Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:58

Ach ja, je hebt van die mensen die geven nooit het maximale.

De gevleugelde uitspraak van een van mijn docenten was: ik geef nooit een 10 want een 10 is perfectie en dat is alleen voor God. :roll:
Misschien heb je het wel aan haar verkocht.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:04

Ik doe idd ook vaak 4 sterren
Vroeger altijd 5 maar toen zelf ook eens 4 gehad met het commentaar dat er altijd iets te verbeteren valt en eigenlijk is dat ook zo :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:09

Das toch raar. Als je zelf niet kan bedenken wat er te verbeteren valt, dan is het toch logisch dat je gewoon 5 sterren geeft?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:15

Vjestagirl schreef:
Das toch raar. Als je zelf niet kan bedenken wat er te verbeteren valt, dan is het toch logisch dat je gewoon 5 sterren geeft?

Zo denk ik er ook over. Als er niets raars is voorgevallen dan geef ik gewoon 5 sterren.

4 of minder is imo toch voor iets aanwijsbaars zoals niet gemelde schade, te laat komen zonder bericht of bij afhalen minder bieden dan de afgesproken prijs.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:20

MizzMontana schreef:
4 of minder is imo toch voor iets aanwijsbaars zoals niet gemelde schade, te laat komen zonder bericht of bij afhalen minder bieden dan de afgesproken prijs.

Ow nee, dat is toch zelfs geen 4 meer waard?

Een 4 toch gewoon goed of tevreden. Niet te zwaar aan tillen, 4 is goed! :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:54

Ik heb 4 sterren gegeven toen iemand pas na een week een pakje weggebracht had zonder dat de vertellen. Ik zou 4 sterren geven als het gesprek heel moeizaam loopt maar het wel tot een deal komt en er met het product niets mis is.

Maar als je een 'normaal' gesprek voert, producten op tijd worden opgehaald of verzonden, ik gewoon m'n geld krijg dan krijgt iemand 5 sterren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:55

Ik heb gisteren 5 sterren gegeven en ook 5 sterren ontvangen. Als er niks raars is voorgevallen, snel betaald en het snel opgestuurd is en het product is zoals beschreven dan is dat toch 5 sterren waard.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:14

Ik geef vaak ook 5 sterren als het gewoon goed is.

Wat doen jullie om te voorkomen dat iemand wat wil ophalen en niet komt? Het is mij deze maand nu 3 keer overkomen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:18

geerte schreef:

Wat doen jullie om te voorkomen dat iemand wat wil ophalen en niet komt? Het is mij deze maand nu 3 keer overkomen.

Een deel laten aanbetalen al is het maar 2 euro.
Dan komen ze wel opdagen.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:20

Ik kreeg zonet een melding van de marktplaats app dat ik berichten had. Twee berichten zelfs, eentje van drie dagen en eentje van twee dagen geleden! Baal ik zo van, met een beetje pech zijn ze inmiddels al voorzien. Meer mensen hier last van?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:24

Ik krijg helemaal geen melding ( zal ik wel uit hebben staan) maar kijk zelf 2x per dag of ik nieuwe berichten hebt als ik advertenties heb staan.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:43

Ik kreeg nooit meldingen en sinds een paar maanden opeens wel weer. Mijn vriend hetzelfde. Heb niks aangepast denk dat het een update was?

Momenteel doet die het gewoon, misschien dat je moet updaten?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:13

Ineke2 schreef:
geerte schreef:

Een deel laten aanbetalen al is het maar 2 euro.
Dan komen ze wel opdagen.

Ik laat inderdaad 20% aanbetalen als ik iets langer dan 24 uur vast moet houden, anders is het niet gereserveerd.
Bij bedragen tot ongeveer €50 laat ik vaak gewoon het hele bedrag vooraf betalen.
Ik vermeld het volgende onder mijn advertenties:

Verzenden heeft onze voorkeur, maar ophalen kan op afspraak.
Indien het item niet binnen een dag opgehaald kan worden, vragen wij het aankoopbedrag alvast te voldoen om het item te kunnen reserveren.
U krijgt hiervoor van ons een betaalverzoek via Marktplaats.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:24

Heb gewoon al bij drie advertenties dat mensen een bod plaatsen wat ik dan een beetje te laag vind. Reageer dan netjes met bedankt voor je bod maar ik zou er graag dit voor willen, en ze vervolgens dan helemaal niet meer reageren :roll:
Ik bedoel zo moeilijk is het toch niet om te zeggen van oke dat is te duur voor mij of iets in die richting? Of zelfs nog een tegen bod doen is ook te veel gevraagd :?
Zijn zelfs nog hele redelijke prijzen die ik vraag en mensen bieden dan zo ontzettend laag.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:29

Ik heb hetzelfde als jij... maar ben gestopt om mij te ergeren daar aan.
Nu haal ik mijn schouders op en denk dan niet.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:35

Zelfs als je wel akkoord gaat met een bod hoor je niks meer.. :')

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:39

Dat is echt haast standaard lijkt wel, vandaag ook iemand die vroeg of iets er nog was, gereageerd dat dat zo was en vervolgens niks meer.

Vandaag ook iets raars. Woensdag iets gevonden wat ik graag wilde hebben. Afgesproken dat ik het vandaag op zou halen, moest er vandaag in de buurt zijn. Was ik er op afgesproken tijdstip, niemand thuis. Berichtje gestuurd maar is tot nu toe nog niet gelezen. Stond geen nummer bij. Dus kon onverrichter zaken weer naar huis.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:50

Ik heb onlangs gewoon “vals gespeeld” toen ik helemaal gek werd van lage biedingen.
Ik heb speciale stijgbeugels te koop staan die nieuw €125 kosten met een vraagprijs van €65, geen minimum bod ingesteld, omdat ik gewend ben dat doorgaans mensen wel zo slim zijn om naar waarde te bieden. Nu begon de eerste met een bod van €20 en het liep met 3 bieders op per €0,50, het ging dagen zo door en schoot totaal niet op. Toen ze in de €27,50 waren heb ik een goede bekende gevraagd om €49 te bieden.

Wonderbaarlijk genoeg liepen de biedingen daarna eindelijk normaal op en heb ik ze waarschijnlijk verkocht voor €60. Deze persoon komt ze maandag halen als ze voor die tijd niet verkocht zijn aan een hogere bieder (wat ik niet verwacht).

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:25

Per 0,50 cent is alweer beter dan met een dubbeltje :+ die heb ik er ook wel tussen gehad, ruimschoots onder de vraagprijs blijven en dan een dubbeltje meer bieden dan de hoogste bieder.. ja leuk,nee wordt nog steeds niks.

Ik open nu een paar keer per dag de berichtenbox van mp want er staat dat ik geen berichten heb maar zodra ik de berichtenbox open heb ik berichten van enkele uren oud..

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:40

Hier zelfde ervaring hoor, misschien zijn mn spullen te nieuw. Heb wat miskopen erop gezet, maar eigenlijk daarom bijna allemaal gloednieuw. En enkele van hele dure merken. Baal ervan dat zo'n product uiteindelijk niet gebruik en veel geld heeft gekost, maar wil het ook niet voor een schijntje wegdoen, daar verlies gewoon te veel geld aan. En dan komen er echt mensen op af die er een bod 10% van nieuwprijs doen terwijl het artikel echt gloednieuw is. Denk het er maar gewoon flink lang op laat staan, en na een half jaar maar naar een 2e hands ruitershop breng waar je de kwaliteit ook echt kunt voelen als het daar ligt.
Laatst een vest van pikeur overgenomen, en toch best wat voor moeten betalen want zou nog prima staat zijn etc. Bleek bij aankomst stof best gepild te zijn op aantal plekken en 3 naadjes kapot. Ben gelukkig handig met draad en naald en alles hersteld, maar voelt toch bedrogen want kleding in die staat had ik zelf niet durven te verkopen en zeker niet voor zoveel geld.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 23-05-20 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:43

Vorige week wel heel leuk contact gehad met iemand waar ik wat van overnam, toen pakketje opende had ze de overige ruimte in de doos afgevuld met walnoten van eigen boom. Superlief! Zit al 2 weken te snoepen ervan!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 07:25

Bij mijn betere items zet ik wel een bieden vanaf bedrag er op, dat werkt tot nu toe wel aardig.

Had laatst wel nieuw speelgoed er op staan en geen minimum bedrag maar met de opmerking: graag realistisch bieden.
Het blijkt dus dat dat te open is voor eigen interpretatie >;)

Tamara balen zeg als je daar voor niets staat. Gelukkig moest je in de buurt zijn en was je er niet voor naar de andere kan van het land gereden.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:21

Ik was even vergeten hoe irritant sommige mensen kunnen zijn op Marktplaats, maar ik zit er weer helemaal in. Ik heb iets te koop staan voor €100,- en er staat bieden vanaf €75,-. Voor dat product echt niet duur. Krijg ik een bericht: “Ik bied €50 want ik lig in scheiding en heb het snel nodig”. Ja, dus? Dat is niet mijn probleem. Ik heb gestuurd dat ze het voor €100 best heel snel op mag halen. :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:24

Haha of: ik lig ook in scheiding en heb die 100 euro dus snel nodig :')

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:09

MizzMontana schreef:
Haha of: ik lig ook in scheiding en heb die 100 euro dus snel nodig :')

Echt hè. Ik vind dat echt zo’n waardeloos argument. :') Prima dat je het snel nodig hebt, ik ben het immers ook graag snel kwijt, maar dat betekent niet dat dat een reden is om het voor minder te verkopen.