Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:11

Ah ben gelukkig niet de enige dus! Schaam me er altijd voor haha :o

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:13

Nergens voor nodig!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:03

amoj schreef:
Met gordels heb ik altijd (als ik op de passagiersstoel zit, en hem dus links vastklik) dat mijn rechterboobie in de knel komt... :o
Kan dat niet anders?

Hij moet er tussen.. Dus dan zit je gordel niet goed. Kun je dat ding niet verstellen? Anders je stoel verstellen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 07:45

Gracezellaa schreef:
Waarom is een vlucht van Turkije naar Nederland zoveel duurder dan van Nederland naar Turkije?

Er is meer vraag van Turkije naar Europa dan andersom. Bij hogere vraag kunnen ze hogere prijzen hanteren.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 08:26

Als er een atoombom op ons word afgevuurd (?) merk je daar dan wat van of ben je binnen een tel weg?

Waarom is de natuur zo wreed? Prooidieren die levend worden opgegeten... ik bedenk me dan altijd wat een pijn zo'n dier moet hebben. Bijvoorbeeld een gnoe die door hyena's of leeuwen aan stukken word gescheurd en waarvan ze lopen te peuzelen terwijl de gnoe gewoon nog leeft en kreund/schreeuwd van de pijn (een x dit fragment gezien, wil nooit meer dat soort natuur documenten zien werd er misselijk van %) )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 08:30

Daar merk je niks van.. denk ik.. hoop ik..

he bah ja.. ik heb ook ooit eens zo'n fragment gezien waarbij een olifant al een stuk opgepeuzeld was maar nog steeds met zijn kop bewoog en dus ook nog leefde.. brrr.. maar volgens mij komt dat niet vaak voor.. normaliter laten ze hun prooi eerst stikken.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:12

Free2 schreef:
Er zijn als ik het goed heb 10x10x10x10 = 10.000 verschillende pincodes met 4 cijfers mogelijk. Of denk ik nou verkeerd? Lijkt me al niet genoeg voor heel Nederland dus ik denk dat er wel mensen in NL zijn met ook jou pincode maar die zitten dan bij een andere bank ofzo.

Maar ookal heb je dezelfde pincode,je pincode werkt alleen samen met je pasje. Dus tenzij die persoon ook je pasje heeft,kan hij niks uithalen met alleen je pincode.
Bovendien zou je hem moeten bevestigen dat jullie pincodes hetzelfde zijn,en dat doe je natuurlijk niet :P

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:32

hipkippie schreef:
Als er een atoombom op ons word afgevuurd (?) merk je daar dan wat van of ben je binnen een tel weg?

)
Brrrr.

Wie vlak bij de plek van landing is, wel. En dat is het genadigste.
Wie verderop was, sterft aan stralingsziekte of aan de nucleaire winter (maandenlange sneeuwval door enorme branden) en wie dat nog zou overleven sterft aan het feit dat de beschermende ozonlaag enorm is aangetast.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:37

Nu heb je t over een wereldwijde atoombom. Lokaal zijn de gevolgen 'iets' minder heftig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:46

Helaas, ik heb het over een locale atoombom. De meesten, ook wat bij ons op Volkel schijnt te liggen / hebben gelegen, zijn tegenwoordig zo'n 15x sterker dan wat op Hiroshima landde.

Die dingen horen om deze reden NIET thuis in welke zichzelf respecterende menselijke gemeenschap dan ook.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:51

Als elke atoombom dergelijke wereldwijde gevolgen heeft zal niemand ze afvuren en heeft het dreigen ermee ook geen nut. Alleen al daarom lijkt het mij een broodje Aap. Niet elke atoombom kan en zal zoveel vernietigingskracht hebben.

Dat soort wapens horen om geen enkele reden te bestaan.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:31

Gister op facebook had ik iets raars.

Bij mensen die je misschien kent stond de zoon van mijn baas erbij. Nu vraag ik me af hoe ze die link hebben gelegd :')

We hebben geen gemeenschappelijke vrienden en ik heb op mijn facebook geen werk ingevoerd. Dus ja, ik ken hem inderdaad maar hoe komt facebook daarbij? :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:38

Heeft hij misschien jouw pagina bezocht? Of recent website bedrijf bezocht? Er is iig bij FB een aanwijzing dat jullie elkaar kennen :+

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:55

Of hij mijn profiel heeft bezocht, heb ik geen idee. De site van het bedrijf zou kunnen inderdaad :j Bizar eigenlijk dat ze dat allemaal weten :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:58

Ik vind het bizar := Ik kom wel eens oudklasgenootjes tegen en dat is wrs ook puur op de gemeenschappelijke deler van de school. En wellicht ook vrienden van vrienden oid. (dus niet directe vrienden) en gemeenschappelijke interesses bijvoorbeeld. :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:15

Ik vraag mij af hoe vrouwen in de middeleeuwen omgingen met de menstruatie. Toen er nog geen maandverband etc. bestond :Y)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:16

Ik heb er mensen bij staan die ik vroeger wel een gemaild heb. Hebben geen gemeenschappelijke vrienden, maar er staan er nu ineens een hoop bij. En ook mensen die ik nooit via internet gesproken heb, maar bv een oude hoefsmid. Geen idee hoe ze weten dat ik die persoon ken. Altijd alleen telefonisch contact gehad en geen gemeenschappelijke vrienden.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:19

Marjoow schreef:
Ik vraag mij af hoe vrouwen in de middeleeuwen omgingen met de menstruatie. Toen er nog geen maandverband etc. bestond :Y)

Ja dit inderdaad :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:27

Marjoow schreef:

Toevallig vroeg mijn vriend zich dat vandaag af nu het vandaag voor mij weer feest is :')

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:40

Het eerste wat bij opkomt zijn lappen stof. Moet er niet aan denken. :')

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:41

Waarom ik altijd van het ergste uitga en ik altijd negatief ben..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:41

Het schijnt, dat sommige soorten mos ook goed absorberen.
Ik heb zelf wel ge experimenteerd met zeespons. Dat absorbeert uitstekend, maar als je te hard lacht, knijp je je spons uit..... :) :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:07

Marjoow schreef:

Let it gooooo, let it goooooo *D

Van wat ik heb begrepen werden de dames dan in een huisje opgesloten. Bloed hoorde te stoppen na een paar minuten, en hoorde alleen bij geboorte en de dood, menstruatie paste niet in het straatje (duivels etc.) Gezellig weekje daar dus als je je feestje had, je mocht dan een week lang home alone zitten :P

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:11

In een boek wat ik lees (14e eeuw) gebruikten vrouwen plukjes schapenwol die ververst dienden te worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:13

Tigress schreef:
Van wat ik heb begrepen werden de dames dan in een huisje opgesloten. Bloed hoorde te stoppen na een paar minuten, en hoorde alleen bij geboorte en de dood, menstruatie paste niet in het straatje (duivels etc.) Gezellig weekje daar dus als je je feestje had, je mocht dan een week lang home alone zitten :P
:') Wanner is je dat verteld?