Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floko

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:44

Broedeieren verkopen is op zich gewoon een ding. Via vinted is dan wel weer nieuw voor me..
En

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:59

Mijn eerste 3 pakketjes zijn ook aangekomen!
Alledrie erg netjes, alleen een hele sterke (schone) geur.
Hoop dat dat er na 1 keer wassen uit is.

Wat apart, die puppies op Vinted.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:07

Oei, levende have op Vinted lijkt me geen goede ontwikkeling.

Ik koop juist wel goedkope basics, omdat ik nog hoop verder af te slanken.

@zonnetje, als de kleding nog op bonprix staat, kun je dat plaatje bijvoegen. Zie ik meer gebeuren.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:16

Ik koop soms ook wel eens wat van de goedkope merken omdat ik al een vergelijkbaar artikel heb en heel specifiek weet welke maat of model ik wil!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:41

Ik heb iedere keer Duitsers die buiten Vinted om willen handelen met Paypal. Wat een aparte gang van zaken? Je vind mijn items op Vinted en wil dat ik ze onverzekerd verstuur. Risico komt dan bij mij te liggen, niet bij Vinted.

Want de verzendkosten zijn zo duur. Ja, dat weet je als je op Vinted gaat. %)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:09

Volgens mij heb ik echt de enige Duitse gehad die juist wél via vinted wilde. Ze vroeg er zelfs specifiek naar :D heerlijk, niet moeilijk doen, geen gedoe. Daar houd ik van. En nu afkloppen voordat er wel weer gezeur komt _O-

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:22

Ik heb vandaag voor het eerst dhl home delivery gedaan. Meteen pakje weggebracht en ik krijg ook een bevestigingsmail.

Alleen staat het bij vinted nog steeds op verzendticket downloaden.

Mensen hier ervaring mee?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:27

Waidida schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst dhl home delivery gedaan. Meteen pakje weggebracht en ik krijg ook een bevestigingsmail.

Alleen staat het bij vinted nog steeds op verzendticket downloaden.

Mensen hier ervaring mee?

Ik (nog) niet. Maar soms duurt het even voor DHL een update doet. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:32

Ik doe de meer standaard merken juist meer via Sellpy bestellen.
Vooral broeken want die vind ik erg tricky altijd, hoe ze vallen... en dan kan je lekker veel passen en terugsturen wat niet okee is.

Zeker ook met die kleine... ik wist precies wat fijn bij hem past, maar hij groeit nu uit de meeste broeken maat 152 (bijna 11) en bij onze favoriete merken houdt het dan wel op....die worden niet (meer) groter gemaakt -O-

Dus moet nu helemaal weer uitzoeken welke merken / types een fijne pasvorm hebben.
En voorheen hadden we ook wel wat joggingbroeken van de H&M die goed zaten maar nu had ik er 3 die heel raar wijd rond de buik en kont zitten...blijkbaar gaan ze er vanuit dat tieners een bolle buik en kont krijgen... -O-

Die van ons is mooi slank maar niet mager, gewoon mooi in model, niet te dik niet te dun.
Maar het zit echt raar wijd en hobbezakkerig ineens bovenaan in deze grotere maat -O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:41

H&M broeken pas ik inderdaad ook niet meer, heb brede benen en een smalle taille. Eerst zaten ze perfect nu vallen ze aan de band helemaal open :+
Tommy Hilfiger is eigenlijk de enige die echt altijd goed past en waarvan ik ook altijd dezelfde maat heb, ook in verschillende modellen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:54

Ja nou dat dus....!

Dan kan je het wel aan gaan snoeren maar dat ziet er ook niet uit en is niet comfortabel ook als er helemaal zo'n knik in moet :=

En veel andere broeken hebben weer zo'n korte bovenkant, dat billen er amper in passen en je al snel in zo'n bilnaad kijkt... daar gaan we niet aan beginnen :=

Zo nog een heel lijstje van 'problemen' waardoor het wel lastig zoeken is...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:09

Hier steeds mensen die een bod doen en dan doe ik een tegenbod en dan reageren ze niet meer. Ja doei, tis een zo goed als nieuwe Levi’s ribcage Bell. Die dingen zijn hartstikke duur. Ik wil daar gewoon een net bedrag voor.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:38

Blijf het jammer vinden dat je dat bieden niet gewoon uit kan zetten, of een minimum bedrag kan invullen oid

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:13

Skessa_ schreef:
Blijf het jammer vinden dat je dat bieden niet gewoon uit kan zetten, of een minimum bedrag kan invullen oid

Er is een minimum. Moet je daar ruim boven gaan zitten.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:21

Een vraagje aan de ervaren mensen hier.

Ik wil al een tijdje een jurk van een bepaald merk. Dat is niet perse een duur merk, maar wel 1 met een duidelijk eigen stijl. Iets voor de liefhebber en minder main-stream.

Op vinted vind ik hem wel maar vragen ze er prijzen voor die incl de verzendkosten dan gelijk staan aan de nieuw-waarde -O-

Nu ben ik niet zo ervaren maar das voor gebruikte kleding toch niet normaal?

Dat je niet een kwart accepteert snap ik hoor maar in mijn hoofd is het gebruikelijk dat er bij gebruikte kleding minstens een kwart van de waarde afgaat, vaak zelfs de helft.

Waarschijnlijk heb ik een verkeerd beeld?

Bedankt!

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:24

Daar denkt iedereen anders over, sommige zeggen; nieuw €100 dus ik wil er minstens €90 voor, want nauwelijks gebruikt.
Ander zegt; nieuw €100, nu nieuw in doos voor €40

Er is geen touw aan vast te knopen. Gewoon verder zoeken als het niet voor een acceptabele prijs is. Bieden mag altijd!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:26

Ik heb voor het eerst dat er een pakket terug komt nadat het niet is opgehaald vanaf het pakketpunt.
Wat gebeurt er als ik het niet ophaal? Ivm een blessure kan ik zelf niet makkelijk naar het pakketpunt toe (of ik moet 45 minuten heen en 45 Minuten terug lopen) en het gaat maar om een boek van 1,-, dus wil er eigenlijk geen moeite meer in stoppen :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:35

Oh wat vervelend is dat he, ik denk dat het dan gewoon vernietigd wordt?

Hier iemand die een bestelling wilde annuleren net toen ik bij het verzendpunt stond. Het is dus toch gepost, nu spijt van, want het ziet er naar uit dat ze het gewoon niet op gaat halen.

Troi, lastig, ik vind de hoofdprijs betalen voor gebruikte kleding.
Maar op de een of andere manier, als ik iets wil verkopen krijg ik het nog niet voor een euro verkocht, en als ik iets zoek, kan ik alleen maar hoofdprijzen vinden :Y)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:37

Biebz schreef:
Ik heb voor het eerst dat er een pakket terug komt nadat het niet is opgehaald vanaf het pakketpunt.
Wat gebeurt er als ik het niet ophaal? Ivm een blessure kan ik zelf niet makkelijk naar het pakketpunt toe (of ik moet 45 minuten heen en 45 Minuten terug lopen) en het gaat maar om een boek van 1,-, dus wil er eigenlijk geen moeite meer in stoppen :+

Ik zou het dan lekker laten liggen en zien wat er gaat gebeuren. :+

Ik had een bod gedaan op een short, hij doet een tegen bod, ik vind het te duur. Het kost met alles verzenden etc al richting de nieuwprijs. Ik heb niks met zijn tegenbod gedaan, kan ook niet op annuleren drukken. Dus ik doe niks. Stuurt hij mij na een paar dagen een bericht: ik zak niet verder. Dacht ik: ja dat had ik zelf ook wel begrepen. :+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:38

Saul schreef:
Troi, lastig, ik vind de hoofdprijs betalen voor gebruikte kleding.
Maar op de een of andere manier, als ik iets wil verkopen krijg ik het nog niet voor een euro verkocht, en als ik iets zoek, kan ik alleen maar hoofdprijzen vinden :Y)

Ja dat!

Ik heb nu wel geboden, duidelijk lager dan de vraagprijs. Vind dat toch lastig, kan banketstaaf/irritant overkomen? Ook gezien discussie hierboven. Waar zeker een terecht punt in zit

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:39

Ik heb ooit op nieuwe schoenen 40 euro geboden die nieuw 230 euro waren en dan accepteren ze het meteen en op artikelen van 8 euro bied je 5 euro en dan weigeren ze het.

Niks om geven. Zo werkt het systeem.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:04

Biebz schreef:

Het gaat dan weer retour koper.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:06

C_arola schreef:
Biebz schreef:

Het gaat dan weer retour koper.

hahaha serieus?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:15

Zou het uiteinde niet in een bak belanden waar mensen pakketten kunnen oplopen?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:15

Sellpy heb ik 1x geprobeerd. Nadat zij tientallen euro's hadden verdiend, en ik in de min stond vond ik het wel prima. Zij verdienen dik aan jouw spullen en jij ziet daar amper iets van terug, zeker als de items gewoon minder waard zijn :=