Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:14

Ik vind randdebiel nog een mild woord eigenlijk over het algemeen :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:15

Bellatrix schreef:
Ik erger mij dat het niet lukt om mijn foto's van mijn telefoon over te zetten naar mijn laptop.

De laptop herkent de telefoon niet als ik hem aansluit. :x

Bluetooth connectie al eens op "vergeten" gezet en dan opnieuw geprobeerd?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:16

Ach LG, kun je het weer niet laten...

@denise
Laat het los..
Je moeder zal altijd zo blijven.
Mijn moeder heeft ook altijd van die rare opmerkingen of pakt dingen persoonlijk als het over weet ik wat gaat.
En dan een heel drama.

Hier 2 maanden terug ze wilde geen 80 worden en geen feest geven en wat allemaal meer. Maar niemand reageerde op haar drama.

En nu met kerst had ze het over waar ze feest gaat geven :+

Wij noemen haar dramaqueen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:18

Little_Gift schreef:
Bellatrix schreef:
Ik erger mij dat het niet lukt om mijn foto's van mijn telefoon over te zetten naar mijn laptop.

De laptop herkent de telefoon niet als ik hem aansluit. :x

Nee maar ik heb het al anders opgelost...maar ik haat omwegen. :=

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:19

DuoPenotti schreef:

Dan kunnen we elkaar nu de hand schudden :=

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:20

Bellatrix schreef:
Little_Gift schreef:

Hahaha dat herken ik ja, dat irriteert mij ook mateloos als iets niet gewoon vanzelf van de eerste keer functioneert zoals het de keer ervoor functioneerde _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:23

Dammie schreef:
San87, mijn nichtje is als kind gewond geraakt door legaal vuurwerk. Haar oog is beschadigd en dat is nooit meer goedgekomen. Ja, de mensen die Cobra's verkopen en kopen zijn echt slecht bezig, maar legaal vuurwerk in de handen van overmoedige mensen met een drankje op, kunnen nog steeds heel veel schade aanrichten.

Dat is oprecht vreselijk voor je nichtje. Het is alleen niet de schuld van vuurwerkverkopers dat mensen niet zorgvuldig met vuurwerk omgaan, en zelfs als ze dat wel doen, gebeuren ongelukken. Net als met auto's, fietsen of met koken. Geen autofabrikant, fietsfabrikant of keukenboer die compenseert voor schade.

Ik ben blij dat er een vuurwerkverbod komt. Begrijp me niet verkeerd, maar compensatie voor gemaakte onkosten horen er dan wel ook bij, imo.

Polarize

Het is nu te donker, en ik heb te weinige energie, om de laatste laag verf op mijn muur te gooien. Maar ik wil verdorie mijn bed weer terugzetten op zn plek en alles weer terug hebben zoals het hoort :')

Één muurtje verven duurt gerust 2 à 3 dagen als je weinig energie te besteden hebt _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Little_Gift schreef:
Bellatrix schreef:
Little_Gift schreef:

Hahaha dat herken ik ja, dat irriteert mij ook mateloos als iets niet gewoon vanzelf van de eerste keer functioneert zoals het de keer ervoor functioneerde _O-

Dat dus. :j

Ik heb mijn SD kaart via een adapter aan mijn telefoon gehangen en ik verplaats alle foto's en video's naar die SD kaart en die hang ik dan met dezelfde adapter aan mijn laptop. :+

Berdien

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:31

Dat ik een berichtje kreeg dat er bloed op de bil van mijn paard zat, maar dat er nergens een wond te zien was. Zat me toch niet lekker dus halverwege de middag alsnog naar stal. Voor het spoedtarief van de DA :)) Eerst maar gekeken of ik iets in haar box kon vinden aan bloed en/of opties waar ze zich aan verwond zou kunnen hebben.

Dat vond ik niet, wel het andere slachtoffer en oorzaak van het bloed op haar bil :+ :+ Ze is een officiële rattenpletter met haar dikke reet _O- ^)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:41

Denise, duidelijk tijd om lekker uit huis te gaan en van het gezeik af te zijn?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:45

Waarom krijg ik op Instagram steeds reclames voor plus size moeders? Ik ben geen moeder en geen plus size.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:51

Bloodymary schreef:
Waarom krijg ik op Instagram steeds reclames voor plus size moeders? Ik ben geen moeder en geen plus size.

:')
Heb je Mac Donalds geliked ofzo?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:56

Jolliegirl schreef:
Denise, duidelijk tijd om lekker uit huis te gaan en van het gezeik af te zijn?

Ik denk dat de situatie van Denise iets anders is :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:58

Berdien schreef:
Dat ik een berichtje kreeg dat er bloed op de bil van mijn paard zat, maar dat er nergens een wond te zien was. Zat me toch niet lekker dus halverwege de middag alsnog naar stal. Voor het spoedtarief van de DA :)) Eerst maar gekeken of ik iets in haar box kon vinden aan bloed en/of opties waar ze zich aan verwond zou kunnen hebben.

Dat vond ik niet, wel het andere slachtoffer en oorzaak van het bloed op haar bil :+ :+ Ze is een officiële rattenpletter met haar dikke reet _O- ^)

Whahahaah, een probleem dat is opgelost!!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:13

Vuurwerk :+
We zijn alweer op het punt dat ik met mijn zak vol hondensnoepjes in de woonkamer zit, want de hond begint nu al over de zeik te raken.
Nieuwe taktiek voor dit jaar is haar afleiden met trucjes doen zodat ze niet nadenkt over de knallen :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:22

Berdien schreef:

Oh bahhh geplette rat! Wel fijn dat het dus niet je paard is die gewond is :(:)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:26

Ik had een schuurmachine gekocht omdat ik best veel moet schuren hier in huis. Vandaag voor het eerst gebruikt maar mijn arm vindt de trillingen van de machine niet leuk. Veel pijn in mijn arm, nog geen half uurtje geschuurd.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:28

DuoPenotti schreef:

@denise
Laat het los..
Je moeder zal altijd zo blijven.
Mijn moeder heeft ook altijd van die rare opmerkingen of pakt dingen persoonlijk als het over weet ik wat gaat.
En dan een heel drama.

Hier 2 maanden terug ze wilde geen 80 worden en geen feest geven en wat allemaal meer. Maar niemand reageerde op haar drama.

En nu met kerst had ze het over waar ze feest gaat geven :+

Wij noemen haar dramaqueen.

Bedankt. Het is zo lastig omdat je zelf ook ouder wordt en er steeds meer achterkomt hoe erg haar emotioneel onvolwassen gedrag invloed heeft (gehad) op mijn eigen ontwikkeling. Het is net een opstandige puber, mens is 55.

Mijn ouders wonen inderdaad bij ons. Op deze momenten echt spijt als haren op mijn kop. Ik dacht dat het niet zou gaan tussen mij en mijn zus en zwager, maar mijn ouders is het grootste euvel in deze constructie. Godzijdank gaat ze eindelijk naar de psycholoog eind januari. Veertig jaar te laat, maar hé.

Ieuuww die rat, zo hebben wij eens een dode slang gevonden in een van de stallen :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:41

Hopelijk gaat dat meer nut hebben dan hier.
Dat was na 1 keer, die kan ook niets voor mij oplossen....
Nee klopt, die geeft je handvatten waarmee jezelf aan de slag kunt. -O-

Maar ja ik snap dat ontsnappen aan haar fratsen voor jou wel een stuk moeilijker is dan voor mij. :knuffel:

Maar ja besef, ook al woon je 40 km verderop, dan doen ze het wel telefonisch.
De keren dat ze er een eindje aan ging maken en ik haar aan de telefoon had zijn ook niet op 2 handen te tellen...

het enige is toch proberen het zelf wat los te laten.
Zij is zo'n idioot die alles op haar zelf betrekt; fijn succes! Veel plezier met je leven.
Ik doe mijn ding

Meer die instelling.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:44

Owh sorry denise...ik wist niet dat het complex was.
Denk je het goed te doen voor je ouders...phoh..pittig zeg

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:54

Suzanne F. schreef:
Bloodymary schreef:

:')
Heb je Mac Donalds geliked ofzo?

Nu heb ik zin in mac :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:56

Little_Gift schreef:
denisesilver schreef:
Wauw. Hoor net van mijn zus waarom mijn moeder chagrijnig is. Mijn vader had een grapje gemaakt dat ze altijd de mannengriep heeft. Maar ze moet altijd alles serieus opvatten als ze een reden wil hebben ergens haar gal over te spuwen. Vervolgens durft ze ook nog eens te zeggen dat wij haar gewoon dood hadden laten gaan. Jeweetwel, toen mijn zus de ambulance belde toen ze een infarct had en net zolang bleef doorzeuren tegen de triage arts van de SEH totdat ze mocht langskomen toen ze acute nierfalen had. Hé, zoek het de volgende keer lekker helemaal zelf uit. Egoïstische randdebiel. Ik ben zo helemaal klaar met dat mens hè.

Voordat mensen gaan steigeren, disclaimer: dit is een uiting van frustratie.

Nouja uiting van frustratie of niet, iemand verwijten voor randdebiel en dan nog je eigen moeder, vind ik wel een beetje ver gaan... Sowieso is randdebiel al niet echt een sympathiek scheldwoord...

Erg aardig little_gift.....
Soms is een situatie zoals het is.
En al doe je nog zoveel voor iemand. Die persoon zal nooit inzien dat je iets doet of hebt gedaan

Ik snap Denise haar frustratie absoluut

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:06

Ik had het niet op de frustratie zelf, ik had het op het gebruik van het woordje randdebiel.

Ikzelf vind dat een ergernis als men zo'n woorden gebruikt want er zijn mensen met mentale achterstand die daar niet aan kunnen doen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:12

Maar het woord randdebiel is voor die doelgroep wel erg lang geleden dat dat werd ingezet. Dan hebben we het over de jaren 70. Maar randdebiel zullen nog weinig mensen koppelen aan dat dat vroeger werd gebruikt in de ggz zorg. Er zijn nog ergere benamingen wat zijn gebruikt....

Liever dat dan met een bepaalde ziekte wat iedereen maar te pas en te onpas gebruikt.

En ik mankeer mentaal ook veel maar zou dat niet koppelen aan het woord randdebiel. Alleen de benamingen wat tegenwoordig gebruikt wordt.

--
Weken stress gehad om het misschien moeten verhuizen van mijn paard, en nu is het niet meer nodig. Allemaal energie verspilt voor niks. Maar wel reuze blij mee!!