[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:39

Dioxide schreef:
Ben ik de enige die hier een echt kind aan de binnenkant van deze pop verwacht? :=

https://m.9gag.com/gag/abYBVpL?ref=fbp

Dat staat er ook toch? Haar jongste zoon is de enige die erin past, omdat haar andere zoon gegroeid is :P Zo begrijp ik hem tenminste.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:40

Ik HAAT poppen en deze bevestigd weer waarom :brr:

SeaSide

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:50

Mijn friend en ik staan op dit moment in de rij voor de catacomben in Parijs.

Iemand uit dit topic al eens eerder geweest?

Zal wel even duren voor we binnen zijn, er zit geen vooruit gang in de rij. De catacomben zijn ook berucht voor hun lange wachtrijen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:54

Ik ken mensen die naar de niet toegankelijke delen zijn geweest. Een groot deel daar is getrashed, maar ook sommige delen niet. Ik denk dat, dat nog luguberder is, zonder gids, zonder andere mensen... Ik zou er zelf niet zo snel heen willen, heb nog steeds nare herinneringen aan de grafkelders in Wenen :')

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:04

eclair98 schreef:
Ik ken mensen die naar de niet toegankelijke delen zijn geweest. Een groot deel daar is getrashed, maar ook sommige delen niet. Ik denk dat, dat nog luguberder is, zonder gids, zonder andere mensen... Ik zou er zelf niet zo snel heen willen, heb nog steeds nare herinneringen aan de grafkelders in Wenen :')

Ik wil er zelf heel graag heen, maar we twijfelde steeds omdat er dus extreme wachttijden voor zouden zijn. Nu liepen we er nu langs en zag de rij er redelijk uit. Maar we gaan gewoon niet vooruit..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:06

Dioxide schreef:
Ben ik de enige die hier een echt kind aan de binnenkant van deze pop verwacht? :=

https://m.9gag.com/gag/abYBVpL?ref=fbp

Die hond dat had Beer kunnen zijn, deze heeft net zo'n flatline.. :')

(mijn hond, ook een witte herder.. Ik ken dioxide persoonlijk.. :P )

Maar die echte kinderen van die vrouw die moeten toch wel gepest worden? Ik zou me aardig doodschamen als m'n moeder met een levensgrote knuffelpop over straat liep.. :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:07

SeaSide schreef:

Zal wel even duren voor we binnen zijn, er zit geen vooruit gang in de rij. De catacomben zijn ook berucht voor hun lange wachtrijen.

Nee niet geweest.. Lijkt me wel heel indrukwekkend.. Laat je ons weten hoe het was?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:08

Hahaha ja nu je het zegt, Nien :+ Arme Beerie... Misschien moeten we een Mittens-pop gaan breien? :')

Ik had inderdaad nog niet gelezen dat het een maskerset was, maakt het hele verhaal nog vager.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 16:10

SeaSide schreef:
eclair98 schreef:

Ik wil er zelf heel graag heen, maar we twijfelde steeds omdat er dus extreme wachttijden voor zouden zijn. Nu liepen we er nu langs en zag de rij er redelijk uit. Maar we gaan gewoon niet vooruit..

Ik gok dat er een maximaal aantal bezoekers tegelijk in mag uit veiligheidsoverwegingen. Zodra de vorige groep terug is, zal je een heel eind opschieten.

Heel erg benieuwd hoe het is!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:10

eclair98 schreef:

Zijn er ook in Wenen?! Dat wist ik niet. Parijs en ergens in Tsjechië wel... Dat wordt nog een nieuwe vakantiebestemming op de lijst!

Even een balletje opgooien: zijn er mensen hier geinteresseerd in een topic-meeting in thema? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:12

Oh in Wenen, daar is ook het graf van Sissi.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:18

In Rome schijn je ook ergens ondergronds te kunnen, maar ben er nog niet achter hoe of wat na 4x Rome :+

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:20

We zijn inmiddels binnen door de security heen. Er mogen inderdaad maar maximaal 200 mensen tegelijk in de catacomben zijn en groepen/mensen die dure kaarten hebben gekocht gaan voor.

Denk dat we er nu bijna in zijn :D!

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:21

SeaSide schreef:

Ja! Het is best ‘leuk’ om te zien (in hoeverre het leuk kan zijn natuurlijk) alleen is de ervaring wel anders denk ik als je in je eentje in de donkere gangen loopt. Ze zijn wel echt super hoog gestapeld en soms zelfs in figuurtjes...

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:23

Ja ik ben er wel eens geweest! Toen stond er echt 0 rij en was het dus ook heel rustig binnen. Vond het aardig indrukwekkend, al die resten van zo ontzettend veel verschillende mensen, heel gek om je dat te realiseren. Ze hebben er de meeste bijzondere kunstwerken van gemaakt :=

Veel plezier zo beneden :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 16:26

Ghostattack schreef:
In Rome schijn je ook ergens ondergronds te kunnen, maar ben er nog niet achter hoe of wat na 4x Rome :+

Is een stukje buiten Rome, aan de Via Appia zitten er een aantal.

Ben zelf volgens mij naar San Callisto geweest. Maar het is niet zo spannend als die van Parijs, er ligt niks meer.

Er zijn ook een paar kerken met interessante kelders. Kan me alleen niet meer herinneren welke ik nu bedoel.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:29

Oja nu je het zegt, ik ben wel ergens langs de Via Appia geweest. Maar toen gingen we voornamelijk voor de weg zelf, mooi stukje om te wandelen. Volgende keer weer :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 16:51

Ghostattack schreef:
Oja nu je het zegt, ik ben wel ergens langs de Via Appia geweest. Maar toen gingen we voornamelijk voor de weg zelf, mooi stukje om te wandelen. Volgende keer weer :))

Dit is niet stukje wandelen afstand als ik het me goed herinner... Maar goed, wij zaten ook vlak bij Termini en vertrokken voor alles vanaf daar. Zijn een goed half uur met de bus onderweg geweest.
Maar pin me er niet op vast, bijna 13 jaar geleden :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:51

SeaSide schreef:
We zijn inmiddels binnen door de security heen. Er mogen inderdaad maar maximaal 200 mensen tegelijk in de catacomben zijn en groepen/mensen die dure kaarten hebben gekocht gaan voor.

Er worden waanzinnige illegale feestjes gegeven daar!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:13

Janine1990 schreef:
Ghostattack schreef:

Dit is niet stukje wandelen afstand als ik het me goed herinner... Maar goed, wij zaten ook vlak bij Termini en vertrokken voor alles vanaf daar. Zijn een goed half uur met de bus onderweg geweest.
Maar pin me er niet op vast, bijna 13 jaar geleden :')

Ik weet het, ik was een arme student die geen geld uit wilde geven aan OV en alles toen lopend gedaan :') Volgens mij 30km gelopen op die ene dag.. Met 38 graden :+

Om terug te komen op de discussie van een paar blz terug: https://www.metronieuws.nl/niet-gebruik ... bere-moord

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:18

MarcoBorsato schreef:
SeaSide schreef:

Er worden waanzinnige illegale feestjes gegeven daar!

Dat weet jij dan weer :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 19:21

OV is daar retegoedkoop! :oo

Nouja... toen :')

Maar zeker een keer gaan!

Als we het dan over Rome hebben, vrij luguber...
https://nl.wikipedia.org/wiki/San_Pietro_in_Vincoli
Maar misschien meer het idee... Of echtheid ooit bewezen is of kan worden, wie zal het zeggen ;)

Voor mensen die dit leuk vinden, er is een toffe serie op Netflix: Forbidden History... Mega interessant!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:23

Ik ben ook in de catacomben in Parijs geweest.
Hele bijzondere ervaring vond ik t. Heel raar idee dat er zoveel mensen liggen. Maar niet perse luguber vind ik. ( niet dat t niet hier past, meer dat ik het zelf niet luguber vind) want toen moesten ze ergens de lichamen laten.
Wel weer bizar dat er complete kunstwerken gemaakt zijn :')
Maar Parijs onder de grond is sowieso erg interessant. Ook de riolen zijn tof om te zien en door te gaan!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:30

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:32

Vandaag was ik getuige en medeverantwoordelijk voor de 'moord' op één van mijn hanen. Ik werd overrompeld met de vraag of ik zijn poten vast wilde houden, zodat de meneer die hem zou slachten hem met een bijltje z'n nek kon doorhakken. Ik was in de veronderstelling dat de man hem in een doos mee zou nemen en thuis zou slachten, maar hij vond het makkelijker vervoeren in zijn fietstas als de haan al dood zou zijn. Het ging vrij snel en na het leegbloeden werd de haan in een plastic tas gedaan en daarna inderdaad in de fietstas. De man ging eerst nog even langs de supermarkt (met die haan dus nog steeds in de fietstas) en zou het verdere slachten/plukken/klaarmaken thuis doen. Wat ik er luguber aan vind is niet zo zeer de activiteit zelf - wat ik wel had verwacht-, maar dat ik er totaal geen emotie bij had. Normaal ben ik erg van 'Oh, wat zielig', maar ik kon geen sociaal wenselijk gevoel oproepen. Dat had ik alleen tijdens het moment van vangen: het 'jagen' vond ik erger dan de werkelijke slacht.