Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 10:33

Ik was net bijna plat…
Reed terug naar huis op de snelweg en ik reed op de middelste baan, was bezig met inhalen en opeens wilde iemand van rechts achter een vrachtwagen vandaan, maar die had blijkbaar niet over haar schouder gekeken dat ik daar al was. Dus ik flink in de remmen. Ze schoof toch maar terug naar rechts. Ik ging er alsnog voorbij en keek naar binnen toen kreeg ik wel een sorry gebaar.
Ze kijkt voorlopig wel weer beter over haar schouder heen voor ze opschuift denk ik. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:51

Gisteren reed ik op de snelweg en was een 3 baans waarvan de linkerbaan naar x ging, middelste naar x en middelste en rechterbaan naar x. Vrachtwagen voor mij schoof naar de middelste baan op (ik linkerbaan) en hij bleef zijn knipperlicht aanhouden. Dus ik wacht even of hij wel of niet naar links ging. Komt er een auto als een idioot achter mij rijden en zie heb rechts proberen in te halen maar ik trap mijn gas weer in omdat de vrachtwagen zijn richting uit had gezet. Die idioot moest dus vol op z’n remmen omdat hij dacht dat hij wel even rechts kon inhalen :+ echt wat een idioot, daarna haalde die alsnog rechts in (ik was al voorgesorteerd voor links) en ging ook uiteindelijk naar linkerbaan na nog een x aantal auto’s rechts te hebben ingehaald :+ denk aan je hart

hagelslag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:11

Op een stuk van 12 km ben ik 3x achterlijk ingehaald.
1x in een linksbocht.
1x toen we met zijn alle achter een trekker reden en ook een onoverzichtelijke situatie.
En 1x terwijl we nog op de brug boven de snelweg waren en doorgetrokken streep uitvoegvak etc was.

De laatste had alleen het nadeel dat er een naam en woonplaats op het busje stond.
Die heeft van mij een telefoontje gekregen.
Ik heb hem gevraagd of hij de situatie wel correct had ingeschat.
Die van de snelweg afkwam wou officieel snel nog voor mij schieten. Maar zag optijd dat ik werd ingehaald

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:37

Auto op 80 km weg die nog geen 60 reed en in de bochten terug liet komen naar de 40. En ruim 500 meter voor het stoplicht ook al gaan remmen. Hele file erachter.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 21:18

Dat zodra er een tunnel in zicht komt mensen spontaan niet meer kunnen rijden ofzo…

Je zou ook denken, vakantie tijd eindelijk weer een beetje doorrijden… Waren er op de terug weg naar 4 auto’s op elkaar geklapt dus… Alsnog weer file zucht.

Het is daar heel overzichtelijk.., Zo te zien alleen blikschade dus qua leed valt het verder mee.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 01:33

MyWishMax schreef:
Auto op 80 km weg die nog geen 60 reed en in de bochten terug liet komen naar de 40. En ruim 500 meter voor het stoplicht ook al gaan remmen. Hele file erachter.

Hier ook een grote ergernis. Was bij mij een ouder echtpaar dat aan het genieten was van het boerenlandschap en de bossen langs de kant van de weg. En ik was op weg naar mijn werk (om 22.00 uur ‘s avonds)

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:51

hagelslag schreef:
1x in een linksbocht.
1x toen we met zijn alle achter een trekker reden en ook een onoverzichtelijke situatie.
En 1x terwijl we nog op de brug boven de snelweg waren en doorgetrokken streep uitvoegvak etc was.

De laatste had alleen het nadeel dat er een naam en woonplaats op het busje stond.
Die van de snelweg afkwam wou officieel snel nog voor mij schieten. Maar zag optijd dat ik werd ingehaald

Sukkels allemaal.. Hoe reageerde de bestuurder die je had gebelt?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:23

Walkure schreef:
hagelslag schreef:
1x in een linksbocht.

Sukkels allemaal.. Hoe reageerde de bestuurder die je had gebelt?

Hij wou het eerst niet echt geloven.
Maar heeft uiteindelijk wel sorry gezegd en ook gezegd ik zal beter opletten.

Maar de Tour erna ook nog weer idiote inhaalacties...

Dus het was gewoon een algemene idiotdag gister

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 18:32

Vandaag een audi die van de rechterbaan naar links kwam ( hij gooide hem echt vlak voor mij ervoor) en leek nog een baan op te gaan schuiven, maar schoof toch weer terug voor mij. Inmiddels reed ik 80 op de linkerbaan en heb ik wel even getoeterd kom op zeg met je audi geef gas.
Dat hielp, hij verdween daarna in de verte :+

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 19:14

Ik had eergister ook een mooie, kom van de E34 België en rij de grens over naar Nederland.
Daar wordt het dus 100 ipv 120, dus cc uit, laten rollen en cc terug vastzetten op +- 105km in werkelijkheid. Ik rijd links, langs mij op de rechterbaan een vrachtwagen met daarvoor een stationwagen, die gooit hem zo ineens voor mijn neus naar links (want vrachtwagen voor haar) tikt ze op haar rem, dus ik dacht echt: wtf gebeurd hier, reed ook helemaal niemand voor haar verder.
Dus voor die vrachtwagen gaat ze terug naar rechts, ik passeer haar, kijk zo eens in die auto. Deed ze teken dat je dat maar 100 mag :+
Ja leuk, 100 op je teller is geen 100 in werkelijkheid bij de meeste auto's en het is niet aan jou om andere mensen de les te spellen :+ :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 23:25

Ik heb vandaag toch weer rechts in moeten halen. Mensen gaan 2 km in de avond met bijna geen verkeer al links voorsorteren (geen richting aan maar gewoon links blijven rijden, dan weet je al genoeg). Ik word daar echt moe van. Als het druk is en je gewoon doorrijd dan is het prima maar deze poedersuiker reed gewoon te langzaam terwijl er zero verkeer is :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 00:27

Oh die is heel herkenbaar... flikken ze hier in Zwolle op de IJsselallee ook heel vaak. Gewoon 4 kilometer links hangen terwijl rechts leeg zwart spul ligt. Meestal jojo ik een keer en wave door alle spiegels. Als er dan nog geen reactie komt ga ik er ook rechts voorbij.

Ik had vanmiddag bijna een graafmachine in de bus. Daar kon geen vinger meer tussen. Ze waren met bomen rooien bezig en er stonden verkeersregelaars. Ik kreeg het teken dat ik op mocht rijden en schoof er voorzichtig langs. Was krap want links lantaarnpaal en bomen en rechts dus die graafmachine. Draait die graafmachine ineens op zijn draaikrans. Toen werd ie ineens breder maar ik kon nergens naartoe. Verkeersregelaars springen en zwaaien naar die gast op de graafmachine en hij stopte geen centimeter te laat met draaien... ik had het best even benauwd. Was geen leuke actie. Gelukkig ging het NET goed.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 06:41

Poeh Anne dat is echt heel erg schrikken zeg, gelukkig dat precies goed is gegaan nog. Zweten zoiets pfff…

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 15:28

Pffff... dan mag je volgens mij wel eerst een verschoning regelen Anne_GTI... Jeetje mina, die man op die graafmachine heeft dan even flink zitten slapen...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 16:28

3 fietses die ik wou inhalen(ik was ook op de fiets).
Duitse fietspaden zijn smal. Elkaar passeren gaat net.

De eerste wou ik inhalen maar hij gaf geen kik.
Ik heb gebeld, een hallo ik wil er langs. En nog hardere hallo,
Een armzwaai terwijl ik al half naast hem was.
Geen reactie...
Toen hij redelijk rechts hield ben ik links van hem gaan rijden. En toen schrok hij natuurlijk.

De andere 2 was een ouder echtpaar
Samen een fietstour aan het maken... Ze reden wel achter elkaar maar niet echt snel.
Ik zat te twijfelen of ik zou bellen om in te halen.
Maarja halve km verder moest ik sws linksaf dus ik heb maar even mijn geduld opgezocht

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 16:48

Motorrijder met haast.. over de busbaan, slalommen door van die wegafzettingen paaltjes, op de baan voor de tegenliggers gaan rijden. En dat allemaal vanwege een beetje file.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 16:56

Gisteren op de Antwerpse ring.
Drie rijstroken + twee rijstroken wisselaar volledig file.
Eerste twee rijstroken zijn uiteraard volledig bezet met vrachtwagens.
Wil er een auto van volledig rechts naar volledig links.
Ipv strook per strook op te schuiven, gaat hij haaks op alle rijstroken rijden.
Dat hij met z’n ultra-lage bmw dan ook niet zichtbaar is voor vrachtwagens zo knal voor hun neus, leverde hem wat toetertjes op.
Gaat hij eerst steeds remmen voor de vrachtwagen, daarna boos zijn dat mensen voor hem inschuiven want ja, door de vrachtwagen te hinderen liet hij een gat vallen.
Kwam uiteindelijk achter mij uit, was de hele tijd in zijn vak links-rechts aan het weven.
Heeft dat nog 4km volgehouden, tot ik naar rechts moest richting volgende afrit, ging dan weven bij de auto voor me.

Kan je dus nog zo haastig zijn, in de file heb je toch pech precies.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 17:22

Hier vanochtend een Belg (sorry Belgen) bij de Efteling waar de voorsorteerstroken voor de parkeerplaats beginnen. Gooit hem zo over een puntstuk naar rechts en veroorzaakt bijna een aanrijding met een medewerkster van de Efteling. Het is dat zij adequaat reageerde en remde, maar dat scheelde echt letterlijk maar een haartje.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 20:47

Rennie89 schreef:
Ik heb vandaag toch weer rechts in moeten halen. Mensen gaan 2 km in de avond met bijna geen verkeer al links voorsorteren (geen richting aan maar gewoon links blijven rijden, dan weet je al genoeg).

Nee, jij koos ervoor om rechts in te halen. Het MOET echt niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 21:15

Shadow0 schreef:
Rennie89 schreef:
Ik heb vandaag toch weer rechts in moeten halen. Mensen gaan 2 km in de avond met bijna geen verkeer al links voorsorteren (geen richting aan maar gewoon links blijven rijden, dan weet je al genoeg).

Als we zo gaan praten; zij koos ervoor om links te rijden, het MOET echt niet ;)

Met deze denkwijze ontstaan dus files en ongelukken als iedereen maar in een treintje achter een links rijder blijft rijden.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:20

Rennie89 schreef:
Shadow0 schreef:

Als we zo gaan praten; zij koos ervoor om links te rijden, het MOET echt niet ;)

Met deze denkwijze ontstaan dus files en ongelukken als iedereen maar in een treintje achter een links rijder blijft rijden.

Onzin. Er ontstaan ongelukken omdat mensen rechts in gaan halen. Het is niet voor niets verboden tenslotte.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:20

Rennie89 schreef:

Klopt, maar dat is aan haar, niet aan jou.

Citaat:

Nee, da's onzin, want het probleem volgens jou was dat ze te lang links rijdt als het rustig is. Dus het enige wat er gebeurt is dat er een paar mensen (jij bv) iets langer rustigaan rijden, maar omdat het rustig genoeg is, is dat geen reden tot file. En ook niet tot ongelukken.

Je plaatst alle verantwoordelijkheid buiten jezelf, maar het rechts inhalen is op zichzelf een hele gevaarlijke actie, en jij kiest ervoor om die uit te voeren (en jij kiest ervoor om dat in dit topic goed te praten.)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 22:35

Ik geef Shadow en Amy toch echt gelijk hoor Rennie. Zoals ik het lees heb je ( net als veel weggebruikers overigens ) weinig geduld. Ook al is het mega irritant dat linksrijden, rechts inhalen wordt natuurlijk niet voor niets met een hogere boete bestraft. Dat is toch echt gevaarlijker gedrag als linksrijden.

Dat bleek vandaag maar weer eens… Ik reed links in de tunnel. Zoals gewoonlijk kunnen de meeste mensen schijnbaar niet normaal rijden in een tunnel en worden het bange poepers ofzo. Tegen het einde van de tunnel reed ik 80 op de linkerbaan, omdat ik gewoon niet harder kon door mijn voorganger en de rechterbaan was hetzelfde.
Na de tunnel komt er rechts een baan bij.
Toen we de tunnel uitkwamen kon mijn voorganger gas geven en de rechterbaan ook, daarnaast schoven er wat mensen op naar rechts. Dit wilde ik ook doen. Nét 1 seconde eerder dan mij schoof degene achter mij naar rechts en wilde gas geven om mij rechts in te halen. Het is dat ik naar rechts schoof en tegelijk óók gas gaf anders was het een botsing geweest. Die gast schoof overigens direct door naar helemaal rechts en haalde daar alsnog rechts in :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:42

AmyII schreef:
Rennie89 schreef:

Onzin. Er ontstaan ongelukken omdat mensen rechts in gaan halen. Het is niet voor niets verboden tenslotte.

Mensen halen rechts in omdat iemand anders onnodig links rijdt, wat ook verboden is.

Rechts inhalen is in de regel gevaarlijker dan onnodig links rijden, maar als je er niet direct rechts voorbij schiet maar eerst kijkt en eventueel een keertje seint (kan zijn dat iemand niet door heeft dat je achter hem/haar zit) voor je er voorbij gaat is er niet heel veel aan de hand, dan kun je prima inschatten of iemand nog naar rechts komt of niet. Het is gewoon enorm irritant om daar achter te blijven hangen, zeker als er dan ook nog een stuk onder de maximumsnelheid gereden wordt.

Hier vlakbij heb ik bijvoorbeeld een stuk van zo'n 2 km van de snelweg de stad in. Daar mag je 80, en de laatste 150 meter 50 (want bebouwde kom). Dan kom je bij stoplichten. Het gebeurt zeer regelmatig dat mensen bij de stoplichten bij de snelweg besluiten dat ze bij de stoplichten 2 km verderop af linksaf moeten slaan en dan met 50-60 op de linkerbaan naar de stoplichten rijden. Prima dat hier dan mensen zijn die daar achter willen blijven plakken, maar ik ga er dan echt wel voorbij.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:45

Vanochtend een vuilniswagen voor me. Twee beladers achterop de treeplanken. Snelheid 60+ km/uur. Die wagens hebben een treeplank beveiliging: als er mensen op de treeplank staan kan de wagen niet harder dan 30 km/uur…….behalve als je die beveiliging sabotteerd. Dan kun je veel harder. Dat de schedels van de beladers open barsten als een ei als ze op die snelheid van de treeplank duvelen is blijkbaar niet van belang….. -:(- SUKKELS!