Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 16:26

rien10 schreef:
“Ik geloof niet in de evolutietheorie”
Ik val van m’n stoel. Niks geloven, dat is wetenschap. Niet iets waar je voor kiest, op stemt of wilt geloven.
Het is verdikke 2024!!

Ja. Mijn schoonmoeder heeft tegen mijn kinderen gezegd dat God ons gemaakt heeft. Vindt mijn oudste heel lastig want die is loyaal naar mij en oma, zo poedersuiker. Want mama zegt iets anders...

Hij heeft nu bedacht dat God de apen in mensen heeft veranderd. Ook prima.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 16:28

Urbanus schreef:
rien10 schreef:
“Ik geloof niet in de evolutietheorie”
Ik val van m’n stoel. Niks geloven, dat is wetenschap. Niet iets waar je voor kiest, op stemt of wilt geloven.
Het is verdikke 2024!!

Ja. Mijn schoonmoeder heeft tegen mijn kinderen gezegd dat God ons gemaakt heeft. Vindt mijn oudste heel lastig want die is loyaal naar mij en oma, zo poedersuiker. Want mama zegt iets anders...

Hij heeft nu bedacht dat God de apen in mensen heeft veranderd. Ook prima.

Komt wel goed, ook hij gaat uiteindelijk verstand kweken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 16:31

juval schreef:
rien10 schreef:
Sex hebben. Men zegt dat het help.
(Nee, helpt niks) :D

eh, toch wel :)) laatste 2 bevallingen binnen 6 uur <<)

Technisch gezien klopt dat wel enigszins. Als de baby klaar is zakt progesteron af en blijft oxytocine aanwezig om de bevalling in te leiden. Bij drachtige merries die over tijd zijn spuit de DA ook oxytocine. Tijdens sex komt dat ook vrij :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 16:50

Tuincentrum die nergens Nederlandse namen bij zet, wat een k*tzooi :')

Moest planten hebben voor in het verblijf van mijn schildpadden. Dus opgezocht welke mogen en de Nederlandse namen opgeschreven.

Kom ik daar, nergens een Nederlandse naam te vinden... En telefoon leeg, dus kon ook niet googlen ofzo. Uiteindelijk wel een paar planten gevonden, maar wat een gezoek in die pokkehitte %)

Merlen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 17:31

Het viel me plots op dat alle groenten bijna verdubbeld zijn in prijs bij de supermarkt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 17:44

Ja Merlen, op de radio was vanochtend dat door het koude natte weer meerdere oogsten mislukt zijn en dat drijft de prijzen op.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 17:54

Aardappelen bvb. die zijn nog van vorig jaar want daar is nog geen nieuwe oogst van geweest dit jaar.
Dat de oogst van dit jaar in prijs gaat verdubbelen,snap ik.
Maar waarom moet dit dan ook met 'oude' oogst gebeuren.

Mijn loon zag ik liever ook verdubbelen samen met de prijzen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 18:00

De 'oude' oogst verdubbelt ook in prijs omdat er minder is. Die oogst begint langzaam aan op te raken, maar de vraag blijft hetzelfde, waardoor de prijs omhoog gaat. Normaal komt de nieuwe oogst erbij en blijft het aanbod gelijk, nu raakt het op

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 18:13

Ik begrijp echt wel hoe economie werkt.Het was eerder uit frustratie naar hoe ik me hier weer doorheen moet werken dat ik deze ergernis plaatste.
Ben natuurlijk niet de enige met deze ergernis.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 21:03

Al dat nieuws erover drijft de prijs ook op. Heel irritant...

Vandaag was mevrouw instagram weer in de sportschool. Ik snap echt werkelijkwaar niet dat je voor t fitnessen in de kleedkamer je gaat opmaken en je mega lange haar los laat hangen en nog even mooi in volume spuit voordat je begint. Alles voor de foto's en ondertussen amper wat doen denk ik :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 21:11

Tancreda4 schreef:
Vandaag was mevrouw instagram weer in de sportschool. Ik snap echt werkelijkwaar niet dat je voor t fitnessen in de kleedkamer je gaat opmaken en je mega lange haar los laat hangen en nog even mooi in volume spuit voordat je begint. Alles voor de foto's en ondertussen amper wat doen denk ik :+

Ik geloof niet dat ik m'n lachen zou kunnen inhouden :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 21:30

Vermist: mijn vent, met etenstijd voor het laatst gezien wegrijdend op een tractor met maaier

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 21:35

Caira schreef:
Vermist: mijn vent, met etenstijd voor het laatst gezien wegrijdend op een tractor met maaier

Voor etenstijd weg gereden of toch met volle buik weg gereden?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 21:35

Caira schreef:

Mijnes is ook vermist. Nouja, ik weet waar die zit (bij de buurman). We zouden het kort houden, ik ben na 30 min weggegaan en hij zit er nu een uur later nog. Zo irritant.

Succes met je vermiste man, hopelijk is die snel terecht!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 21:43

Alja schreef:
Caira schreef:

Voor etenstijd weg gereden of toch met volle buik weg gereden?

Met etenstijd langs geweest en toen ging hij nog even een akker maaien voor iemand.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 21:56

Heb je een leuke buitenrit met je halve stal meid na een hele tijd nog eens samen zit ze bijna heel Dr tijd op haar gsm...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 22:29

Vriend van mij die zegt dat ik beter een andere hobby dan paarden moet zoeken want het is zo duur…

|o

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 23:39

Dat ik een nieuwe e-reader wil, maar mijne is gewoon nog goed. :') maar ik heb er 1 gezien en die vind ik echt mooi, en meer functies die ik nu heb en kleur ipv zwart wit. <3

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 00:02

Snoraly schreef:
Kwam er gisteren achter dat sommige kinderen van hun ouders geen pokemon mochten kijken vroeger omdat ze niet in evolutie geloofden :')
Ik heb ze gekend. Waren wel heel erg strikt gelovig. Kende daarnaast als kind ook een gezin waar ze geen Pokémon mochten kijken want dat was verafgoding.

Merlen schreef:
Het viel me plots op dat alle groenten bijna verdubbeld zijn in prijs bij de supermarkt.
Ik ken/geloof de redenen wel hoor, maar de prijzen stijgen echt de pan uit ja. Ongeacht de reden wordt mijn portomonee daar niet blijer van :') .

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 00:15

Ik ergerde me vandaag dat ik door mijn eigen poeperige gedrag weer redenen liep te bedenken om niet op mijn jonkie te kruipen.
We hebben een jaar niet gereden vanwege onze verhuizing, verbouwing en afstuderen. Nu ben ik klaar dus geen redenen meer het niet te doen. Maar mijn gebrek aan lef zorgen steeds dat ik het uitstelde. Had er toch wel zin in vandaag. Toch gedaan. Zonder longeren van tevoren, net 5 jaar oud, misschien 10 x kort ohz geweest en gewoon na een jaar opstappen en wegstappen. Ben zo trots.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 00:28

Mijn vader die even opmerkte je heb haar (de kat) toch wel laten inslapen. _-:( _-:(

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 00:54

Was een of ander festival in de buurt vandaag, was om 22:00 afgelopen maar nog steeds lopen er groepjes bezopen te schreeuwen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 01:39

Om 1 uur heeft een of andere mafkees de muziek loeihard aan gezet... Echt poedersuiker. En het word steeds even zachter gezet en dan weer voluit. Hardcore achtig, iig zo'n irritante bas. Het klinkt ook heel duidelijk, maar niet zo dichtbij dat het buren van mij zijn.

Snap niet waarom dit is. Waarom wacht je tot middernacht om de muziek zo loeihard te zetten |o

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 02:53

Lig echt net op bed, net terug van de bruiloft van mijn oom. Super gezellig natuurlijk, maar ik weet zeker dat ik morgen een gruwelijke kater ga hebben, en wellicht niet kan lopen. We gingen laag, maar ik kwam niet meer omhoog, zegmaar :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 09:18

Cambionn schreef:
Snoraly schreef:
Kwam er gisteren achter dat sommige kinderen van hun ouders geen pokemon mochten kijken vroeger omdat ze niet in evolutie geloofden :')
Ik heb ze gekend. Waren wel heel erg strikt gelovig. Kende daarnaast als kind ook een gezin waar ze geen Pokémon mochten kijken want dat was verafgoding.

Merlen schreef:
Ik ken/geloof de redenen wel hoor, maar de prijzen stijgen echt de pan uit ja. Ongeacht de reden wordt mijn portomonee daar niet blijer van :') .

Het is idd echt niet grappig meer. En vraag me af hoeveel extra winst er nu door de poppetjes boven wordt gedraaid.

Net als met de energie crisis. Mensen moesten geld krijgen, belasting werd verlaagd want anders kon niemand t meer betalen. En vervolgens jaar erop bericht dat bedrijf x zoveel extra winst heeft gedraaid ondanks (uh dankzij) de energie crisis. De consument is de banketstaaf en alles erboven profiteert.