Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lizy29 schreef:Wortels kan je heel goed bewaren op een droge, koele plaats in een bak met zand.
Prairy schreef:Bijna de hele lijst op een aantal bomen na
JudithO schreef:Zo dan, 800 en 1000 bomen!
Wat voor types bomen hebben jullie uitgezocht, ook allemaal met eetbare producten of ook sier?
goeroe schreef:Prairy schreef:Bijna de hele lijst op een aantal bomen naWerd je er ook zo hebberig van? Bij mij is de helft meidoorn, maar verder ook van alles wat.
De meeste soorten zijn wel eetbaar voor mens en/of dier, maar het zijn allemaal de 'wilde' soorten, dus qua opbrengst zal het waarschijnlijk minder zijn dan bij gecultiveerde soorten. Bij mij gaat het dan ook nog maar om een klein deel van het voedselbos, eigenlijk vooral de heg die de overgang vormt tussen het weiland en het voedselbos. Wel heb ik ook wat bomen besteld die deels in het bosgedeelte komen. Laatst heb ik bij een ander adres ook al wat fruitbomen besteld, maar toch zal dat bosgedeelte voor het grootste deel de komende jaren nog vorm moeten krijgen.
Wel wil ik ook wat gaan experimenteren met het voeren van takken aan de paarden en de schapen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bomen en struiken als voedselgewassen voor dieren?
Heb je een cursus gevolgd voor het snoeien van de fruitbomen Judith? Ik heb al wel wat gelezen, maar het lijkt me nog best een kunst om dat goed te doen.
goeroe schreef:Wel wil ik ook wat gaan experimenteren met het voeren van takken aan de paarden en de schapen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bomen en struiken als voedselgewassen voor dieren?
goeroe schreef:Wel wil ik ook wat gaan experimenteren met het voeren van takken aan de paarden en de schapen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bomen en struiken als voedselgewassen voor dieren?
tamary schreef:Wat voor ongedierte is de reden dat binnen niet kan?
Century schreef:Ei kwijt mag altijd
Misschien kan ik je helpen. Kom ze wel wat krapjes te zitten, maar ik zou een verdieping af kunnen staan tijdelijk. Doe ik mijn eigen cavia's op de andere verdieping. Een verdieping is 2.30 bij 0.60 en een deel 0.80 (met een ruimte voor de trap erin).
Als je interesse hebt moet je het maar laten weten. Ik wil wel graag goede afspraken mbt zorg, kosten, dierenarts indien nodig, hoe lang etc
goeroe schreef:Wat vervelend Mizora. Past er ook geen katten(vervoers)mand in? Ik heb twee cavia's in een vrij standaard konijnenhok (met aanbouw omdat ik het te klein vond), maar als het erg vies of koud is sluit ik het trappetje naar de ren eronder af en zet ik er zo'n kattenmand in. Dat past qua hoogte precies. Als het erg koud is stop ik de ruimte tussen de kattenmand en de rand van het hok (waar de tralies zitten) ook nog helemaal vol met hooi. Zo zitten ze lekker warm en uit de tocht.