Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:39

Bakken en zuipen kun je ook prima in Nederland. Tegelijkertijd denk ik: doe maar niet. Het was zo heerlijk rustig afgelopen woensdag in Cadzand. Even mijn collage posten hoor. :o :D

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:41

<3 Heerlijk Karin !

Waar ben je geweest in Belgenland ?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:37

Pandora2 schreef:
<3 Heerlijk Karin !

Tussen de grenspalen #360 en #273 :)) Ik heb er een heel aantal op de foto gezet.

Bij Sluis de grens over en toen richting Zelzate (analoog op de borden, want de navigatie was even oververhit). De volgende dag wat langs de grens, o.a. bij Fort Bedmar (daarna naar Hulst en Saeftinge). Gisteren begonnen bij de Verbeke Foundation, via de altijd gezellige ring om Antwerpen terug naar huis. En zo lang mogelijk StuBru gevolgd. Die viel bij Gorinchem pas weg.

Het was allemaal niet ver over de grens, maar hee... het is wel Vlaanderen <3
Laatst bijgewerkt door Karin op 27-06-20 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:38

SdaphneS schreef:
Turkije is nog oranje op de kaart en alleen noodzakelijke reizen zijn dus mogelijk.

Nee hoor, het betreft een reisadvies. Het zou dus ook mogelijk kunnen zijn om naar Turkije te gaan voor een vakantie, afhankelijk van de regels van Turkije zelf. Of je dat moet willen, is natuurijk een tweede.

Ik ben een paar dagen in de ardennen geweest. Lekker met de auto er naartoe en mooie wandelingen gemaakt. Vond het een dikke prima! :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:29

Karin schreef:
Pandora2 schreef:
<3 Heerlijk Karin !

Tussen de grenspalen #360 en #273 :)) Ik heb er een heel aantal op de foto gezet.

Bij Sluis de grens over en toen richting Zelzate (analoog op de borden, want de navigatie was even oververhit). De volgende dag wat langs de grens, o.a. bij Fort Bedmar (daarna naar Hulst en Saeftinge). Gisteren begonnen bij de Verbeke Foundation, via de altijd gezellige ring om Antwerpen terug naar huis. En zo lang mogelijk StuBru gevolgd. Die viel bij Gorinchem pas weg.

Het was allemaal niet ver over de grens, maar hee... het is wel Vlaanderen <3

:')
Rondje grenspalen =:)

StuBru rules the world 8-)

Sheran

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:33

Zijn er eigenlijk al wat betrouwbare onderzoeken die wat uitsluitsel geven wat betreft de veiligheid van vliegtuigen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:39

Er is geen maatschappij die daar onderzoek naar gaat doen hoor, dan mogen ze straks niet meer _O-

Er wordt nu gedaan of de luchtcirculatie in vliegtuigen zo veilig is maar het is al een aantal jaar geleden gepubliceerd dat voor ziekten die via de ademhaling overgedragen worden meer als 2 rijen afstand nodig is.

„There is a ∼ 6% risk to passengers seated within the 2-rows of infected individual(s) and there is ∼ 2% risk to passengers seated beyond 2-rows from the infectious individual.“

„Many instances of in-flight transmission have been documented, including cases of cholera, influenza, measles, meningococcal infections, norovirus, severe acute respiratory syndrome (SARS), shigellosis, and tuberculosis.“

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 9616307421
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 27-06-20 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:40

Sheran schreef:
Zijn er eigenlijk al wat betrouwbare onderzoeken die wat uitsluitsel geven wat betreft de veiligheid van vliegtuigen?

Ik had hierover een interessant artikel gepost.
Zal even zoeken
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 27-06-20 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:41

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:45

@Sizzle: haha nee, de maatschappijen zullen het niet doe _O- Maar misschien anderen wel? Bedankt voor je link.

@Pandora: dank voor je link, ik las hem gisteren inderdaad ook toen je hem postte. Het zegt me echter nog niet zoveel, want er hangt (nog) geen onderzoek aan en msn is een beetje sensationeel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:51

Als ik enkel al naar mijn eigen ervaring kijk dan ben ik verdacht vaak verkouden kort nadat ik gevlogen heb. Mensen die veel en lang vliegen hoor je dat eigenlijk ook standaard zeggen: ja ik heb weer zo‘n hoestje opgedaan op mijn laatste vlucht.

Nu met Corona doen we ineens alsof dat onzin is en vliegtuigen veeeeeel veiliger zijn dan een wachtrij, maar dat gaat natuurlijk nergens over. Ik sta er niet negatief in dat ze weer vliegen overigens: life goes on
Echter moeten we niet ineens met schijnwerkelijkheid gaan strooien maar gewoon ook de hand in eigen boezen steken en zeggen: we accepteren dat risico in economisch belang.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:52

Msn misschien wel, maar die prof bouwfysica zeker niet ;)
Ik heb het gesprek met die man ook op tv gezien.

Een onderzoek hiernaar zal er trouwens nooit komen. We gaan het gewoon zien als de besmettingen all over the world weer gaan boomen als er veel vliegverkeer is. Of ook niet. Dat kan ook natuurlijk :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:58

@Sizzle: dat verkouden heb ik ook altijd, maar ik wijt het aan het klimaat en de airco in het vliegtuig: as ik in een airco-auto heb gezeten heb ik ook altijd nog last daarna.
Ik moet nog steeds beslissen of ik in een vliegtuig wil stappen voor vakantiewerk deze zomer. Wil heel graag en een hele zomer eenzaamheid vliegt me ook behoorlijk aan (no pun intended) maar een paar naasten zijn er heel erg tegen, en ik geef ze ook niet helemaal ongelijk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:00

Met de auto dan maar ? Tenzij het overzees is natuurlijk, dan moet je de boot op :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:00

Pandora2 schreef:
Met de auto dan maar ? Tenzij het overzees is natuurlijk, dan moet je de boot op :D

Uiterste zuiden van Spanje :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:03

Het is uiteindelijk jouw leven Sheran.
Mijn ouders hebben doodsangsten uitgestaan toen mijn broer helemaal in zijn eentje 2 weken ging mountainbiken in het hooggebergte langs afgronden. Echter is het zijn leven en dat accepteerden ze ook.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:03

Ik zie geen probleem 8-)
Een week vooraf met de auto vertrekken. Een mooie route met overnachtingen in Frankrijk en Noord-Spanje uitstippelen. Het ultieme vakantiegevoel en een hele zomer eenzaamheid is meteen ook al een stuk korter {:}
En de voorbereiding is even leuk als de reis :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:06

Sizzle schreef:
Mijn ouders hebben doodsangsten uitgestaan toen mijn broer helemaal in zijn eentje 2 weken ging mountainbiken in het hooggebergte langs afgronden. Echter is het zijn leven.

Ik weet het, maar in dit geval hebben ze gewoon wel een punt. Ben ook hun enige kind, ik leef niet om andere mensen verdrietig te maken. Dus ik wil in ieder geval goed uitzoeken in hoeverre het een goed punt is. Wil niet zeggen dat ik het niet doe, maar ik twijfel zelf ook een beetje.

@Pandora: Was ook het eerste waar ik aan dacht, leek me heerlij. Maar heb er vanaf gezien. Heb een zeer gammele auto :') en het risico met alle overnachtingen onderweg is niet echt kleiner. Bovendien afhankelijk van grenzen oversteken enzo. Bovendien niet zoveel tijd om er te komen, ik zou het dan wel in max 3 dagen moeten doen. Maar ik hou er wel van, gewoon een lekker eind met de auto weg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:11

Ik snap ook echt goed dat je niemand verdrietig wil maken maar ik vind het ook heel erg om te lezen dat je anders een zomer vol eenzaamheid verwacht. Dat zou jouw ouders waarschijnlijk ook verdrietig maken?

Het is ook lastig hoor. Ik krijg ook nog steeds verkapte verwijten naar mijn hoofd dat ‚we ons kleinkind niet zo vaak kunnen zien‘. Dat is echt niet leuk, maar tegelijkertijd, tja...had ik dan ergens tegen mijn eigen zin moeten blijven wonen? Dat zijn de vervelende vraagstukken in het leven.
Was het niet zo dat ze ook liever niet wilde dat je met de auto ging? Of was dat iemand anders in het topic?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:18

Sizzle schreef:
Ik snap ook echt goed dat je niemand verdrietig wil maken maar ik vind het ook heel erg om te lezen dat je anders een zomer vol eenzaamheid verwacht. Dat zou jouw ouders waarschijnlijk ook verdrietig maken?

Het is ook lastig hoor. Ik krijg ook nog steeds verkapte verwijten naar mijn hoofd dat ‚we ons kleinkind niet zo vaak kunnen zien‘. Dat is echt niet leuk, maar tegelijkertijd, tja...had ik dan ergens tegen mijn eigen zin moeten blijven wonen? Dat zijn de vervelende vraagstukken in het leven.
Was het niet zo dat ze ook liever niet wilde dat je met de auto ging? Of was dat iemand anders in het topic?

Ze stellen dan andere dingetjes voor, maar vergeten dan even dat ik geen mensen heb om dat mee te doen _O- En nee dat klopt, dat waren zij ook. Ik zit in dit topic al een hele tijd te miemelen over die werkvakantie, haha :')
Blijft een lastige afweging, grotendeels afhankelijk van mijn karakter, denk ik. Probeer vaak een compromis te sluiten als ik iemand anders anders echt heel ongelukkig en in dit geval ook bang maak. Verder zijn ze heel soepel en ok hoor, ik zat op mijn 17e al op kamers en ze zeggen nooit iets over wel/niet langskomen, als ik maar een leuk leven heb zijn zij ook blij. Wat jouw ouders doen, met die verwijten, dat zouden zij bijvoorbeeld nooit doen. Iedereen heeft zo weer andere dingen. Ik kan me voorstellen dat dat heel erg lastig is!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:36

Sheran schreef:
Sizzle schreef:
Mijn ouders hebben doodsangsten uitgestaan toen mijn broer helemaal in zijn eentje 2 weken ging mountainbiken in het hooggebergte langs afgronden. Echter is het zijn leven.

Ik weet het, maar in dit geval hebben ze gewoon wel een punt. Ben ook hun enige kind, ik leef niet om andere mensen verdrietig te maken. Dus ik wil in ieder geval goed uitzoeken in hoeverre het een goed punt is. Wil niet zeggen dat ik het niet doe, maar ik twijfel zelf ook een beetje.

@Pandora: Was ook het eerste waar ik aan dacht, leek me heerlij. Maar heb er vanaf gezien. Heb een zeer gammele auto :') en het risico met alle overnachtingen onderweg is niet echt kleiner. Bovendien afhankelijk van grenzen oversteken enzo. Bovendien niet zoveel tijd om er te komen, ik zou het dan wel in max 3 dagen moeten doen. Maar ik hou er wel van, gewoon een lekker eind met de auto weg.

Ik zou polsen of je ouders een veiligere auto voor je willen sponsoren! ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:46

Hahaha _O-

Maar jij woont in Spanje toch? Hoe is het daar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:46

Van vriend gehoord dat er steeds weer meer landen in lockdown terugkeren in Azië. In Sri Lanka mag niemand van boord ivm positieve bemanning. Alleen zijn die echt wekenlang op zee geweest, dus hoe het daar is geraakt is een raadsel. Meerdere luchthavens die opnieuw sluiten voor transit vluchten en dergelijke. Zijn collega zit al 5 maanden aan boord omdat hij zijn thuisland door Corona nog steeds niet in mag via luchthaven bijvoorbeeld.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:16

Suzanne F. schreef:
Ik zag net een item van Hart van Nederland over een groot gezin wat naar Turkije wil. Pfff wat een domme mensen. Ze willen graag gaan want ze hebben een moeilijke tijd achter de rug. Code oranje zijn ze niet mee eens en de quarantaine bij terugkomst doen ze niet want niemand kan hen controleren. Corendon vliegt dus ze gaan. En als Rutte er een stokje voor steekt dan gaan ze naar Den Haag en dan rukken ze zijn hoofd eraf.
Ik hoef ook niet te zeggen dat de familie een typerend Tokkie gezin was met prachtige half Engelse namen, forse hoogblonde vrouwen en mannen met kettingen.
:') :') :')
Ik zie ze ook gelijk voor me _O-

Hoop maar dat ze zulke mensen gewoon gaan controleren als ze thuis komen en als ze de fout in gaan gelijk een dikke boete geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:29