel 3 theedoeken kunnen uitknijpen zo nat was het bij mij bureau. Ook onze schuur stond blank (maar dat is wel vaker zo, rioolwater dat omhoog komt). In de serre konden we het water gelukkig snel wegkrijgen. Ook op onze waskamer en in de woonkamer nog wat kleine lekkages gehad.
Ik durf niet te zeggen hoeveel regen hier is gevallen, maar het was behoorlijk veel en dat was niet echt prettig in ons gevoelige huis...
Ik wil hier ook wel wat regen! nog steeds al een week niks gehad
aisa
Geplaatst: 28-06-09 22:14
ss design,gek is dat of niet bij jullie in Uden veeeeel water,hier in Venhorst een lekkere bui,in Boekel kwam het water je ook tegen hihi. Echt heel verschillend,succes met opdrogen daar!
Hier heeft het de afgelopen dagen bijna helemaal niet geregend, alleen gisteravond echt heel even.
SSDesign
Geplaatst: 28-06-09 22:16
Wij moesten eigenlijk onze vijver bijvullen (water stond meer dan 10 cm te laag) maar dat is nu echt niet meer nodig!
Aisa: Ja dat was echt enorm balen. Want ik zag op de radar dat het op andere plaatsen in de buurt gewoon droog was. Gister was ik in een dorpje 8 km verderop, geen druppel gevallen. Terwijl het hier in Uden toen ook behoorlijk te keer is gegaan.
Maar het heeft hier echt wel 1,5 uur heel hard geregend.