Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:28

CharxHebe schreef:
Even nog een leuk nieuwtje en misschien leuk voor mijn toekomstige Santa om te weten. Ik verwacht een jongetje <3 .

Lotr heeft me nooit aangesproken. Harry Potter vind ik dan wel weer leuk.

Gefeliciteerd, wat leuk! Jongetjes zijn fantastisch!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:29

Jodym schreef:
Ikea kastjes zijn relatietesten :')

COOL! Dus als ik een Ikea kast koop krijg ik er een relatie bij cadeau [&] ? 8-)

Bienotje schreef:
Een vaatwasser die in een keukenbladen past, ik hou me aanbevolen!

Kleine keuken en ik mis een vaatwasser echt wel.
Daarom staat die van mij in de bijkeuken :j.
Ik heb ook bijna 20 jaar met de hand afgewassen hoor. Toen stond de wasmachine in de bijkeuken.
Na het overlijden van mijn oude paard 3,5 jaar geleden is de wasmachine verhuisd naar de inpandige berging waar ik een poetsplaats had. En zo kwam er ruimte voor een vaatwasser.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:30

Ik heb trouwens nog wel een voorwerp waar ik heel blij mee ben: ik heb laatst een verzwaringsdeken bij Action besteld. Superfijn!
Vannacht was ik wat onrustig dus heb ik de deken erbij gepakt en dat deed wonderbaarlijk genoeg echt zijn werk.
Echt een aanrader.

Gefeliciteerd, CharxHebe! <3

Alja

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:32

Charxhebe, van harte!
Ik ben gezegend met beide maar jongens zijn echt wel makkelijker :+

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:33

Ik ben momenteel helemaal verliefd op mijn elektrische deken, fleece dekens en mijn kruiken <3

Charxhebe gefeliciteerd

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:35

Mijn vaatwasser kan ik wel missen maar ik heb er liever wel eentje, het gemak van die zooi er in en na anderhalf uur er weer schoon uit halen heerlijk!
Vroeger wilde ik nooit zo'n ding, deed het altijd met de hand.
Wij zijn een gezin van 5, toen we een keer op vakantie waren in een center parcs huisje zat er wel een vaatwasser in.
Laat ik het zo zeggen dat na die vakantie we nog geen week thuis waren en we een vaatwasser thuis hadden :D

Qua films of series kijk ik veel TLC, lekker dom vermaak.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:41

@Charxhebe: Leuk gefeliciteerd! :D

You is inderdaad ook leuk! En ik heb ook genoten van The Chillings Adventures of Sabrina. Oh en The Witcher <3
Ik kijk nu The worst roommate ever. Mijn serie smaak is nogal uiteenlopend. En op tv volg ik Oogappels. :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 23:12

Vandaag tickets naar Japan geboekt! We gaan maart/april volgend jaar. Iets wat met reizen in Japan te maken heeft is dus erg welkom. Denk aan een reis gids of eventueel een leuk boek wat zich daar afspeelt, zoiets :D of reis spulletjes

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 23:30

Tanya schreef:
Vandaag tickets naar Japan geboekt! We gaan maart/april volgend jaar. Iets wat met reizen in Japan te maken heeft is dus erg welkom. Denk aan een reis gids of eventueel een leuk boek wat zich daar afspeelt, zoiets :D of reis spulletjes

Wat gaaf!

@charxhebe gefeliciteerd!

Ik vind een vaatwasser wel fijn, maar kan ook prima zonder.
Is vaak zo gedaan met de hand.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 23:31

Niet alleen een kastje, ook een ikeabed in elkaar knutselen is de ultieme relatietest. :+

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 23:36

Wow Japan ! Dat wordt een gave reis!

Gefeliciteerd charchebe!

Jolien ik heb hem er gister weer opgelegd (vorig jaar bij bol besteld) vind het normaal ook heel fijn maar vanochtend het gevoel dat ik door een bus was aangereden. Nu heb ik een hele zware (12 kilo) en denk dat ik gister teveel gedaan had. Vanavond weer poging wagen slaap er normaal ook beter door!

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 07:03

Urbanus schreef:
CharxHebe schreef:
Even nog een leuk nieuwtje en misschien leuk voor mijn toekomstige Santa om te weten. Ik verwacht een jongetje <3 .

Lotr heeft me nooit aangesproken. Harry Potter vind ik dan wel weer leuk.

Gefeliciteerd, wat leuk! Jongetjes zijn fantastisch!

Dankjewel! Ja ik ben heel benieuwd ik heb al een dochter dus nog geen ervaring met jongetjes. Maar ben er wel heel blij mee <3

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 07:23

Oh wat gaaf zeg, Japan!!! Ik ben jaloers :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 07:49

Mijn vriend is de vaatwasser! En ik de kok trouwens. _O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 07:50

Jodym schreef:
Ikea kastjes zijn relatietesten :')

Ik heb meerdere Billy's en een tv kast ondanks dat de beschrijving zegt dat je met 2 personen moet zijn in m'n eentje in elkaar gezet. Welke relatie test ik dan? :P
En eigenlijk vind ik die kasten dus helemaal niet moeilijk in elkaar te zetten, kan weinig aan fout gaan.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 07:51

Ik ben eindelijk weer terug van 3 weken over Bali scooteren, dus ik probeer ook weer zoveel mogelijk mee te praten :D

@Tanya, wat gaaf! Ga je rondreizen door het land?

Harry Potter is 1 van mijn favoriete films! In het vliegtuig hadden ze alle films, dus ik heb de eerste 2 gekeken. Me de hele vakantie verheugd om de marathon op de terugweg voort te zetten, hebben ze de films eraf gehaald. -O-
Ik lees ook heel veel mensen die Breaking bad verschrikkelijk vonden. Het eerste seizoen is een beetje zwaar om doorheen te komen, maar daarna was het echt mijn favo serie aller tijden!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 07:52

Tanya schreef:

En mag het dan een boek uit de kringloop zijn? Nieuwe reisgidsen vind je haast niet voor onder de 12.50

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 08:26

Pfoe even bijna verkeerd gegaan behandeling bij de tandarts en zenuwen voor praktijk examen auto en topic even vergeten een paar dagen _O-

Kwam een paar vragen tegen met lezen over films en series. Kijk graag bijvoorbeeld supergirl en dat soort series op netflix.

Mijn favoriete ding in huis is nog wel een lastige ik denk mijn warme dekentjes nu in deze tijd :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:01

@Tanya: gaaf Japan! :D

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 10:35

germie schreef:
Tanya schreef:

En mag het dan een boek uit de kringloop zijn? Nieuwe reisgidsen vind je haast niet voor onder de 12.50

Uiteraard, ik heb denk ik al zeker 5 keer in mijn berichten gezet dat duurzaam=beter en tweedehands=top :j

En we gaan inderdaad rondreizen, de grote steden aandoen!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 10:47

Oeh, ik heb nog een leuk voorwerp in mijn huis gevonden: mijn nieuwe rugzak!
Twee weken geleden gekocht, gisteren eindelijk getest. Het ding heeft led-lampjes!! Handig dus als ik in het donker de baan op moet (ik rij met de scooter), ik voelde me meteen meer zichtbaar :D Hij zou ook waterdicht zijn, maar van mij hoeft het niet perse te regenen zodat ik dat kan testen, ik geloof het zo ook wel haha.

Ik las ergens Atypical. Geweldig leuke serie!!
Ik ben wel een Harry Potter fan, ieder zijn/haar mening natuurlijk :D Ik verwachtte de nieuwste uitgave van Jim Kay gisteren, maar helaas...
Bridgerton vond ik trouwens ook ge-wel-dig. De serie, de boeken, de audioboeken *\o/*
Breaking bad heb ik nooit gezien. The walking dead wel, maar helaas niet meer zo'n fan van. De eerste seizoenen vond ik top, daarna niet meer. Carl is echt een rotjong hahaha.

Verder voel ik me niet de slimste vandaag. Gisteren een 4 uur durende workshop omtrent polarisatie gehad. Na 4u kan ik nog steeds niet zo goed uitleggen wat polarisatie juist inhoudt, dus volgens mij heb ik meer workshops nodig. Het was een interessant onderwerp, maar ik weet nog steeds niet erg goed hoe ik dat moet gaan toepassen tijdens mijn werk. Maar de workshop was pas na 17u gedaan en ik moest daarna ook nog naar de paarden, dus tegen dat ik daar klaar was was het donker genoeg om mijn rugzak te activeren, dus dat was wel positief haha. En ik heb een eervolle vermelding gekregen van meneer de directeur, omdat ik als groentje een trauma heb opgelopen, de ballen had om dat gewoon met de "oude rotten" te delen én nog steeds met een big smile mijn werk kom doen :j

Dus mocht mijn Santa in kinderlijke bewoordingen "polarisatie" kunnen uitleggen en hoe ik dat op de werkvloer moet kan toepassen: please :j

Ikea-kasten: ik heb een vent die weigert om handleidingen te raadplegen. Dus blijven we steeds met een vijs of plug zitten :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 10:53

candalisa schreef:
Wow Japan ! Dat wordt een gave reis!

Gefeliciteerd charchebe!

Jolien ik heb hem er gister weer opgelegd (vorig jaar bij bol besteld) vind het normaal ook heel fijn maar vanochtend het gevoel dat ik door een bus was aangereden. Nu heb ik een hele zware (12 kilo) en denk dat ik gister teveel gedaan had. Vanavond weer poging wagen slaap er normaal ook beter door!

Ai dat klinkt niet fijn.
Hopelijk slaap je komende nacht beter.
Die van mij weegt maar 7 kg maar vind dat eigenlijk ook wel prima.
Mijn vriend heeft nu soms al moeite om tegen me aan te komen liggen. Met een nog zwaardere deken, lig ik denk ik helemaal afgesloten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:06

Ik heb nog wel een top; een mooi boek over de Egyptische historie:D zijn zo geïnteresseerd geraakt door onze mooie reis !

Ik heb al een klein stukje van de hint af. :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:29

LWDaisy schreef:
Oeh, ik heb nog een leuk voorwerp in mijn huis gevonden: mijn nieuwe rugzak!
Twee weken geleden gekocht, gisteren eindelijk getest. Het ding heeft led-lampjes!! Handig dus als ik in het donker de baan op moet (ik rij met de scooter), ik voelde me meteen meer zichtbaar :D Hij zou ook waterdicht zijn, maar van mij hoeft het niet perse te regenen zodat ik dat kan testen, ik geloof het zo ook wel haha.

Ik las ergens Atypical. Geweldig leuke serie!!
Ik ben wel een Harry Potter fan, ieder zijn/haar mening natuurlijk :D Ik verwachtte de nieuwste uitgave van Jim Kay gisteren, maar helaas...
Bridgerton vond ik trouwens ook ge-wel-dig. De serie, de boeken, de audioboeken *\o/*
Breaking bad heb ik nooit gezien. The walking dead wel, maar helaas niet meer zo'n fan van. De eerste seizoenen vond ik top, daarna niet meer. Carl is echt een rotjong hahaha.

Verder voel ik me niet de slimste vandaag. Gisteren een 4 uur durende workshop omtrent polarisatie gehad. Na 4u kan ik nog steeds niet zo goed uitleggen wat polarisatie juist inhoudt, dus volgens mij heb ik meer workshops nodig. Het was een interessant onderwerp, maar ik weet nog steeds niet erg goed hoe ik dat moet gaan toepassen tijdens mijn werk. Maar de workshop was pas na 17u gedaan en ik moest daarna ook nog naar de paarden, dus tegen dat ik daar klaar was was het donker genoeg om mijn rugzak te activeren, dus dat was wel positief haha. En ik heb een eervolle vermelding gekregen van meneer de directeur, omdat ik als groentje een trauma heb opgelopen, de ballen had om dat gewoon met de "oude rotten" te delen én nog steeds met een big smile mijn werk kom doen :j

Dus mocht mijn Santa in kinderlijke bewoordingen "polarisatie" kunnen uitleggen en hoe ik dat op de werkvloer moet kan toepassen: please :j

Ikea-kasten: ik heb een vent die weigert om handleidingen te raadplegen. Dus blijven we steeds met een vijs of plug zitten :')

Polarisatie is in jip en janneke taal niets meer als het "wij VS zij gevoel.
Waarbij beide groep die tegenover elkaar staan steeds meer overtuigd raken van hun eigen gelijk.

Een actueel voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de zwarte pieten discussie.

Een voorbeeld waar jij denk ik naar op zoek bent, is de manier waarop joden aan het eind van de eerste wereld oorlog werden weg gezet, als de reden waarom Duitsland de eerste wereld oorlog verloor, door de verraad van het thuisfront, de sociaal democratische, communistische Joden.
Uiteindelijk wordt het wij-zij gevoel steeds erger en komen er steeds meer "leugens" aan te pas.
Denk aan bijvoorbeeld de denkwijze dat joden op een wereldheerschappij uit waren, waarbij de joden door gebruik te maken van het kapitalisme steeds meer financiële macht kregen (grappig he, eind 1ste wereld oorlog waren ze communisten en een paar jaar later kapitalismen) deze denkwijze werd natuurlijk enorm versterkt doordat er behoorlijk wat joodse bankiers waren.

Dus daar heb je het zij gevoel, het wij gevoel was: Als wij weer financiële zekerheid willen hebben, van de inflatie afwillen, weer een sterk land willen worden moeten wij hier tegen op staan. Het wij gevoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:33

Wat leuk al die verhalen te lezen nav de vragen! Heb globaal wel meegelezen maar vanwege ziekte even geen namen opgeslagen.

Mijn favoriete voorwerp in huis vind ik een hele lastige. Een jaar geleden zou ik het bad gezegd hebben maar ondertussen zitten we door een verhuizing al vanaf juli zonder en mis ik m nog niet zo erg. Bedoeling is wel dat er weer een komt, maar we hebben al wel besproken er dan niet meer elke dag in gaan zoals eerst :+
Verder ook erg blij met bed en bank, zoals velen hier. En met mn laptop en werkruimte vind ik erg fijn, hoewel de laatste nog onderhevig is aan klussen. Gezellige aankleding hiervoor en trapgat is wel welkom (zoals eerder al benoemd).

Qua series/films vind ik veel leuk, alleen horror/zombies sla ik over. Momenteel niets aan het volgen. En ben ook nergens echt heel erg fan van op dit gebied