[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:31

Geen paard hier maar wel 2 honden.
De ene hond vindt alles en iedereen die hem aandacht geeft de leukste vd wereld.
En geef je wat lekkers dan ben je zijn allerbeste vriendje. *\o/*
Als je hem pijn doet geeft hij na een paar waarschuwingen een hap, niet hard maar wel duidelijk genoeg om de boodschap over te brengen.
Fok je hem op dan hapt hij harder maar als je zegt dat hij zachtjes moet doen dan gaat hij zachtjes verder of likt je handen af. <3

De andere hond vindt kinderen best leuk maar ook heel spannend, zij zal dan ook weglopen als ze benaderd wordt door ze.
Maar haar moet je bijna letterlijk in stukken breken voor ze gaat happen oid.
Ik geef altijd aan dat je haar zelf naar je toe moet laten komen en rustig moet aaien enzo.

Tijdje terug was ik bij mijn moeder met de honden en 3 vd kleinkinderen werden een uurtje gedropt.
Geloof dat ze bijna 2, 4 en 6,5 jaar zijn dus drukte in de tent maar de 2 oudsten lieten de honden met rust en de jongste is een hondenmensje in de dop, die zat de hele tijd te kroelen met mijn reutje, propte beide honden vol met slagroomsoesjes en toen ik aangaf dat ze mijn teefje met rust moest laten omdat die haar een beetje eng vond luisterde ze daar ook perfect naar. _/-\o_

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:50

Amber_anne schreef:
Die van mij vindt kinderen sowieso niks. Kinderen mogen wel aaien maar dan hou ik het hoofd goed vast want anders probeert ze zo een nip te nemen. De oren gaan ook naar achter als ze komen

Nou mag dat natuurlijk allemaal niet dus mogen ze wel aaien af en toe en moet ze gewoon normaal doen. Maar het is geen kinderpony

Maar je paard geeft toch duidelijk aan er niet van gediend te zijn? Waarom daar geen respect voor hebben? Kinderen, en eigenlijk iedereen, moeten maar gewoon leren dat niet ieder dier aan te halen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:59

Het hangt er vanaf welke kinderen voor mij welkom zijn en welke ik in mijn buurt kan hebben. Sommige heb ik 1x een minuut gezien en zou ik zo de deur uit schoppen, van andere kan ik dan weer best veel hebben. Clou van de mop: het heeft te maken met opvoeding, respect, luisteren als je wat zegt en het niveau van decibels.
Met baby's heb ik niks.

Hoe het komt weet ik niet, maar ik kan heel slecht tegen harde geluiden of langdurig vertoeven in een ruimte met veel/scherp lawaai. Ik word er doodmoe van, zo erg zelfs dat ik echt plots van het ene op het andere moment in slaap duik. Alsof mijn hersenen even "uit" gaan. Ga ik uit de ruimte en zoek ik een rustige plek, dan voelt dat alsof ik me uren enorm heb moeten concentreren, alles opgespannen zit en weer rustig moet ontplooien.
Dit geldt niet alleen voor kinderen, ook met uitgaan, een drukke sportwedstrijd, een beursbezoek, familiefeest met luide stemmen heb ik er best last van.

Captain: is het niet bij hem op gekomen om het eerst met jou te overleggen alvorens ze uit te nodigen? Kan me best voorstellen dat je not amused was bij dat nieuws. Goede recepten mag je altijd delen trouwens :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:17

VuurVleugels schreef:
Amber_anne schreef:
Die van mij vindt kinderen sowieso niks. Kinderen mogen wel aaien maar dan hou ik het hoofd goed vast want anders probeert ze zo een nip te nemen. De oren gaan ook naar achter als ze komen

Nou mag dat natuurlijk allemaal niet dus mogen ze wel aaien af en toe en moet ze gewoon normaal doen. Maar het is geen kinderpony

Maar je paard geeft toch duidelijk aan er niet van gediend te zijn? Waarom daar geen respect voor hebben? Kinderen, en eigenlijk iedereen, moeten maar gewoon leren dat niet ieder dier aan te halen is.

Ik heb alle respect voor mijn pony maar bijten is niet oké. Dus ja soms wordt ze geaaid voor even en daarna hartelijk beloond als ze het goed heeft gedaan.

Ze heeft laatst wel een sneetje brood uit een handje van een kind in een kinderwagen gepikt dus als ze eten hebben is er schijnbaar niks aan de hand :+

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:17

Mijn ene paard maakt geen onderscheid tussen kind of volwassene: bij iedereen kan je uiteraard proberen de zakken te inspecteren en verder is ze absoluut geen fan van elk levend wezen dat haar met teveel energie en lawaai gaat aaien.
Mijn andere paard laat het allemaal over zich heen komen, maar als ze er geen zin in heeft, loopt ze een kind gewoon lomp omver. Niet uit gemenigheid of dominantie, maar gewoon omdat ze met haar artrose beentjes zich niet in bochten gaat wringen.

Tegen kleine kindjes zeg ik wel altijd: pas op, ze kunnen bijten }> Is wel zo rustig voor ze.

Gelukkig vinden kinderen mij even leuk als ik hen, namelijk niet :D Scheelt dat gedraal op familie bijeenkomsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:31

Je hebt "een hapje" al dreigend of per ongeluk wat ruw een snoepje pakken en je hebt echt gericht uithalen. Dat eerste is ergens nog door de vingers te zien. Wat die van mij echter durft doen, dat is nooit acceptabel. Niet naar een volwassene en zeker niet naar een kind.

Dat is dan oren plat, mond wijd en ten aanval. Als die dan iemand te pakken heeft vlieg je met je voeten van de grond, ben je een hap uit je lijf kwijt, wordt je rondgeslingerd of in het slechtste geval vertel je het niet na, want hij durft recht naar een gezicht/hoofd mikken.

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:51

Oei dat is dan inderdaad oppassen.

Die van mij is oprecht alleen geïnteresseerd in snoepjes en zal alleen proberen de rits tussen haar tanden te nemen. Voor niet-paardenmensen en kinderen is dat wel al snel intimiderend.

Volgens mij is in dit topic al vaker geconcludeerd dat je het best van andermans dieren kan afblijven. Ik denk dat dat te weinig meegenomen wordt in de opvoeding van een kind. Zelf was ik bang voor vreemde honden, maar ik ging wel bij een hek staan om naar paarden te kijken en heel soms durfde ik ze dan te aaien. Met de kennis van nu had ik dat dan weer niet gedaan.

Er heerst imo geregeld de mentaliteit onder ouders dat hun kinderen mogen meegenieten van de dieren die jij hebt. Ik vond het een keer zo hinderlijk dat iemand gewoon zei dat ik mijn paarden moest delen met de meisjes die daar geen geld voor hadden.

Urbanus

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:56

Maar dat is niet alleen ouders, ook gewoon menseigen. Ik heb ook wel eens aan een 30 jarige moeten uitleggen waarom ik geen bijrijder wil.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:04

Überhaupt gewoon 'nee' accepteren zonder gezeik lijkt erg moeilijk te zijn.

Tegenwoordig meer dan vroeger heb ik het idee.
Volwassen en kind.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:59

Oeh, hier ook vrienden met kinderen.

Het ene koppel heeft het verschrikkelijkste kind dat ik ooit heb meegemaakt, echt waar. Vreselijk kind is dat! Hij is 13 jaar, en aandachtsziek, echt waar. Gilt door gesprekken heen - en meer dan de helft van de tijd wordt dat toegelaten door de ouders.

Het andere koppel heeft een kind van dezelfde leeftijd. Die is rustiger, maar wilt wel altijd "de interessante" zijn. Een heel arrogant kind ook, ouders zitten er warmpjes bij en verwennen het kind enorm, heeft geen besef van waarde. Ik kan me niet voorstellen dat ik eender wat dan ook interessant kan vinden aan wat een kind van die leeftijd me zou vertellen, alsof die zo'n interessante levens hebben... Anderzijds heb ik een neefje van dezelfde leeftijd, en dat is een héérlijk kind haha! Maar die is opgevoed en helemaal niet arrogant, en dat maakt echt hét verschil.

Koppel 3 heeft een baby. Dan mag ik plots niet meer roken in mijn eigen huis, heel vreemd vind ik dat. Ik woon hier toch? Ik betaal hier toch de huishuur? En helaas gaan de gesprekken dan ook altijd over "de kleine". En dat ding is dan zo klein dat het gevoed moet worden (met de fles gelukkig!), maar het moet dan ook nog boeren en spugen - aan mijn tafel. Bahbahbah. En het poept natuurlijk ook. Gelukkig hebben de ouders wel alles bij, en leggen ze het kind niet plat op mijn eettafel ofzo, Godzijdank! Als ze het kind vast houden durven mijn katten de maxicosi (of hoe dat ding ook heet) gaan onderzoeken - niet huilen als er haar van hen inzit, de katten wonen hier, dankjewel.

Ik heb ook geen "kinderspul" in huis. Nou ja, ik heb een playstation - maar die is van mij, sorry. Ik ga die controllers niet in plakkerige handjes geven die ermee gooien omdat ze niet tegen hun verlies kunnen, doei! En mijn gezelschapspelletjes hou ik graag compleet dankjewel. Neem maar een kleurboek mee van thuis, zo ben ik ook groot geworden haha.
En koken doe ik ook niet anders. Kind 2 heeft zo eens een opmerking gemaakt, "dat stinkt". Het was vis. Onbeleefd kind zeg, vreet dan stront voor mijn part haha. Ouders hebben hem trouwens niet aangesproken over dat zoiets onbeleefd is.

Ik kreeg vandaag nog te horen van mijn pluspapa dat hij erg blij is dat ik geen kinderen wil :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:23

Afbeelding

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:38

Dat stinkt niet, dat ruikt en dat vindt jij niet zo prettig.. aldus mijn collega als zijn kind roept dat het stinkt tijdens het gieren. Ook toepasbaar voor vislucht :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:57

LWdaisy, is koppel 3 dat stel waar jullie de babyshower voor georganiseerd hebben?

Niet roken bij de baby snap ik wel. Sowieso zou ik niet roken bij mensen die er last van hebben, mijn huis of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:25

Ik zou op mijn beurt ook niet langsgaan bij mensen die koste wat kost in huis willen roken. Jij wilt asfalteren, ik niet, vind dat ontzettend ongastvrij. :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:47

Urbanus schreef:
LWdaisy, is koppel 3 dat stel waar jullie de babyshower voor georganiseerd hebben?

Niet roken bij de baby snap ik wel. Sowieso zou ik niet roken bij mensen die er last van hebben, mijn huis of niet.

Yes, dat zijn ze! Het zijn heel goede vrienden, en ik volg hun baby ook echt op, koop er ook af en toe cadeautjes voor, dus ik toon - voor mij te zijn - best veel interesse in een kind :j
Ik ben ooit zelf begonnen met het niet-roken-in-huis wanneer mijn metekind hier is, maar dat heb ik zélf beslist, daar was het andere koppel niet bij. Ik vind het nogal dwingend dat mensen er zomaar van uitgaan dat ik zoiets wil doen/laten.

Ik snap dat roken soms moeilijk ligt - maar ik woon hier. Ik doe/laat hier wat ik zelf wil, het is mijn huis.
In andere omgevingen ben ik véél flexibeler, ik verwacht écht niet dat ik bij iemand anders zomaar in huis mag roken hoor. Ook op een terrasje ofzo zal ik op mensen in mijn omgeving letten. Maar in mijn eigen bos ben ik baas :') Ik kan het wel laten hoor - maar het gaat me makkelijker af wanneer ik dat zelf, uit mezelf, beslis dan wanneer het gewoon maar verwacht wordt.
Ik vind dat wierook stinkt - ik verlang ook niet dat iemand dat spul niet brandt wanneer ik daar op visite gaat.

Mensen met kinderen krijg ik liever in de zomer over de vloer, om die reden. Kan ik gewoon roken in de tuin haha.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 04:09

Ik vind roken in huis sws echt heel erg smerig. Ik ben blij dat mijn vrienden allemaal netjes naar buiten gaan om te roken, ook bij hun eigen huizen :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 05:48

LWDaisy schreef:
Oeh, hier ook vrienden met kinderen.

Het ene koppel heeft het verschrikkelijkste kind dat ik ooit heb meegemaakt, echt waar. Vreselijk kind is dat! Hij is 13 jaar, en aandachtsziek, echt waar. Gilt door gesprekken heen - en meer dan de helft van de tijd wordt dat toegelaten door de ouders.

Het andere koppel heeft een kind van dezelfde leeftijd. Die is rustiger, maar wilt wel altijd "de interessante" zijn. Een heel arrogant kind ook, ouders zitten er warmpjes bij en verwennen het kind enorm, heeft geen besef van waarde. Ik kan me niet voorstellen dat ik eender wat dan ook interessant kan vinden aan wat een kind van die leeftijd me zou vertellen, alsof die zo'n interessante levens hebben... Anderzijds heb ik een neefje van dezelfde leeftijd, en dat is een héérlijk kind haha! Maar die is opgevoed en helemaal niet arrogant, en dat maakt echt hét verschil.

Koppel 3 heeft een baby. Dan mag ik plots niet meer roken in mijn eigen huis, heel vreemd vind ik dat. Ik woon hier toch? Ik betaal hier toch de huishuur? En helaas gaan de gesprekken dan ook altijd over "de kleine". En dat ding is dan zo klein dat het gevoed moet worden (met de fles gelukkig!), maar het moet dan ook nog boeren en spugen - aan mijn tafel. Bahbahbah. En het poept natuurlijk ook. Gelukkig hebben de ouders wel alles bij, en leggen ze het kind niet plat op mijn eettafel ofzo, Godzijdank! Als ze het kind vast houden durven mijn katten de maxicosi (of hoe dat ding ook heet) gaan onderzoeken - niet huilen als er haar van hen inzit, de katten wonen hier, dankjewel.

Ik heb ook geen "kinderspul" in huis. Nou ja, ik heb een playstation - maar die is van mij, sorry. Ik ga die controllers niet in plakkerige handjes geven die ermee gooien omdat ze niet tegen hun verlies kunnen, doei! En mijn gezelschapspelletjes hou ik graag compleet dankjewel. Neem maar een kleurboek mee van thuis, zo ben ik ook groot geworden haha.
En koken doe ik ook niet anders. Kind 2 heeft zo eens een opmerking gemaakt, "dat stinkt". Het was vis. Onbeleefd kind zeg, vreet dan stront voor mijn part haha. Ouders hebben hem trouwens niet aangesproken over dat zoiets onbeleefd is.

Ik kreeg vandaag nog te horen van mijn pluspapa dat hij erg blij is dat ik geen kinderen wil :j

Gaan ze verschonen op jouw eettafel :oo? Gad-ver-damme :r.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 05:49

Dieuwke_ schreef:
Ik vind roken in huis sws echt heel erg smerig. Ik ben blij dat mijn vrienden allemaal netjes naar buiten gaan om te roken, ook bij hun eigen huizen :=

Mijn buurvrouw rookt in de tuin. Haar rook drijft bij ons naar binnen. Ik heb altijd t liefsf dat mensen hun stinkstokken lekker in huis paffen :=.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:38

Ugh, dat is ook smerig

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:11

Als iemand hier ongevraagd in eens een kind op de eettafel gaat leggen om te verschonen wijs ik die direct de deur en hoeft diegene ook nooit meer terug te komen. Echt smerig. :x

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:14

Een vieze luier op mijn eettafel hoe ik ook niet hoor %)

Ik heb drie katten, nou het lijken wel kinderen. Ik werd wakker omdat ik een poep pootje moest wassen en zag meteen dat er ook een op de dekens had gekotst. Gelukkig duurt dat niet de hele dag want moest daarna weer even gaan liggen

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:16

Dieuwke_ schreef:

Hier wel iemand die in huis rook in de familie. Ik kan daar niet naar binnen want ik krijg echt geen lucht.

En hij stak ook toen hij voor het eerst in ons nieuwe huis was een sigaret aan. En was toen beledigd dat we vroegen dat buiten te doen nouja we verzochten hem de sigaret uit te doen. Als hij wilde roken kon dat buiten.

Hij gaf aan dat hij dat niet gastvrij vond. Ik heb nog gezegd dat ik het niet erg normaal vind als je zonder te vragen bij andere mensen thuis een sigaret aan steekt. Aangezien niet iedereen het fijn vind om mee te roken en aangezien het ook nog eens heel ongezond is.

Bij ons wordt niet gerookt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:24

Eretria schreef:
Als iemand hier ongevraagd in eens een kind op de eettafel gaat leggen om te verschonen wijs ik die direct de deur en hoeft diegene ook nooit meer terug te komen. Echt smerig. :x

Ja joh want een vochtig doekje met sop doet geen wonderen.

Wij hebben ook een kat en 2 hondjes en ben niet zo snel vies van dingen.

Ik ben geen kinder mens dus niet ingrijpen bij een krijsend kind vind ik erger (dat wordt voor mij een ergernis die als het lang aanhoudt wel lijd tot een boze reactie van mij)Daar zeg ik op een gegeven moment wel tegen de ouders. Gaan jullie daar nog wat aan doen? Of moet ik dat doen? Die hint begrijpen ze vast wel. En die hoeven dan van mij niet terug te komen. Maar als een poepluier verschoond moet worden vind ik dat niet viezer als ze dat op de tafel of op het bed doen zeg maar. Misschien heb ik wel liever de tafel. Tenzij we daar net eten want ik hoef dat dan weer niet te zien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:29

Gewoon op de grond of zo :o. Ik moet geen poepluiers in de buurt van mijn eettafel. Of bank. For that matter.

Maar het is allemaal hypothetisch, ik ken geen stellen met babies die hier langs willen komen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:32

Die baby's komen hier ook niet op de eettafel, op de grond in de badkamer mag het. :wave:
Zo goor.