Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:00

pien_2010 schreef:
Janine ik heb die vraag in onze franse discord groep gesteld waar een Italiaanse actief is. Want het is weer eventjes geleden dat we daar over de stand van zaken hebben gehad.
Ik weet wel van een Russische vrouw dat zij al weken met 2 families in Moskou opgesloten zitten in een flatje. Zij mogen nergens heen.

Ben heel erg benieuwd!

De statjes vlogen ons om de oren een paar week geleden... Nu helemaal niets...
Hopelijk geen bericht, goed bericht...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:11

PSvanLot schreef:
Het artikel begint met de volgende regel: 'Op beide bedrijven waren medewerkers die symptomen vertoonden die kunnen wijzen op een coronabesmetting, al is dat niet met een test bevestigd.'

Dan lees ik dus al niet meer verder...

Precies.
Stemmingmakerij.
De mensen zijn niet getest, en de nertsen dat staat er niet bij.

Volkert is weer vrij, misschien kan hij daar de boel nog in de fik gaan steken, heeft hij nog 4 jaar wat te spelen, net als voor zijn moord.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:24

Janine1990 schreef:
Ik lees trouwens wel heel veel over Spanje nu, maar hoe is het momenteel in Italië?

Ja voor een beetje goed Corona nieuws heb je alle landen nodig. Googlen op internationale termen en de landelijke kranten bekijken. Als je van het Nederlandse nieuws afhankelijk bent dan mis je veel.

Oa op “covid Italy” vind je genoeg:
https://www.google.nl/amp/s/www.theloca ... ht-day/amp

Ik vind het helaas betreurenswaardig dat er in de huidige tijd nog steeds zo gekleurd nieuws verstrekt wordt. Globalisering.. maar ondertussen..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:38

Citaat:
Eigenlijk zou je bijna hopen dat nertsen besmettelijk blijken, zodat ze die farms sluiten en dierenleed bespaard blijft :)

Ik heb ze liever in de EU/NL dan dat we ze hier bannen en die beesten op een ander continent een nog veel belabberder leven hebben
En Uiteindelijk gewoon liever dat het gebruik van nerts gerelateerde producten categorisch verboden word

Scum

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:45

Wat een vaag artikel. Die medewerkers kunnen het ook ergens anders opgelopen hebben als het al Corona is. En ik dacht serieus dat nertsen fokkerijen al 15 jaar opzoeken verboden waren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:48

Scum schreef:
Wat een vaag artikel. Die medewerkers kunnen het ook ergens anders opgelopen hebben als het al Corona is. En ik dacht serieus dat nertsen fokkerijen al 15 jaar opzoeken verboden waren.

Het artikel suggesteert dat de nertsen het hebben gekregen van de medewerkers, niet andersom.... ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:49

Snap ik, maar als de medewerkers niet getest zijn dan kun je zoiets niet stellen. Misschien hebben die niet eens het virus.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:52

Scum schreef:
Snap ik, maar als de medewerkers niet getest zijn...?

Doet er toch niet toe? Er zijn heel erg veel mensen niet getest die het wel hebben...
Bovendien is er (iemand plaatste hier een artikel over) al eerder bekend geworden dat fretachtigen COVID-19 kunnen oplopen. Volgens mij zuid koreaans onderzoek als ik het goed heb gelezen.

Besmettingen van fretachtigen op mensen bleek daaruit onwaarschijnlijk. Wederom, als ik het goed heb gelezen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:55

"We kunnen niet naar buiten gaan... of beter gezegd... we kunnen wel maar de wet zegt "in de buurt van het huis"... dus het is interpreteerbaar (?). Er waren gevallen waarin zij (de politie/carabinieri) de mensen meenamen omdat ze voor hen te ver van hun huis waren. Dus als er in de stad geen specifiekere lokale wet is, blijven de mensen thuis. Over corona... We hebben nog steeds 2000 of meer gevallen per dag. Dus deze beperkingen helpen niet. Maar er zijn meer gentleman warriors. Met de cijfers zijn slechts 2 regio's en een dozijn provincies het meest getroffen (wat je ook op TV kunt zien), maar de rest van Italië is niet serieus. Bovendien is het aantal getroffenen in dit andere gebied lager dan in de afgelopen jaren in dezelfde periode (december-april)".

Is het vertaalde antwoord van onze discord lid vd Franse club. Als jullie de originele tekst ih frans willen dan laat maar weten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:57

pien_2010 schreef:
"We kunnen niet naar buiten gaan... of beter gezegd... we kunnen wel maar de wet zegt "in de buurt van het huis"... dus het is interpreteerbaar (?). Er waren gevallen waarin zij (de politie/carabinieri) de mensen meenamen omdat ze voor hen te ver van hun huis waren. Dus als er in de stad geen specifiekere lokale wet is, blijven de mensen thuis. Over corona... We hebben nog steeds 2000 of meer gevallen per dag. Dus deze beperkingen helpen niet. Maar er zijn meer gentleman warriors. Met de cijfers zijn slechts 2 regio's en een dozijn provincies het meest getroffen (wat je ook op TV kunt zien), maar de rest van Italië is niet serieus. Bovendien is het aantal getroffenen in dit andere gebied lager dan in de afgelopen jaren in dezelfde periode (december-april)".

Is het vertaalde antwoord van onze discord lid vd Franse club. Als jullie de originele tekst ih frans willen dan laat maar weten

Uhm... Frans was niet mijn beste vak... :P

Maar wat ik er uit haal is dat men in Italië de zaken over het algemeen niet echt serieus neemt waardoor er nog steeds veel besmettingen zijn. Droevig hoor...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:20

Nee, dat zie je fout. Het heeft te maken met een tekort aan maskers, zie hieronder het antwoord in het Engels. In onze Franse club praten we Engels als we echt inhoudelijk begrijpelijk willen schrijven.

"in some region you can go out if you wear a mask.

In one of these a runner was hit till go to hospital because he was not wearing mask. The governator of this region agreed with that.
He opens an "untore haunting", not considering that allergic people and others with breathing issues have huge problems wearing masks.

Now they are considering letting people doing physical activity only wearing mask. "
But they do not consider that the mask is a confined spaces and it stock CO2, carrying people to syncope (talking about physical activity, in which breathing rate in higher)
Moreover masks, acting like a filter, gather all particles and microbes. With humidity and temperature form exaltation this microbes reproduce and are inhaled by people. For these reasons they should be changed every 2-3 hrs (surgery mask) or every 6-8 hrs (ones with filters). So here it is an other problem: there are no masks.
They oblige people to wear surgery mask every day for the whole day. And the same mask for the whole week!
This is the reason there still are a lot of ill people. And this will get worse if they keep mask mandatory for spring and summer, with higher temperatures and humidity."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:22

Scum schreef:

De overheid geeft zelf aan dat de nertsen besmet zijn:
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... nbedrijven

En zoals Janine1990 al zei hebben de medewerkers de nertsen besmet en niet andersom.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:44

Sonja_vR schreef:
Citaat:
Eigenlijk zou je bijna hopen dat nertsen besmettelijk blijken, zodat ze die farms sluiten en dierenleed bespaard blijft :)

Ik heb ze liever in de EU/NL dan dat we ze hier bannen en die beesten op een ander continent een nog veel belabberder leven hebben
En Uiteindelijk gewoon liever dat het gebruik van nerts gerelateerde producten categorisch verboden word

Het is wat off-topic en ik snap wat je zegt. Maar in dit geval willen ze ook in China of andere continenten geen corona, vandaar dat ik het zei :-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:53

pien_2010 schreef:
Nee, dat zie je fout. Het heeft te maken met een tekort aan maskers, zie hieronder het antwoord in het Engels. In onze Franse club praten we Engels als we echt inhoudelijk begrijpelijk willen schrijven.

"in some region you can go out if you wear a mask.

In one of these a runner was hit till go to hospital because he was not wearing mask. The governator of this region agreed with that.
He opens an "untore haunting", not considering that allergic people and others with breathing issues have huge problems wearing masks.

Now they are considering letting people doing physical activity only wearing mask. "
But they do not consider that the mask is a confined spaces and it stock CO2, carrying people to syncope (talking about physical activity, in which breathing rate in higher)
Moreover masks, acting like a filter, gather all particles and microbes. With humidity and temperature form exaltation this microbes reproduce and are inhaled by people. For these reasons they should be changed every 2-3 hrs (surgery mask) or every 6-8 hrs (ones with filters). So here it is an other problem: there are no masks.
They oblige people to wear surgery mask every day for the whole day. And the same mask for the whole week!
This is the reason there still are a lot of ill people. And this will get worse if they keep mask mandatory for spring and summer, with higher temperatures and humidity."

Vind dit steenkolen engels ook niet echt makkelijk te begrijpen eerlijk gezegd :o

Maar hiervan krijg ik dan weer de indruk dat men in Italië de overheidsadviezen niet wil accepteren.
Begrijp de redenen ervan wel, het lijkt me inderdaad ook niet wenselijk dat er mensen door koolmonoxidevergiftiging worden opgenomen als gevolg van het dragen van een masker.
Maar je moet wel realistisch zijn, hoe snel zal zoiets optreden? Je draagt ze in huis en tuin niet en mag maar beperkt de straat op.

Dan ga je toch je keuzes beter afwegen? Je kan volgens mij ook in Italië prima binnen 3 uur terug zijn van de winkel en de rest van de dag thuis blijven.

Maar goed, misschien begrijp ik het wederom niet goed hoor.
Het leest een beetje alsof mensen uit paniek nieuwe problemen gaan zoeken. Terwijl ze ook gewoon kunnen accepteren dat hun vrijheid nog steeds beperkt is

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:04

Een heel klein beetje humor doet leven..
Afbeelding

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:10

Aaah gatver... nog veel erger dit... :r

Nou het valt op dat de geur 's ochtends rond de tijd dat ik van mijn auto naar kantoor loop het ergste is (en dan zit dat ding ruim 500 meter verderop he). Dat zou voertijd kunnen zijn.

Eerlijk is eerlijk, ik heb geen idee hoe slachtafval of dood ruikt :o

Enneuh... eens... Ik ben beslist niet tegen het houden van dieren met economische redenen. Maar dit is wat mij betreft een uitzondering.[/quote]

een geur die zeer onaangenaam is en je alarmeert, net zo als het geurtje dat bij het aardgas is toegevoegd, dat stinkt ook vreselijk en dan is het nog honderden keren verdund, als je pure odorant ruikt dan ga je over je nek, beetje hetzelfde effect bij slachtafval. Dat was ook de gedacht bij het ontwikkelen van die geur, het moest naar een dood iets ruiken en heel erg herkenbaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:16

speurneusc schreef:
een geur die zeer onaangenaam is en je alarmeert, net zo als het geurtje dat bij het aardgas is toegevoegd, dat stinkt ook vreselijk en dan is het nog honderden keren verdund, als je pure odorant ruikt dan ga je over je nek, beetje hetzelfde effect bij slachtafval. Dat was ook de gedacht bij het ontwikkelen van die geur, het moest naar een dood iets ruiken en heel erg herkenbaar.

Ik volg je even niet..?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:24

Ik heb dat voer wel vaker geroken, maar heb het nooit zo ervaren.
Het is geen rottend afval, gewoon gemalen vis en kip. Ja vis ruikt, doet die van de visboer ook. Maar dan is het nog geen slachtafval in de zin van een rottende geur.
En ik neem aan dat een nerts daar ook ziek van zou worden als het niet meer goed is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:32

Ik begreep dat Carola Schouten ook varkens liet testen op het virus

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:39

purny schreef:
Maar als je alles naar online bestellen gaat doen dan moet je eerst voor electrisic wagens gaan zorgen.

Picnic komt zo weer bij ons bezorgen met zijn electrische wagen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:44

Karl66 schreef:
Nederland heeft de beste fietsinfrastructuur ter wereld, waarom zou je dat op willen geven door mensen op de weg te laten fietsen? Het enige wat je in Nederland zou creëren zijn meer doden en ziekenhuisopnames door verkeersongelukken. En dat lijkt mij nou net het paard achter de wagen spannen.

Het was een willekeurig voorbeeld he. Ik zie wel wat berichten van mensen die van alles als onmogelijk zien.

En ook mensen die verwachten dat we na de zomer weer een normaal leven hebben.
En ik hoop het hoor, heel erg. Maar mijn misschien wel doemdenkende hoofd ziet de combinatie van griep en Corona komend najaar en winter nog wel gebeuren.Krijg je influenza en Corona tegelijk moet er niet aan denken.
Ik ben niet echt bang ( al voorkom ik heel heel graag dat ik Corona krijg ), wel voorzichtig.

En over creatieve oplossingen:

In Spanje bijvoorbeeld zag ik een restaurant waar elk tafeltje in een aparte glazen cabine komt.
So-Nails zag ik hier in dit topic al een prachtige nieuwe salon langskomen, met scherm.
Er zijn zoveel creatieve mogelijkheden....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:51

Eleeke schreef:
purny schreef:
Maar als je alles naar online bestellen gaat doen dan moet je eerst voor electrisic wagens gaan zorgen.

Picnic komt zo weer bij ons bezorgen met zijn electrische wagen.

Bij mij zijn er nog 6991 wachtenden voor me

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:12

Nog steeds plekje 417 bij Picnic. :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:15

Eleeke schreef:
Karl66 schreef:
Nederland heeft de beste fietsinfrastructuur ter wereld, waarom zou je dat op willen geven door mensen op de weg te laten fietsen? Het enige wat je in Nederland zou creëren zijn meer doden en ziekenhuisopnames door verkeersongelukken. En dat lijkt mij nou net het paard achter de wagen spannen.

Het was een willekeurig voorbeeld he. Ik zie wel wat berichten van mensen die van alles als onmogelijk zien.

En ook mensen die verwachten dat we na de zomer weer een normaal leven hebben.
En ik hoop het hoor, heel erg. Maar mijn misschien wel doemdenkende hoofd ziet de combinatie van griep en Corona komend najaar en winter nog wel gebeuren.Krijg je influenza en Corona tegelijk moet er niet aan denken.
Ik ben niet echt bang ( al voorkom ik heel heel graag dat ik Corona krijg ), wel voorzichtig.

En over creatieve oplossingen:

In Spanje bijvoorbeeld zag ik een restaurant waar elk tafeltje in een aparte glazen cabine komt.
So-Nails zag ik hier in dit topic al een prachtige nieuwe salon langskomen, met scherm.
Er zijn zoveel creatieve mogelijkheden....

Ik snap gewoon niet wat het fietsen (en stimuleren daarvan als je steden auto vrij maakt) daar mee te maken heeft? Heeft toch niks met creatieve oplossingen over Corona te maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:31

Wat die nertsen betreft: hier kon je een jaar of 10 (en de jaren daarna) geleden nog heul èrg goed ruiken wanneer er gevoerd werd, een vreselijk smerige gore lucht was dat, dermate goor dat je na 1 keer wel leerde om je adem in te houden als je er de volgende keer met voedertijd langs reed hoor..... :r

Als er een walm richting de wei kwam (wind onze kant op) een paar 100 meter verderop dan was dat ook niet bepaald smakelijk. Maar de laatste jaren is het niet meer op 1 of andere manier...gelukkig _/-\o_

Wij baalden wel hoor van dat uitstellen van dat verbod, als het in 2008 al bekend was geweest dat het nog tot 2024? zou duren dan hadden we misschien wel van de koop van ons huis afgezien. Het idee dat je de rest van je leven in die gore lucht moet zitten :r

Toen wisten we natuurlijk nog niet dat het allemaal wel mee zou vallen hoe vaak we het zouden gaan ruiken :)