Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:57

[***] schreef:
Hoe kan je je uitschrijven bij de kerk? Ik ben dus ooit gedoopt en ingeschreven door mijn ouders, maar ik ga niet meer naar de kerk, en ben ook niet van plan om dat in de toekomst te doen. Echter krijg ik dus wel brieven van ze, en uitnodigingen voor gesprekken e.d. Stel dat ik ooit in het ziekenhuis terecht komt dan gaan ze ook vragen of ze langs mogen komen, maar daar zit ik dus helemaal niet op te wachten. Op de site is niks te vinden.

(Na wat zoeken staat er op de ene site dat het gemeentehuis moet, bij de andere staat bij je eigen kerk, de ander staat weer het centrale adres van de PKN, dus wat het nou echt is?)

Bij dé kerk of bij een kerk? Uitschrijven bij de kerk gaat volgens mij via het bisdom, maar misschien kan het tegenwoordig ook online.

Indy_Mouse_9

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:09

Mijn man had het ook, maar op magische wijze want hij heeft echt nog nooit iets met de kerk te maken gehad. En toch kregen we elke keer als we verhuisden (daar kwamen 'ze' kennelijk iedere keer weer achter :+ ) kreeg hij weer een brief van de gemeenschap waar we dan onder vielen.
De laatste keer zijn we naar een dorp verhuist, en daar kwam een paar dagen na de brief de oude kerkvader (pastoor? Dominee?) op de fiets aan de deur om te vragen of mijn man dan binnenkort eens langs kwam.
Hij was wat teleurgesteld toen ik het verhaal uitlegde, maar zei dat hij mijn man wel uit het systeem kon verwijderen.

Een volgende verhuizing zal leren of hij dat heeft gedaan :')

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 00:29

Dat zou bij het kerkelijk bureau van "jouw" kerk moeten kunnen, staat normaal gesproken op de website of in het blad van de kerk.
Zit er anders een brievenbus aan het kerkgebouw? Dan doe je daar je afmeldingsbrief in.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 07:28

Kan de dokter iets voorschrijven tegen migraine of moet je zelf middeltjes kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 07:34

SavannahNx schreef:
Kan de dokter iets voorschrijven tegen migraine of moet je zelf middeltjes kopen?

Dat gaat via de huisarts/neuroloog maar dan moet je wel zeker weten dat je migraine hebt. Dus dat moet wel vastgesteld zijn.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 07:34

dees_daan schreef:
SavannahNx schreef:

Dat gaat via de huisarts/neuroloog maar dan moet je wel zeker weten dat je migraine hebt. Dus dat moet wel vastgesteld zijn.

Nee okee, dank je wel!

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:24

[***] schreef:
Hoe kan je je uitschrijven bij de kerk? Ik ben dus ooit gedoopt en ingeschreven door mijn ouders, maar ik ga niet meer naar de kerk, en ben ook niet van plan om dat in de toekomst te doen. Echter krijg ik dus wel brieven van ze, en uitnodigingen voor gesprekken e.d. Stel dat ik ooit in het ziekenhuis terecht komt dan gaan ze ook vragen of ze langs mogen komen, maar daar zit ik dus helemaal niet op te wachten. Op de site is niks te vinden.

(Na wat zoeken staat er op de ene site dat het gemeentehuis moet, bij de andere staat bij je eigen kerk, de ander staat weer het centrale adres van de PKN, dus wat het nou echt is?)

Contact opnemen met de secretaris van de kerk, waarschijnlijk moet je ergens je handtekening zetten(dmv brief), enkel mondeling overbrengen via de telefoon is waarschijnlijk niet voldoende.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:47

[***] schreef:

Tjeu - wat nu de PKN is, heeeft al sinds 183 geen toegang meer tot de gemeentelijke basisadministratie - dus naar het gemeentehuis gaan om je uit de Nederlandse Hervormde kerk uit te schrijven, dat werkt allang niet meer.
Ik heb mij afgemeld bij het kerkelijk bureau van mijn eigen gemeente.
Wie opgenomen wordt/werd in het ziekenhuis wordt idd gevraagd of hij of zij lid is van een kerk (zodat idd de eigen dominee langs kan komen). (Ieder ziekenhuis heeft een eigen dominee, en afhankelijk van de bevolking ook een pastoor, rabbijn, imam en humanistisch geestelijk raadsvrouw/man. Zou je ooit behoefte krijgen ;) in het ziekenhuis, kan dat sowieso.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:05

Het gaat inderdaad om de pkn, ze maken het niet gemakkelijk in ieder geval. :=

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:35

Hoe is het mogelijk dat zowel buienradar als weer app aan geeft dat het droog moet zijn nu en buiten het al uren stort van de regen?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:42

Technologie weet niet alles :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 00:46

Hoe korter je het tijdsbestekzet hoe beter buienradar het aangeeft. Bij mij vandaag op 24 u radar droog, op 2 u radar wel regen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 00:48

Dit is niet echt een vraag wat ik me altijd af vroeg maar heb er behoorlijk last van haha
Ik heb een pukkel op mijn lip en het doet zo zeer, alleen hij is nog niet rijp genoeg om uit te knijpen. Wat kan ik er het beste opsmeren? Of gewoon wachten ?

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:19

SindyKaya schreef:
Dit is niet echt een vraag wat ik me altijd af vroeg maar heb er behoorlijk last van haha
Ik heb een pukkel op mijn lip en het doet zo zeer, alleen hij is nog niet rijp genoeg om uit te knijpen. Wat kan ik er het beste opsmeren? Of gewoon wachten ?

Als het een puist is, wil tandpasta nog wel eens helpen.

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:05

Met tea tree olie verdwijnen die dingen meestal wel aardig snel. Wel opletten dat je het niet in je mond krijgt dan, het is niet de meest aangename smaak ter wereld :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:04

En dat moet je er een nachtje op laten zitten? Hij doet nu nog meer pijn als gister, ik voel m'n hartslag erin zitten :))

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:07

Zovirax voor koortlippen! 1x smeren en hij is een heel stuk minder pijnlijk!

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:54

Waarom je met grote honger eigenlijk helemaal niet zoveel kan eten? Of lijkt dat maar zo, kwestie oog\ maag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 00:07

Waarom gaat je neus altijd dichtzitten als je huilt... Heb net even voor mijn doen flink gehuild maar kan nu niet meer slapen omdat mijn neus dicht zit -O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 06:23

[***] schreef:

Ik heb dat gedaan door op de ongeopende envelop voor de vaste vrijwillige bijdrage simpelweg te schrijven: schrijf me maar uit, een sportclub zeg ik ook op als ik er geengebruik meer van maak. En het is goedgekomen.
Nooit verdere vragen over gehad.
De reden waarom ik het zo deed is dat ik er al jaren niet meer kwam. En het deed om mijn ouders. Toen liep er ergens een shetlandpony los, dus ik naar diemensenen zeg pak een halster en rij maar mee. Dat wasdewijkouderling. Prima, in nood help ik mensen, maar terwijl we in deauto zitten wordt er gezegd: we moeten nog eens een afspraak maken waarom je niet meer in de kerk komt. Eh, jouwdier looptlos , endan beginje overdit? Dag later lag die envelop daar. Dus direct uitschrijving geregeld.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 08:47

Anoniem schreef:
Waarom gaat je neus altijd dichtzitten als je huilt... Heb net even voor mijn doen flink gehuild maar kan nu niet meer slapen omdat mijn neus dicht zit -O-

Omdat traanvocht door de traanbuis wordt afgevoerd naar de neusholte

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:42

Kun je sterilon kopen in de supermarkt? Of een andere winkel die nu nog open is?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:44

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:45

De AH XL en Jumbo bij ons hebbwn het... maar weet niet of er 1 bij jou in de buurt zit?

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:46

Oh fijn, bedankt! Ik heb wel een Jumbo hier in de buurt. Merci!!