Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:28

snuffie123 schreef:
Mayca schreef:
Ik ben een keer een week naar Duitsland gegaan. Koffer paste niet in het rek boven (was een oude trein) en niet onder de stoelen. Toen heb ik hem ook op de stoel naast mij gedaan want op het gangpad zou hij nog erger in de weg staan. Was een hele drukke trein en kreeg veel boze gezichten maar kon niet echt anders.

Maar was de trein zo vol dat anderen niet meer konden zitten? In dat geval zou ik dus ook wel (eerst netjes) hebben gevraagd of ik daar kon zitten. Als je dan zou weigeren had ik dus wel echt je koffer gepakt en hem voor je voeten gezet of weet ik waar om vervolgens op de stoel te gaan zitten. Niks vervelends naar jou toe hoor, maar dan vind ik dat een persoon wel op de stoel mag zitten.

Ja, anderen konden niet meer zitten. Maar mijn koffer is nogal groot dus als ej em op de grond zet dan kan er niemand zitten daar. Was een vierzits, ik zat bij raam en als koffer voor mijn benen zou zitten dan zou er uberhaupt niemand meer aan de raamkant kunnen zitten. Omdat hij dus nogal huge is.

Flying_Angel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:31

Wij gingen eens naar België met de trein en moesten van de conducteur onze koffers in het gangpad zetten. Allemaal geïrriteerde reizigers. Trein was echt super rustig

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:34

Mayca schreef:
snuffie123 schreef:

Maar was de trein zo vol dat anderen niet meer konden zitten? In dat geval zou ik dus ook wel (eerst netjes) hebben gevraagd of ik daar kon zitten. Als je dan zou weigeren had ik dus wel echt je koffer gepakt en hem voor je voeten gezet of weet ik waar om vervolgens op de stoel te gaan zitten. Niks vervelends naar jou toe hoor, maar dan vind ik dat een persoon wel op de stoel mag zitten.

Ja, anderen konden niet meer zitten. Maar mijn koffer is nogal groot dus als ej em op de grond zet dan kan er niemand zitten daar. Was een vierzits, ik zat bij raam en als koffer voor mijn benen zou zitten dan zou er uberhaupt niemand meer aan de raamkant kunnen zitten. Omdat hij dus nogal huge is.

Dan vind ik dus dat je zelf op moet staan, want die plek is niet voor een koffer bedoelt. Ik was mijn mijn moeder pas ook met koffers in de trein en wij hebben ze een soort van op schoot genomen. Tja zat niet lekker en we zagen elkaar niet meer, maar van mijn koffer hoeft een ander geen last te ondervinden.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:37

snuffie123 schreef:
Arantes schreef:
? :o?
Ik reis elke dag via Leiden maar dat is me series nog nooit opgevallen, ga morgen gelijk kijken :')
Nu rijdt mijn trein wel altijd 2 vaste tijdstippen per uur dus vaak kijk ik niet op de klok daar, misschien dat het daaraan ligt haha.

Hahaha _O- en mij is het dus nog nooit opgevallen dat er daar ergens überhaupt een klok hangt! Ik ga morgen eens even kijken.

De klok aan de kant van het centrum, niet aan de roc kant. Loopt echt een paar minuten voor _O-

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:41

snuffie123 schreef:
Ohh haha ik lees net mijn bericht even terug en snap je verwarring. Nee ik ben niet zo iemand die dan op je tas neerploft. Ik bedoelde dat ik iemand was die het vervelend vind dat iemand zijn tas op de stoel neerzet. Maar zie mijn bericht daarna. We waren het er al over eens geworden.

Op die manier, excuus! Ik vroeg het overigens uit interesse hoor en als algemene opmerking om aan te geven dat het nooit oke is om het heft in eigen handen te nemen. :D
Ik snap zeker dat je het vervelend vindt wanneer er een tas op een stoel gezet wordt.
Overigens vind ik dit alleen vervelend als het druk is en mensen echt moeten zoeken naar een zitplekje, om vervolgens een stoel te zien waar nog een tas op ligt. Vaak als er dan gevraagd wordt of de tas aan de kant mag, is dit geen probleem. Het zou alleen soms fijner zijn als de eigenaar van de tas zelf ook constateert dat het druk is en dus bij voorbaat de tas weghaalt.
:D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:54

Jeetje van die klok is me echt nog nooit opgevallen op Leiden, terwijl ik al 8 jaar lang elke dag via dat station reis _O- En ook daadwerkelijk elke dag 2x aan de voorkant kom voor m'n bus, en bij aankomst ook regelmatig op die klok kijk :o? Heb me inderdaad wel regelmatig afgevraagd hoe ik het red om in zo'n korte tijd toch die trein elke keer maar weer te halen met m'n krukken _O- Vandaar dus :Y)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:05

Warboel jouw onderschrift *\o/* . DW <<)

Ik vind t ook irritant dat er smiddags geen metro meer te krijgen is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:09

AH kaartjes actie loopt nog, dus die is in ieder geval niet van toepassing. En als het wel zo was dan was ik blijkbaar zo'n ergerlijk persoon die perse nog even haar kaartje moest gebruiken, niet omdat ik hem tot het einde bewaar maar omdat die beurs toevallig afgelopen zaterdag was, en maar 1x per jaar. Echt belachelijk om dat kaartje zo lang te bewaren ;) Ik snap wel dat het spoornet flink dichtgepland zit, maar als je een oud kreng kan laten rijden dan kan je die toch ook in het weekend vervangen voor een dubbeldekker die op een uitgevallen route niet rijdt?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:11

Trouwens ook iets positiefs: Ik krijg altijd een intercity dubbeldekker trein op mijn sprinter spoor. Thank you NS :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:20

Szan schreef:
Ik reis 6 dagen per week met de trein, door het hele land, en maak werkelijk heel weinig grote verstoringen of vertraging mee. Dat is dan ook weer de andere kant van het verhaal. Ik denk dat ik (al jaren) geluk heb dan... Tuurlijk af en toe een aanrijding met veel vertraging of gedoe met werkzaamheden, maar op die 6 dagen per week komt het op mijn trajecten toch zelden voor. Met 2 keer per jaar ben ik er wel.

@ PeerAppel: een dagkaart van NS zelf kost 52 euro (en een beetje). Dat is dus het duurste wat je voor je reis kunt betalen. Dan is omgerekend het duurste enkeltje inderdaad 52/2=26 euro (en een beetje). Of vlieg ik nu te kort door de bocht, NS'ers?

In het bovenste stukje ga ik helemaal mee. Ik reis op dit moment ontzettend veel omdat ik weer tijdelijk bij mijn ouders woon in Almere en mijn leven zich verspreid over Utrecht en Amsterdam afspeelt, en ik maak echt maar heel zelden iets mee. Twee weken geleden was er een seinstoring tussen Bijlmer en Utrecht, en ja natuurlijk baal ik dan wel even.. Maar er reed een sprinter en daar heb ik mezelf maar in gepropt.

Ik vind het best gek dat iedereen hier zo loopt te ziften op het openbaar vervoer. In vergelijking met het grootste deel van de wereld is het hier ontzettend goed geregeld en wees blij dat je er gebruik van kan maken. Natuurlijk is het balen als je op het station staat en het is koud/regenachtig/warm/poedersuiker en je kan geen kant op, maar het is niet alsof de NS dat doet omdat ze het zo leuk vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:41

Er zijn nog meer dagkaarten acties dan die van de appie. Het is jouw goed recht om die te gebruiken waarvoor en wanneer jij wilt. Maar is het de schuld van NS als op dezelfde dag tienduizenden mensen tegelijk zo denken en het daarom erg druk is?

Geen kwaad woord over m'n grote gele vriend _-:( O:) . Ik neem aan dat je het over de afscheidsrit van de mat64 hebt. Dat zijn dingen die logistiek al maanden of jaren zijn vastgelegd. Het is echt niet dat ze 's ochtends ineens zo'n rit kunnen vervangen door een dubbeldeks IC die uit de hoge hoed wordt getoverd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:45

Gloa, heb je het tegen mij over die mat64? Zo ja, daar heb ik het niet over.
Het is helemaal niet de schuld van de NS als veel mensen die kaartjes op dezelfde dag gebruiken. Wat ik de hele tijd al zeg, als een bepaald (druk) traject 2 dagen niet gebruikt kan worden ivm werkzaamheden, dan lijkt het mij logisch dat je extra materieel inzet op de trajecten die dit moeten opvangen. En die werkzaamheden staan al best lang ingepland.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:47

Cinderella schreef:
snuffie123 schreef:
Ohh haha ik lees net mijn bericht even terug en snap je verwarring. Nee ik ben niet zo iemand die dan op je tas neerploft. Ik bedoelde dat ik iemand was die het vervelend vind dat iemand zijn tas op de stoel neerzet. Maar zie mijn bericht daarna. We waren het er al over eens geworden.

Op die manier, excuus! Ik vroeg het overigens uit interesse hoor en als algemene opmerking om aan te geven dat het nooit oke is om het heft in eigen handen te nemen. :D
Ik snap zeker dat je het vervelend vindt wanneer er een tas op een stoel gezet wordt.
Overigens vind ik dit alleen vervelend als het druk is en mensen echt moeten zoeken naar een zitplekje, om vervolgens een stoel te zien waar nog een tas op ligt. Vaak als er dan gevraagd wordt of de tas aan de kant mag, is dit geen probleem. Het zou alleen soms fijner zijn als de eigenaar van de tas zelf ook constateert dat het druk is en dus bij voorbaat de tas weghaalt.
:D

Haha geeft niet! Ik heb er inderdaad ook niet zo'n probleem mee als het niet druk is hoor. Het is inderdaad in de meeste gevallen geen probleem, maar soms helaas wel. Meestal vraag ik het een keer lief, daarna geef ik duidelijk aan dit ik daar wil zitten en datze de tas dus zelf bij zich moet houden, maar na de derde keer pak ik hem toch echt op om hem op haar/zijn schoot te zetten. Ik weet niet of je dat ook nog bij heft in eigen hand rekent? Want opzich ben ik het helemaal met je eens datje het heft niet in eigen hand mag nemen, maar op zo'n manier dan weer wel. Dingen slopen oid zou ik nooit doen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:47

Ik heb tot nu toe weinig problemen gehad met de NS, reis sinds begin september weer bijna dagelijks van Tiel naar Amsterdam. Normaal is dat een redelijk rampentraject. Tot nu toe nog geen oliebol gehad :D Ben inmiddels wel gewend dat ik vaak moet staan, dus dat neem ik maar voor lief.

Wat ik wel verschrikkelijk irritant vind, zijn mensen die per se als eerste de trein in willen rennen. Waarbij mensen die nog uit moeten stappen half geblokkeerd worden en ik, die rustig in wil stappen, volledig aan de kant gebonjourd word :') Al vaak genoeg gezien dat oudere mensen of mensen die slecht ter been zijn gewoon bijna omver gelopen worden..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:02

Gloa, vraagja een jou... Waarom mag er op perrons niet gerookt worden en doet treinpersoneel dat toch. Ben van plan het een keer aan een rokend treinpersoontje te vragen wat hun sigaret zo speciaal maakt...

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:27

Bij de rookzones mag gewoon gerookt worden hoor :D

Ik baal omdat de ene trein bomvol was, wij die van een kwartier later gepakt hebben en ik nu mijn sprinter gemist heb. Normaal kom ik daar nog gewoon op tijd voor. Alleen door vertraging van de ic nu gemist :roll: eigen stomme schuld, had ik me toch maar in die andere moeten proppen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:31

@kinke, sorry dacht dat je die bedoelde. Zoals ik al zei staan er in het weekend meer treinen aan de kant voor onderhoud/reparaties/graffiti verwijdering enz. Het resterende materieel wordt dan zo goed mogelijk verdeeld. Perronlengtes zijn dan de grootste beperkende factor. Trajacten waar de perrons kort zijn krijgen dan de dubbeldekkers en trajceten met lange perrons knopen ze zoveel mogelijk treinstellen aan elkaar. Om even terug te komen op het traject wat je aanhaalt. Daar merk ik dat het in het weekend meestal aan de reizigers zelf ligt. Die trein komt uit zwolle en in amersfoort blijven alle mensen bij de trap hangen en willen dan allemaal door dezelfde deur naar binnen. Dan zijn er 3 rijtuigen afgeladen vol terwijl je voorin de trein een vierzits voor jezelf kan hebben.

@MarlindeRooz; personeel mag dat net zo goed niet. Ik als niet-roker irriteer me daar ook heel erg aan.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:46

vandaag vond iemand t een geweldig idee om zijn/haar muziek zonder oortjes te luisteren, iedereen kon meegenieten...
en tot november kan ik vanaf rijswijk station naar school lopen, normaal neem ik de bus en stap voor school uit maar die rijd nie tot november, met t weer wat t nu is vind ik t geen probleem, maar tja t word herfst en dan gaat t regenen..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:05

Gloa, dat was nu echt niet het geval, in Zwolle was het al giga druk, toen moesten we al staan. Er werd ook niet omgeroepen dat er nog plek was voor of achter. We zaten als sardientjes in blik. In Amersfoort gingen er wel mensen uit maar daar was het ook heel druk dus uiteindelijk was het nog net zo 'knus'. Terugreis vanuit Utrecht (rond 19:00) was net zo verschrikkelijk. Dus weer staan tot Amersfoort, mazzel dat we op de juiste plek stonden in de coupe en dat er 3 mensen uit gingen waardoor wij konden gaan zitten tot Zwolle. De mensen die op het balkon moesten blijven staan hadden helemaal pech, want blijkbaar stonk het toilet verschrikkelijk en er waren toch een aantal mensen die zich door de drukte wurmden om naar de plee te gaan. Ik had het zicht op dat balkon en iedere keer als er iemand die kant op ging om naar het toilet te gaan hees de jongen die pal naast die deur stond z'n t-shirt over z'n neus. Er kwamen hilarische opmerkingen van die kant, dat was voor ons dan wel vermakelijk. Het laatste stukje, vanuit Zwolle richting Deventer was wel druk maar niet zo druk dat men moest staan.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:38

Er staat hier een hond in de bus naast me en ik moet me inhouden m niet te aaien. Ben echt nog een kleuter waar dat betreft. :').

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:40

Ierpier schreef:
Er staat hier een hond in de bus naast me en ik moet me inhouden m niet te aaien. Ben echt nog een kleuter waar dat betreft. :').

Zo zat een vriendin van mij laatst in de trein naar Schiphol, daar zat een man met een kat. De kat had ie op schoot, niet in de tas. Ze ging foto's sturen.. En ik maar balen dat ik de andere trein nam _O-

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:42

Ghostattack schreef:
Ierpier schreef:

Zo zat een vriendin van mij laatst in de trein naar Schiphol, daar zat een man met een kat. De kat had ie op schoot, niet in de tas. Ze ging foto's sturen.. En ik maar balen dat ik de andere trein nam _O-

Ik zou vgm echt de hele reis alleen maar aandacht hebben voor die kat :'). Op schoot though, lol, deed ie dat ook in het vliegtuig? :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:50

Gloa schreef:
@MarlindeRooz; personeel mag dat net zo goed niet. Ik als niet-roker irriteer me daar ook heel erg aan.

En wat wordt daar vanuit de organisatie aan gedaan?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:41

Kinke schreef:
Gloa, dat was nu echt niet het geval, in Zwolle was het al giga druk, toen moesten we al staan. Er werd ook niet omgeroepen dat er nog plek was voor of achter.

Ik heb het opgegeven om dat om te roepen. Het word toch niet geloofd. Het enige wat helpt is de mensen werkelijk bevelen om ergens anders in de te gaan zitten maar dan word ik weer als onvriendelijk bestempeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:46

MarlindeRooz schreef:
Gloa schreef:

En wat wordt daar vanuit de organisatie aan gedaan?

0,0 |o . Ik heb het ook al opgegeven om reizigers erop aan te spreken. Ik mag geen boetes uitschrijven en als veiligheid & service er verder ook niet op toezien dan hou ik er ook mee op. Alleen als iemand er overlast mee veroorzaakt dan zeg ik er nog wat van.