Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 18:28

Brievenbus pakje vandaag netjes optijd bezorgd. Alleen beetje jammer dat er oude (uit 1983, dus collector item) stripboeken in zaten en de bezorger niet echt z'n/ haar best heeft gedaan het pakje droog te houden. Nu zijn de stripboeken klam, gelukkig niet doorweekt, maar liggen nu dus te drogen.

Béétje je best doen pakjes droog te houden mag trouwens wel. Tis dat het in een bubbeltjes enveloppe zat, anders had ik nu doorweekte stripboeken en zó hard regent het hier óók weer niet. Flinke miezer, dus pakje heeft best een tijdje buiten in de regen gelegen om het zo nat te krijgen.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:04

mvdende schreef:
Brievenbus pakje vandaag netjes optijd bezorgd. Alleen beetje jammer dat er oude (uit 1983, dus collector item) stripboeken in zaten en de bezorger niet echt z'n/ haar best heeft gedaan het pakje droog te houden. Nu zijn de stripboeken klam, gelukkig niet doorweekt, maar liggen nu dus te drogen.

Béétje je best doen pakjes droog te houden mag trouwens wel. Tis dat het in een bubbeltjes enveloppe zat, anders had ik nu doorweekte stripboeken en zó hard regent het hier óók weer niet. Flinke miezer, dus pakje heeft best een tijdje buiten in de regen gelegen om het zo nat te krijgen.

Béétje misschien je gedrag een beetje aanpassen en niet verwachten dat die bezorger jouw pakketje speciaal droog houdt en ingewikkeld in een dekentje vervoerd. En wie weet was hij al veel langer onderweg óf zit er een gaatje in z’n fietstas óf heeft hij gewoon een slechte dag. Wees blij dat je ze hebt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:09

Dan nog. Je mag verwachten dat de post je toch droge post bezorgd :j er kunnen ook dingen inzitten die niet best tegen natworden kunnen. Ik krijg soms post door de bus gepropt, of half buiten de brievenbus terwijl dat niet nodig is

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:13

mvdende schreef:

Ik weet niet of je het weer vandaag hebt gezien maar het was echt noodweer. Je kan ook er aan denken dat dit niet anders kon. Maar anders volgende keer zelf ophalen?

karuna
Drukke kabouter

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:13

Hier regende het even heel kort een beetje. Niet overal was het noodweer

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:16

Hier had ik vanmiddag een bezorger die van een gewoon pakketje een brievenbuspakketje probeerde te maken :+
Hij zag mij opstaan in de woonkamer, maar had blijkbaar haast. Toen ik op de oprit liep zag hij mij en probeerde het nog wat verder in de brievenbus te proppen. Dat paste niet, dus ik heb maar vriendelijk gevraagd of ik het in ontvangst moest nemen O:)

Pakketje bevatte voor mijn beide paarden een set flyboots. Dat kan gelukkig wat hebben, maar pastniet echt goed in een groene brievenbus.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:31

karuna schreef:
Hier regende het even heel kort een beetje. Niet overal was het noodweer

Nou het was toch echt wel behoorlijk los.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 21:22

karuna schreef:
Dan nog. Je mag verwachten dat de post je toch droge post bezorgd :j er kunnen ook dingen inzitten die niet best tegen natworden kunnen. Ik krijg soms post door de bus gepropt, of half buiten de brievenbus terwijl dat niet nodig is

Hoe denk je dat je postbode erbij loopt dan? Die is ongetwijfeld ook tot op de onderbroek nat. Echt als mensen tegen mij gaan zeiken over natte post dan kunnen ze de rambam krijgen. Hoe denk je dat die post droog te houden is als het de hele middag regent? Ik zal een hint geven. Dat is niet te doen. Op een gegeven moment is alles nat

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 21:33

karuna schreef:
Dan nog. Je mag verwachten dat de post je toch droge post bezorgd :j er kunnen ook dingen inzitten die niet best tegen natworden kunnen.

Dat lijkt me eerder iets voor de verzender, niet voor de bezorger.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 21:37

Zelfs als pakketbezorger met bus is het al een uitdaging om alles droog te houden als het flink regent.. Dan ga je toch serieus niet lopen zeuren over natte post van een postbode op de fiets?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 21:57

Hier lag mijn pakketje met Apple AirPods voor de deur terwijl ik thuis was |o wilde weg gaan en zag ineens pakket liggen wat iedereen had kunnen zien liggen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 10:36

Oke, ik erger me er wel aan de ze niet het dichtstbijzijnde pakketpunt pakken, maar 1 een stuk verderop... Er zit een punt un het dorp, vlakbij dus en in de supermarkt waar ik toch al vaak kom. Zou zelfs kunnen lopen, maar ik combineer het nu dus altijd met boodschappen doen.

Brengen ze hem naar een ander punt, een paar km verderop. Groot tuincentrum waar ik nooit kom en stuk voor om moet rijden. Waarom? (En altijd stervensdruk is, waardoor ik verder moet lopen als kan eigenlijk, maar dat weten zij niet natuurlijk)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 10:55

Mss was het normale punt vol? Is het eenmalig of gebeurd het vaker? Wel irritant idd

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 12:33

Het is een supermarkt, geen idee of die vol kunnen zitten? Het gebeurt af en toe en punt weet niet waarom. Ook wel eens dat er 1 pakket daar ligt en ander pakket bij die paar km verder. Supermarkt weigert normaal nooit iets.

Maar krijg nu melding dat ik hem bij die ander al op kan halen? Ipv maandag pas, hij is blijkbaar na het aanbellen hier meteen doorgereden naar dat punt? (Ik kreeg vandaag ineens melding dat ze onderweg waren, terwijl ze dinsdag zouden komen dus was 10 minuten te laat thuis)

Zou die er ook echt zijn al? Normaal toch pas volgende werkdag en niet zo snel na mislukte bezorging?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:13

De app en de track and trace werken niet meer….
Hoe moet je dan weten wanneer ze komen en waar ze je pakket laten -:(-
Zag in de google play store dat meer mensen er problemen mee hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 08:08

Sabbientje schreef:
De app en de track and trace werken niet meer….
Hoe moet je dan weten wanneer ze komen en waar ze je pakket laten -:(-
Zag in de google play store dat meer mensen er problemen mee hebben.

Was even tijdelijk een storing in de server. Nu doet hij het hier gewoon weer.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:35

Geen PostNL maar DPD heeft zonder aan te bellen een niet thuis briefje in de bus gegooid. Ik snap dat een portiek flat moeilijker is met aanbellen, maar als postbezorger moet je dat toch kunnen of niet soms. Ik ben wel gebeld rond dat tijdstip, maar ik druk onbekende mobiele nummers weg sinds dat ik zo vaak neptelefoontjes krijg.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:11

MyWishMax schreef:
Het is een supermarkt, geen idee of die vol kunnen zitten? Het gebeurt af en toe en punt weet niet waarom. Ook wel eens dat er 1 pakket daar ligt en ander pakket bij die paar km verder. Supermarkt weigert normaal nooit iets.

Maar krijg nu melding dat ik hem bij die ander al op kan halen? Ipv maandag pas, hij is blijkbaar na het aanbellen hier meteen doorgereden naar dat punt? (Ik kreeg vandaag ineens melding dat ze onderweg waren, terwijl ze dinsdag zouden komen dus was 10 minuten te laat thuis)

Zou die er ook echt zijn al? Normaal toch pas volgende werkdag en niet zo snel na mislukte bezorging?

Ja, kan wel dat het er al zal liggen, in het ideale geval gaat de chauffeur op het einde van zijn ronde de pakketjes waarvan de klant niet thuis was op het afhaalpunt leveren. Zo moeten ze die niet meer terug meenemen naar het depot en niet opnieuw in hun bestelwagen laden en zo. In veel gevallen lukt dit niet omdat sommige chauffeurs pas na sluitingsuur van het afhaalpunt klaar zijn met hun ronde.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:20

Niet thuis briefje zat niet in de brievenbus, dus ze zijn niet eens binnen geweest. Nu moet ik dus maar afwachten of ze weer een poging doen tot bezorgen of raden waar het ligt _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 16:19

-O- pakketje zoek al dagen en met speurwerk van de verzender en matige medewerking van post.nl opgedoken een heel eind verderop. Geen melding in de app of wat ook. Post.nl heeft drie dagen nodig gehad om uit te vissen waar het gebleven is. Nou bijna 80 km verderop. Fijn nu ligt de medicatie van mijn hond dus echt een heel eind uit de buurt -:(- ik zou niet thuis zijn geweest.

Het postpunt daar gebeld en het is nog vreemder. Het is daar ingescand dezelfde dag dat het is afgeleverd om te versturen. Dat is al vreemd. Dan geloof ik nooit dat ze ergens bij iemand zijn langs geweest. :n Vervolgens zit er een tweede adres sticker overheen met een verkeerde postcode en verkeerd adres en een ander huisnummer. 8)7 -:(-

Nu moet ik het alleen nog zien op te halen. Grrrrrrr

Zo raak je pakketten kwijt ja -O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 16:54

Hier weer drama met DPD.
Vanmorgen de mail, we komen tussen 14.30-15.30
Niemand gezien, niet aangebeld, kijk je via de track and tracé, ligt het een paar dorpen verderop op een pick-up point.
Zo verrekte irritant dit.

Dit flikken ze iedere keer. En ze blijven ermee wegkomen. Want het halve dorp was dan zogenaamd niet thuis -:(-

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:14

Hier ook weer drama, pakket zou vandaag komen met PostNL, duur en zwaar pakket. Krijg ik midden op de dag dat hij opeens naar morgen is verplaatst. Zonder dat hij überhaupt al is gesorteerd :(

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:51

Hier is het nu ook raak met postnl
1 pakket heeft er gewoon 6 dagen over gedaan om er te komen. zit zelf nu al 3 dagen te wachten op een pakket dat naar het afhaalpunt zou gaan.

Gisteren is de chauffeur gewoon doorgereden terwijl ik zat te wachten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:09

hwn schreef:
MyWishMax schreef:

Ja, kan wel dat het er al zal liggen, in het ideale geval gaat de chauffeur op het einde van zijn ronde de pakketjes waarvan de klant niet thuis was op het afhaalpunt leveren. Zo moeten ze die niet meer terug meenemen naar het depot en niet opnieuw in hun bestelwagen laden en zo. In veel gevallen lukt dit niet omdat sommige chauffeurs pas na sluitingsuur van het afhaalpunt klaar zijn met hun ronde.

Dan hoop ik dat deze chauffeur ook echt klaar was. En niet gewoon van alles meost afleveren daar. Voor mij fijn zo snel! Erg fijn

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:36

Ashleytjuhh schreef:
Hier is het nu ook raak met postnl
1 pakket heeft er gewoon 6 dagen over gedaan om er te komen. zit zelf nu al 3 dagen te wachten op een pakket dat naar het afhaalpunt zou gaan.

Gisteren is de chauffeur gewoon doorgereden terwijl ik zat te wachten.

Er rijden ook meerdere busjes van postnl. Tenzij je in de app zag dat je het pakketje rond die tijd kreeg? Anders is het knap vervelend