Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:35

Wat moet er gePBt worden?

Ik ken Lotte ook IRL, ze is bij ons op kamp geweest Lachen

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:36

Ok Charos, dan gaat ie er zo uit.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:58

Dit heb ik verstuurd, hoop dat het zo goed is. Op www.politie.nl was geen email-adres te bekennen ( Verward ), niet eens landelijk, maar wel een telefoonnummer voor als je uit het buitenland hulp nodig hebt.

Citaat:
Lieve Lotte,

Omdat het voor de politie en andere instanties heel moeilijk is om jou 'zomaar' te komen halen, is het het beste om te bellen naar bijvoorbeeld de politie in Nederland, of een email te sturen naar de Nederlandse Ambassade in Brazilie, of het Consulaat. In die email moet je vertellen WAAROM je daar NU weg moet!! Ze moeten namelijk een voor hun echte reden hebben, anders kunnen ze niks doen. JIJ moet ZELF aangeven dat je weg wil en moet, en waarom!

Je zou kunnen bellen naar de Nederlandse politie, het nummer vanuit het buitenland is 0031 - 343 57 88 44. Een email-adres heb ik niet kunnen vinden.

De Nederlandse Ambassade: (in Brasilia) : bra@minbuza.nl
Het Nederlands Consulaat: (in Rio de Janeiro) : rio@minbuza.nl

Je kunt ze ook de link van 'jouw' topic meesturen:

[AM] Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Geef duidelijk aan WAAR je zit, dat je weg wilt, dat je daar tegen je zin bent en WAAROM het zo belangrijk is dat je daar weggehaald wordt.

Ik kan me voorstellen dat dit heel veel van je vraagt, maar heel Bokt leeft met je mee en staat achter je, je moet deze stap nu ZELF gaan zetten als je wilt dat er iets gebeurt!!

Op Bokt blijven we kijken wat we verder voor je zouden kunnen doen, deze zet is nu aan jou!

Heel erg veel sterkte en succes!!!

Namens de meelevende bokkers,

Sanna (Justy)

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:58

Zooo ik ben weer helemaal bijgelezen .. Scheve mond

Sjokke en de anderen, !! Kusje !! echt geweldig wat jullie doen voor Lotte ! ik blijf dit topic bijhouden, maar zal geen onzinberichten plaatsen. Als er iets is wat ik kan doen.. Lachen

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:01

Ik heb alles nu gelezen, ik denk ook dat het niet zo ernstig is als we eerst hadden gedacht, maar datze het daar niet fijn heeft. Ik denk dat het heel moeilijk wordt om haar terug te halen als ze zelf niets verteld erover...en als ze dat wel goed denk ik niet dat het goed komt met dr pa..Moeilijk allemaal zeg. Goed wat jullie allemaal doen Kusje

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:05

Ik heb net alles gelezen en kan alleen maar aan "Jakkes!" denken.
Hopelijk komt alles goed.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:12

heey meid

wat vreselijk dat je dit allemaal moet mee maken...
ik hoop voor je dat je je pony nog een keer weer ziet Huilen
diep triest...ik wou dat ik een pony had.. dan mog je wel bij mij komen... mah helaas.

suppaah veel sterkte!!
en ik hoop dat alles daar goed komt.

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:36

paardjuh schreef:
heey meid

wat vreselijk dat je dit allemaal moet mee maken...
ik hoop voor je dat je je pony nog een keer weer ziet Huilen
diep triest...ik wou dat ik een pony had.. dan mog je wel bij mij komen... mah helaas.

suppaah veel sterkte!!
en ik hoop dat alles daar goed komt.

Uh jij hebt dit topic duidelijk niet gevolgd want het gaat nu niet helemaal over haar pony.. Is wel erg natuurlijk maar het is nu belangrijker dat Lotte naar Nederland kan kome!!!!!!!
Maja...

Iig mensen die dit allemaal regelen, toppie! OK dan!
Ik heb dit topic gevolgd maar eigenlijk nog geen bericht achter gelaten..
Iedereen sterkte ermee!

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:45

Ik hoop dat Lotte het PBtje leest van Justy. Ik vind hem netjes opgesteld!

Voor de rest iedereen die wat doet het is super!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:00

Kan iemand het hele verhaal even samenvatten?

Ik heb heel wat gemist Scheve mond

Ach gut

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:02

Gerbenfroh: Er staat een paar pagina's terug een samenvatting van Cody met de belangrijkste berichtjes erbij.

chanel_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:15

jullie moet wel begreipen dat dit gewoon een vakantie is. Waar mee haar vader de bedoeling heeft om weer dichter bij elkaar te kommen. weer een gezin te worden. veder niks

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:20

Hij zegt dat het zijn bedoeling is. Hij zit natuurlijk ook nog bij het Omnicum en Lotte hoeft maar iets niet te willen wat bij dat Omnicum heel normaal is, dan is Lotte "negatief". Ze stuurt ook naar Nath en Bren dat ze zo snel mogelijk weg wilt en dat haar vader bezeten is.

En is ze 's nachts janken en schreeuwend mee gegaan. Nath heeft haar nog aan de telefoon gehad, dus zo'n normale vakantie zal het niet worden ben ik bang..

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:22

chanel_16 schreef:
jullie moet wel begreipen dat dit gewoon een vakantie is. Waar mee haar vader de bedoeling heeft om weer dichter bij elkaar te kommen. weer een gezin te worden. veder niks

lekker "normaal" vlakvoor je toets-week onder schooltijd?! Verward

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:24

Ben ik helemaal met je eens..

Ik ga nu eerst weer bellen over mijn pbtje van vanacht en die van nathalie..
Nog meer mensen wat ?

Iig hebben ze alle gegevens en is het ook door gestuurd naar een politiebureau bij haar in de buurt ..
Hoop dat ze wat doen of iig wat kunnen Scheve mond

chanel_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:27

dat van de toetesen week ben ik het mee eens maar daar heeft school zelf toesteming voor gegeven en gezegt dat dat wel goed komt nikkiemisty ik weet heel goed wat er aan de hand is maar deze vakantie is bedoelt om weer een gezin te worden en heeft niks met ondicum te maken of met het negatief van lotte

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:29

Chanel_16, als ik jou was zou ik toch dit topic nog 's goed doorlezen. Met name het stuk over het telefoontje van Natalie's vader met Lotte's vader.

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:30

Ja dat heeft haar vader gezegd. Maar ik weet niet of hij zo te vertrouwen is. Zelf moest ze eerst een maand zelf maar naar Brazilië en toen ze dat niet wilde gingen ze maar op vakantie daarheen?? Waarom moet ze daar dan heen??

En waarom doet haar vader dan zo tegen haar?? Schreeuwt tegen Nathalie dr vader dat Lotte's ziel is afgepakt en alleen terug kan komen in Brazilië?

Niet om jou aan te vallen, maar die berichtjes zijn allebei zo verschillend, naar jou en naar nathalie en brenda toe.

chanel_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:33

ik weet het maar het is niet lotte vader ze bedoeling om lotte daar achter te laten en ja hij praat raar een beetje in zijn eigen taal maar hij en lotte moet weer een beetje tot elkaar kommen en dat probeert hij zo te doen lotte heeft aleen nog haar vader en weet zekker dat zei ook weer normaal met haar vader om wil gaan. en een familie wil worden en haar vader hoopt dat dat zo lukt

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:41

Chanel, kun je even hoofdletters gebruiken? Ik moet het wel 4 of 5 keer lezen, voordat ik het doorheb...

Lees nou eerst het stuk door Scheve mond

chanel_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:44

oke sory Bloos! ben ik niet zo goed in dat vraagt lotte ook altijd als ik haar mail of sms hahahaha Haha!

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:44

chanel_16 schreef:
ik weet het maar het is niet lotte vader ze bedoeling om lotte daar achter te laten en ja hij praat raar een beetje in zijn eigen taal maar hij en lotte moet weer een beetje tot elkaar kommen en dat probeert hij zo te doen lotte heeft aleen nog haar vader en weet zekker dat zei ook weer normaal met haar vader om wil gaan. en een familie wil worden en haar vader hoopt dat dat zo lukt

uit het verhaal dat wij hier allemaal te lezen gekregen hebben in dit topic, is het niet Lotte die moet normaal willen omgaan met haar vader, maar haar vader die moet normaal willen omgaan met Lotte!

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:46

Ik heb nooit eerder gereageerd in dit topic (wel bijgehouden met lezen)
Ik vind het echt super wat jullie allemaal doen voor Lotte OK dan! .

Tegen Chanel wil ik zeggen. Lees het topic eens door, want volgens mij ontgaat jou een stuk.
(dit is overigens niet aanvallend naar jou toe bedoeld)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:49

Even voor de vriendinnen van Lotte. Kennen jullie Lotte's vader? Hebben jullie zelf ooit meegemaakt dat hij vreemd doet, op de manier zoals Lotte dit verteld. We gaan nog steeds uit van haar belevingswereld.

Toen ik 16 was, had ik geen makkelijke tijd thuis en was geen makkelijke tiener.

Mijn boezemvriendin is door heftige ruzies thuis dermate ontspoort dat ze op eigen verzoek in een pleeggezin is geplaatst en verschillende gezinnen heeft gehad, verschillende opvanghuizen. Het was mijn boezemvriendin, maar aan haar ouders mankeerde echt niets. Het was volledig een totaal moeilijk in de hand te houden tiener, die een eigen belevingswereld had. De vriendschap is ook kapot gegaan, ik kon haar ook niet meer volgen.

Puber zijn is soms ontzettend moeilijk. De webpagina komt op mij als een zeer goedbedoelende organisatie over. Zuid-amerika is erg gelovig,vandaar ook deze kerkelijke inslag. Wat dachten jullie van al die Senna-gesponsorde kindertehuis projecten. Dat ze het daar niet leuk vind, oke, dat kan. Dat ze mee moet doen met de dagelijkse gang van zaken, zonder de vertrouwde luxe, kan ook heel vervelend zijn.

Haar vader doet haar niets aan. Omnicon staat hier buiten. Wellicht een totaal verkeerde invloed, maar op dit moment niet de reden om in paniek te raken.

Ik denk dat het een verkeerde insteek is om Lotte via officiele instanties weg te halen. Het lijkt nu of de vader niets meer over zijn dochter te zeggen heeft. De vader zal niet de frankenstein zijn die we langzamerhand gecreeerd hebben. Een gevangene is ze niet, ze kan bellen, smsen en internetten. Kennelijk heeft iemand bij aankomst al meteen verteld wat de webpagina van het instituut is. Dit weet je niet als er duistere bedoelingen met je gepland zijn. Zeer zeker heeft ze niet bij toeval de pc ontdekt en heeft ze zonder toezicht deze kunnen opstarten. Niemand die dit weet? of stond deze pc met open internetverbinding op haar kamertje?

Klinkt vrij sceptisch, sorry, maar ik heb te weinig verhaal van andere kant. Velen die zich ineens als vriendin aanmelden, maar totaal niets van Lotte of haar vader afweten.

Uit deze hele situatie is mij duidelijk dat ze in Brazilie zit. Bij een instelling die zich voor kinderen inzet, met kerkelijk inslag (vrij normaal in dat soort landen). Deze instelling bij haar vader en oom bekend, vandaar dat ze welkom waren. Alleen Lotte vindt dit helemaal niet leuk, wil niets horen/weten en zien van dit stukje wereld. De kerkelijke gedachte is juist dat gene wat Paps het goede gevoel geeft, omdat hij met goddelijke zaken bezig is. Hij hoopt een redelijke dochter na 2 weken terug te hebben, misschien is dat de zuivering. En ach hoevelen gaan er niet naar helderzienden en worden voor vele euris/dollars gezuiverd? Je kunt het eng vinden, maar het hoeft niet eng te zijn.

Iig is dat Casa in Brazilie een heel goed tehuis en niks geen Omnicom.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:58

wauw russel, je verwoord mijn gedachten!