Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemetje75

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:52

Aan heel veel vandaag maar de druppel... Mijn 16 jarige die de rotgewoonte van zijn vader heeft overgenomen om met "dat kan" te antwoorden op een vraag waar ja/nee logischer is.

Voorbeelden: als ik man vraag "film x draait, ga je zaterdagavond met me mee om hem te zien" dan antwoord man met "dat kan".
Of "we zijn vrijdagavond allemaal thuis zonder afspraken, zullen we bbq/gourmet/fondue nu we alle tijd hebben om te eten?" antwoord mijn man "dat kan"...

Nu vroeg ik zoon, "ik ben hier aan het dweilen, wil je dat ik jouw kamer ook even dweil?". Zijn antwoord "dat kan".

Ja mannen, ik wéét dat het kan, maar Ja of Nee is een antwoord waar ik iets mee kan.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:08

Aanvraag is er uit. Krijg ik alleen net voordat ik aan de beurt ben de melding dat het totale budget misschien al op is. Grrrrrrrrr. Ruim 2 uur wachten voor de inschrijving. Oké zullen vast nog meer mensen aan het wachten zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:13

Bloemetje75 schreef:
Aan heel veel vandaag maar de druppel... Mijn 16 jarige die de rotgewoonte van zijn vader heeft overgenomen om met "dat kan" te antwoorden op een vraag waar ja/nee logischer is.

Voorbeelden: als ik man vraag "film x draait, ga je zaterdagavond met me mee om hem te zien" dan antwoord man met "dat kan".
Of "we zijn vrijdagavond allemaal thuis zonder afspraken, zullen we bbq/gourmet/fondue nu we alle tijd hebben om te eten?" antwoord mijn man "dat kan"...

Nu vroeg ik zoon, "ik ben hier aan het dweilen, wil je dat ik jouw kamer ook even dweil?". Zijn antwoord "dat kan".

Ja mannen, ik wéét dat het kan, maar Ja of Nee is een antwoord waar ik iets mee kan.

Ik zou gewoon de formule dat kan=ja toepassen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:18

Pensionstal wil een verhoging doorvoeren van 60 euro, vind dat echt heel fors.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:24

c_alsemgeest schreef:
Bloemetje75 schreef:

Ik zou gewoon de formule dat kan=ja toepassen :+

Ik zou het andersom doen. Dat kan = nee. Scheelt werk en geen beloning voor verkeerd gedrag :7.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:28

Ik zou het ook doen zoals san dat zegt.

Lekker niet doen! En denken. Dweil dan maar zelf als er geen fatsoenlijk antwoord uit komt.

Maar ik heb vandaag ook echt een graftakkenhumeur. Dus mijn antwoord is gebaseerd op een chagrijnige kop.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:46

maralyn schreef:
Ik zou het ook doen zoals san dat zegt.

Lekker niet doen! En denken. Dweil dan maar zelf als er geen fatsoenlijk antwoord uit komt.

Maar ik heb vandaag ook echt een graftakkenhumeur. Dus mijn antwoord is gebaseerd op een chagrijnige kop.

Ik hou van je. Echt. *\o/* <3

Of Schriftelijk aanvragen. Ja/nee. Doorhalen wat niet van toepassing is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:54

Zonnebloem92 schreef:

Wow… Dat is echt heel veel. Komt daar nog iets voor in de plaats aan paardenwelzijn met name in de wintermaanden?

Op het ja / nee verhaal, super irritant inderdaad zeg.
Het dweilen had ik niet gedaan, maar goed mannen kennende zal het ze een worst zijn.
Naar de film had ik met een vriendin gegaan en mocht er een vraag over komen kun je aangeven dat hij geen ja heeft gezegd en omdat jij er wel graag heen wilt dan maar iemand hebt gevraagd die duidelijk aangaf mee te willen.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 01-07-22 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:00

Gezien de inflatie vind ik het een begrijpelijk bedrag. Maar wel balen, natuurlijk.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:26

Zonnebloem92 schreef:

Jemig, dat is echt veel :oo

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:52

_San87_ schreef:
Ik zou het andersom doen. Dat kan = nee. Scheelt werk en geen beloning voor verkeerd gedrag :7.

Bij nader inzien vind ik deze inderdaad beter :+

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:53

Blij dat mensen mijn ergernis begrijpen.

Bij “dat kan” als antwoord doe ik gewoon mijn zin. Dat kan de ene keer ja zijn, de andere keer nee. Maar de ergernis is er alsnog wel.
En mijn humeur is niet goed vandaag….

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:59

Aan die geweldig ' milieubewuste ' mensen die wel al jaren beleggen in aandelen van de Shell en meer van die ellende. Omdat het zo goed opbrengt.
Ga weg hypocrieten :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 14:51

Dat ik mijn cavia voor de laatste keer aan zijn gebit heb laten helpen. De volgende keer is helaas einde oefening. Grotendeels omdat hij er niet beter en blijer van wordt en hij steeds terug komende pijn heeft. En natuurlijk ook omdat het kostenplaatje nu zo groot wordt. En elke 6 tot 8 weken onder narcose is helaas niet te doen voor zo'n klein beestje.

Vindt het toch een beetje verdrietig nu al dat we waarschijnlijk nog maar een paar weken te gaan hebben. :(

En nog zieliger voor zijn broer ze zijn zo gek op elkaar. Vindt het zo sneu als ze afscheid van elkaar moeten nemen. Ben al een beetje aan het rondvragen voor een soort lease cavia. Als zijn broer ook overlijd wil ik even geen cavia's meer. Heb nu al een aantal gehad met een verkeerd gebit en of andere ziekte en ben er dan ook wel even klaar mee.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:01

Zebrastreep schreef:
Dat ik mijn cavia voor de laatste keer aan zijn gebit heb laten helpen. De volgende keer is helaas einde oefening. Grotendeels omdat hij er niet beter en blijer van wordt en hij steeds terug komende pijn heeft. En natuurlijk ook omdat het kostenplaatje nu zo groot wordt. En elke 6 tot 8 weken onder narcose is helaas niet te doen voor zo'n klein beestje.

Vindt het toch een beetje verdrietig nu al dat we waarschijnlijk nog maar een paar weken te gaan hebben. :(

En nog zieliger voor zijn broer ze zijn zo gek op elkaar. Vindt het zo sneu als ze afscheid van elkaar moeten nemen. Ben al een beetje aan het rondvragen voor een soort lease cavia. Als zijn broer ook overlijd wil ik even geen cavia's meer. Heb nu al een aantal gehad met een verkeerd gebit en of andere ziekte en ben er dan ook wel even klaar mee.

Ik herken dit helaas wel. ik heb namelijk ook een cavia die ziek is, maar ook hierna komt er geen meer. Elke keer weer doet het pijn ;(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:06

xPareltje schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik herken dit helaas wel. ik heb namelijk ook een cavia die ziek is, maar ook hierna komt er geen meer. Elke keer weer doet het pijn ;(

Cavia's zijn zo lastig wat betreft gezondheid... Zijn broer kan echt nog wel even mee die is al door veel dingen heen gekomen en heeft ook wel eens op het randje gezeten. Nadat hij een mega talgkliercyste had met een fikse ontsteking en open wond dacht ik ook van dit gaat hij niet overleven. Mede omdat hij zo dik is kan hij heel wat hebben. Dierenarts zij daarbij ook dit gaat niet zomaar weg en moet met een operatie. twee keer is de bult uitgedrukt waarbij ik 1x het zelf gedaan heb en daarna is de bult zo goed als verdwenen. Soms gaat het dan ook wel weer goed.

Ik vindt vooral de stress eromheen zo vervelend , elke keer denk je van oh zie je wel het is weer zover....

Wat heeft je caafje? Misschien heb ik nog eventueel tips heb die van mij zeker een aantal keer op kunnen lappen.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:27

xPareltje schreef:
Zebrastreep schreef:

Cavia's zijn zo lastig wat betreft gezondheid... Zijn broer kan echt nog wel even mee die is al door veel dingen heen gekomen en heeft ook wel eens op het randje gezeten. Nadat hij een mega talgkliercyste had met een fikse ontsteking en open wond dacht ik ook van dit gaat hij niet overleven. Mede omdat hij zo dik is kan hij heel wat hebben. Dierenarts zij daarbij ook dit gaat niet zomaar weg en moet met een operatie. twee keer is de bult uitgedrukt waarbij ik 1x het zelf gedaan heb en daarna is de bult zo goed als verdwenen. Soms gaat het dan ook wel weer goed.

Ik vindt vooral de stress eromheen zo vervelend , elke keer denk je van oh zie je wel het is weer zover....

Wat heeft je caafje? Misschien heb ik nog eventueel tips heb die van mij zeker een aantal keer op kunnen lappen.

Mijn cavia heeft een tumor in de melkklieren. Halfjaar geleden zeiden ze dat het nog om weken ging omdat het wel wat aan de groter is, maar ze is er nog steeds, doet het verder goed en is nog vrolijk. Maar het is inderdaad vervelend. :(

Mijn ergernis: dat ik me loom voel en niet vooruit te branden ben. :+

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:17

Dat is gister absoluut niet fit was en een zelftest had gedaan die negatief uitpakte. Ik dacht toen nog: had ik maar wel corona, dan had ik tenminste een oorzaak waarom ik me zo slecht voelde...
Little did I know toen ik vanochtend weer een zelftest deed en die wel positief was. Ik heb dit echt zelf over me afgeroepen gister :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:18

_San87_ schreef:
Gezien de inflatie vind ik het een begrijpelijk bedrag. Maar wel balen, natuurlijk.

Ik had een verhoging verwacht, maar van rond de 30 pm eigenlijk.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:27

Dat mijn collega eerder naar huis mag terwijl ik gister, vandaag, za, zo en maandag moet werken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:44

Zonnebloem92 schreef:
_San87_ schreef:

Ik had een verhoging verwacht, maar van rond de 30 pm eigenlijk.

Ik snap dat t tegenvalt. Is toch behoorlijk geld.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:45

Ghostattack schreef:
xPabloBokt schreef:
Dat Queen maar een vrouwenmodel shirt tussen de merchandise heeft zitten. Hallo??

Vrouwen shirts, wat zijn dat? Waar ik heen ga bestaan vrouwen shirts gewoon niet, ik loop dus standaard in mannenshirts :') Meestal vind ik de vrouwen shirts, als ze ze al hebben, ook niet zo leuk.. -O-

Je hebt het over de band Queen toch?
Zijn bandshirts niet altijd gewoon (te) groot, (uitgelubberd) vierkant en zwart (geweest, ooit), en dan met een (vervagende) opdruk van de band erop?
Als je het over een vrouwenmodel hebt, dan doe je de (foutieve) aanname dat er überhaupt model in die dingen zit.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 17:12

Omg hebben ze de verkeerde cavia behandeld :')

Ik kan er nog om lachen maar het is wel erg stom

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 17:12

Mn moeder.

We zijn bezig met het huis opknappen voor de verkoop. Nu is mijn vader een enorme handyman, en kan dus vrijwel alles zelf. Maar ze kunnen natuurlijk niet elke dag helpen.
Dus ik vertel tegen mn moeder dat ik de kitranden ga vervangen en ga kijken of ik t mini lekje van de wc opgelost krijg. Begint ze meteen dat ik moet wachten op mn vader want die kan dat zo doen want ik heb dat nog nooit gedaan.
Hieruit blijkt al hoeveel ik op mn vader lijkt, en mn broer op mn moeder. Die wacht namelijk altijd tot iemand iets voor m gaat doen terwijl ik t op zn minst gewoon zelf wil proberen. Zucht! :Y)

#IKHEBHETNOGNOOITGEDAANDUSDENKDATIKDATWELKAN#PIPPILANGKOUS

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 17:17

DAT HEEFT PIPPI NOG NOOIT GEZEGD FFS!!!!