snuffie123 schreef:Mayca schreef:Ik ben een keer een week naar Duitsland gegaan. Koffer paste niet in het rek boven (was een oude trein) en niet onder de stoelen. Toen heb ik hem ook op de stoel naast mij gedaan want op het gangpad zou hij nog erger in de weg staan. Was een hele drukke trein en kreeg veel boze gezichten maar kon niet echt anders.
Maar was de trein zo vol dat anderen niet meer konden zitten? In dat geval zou ik dus ook wel (eerst netjes) hebben gevraagd of ik daar kon zitten. Als je dan zou weigeren had ik dus wel echt je koffer gepakt en hem voor je voeten gezet of weet ik waar om vervolgens op de stoel te gaan zitten. Niks vervelends naar jou toe hoor, maar dan vind ik dat een persoon wel op de stoel mag zitten.
Ja, anderen konden niet meer zitten. Maar mijn koffer is nogal groot dus als ej em op de grond zet dan kan er niemand zitten daar. Was een vierzits, ik zat bij raam en als koffer voor mijn benen zou zitten dan zou er uberhaupt niemand meer aan de raamkant kunnen zitten. Omdat hij dus nogal huge is.

en mij is het dus nog nooit opgevallen dat er daar ergens überhaupt een klok hangt! Ik ga morgen eens even kijken.
. DW
Ik snap wel dat het spoornet flink dichtgepland zit, maar als je een oud kreng kan laten rijden dan kan je die toch ook in het weekend vervangen voor een dubbeldekker die op een uitgevallen route niet rijdt?
. Ik neem aan dat je het over de afscheidsrit van de mat64 hebt. Dat zijn dingen die logistiek al maanden of jaren zijn vastgelegd. Het is echt niet dat ze 's ochtends ineens zo'n rit kunnen vervangen door een dubbeldeks IC die uit de hoge hoed wordt getoverd.
eigen stomme schuld, had ik me toch maar in die andere moeten proppen natuurlijk.
. Ik heb het ook al opgegeven om reizigers erop aan te spreken. Ik mag geen boetes uitschrijven en als veiligheid & service er verder ook niet op toezien dan hou ik er ook mee op. Alleen als iemand er overlast mee veroorzaakt dan zeg ik er nog wat van.