Hier liggen ook van die duinen in de tuin. Sta je tot je knieën in
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 07-02-21 13:00
Bij de Cocksdorp was hond uitlaten een uitdaging vanmorgen. Dik ingepakt maar tegen die venijnige wind in was het hard werken. De stuifsneeuw komt horizontaal voorbij jagen. We zitten geloof ik precies op een windhoek met vrije ruimte voor de wind lang leve de wintersport kleding
Best een leuk laagje hier in Drachten, vanmorgen grote lol, met de slee van een heuvel af hier in de buurt. Aparte gewaarwording dat op sommige plekken niks ligt en je op andere tot je knieën in de sneeuw staat door de wind.
Karuna je bent op het eiland? Hoop dat je beschut staat, wind blijft zeker tot morgen
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 07-02-21 14:22
Ja aan de noordkant. zolang we binnen blijven gaat het, wel vrij zicht op alles. Al moet er weleen fik uitgelaten worden. Goddank in een huisje en niet de camper wat de bedoeling was. Gelukkig wel. Vandaag of morgen hier aankomen was onmogelijk geweest. Razendsnel omgegooid vrijdagmiddag en we konden eerder komen . Nu erg blij mee. Waar ik woon ligt bijna de meeste sneeuw, wegkomen daar had niet gekund. de wind komt pal van voren, de camper staat beschut achter het huisje. Al hebben we windkracht 12 drie dagen ook overleefd drie jaar geleden, gestrand in frankrijk op een compleet verlaten camperplek op 2 januari beginnend. En -18 in duitsland en fikse sneeuw vorig jaar in frankrijk.
Gister onderweg merkten we de wind al, in de deur zit een ventilaie opening en daar waaide het dwars doorheen.
Wind lijkt wel minder te worden, maar sneeuwt voorlopig nog wel ff door. Heb ook het idee dat de gemeente ff gestopt is met strooien en schuiven. Heeft toch niet veel nut, te weinig verkeer en teveek wind
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 07-02-21 14:32
Fietspad was vanmorgen gestrooid nu niet meer. vlokken worden inderdaad wel groter
APCIII
Geplaatst: 07-02-21 14:37
Hier in de Wieringermeer lijkt de (stuif)poedersneeuw langzaam over te gaan in wat dikkere vlokken.
...dus het kan opeens heel vlug gaan opstapelen nu
Komt zo alweer sneeuw aan. Ik zou naar m'n werk gaan, maar stond op de parkeerplaats al vast met m'n scooter. Dus mocht thuisblijven van m'n baas. Zo maar naar stal toe.. kan ik helpen water geven aangezien het water eraf is gehaald voordat de boel bevriest. Gelukkig staan de paarden op loopafstand.