Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:34

PSvanLot schreef:
Electra63 schreef:
Ik vind het dubbel, dat uurtje voor de ouderen.
Ik ben gisteren speciaal voor mijn dochter (werkt in de ggz) om 8 uur naar de supermarkt gegaan om Wc-papier voor haar te halen. Zij grijpt al 2 weken mis, als zij uit haar werk komt.
Afgelopen zondag heeft haar schoonmoeder in de stad (speciale) babyvoeding moeten halen. Die is ook iedere x op na haar werktijd.

Jumbo heeft/gaat al een ziekenhuiswinkel geopend in Den Bosch. Hopelijk volgt het in andere ziekenhuizen snel.

Oh dat is mooi zeg van Jumbo!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:35

Druif_01 schreef:
Wat een ge-emmer over het tijdstip voor de ouderen onder ons. Ik vind het een super goed initiatief, iedereen moet het doen met wat ze kunnen dus ik vind het een super net gebaar van de AH.

Eens. Iedereen heeft te maken met deze crisis. Ze hoeven ook niet elke dag naar de supermarkt toe. Dan 2x in de week vroeg opstaan.
Ik denk dat het ook een logistieke maatregel is. Na werktijd kunnen dan rustig alle vakken bijgevuld worden, en als ze dan 's morgens binnenkomen is alles er. Dat lukt een supermarkt niet als ze dit bijv. om 2 uur 's middags zouden doen.

Ik zou ervoor tekenen, dan ligt er tenminste wc papier :+

Pandora2

The_Cat schreef:
Daarnet dit gezien, mijn god wat een drama. Het is niet echt een fijn beeld, geen dode mensen of dergelijks, maar de toestand in een ziekenhuis in Italië

https://vimeo.com/398334975

Dit was ook al 2 dagen op tv bij ons. Ook met een interview met een Italiaanse verpleegster die met tranen in haar ogen smeekt om een eerste patient die weer wakker wordt en beter is zodat ze het gevoel krijgen dat hun werk zin heeft...
Hartverscheurend dit ;(

Destination

LadyMadonna schreef:
Net bericht dat de (80) van een kennis van me op de ic ligt. Zeer waarschijnlijk Corona...

Wat heftig, heel veel sterkte :(:)

BigOne

Sizzle schreef:
Ik vind dat BCG geexperimenteer nog best eng. Ik heb gezien hoe enorm ziek mijn paard daar van geweest is en ook toen mensen nog verplicht BCG injecties moesten halen om in Engeland te mogen wonen waren de klachten ook echt niet van de lucht.

BCG ?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:38

bigone schreef:
Sizzle schreef:
Ik vind dat BCG geexperimenteer nog best eng. Ik heb gezien hoe enorm ziek mijn paard daar van geweest is en ook toen mensen nog verplicht BCG injecties moesten halen om in Engeland te mogen wonen waren de klachten ook echt niet van de lucht.

BCG ?

BCG is een vaccin tegen tuberculose.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:41

Sizzle schreef:

Dat is het ook. Maar alle geexperimenteer is natuurlijk eng op dit moment.
Dit vaccin weten ze in ieder geval nog wel e.e.a. vanaf

MoniqueT

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:20

Wat betreft dat uurtje voor ouderen ... zouden juist degenen die toch al afhankelijk zijn van thuiszorg nog veel zelf hun boodschappen doen? Ik denk dat die toch niet zo vaak meer zelf de deur uitgaan?

Als ik kijk naar mijn buren in ons Nederlandse appartement (ter verduidelijking: wij wonen in Spanje en zijn nu gewoon thuis) die allemaal boven de 75 zijn, maar wel vitaal. Die spoken inderdaad bijna allemaal al vroeg rond en kunnen gewoon wel zelf boodschappen doen. Ik zie ze echt allemaal best om half acht al bij de Coop aan de overkant lopen hoor. Als ze dan de rest van de dag maar netjes binnen blijven :-)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:21

PSvanLot schreef:
Wat ik me afvraag...

Zojuist lees ik op de liveblog van NOS dat Spanje is met ruim 17.000 besmettingen het tweede land met de meeste besmettingen, na Italië.
Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat beide landen zeer veel buitenlandse toeristen trekken die dan overal komen?

Zoiets had ik ook bedacht.
Nederland is in de winter niet echt een bestemming voor buitenlanders.
Maar Nederlanders trekken wel en masse naar de wintersport en de zon in de winter.
Net als zovele burgers uit andere landen.
Drukke plekken zijn overduidelijk wel broeinest voor overdracht gebleken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:25

Scum schreef:
Druif_01 schreef:
Wat een ge-emmer over het tijdstip voor de ouderen onder ons. Ik vind het een super goed initiatief, iedereen moet het doen met wat ze kunnen dus ik vind het een super net gebaar van de AH.

Eens. Iedereen heeft te maken met deze crisis. Ze hoeven ook niet elke dag naar de supermarkt toe. Dan 2x in de week vroeg opstaan.
Ik denk dat het ook een logistieke maatregel is. Na werktijd kunnen dan rustig alle vakken bijgevuld worden, en als ze dan 's morgens binnenkomen is alles er. Dat lukt een supermarkt niet als ze dit bijv. om 2 uur 's middags zouden doen.

Ik zou ervoor tekenen, dan ligt er tenminste wc papier :+

Wij (supermarkt) zijn in overleg met de ouderenbond hier, om daar te vragen of er animo is voor zo'n uurtje. Het grappige is dat zij aangeven dat ze het liefst zo vroeg mogelijk willen in verband met het dagritme van mensen. Zij wilden het juist graag tussen 7 en 8. Nu kun je natuurlijk niet alle mensen over één kam scheren, maar dit is wel wat ze ons adviseren, dus daar zal wel een kern van waarheid in zitten. Overigens is er bij ons dan ook 1x per week een middag-ouderenuurtje. Iedereen doet wat 'ie kan :j

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:31

Werkgever die mensen die met het OV komen, minder inzet dan mensen die met de fiets/auto komt. Gezegd dat ze mij gewoon mag indelen, anders mag maar een klein deel werken en voel me daar niet goed bij. Wil vergelijkbaar ingezet worden, doet ze het niet, dan ligt de bal bij haar, maar het voelt niet goed om collega's te zien werken en ik lig thuis op de bank alleen omdat ik met de trein moet komen..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:40

Hoop toch wel op een samenscholingsverbod.. net in de AH geweest maar mensen hoesten rustig voor je gezicht en het is drukker dan met kerst.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:41

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:44

brokjes schreef:
Hoop toch wel op een samenscholingsverbod.. net in de AH geweest maar mensen hoesten rustig voor je gezicht en het is drukker dan met kerst.

Wat vreselijk asociaal, normaal gesproken al, maar nu helemaal.

Ik vond Rutte gisteren ook echt een beetje boos doen betreffende het samenscholen en afstand houden. Mensen moeten eens beseffen dat het echt allemaal serieus is en geen oefening ofzo.

Als we er allemaal ons aan houden, dan is de kans heel klein dat er een echte "lockdown" zal plaatsvinden en enigszins het "normale leven" voor ons door kan gaan.
Ik zou het toch heel vervelend vinden als ik bijvoorbeeld niet meer een rondje bos met mijn hond kan lopen -O- .

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:46

Ik vind het bizar dat het nu nog steeds zo druk is in de supermarkten. Ik had verwacht dat de hamsteraars hun huizen inmiddels wel tot de nok toe vol hebben liggen en dat de ergste paniek nu wel wat afgezwakt zou zijn.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:47

tienus63 schreef:
PSvanLot schreef:
Wat ik me afvraag...

Zojuist lees ik op de liveblog van NOS dat Spanje is met ruim 17.000 besmettingen het tweede land met de meeste besmettingen, na Italië.
Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat beide landen zeer veel buitenlandse toeristen trekken die dan overal komen?

Zoiets had ik ook bedacht.
Nederland is in de winter niet echt een bestemming voor buitenlanders.
Maar Nederlanders trekken wel en masse naar de wintersport en de zon in de winter.
Net als zovele burgers uit andere landen.
Drukke plekken zijn overduidelijk wel broeinest voor overdracht gebleken.

Is het hier- Noord -en Zuid-Holland net voor het toeristenseizoen uitgebroken, achterelkaar keukenhof- bollenvelden, bloemencorso en songfestival en Grand prix. Dat zou zo ongelooflijk veel toeristen trekken.
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 20-03-20 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:48

Hier in BE vind ik het sinds de verstrengde maatregelen veel rustiger in de warenhuizen. Wij waren gisteren onderweg van ZH naar huis en zijn verschillende halflege parkeerplaatsen tegengekomen aan de warenhuizen :)

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:48

capopjekop schreef:
Ik vind het bizar dat het nu nog steeds zo druk is in de supermarkten. Ik had verwacht dat de hamsteraars hun huizen inmiddels wel tot de nok toe vol hebben liggen en dat de ergste paniek nu wel wat afgezwakt zou zijn.

Ik was gister aan het werk, maar toen viel de drukte wel weer wat mee. Mensen halen hier nu wel weer de gewone boodschappen. Alleen de vraag om paracetamol blijft hoog.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:50

capopjekop schreef:

Ik blijf me er ook om verbazen. Normaal gesproken vind ik het al niet fijn als klanten zo dichtbij komen maar nu al helemaal niet. En dan heb je ook nog klanten die boos worden dat het zo leeg is... Ja sorry ik kan niet heksen :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:54

In Luxemburg van 8-9 voorrang aan 65+ in de supermarkten. En beperkt aantal mensen binnen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:55

xJitskee schreef:
Wij (supermarkt) zijn in overleg met de ouderenbond hier, om daar te vragen of er animo is voor zo'n uurtje. Het grappige is dat zij aangeven dat ze het liefst zo vroeg mogelijk willen in verband met het dagritme van mensen. Zij wilden het juist graag tussen 7 en 8. Nu kun je natuurlijk niet alle mensen over één kam scheren, maar dit is wel wat ze ons adviseren, dus daar zal wel een kern van waarheid in zitten. Overigens is er bij ons dan ook 1x per week een middag-ouderenuurtje. Iedereen doet wat 'ie kan :j

Vlak over de grens in Belgie gaat de Delhaize maar ook de bakker altijd al om 7.30 open in het weekend. Bakker door de week misschien ook wel trouwens. Fijn om voor de drukte uit te kunnen zijn. Dus kan me prima voorstellen dat zo'n vroeg uurtje voor de ouderen heel prima is nu. Dan is alles nog lekker aangevuld.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:57

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:07

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:07

@Kana; Bedankt voor dit filmpje. Makkelijk te begrijpen en zeer educatief.