Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:38

Emmaa_ schreef:
Heb je haar portfolio bekeken? Vind jij het zelf het geld waard? Wij kunnen niet beoordelen of 150 euro veel of weinig is zonder dat we weten om wat voor MUA het gaat en wat jij precies wilt hebben.

Is het niet rendabeler om zelf wat make-up aan te schaffen en naar aanleiding van YouTube filmpjes wat te gaan kloten? Ik heb mezelf geleerd hoe ik make-up moet aanbrengen in een paar dagen.

Haar portfolio ziet er goed en zeker professioneel uit, daar twijfel ik niet aan.
Ik vind het serieus wel waard, want dit wordt wel (hopelijk) de shoot waar ik mijn portfolie kan vullen en naar een bureau kan stappen.
Dus ik heb in dat opzicht het wel voor over, ik schrok gewoon erg van het bedrag.

Daar zat ik ook aan te denken, maar ik denk wel dat er verschil gaat zien. Als in, als zij mij opmaakt en als ik mezelf opmaak :')

Anoniem

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:41

Dat ligt er een beetje aan hoe heftig je wilt gaan met make-up. Ik denk persoonlijk dat als je ermee naar een modellenbureau wilt het beter is om je make-up zo natuurlijk mogelijk te houden. Het liefst zelfs geen foundation, geen concealer. Beetje eyeliner en mascara, wenkbrauwen een beetje intekenen en thats it. Dat kan iedereen, en voor een paar euro aan make-up is het klaar.

Is natuurlijk eigen keuze hoor, maar het is zonde om 150 euro uit te geven aan een MUA terwijl er een kans is dat het niet is wat het bureau wilt zien

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:48

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:55

Emmaa_ schreef:
Dat ligt er een beetje aan hoe heftig je wilt gaan met make-up. Ik denk persoonlijk dat als je ermee naar een modellenbureau wilt het beter is om je make-up zo natuurlijk mogelijk te houden. Het liefst zelfs geen foundation, geen concealer. Beetje eyeliner en mascara, wenkbrauwen een beetje intekenen en thats it. Dat kan iedereen, en voor een paar euro aan make-up is het klaar.

Is natuurlijk eigen keuze hoor, maar het is zonde om 150 euro uit te geven aan een MUA terwijl er een kans is dat het niet is wat het bureau wilt zien

Daar heb je een punt, ik vind het zelf erg moeilijk.
Aan de ene kant wil ik het heel graag, maar een modellenbureau wilt het liefst idd ''natuurlijk'' een gezicht zien.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:04

als ik jou was zou ik eerst een standaard/naturel shoot doen voor de bureau's en dan later om je
portfolio uit te breiden een MUA in te huren

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:06

Een basismakeup/haar zou ik ook zelf doen of aan iemand vragen. Als je het echt perfect en wat meer wilt dan zou je kunnen kiezen voor een visagiste. Het is niet per se duur maar wel veel geld.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:07

Okay, bedankt voor jullie advies :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:46

Fu_Qi schreef:
Ik heb een visagiste maar ik schrik wel van de prijs 150,00 euro exclusief de km kosten.
Het is inclusief haar en make-up, is het de prijs waard ?

Vind het zelf namelijk wel een groot bedrag.

Boek eens via beautypartners, kun je een offerte opvragen. Gaat het om een hele dag?

Voor een look en see mag je hele naturelle make up dragen. Je wenkbrauwen een beetje bijwerken, beetje mascara en blush. Dat is alles wat zichtbaar mag zijn. Juist deze make up is lastiger dan uit je plaat gaan met een palet aan kleuren. Ik zou het professioneel aanpakken als je professioneel genomen wilt worden. Zie het als een investering in jezelf als je naar een modellenbureau gaat.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:06

Xjewillemijn schreef:
als ik jou was zou ik eerst een standaard/naturel shoot doen voor de bureau's en dan later om je
portfolio uit te breiden een MUA in te huren

Een bureau wil een foto tot schouders van voren zonder make up en zonder glimlach (tenminste als je voor beauty en fashion gaat ) en een foto zonder make up waar je helemaal op staat. Niet bewerkt en geen make up dus.

Portfolio shoots is weer wat anders dat is je werk wat je gedaan hebt als foto model. Dit zijn wel shoots met volledig team en daar wordt wel gebruik gemaakt van thema's. Dit wordt wel vrij werk genoemd en niemand verdient daar aan qua geld. Wel wordt het hele team er wijzer van (publicatie, pr, goede foto's etc)

Bij niet vrij werk betaald opdrachtgever ( in dit geval jij )

Veel plezier!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:10

Het gaat maar om een paar uurtjes.

Dankje Willl65 voor je uitleg :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:48

Ik denk dat ik me ook maar ga melden.
Ik hoor altijd dat fotogeniek ben, al vind ik dat totaal niet :').
Laatst ben ik gevraagd door mijn kapper (een relatief bekende naam in die wereld) of ik model voor hem wou zijn. Ik zei geen nee :o
Lijkt me supergaaf om te doen.

Zelf ben ik 1.78-1.80 en heb niet echt de goede maten,namelijk; 38-40 en heel soms 42.

Als ik binnenkort een goede foto heb plaats ik hem wel hier :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:48

Ik wil mij hier ook maar eens melden. Wie weet waar je je het beste kunt inschrijven als je maar 1,64m bent en wat voor werk je het beste kunt doen? Heb al wat gezocht op internet, maar kan niet echt iets vinden.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 00:06

Gucci_ schreef:
Ik wil mij hier ook maar eens melden. Wie weet waar je je het beste kunt inschrijven als je maar 1,64m bent en wat voor werk je het beste kunt doen? Heb al wat gezocht op internet, maar kan niet echt iets vinden.

Bij de 'normale' modellenbureaus kom je helaas niet binnen, daar moet je minstens 1.72 voor zijn.
Je zou het kunnen proberen bij een commerciëel bureau! Bijvoorbeeld Human Models of Galucci.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:56

OMG STERRE...BETRAPT !!! *\o/* *\o/*

Hoe ik ben begonnen als model, aangezien heel veel mensen mij daarover benaderen.

Normaal gezien had ik altijd langer haar, dus echt de zijkanten lang zodat het lekker warm was.
Echter wilde ik na jaren eens wat anders, dus besloot ik mijn haar HEEL anders te laten knippen.
Naja, toen ik bijna klaar was vertelde mijn kapster dat ze een model knipte en dat ik zeker potentie zou hebben.

De vereiste voor mannenmaten zijn gelukkig niet zo streng, aangezien ik bijna meisjesmaten heb :')
Zo gezegd zo gedaan, na heel wat testfoto's heb ik wat opgestuurd naar wat bureau's.
Na een dag in spanning vroeg het bureau me een aantal foto's op te sturen ( zijkant gezicht etc ) en op die mail kreeg ik een reactie terug dat ik een keer lang kon komen.
En sindsdien ben ik model daar, het is er super gezellig en iedereen staat voor elkaar klaar ( lichtschermen vasthouden etc )

Ik let streng op mijn voeding, sport 6/7 dagen per week minimaal een uur. En ik geef toe dat ik vaak voor de spiegel sta te oefenen :') _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Murthul op 29-06-18 02:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke info verwijderd.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:46

Je bent een knappe gozer Martin!
Maar dat wist je denk ik al ;)

Bereid je voor op een laag boktmeisjes die zich op je stort :P

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:53

Yasmijntje schreef:
Je bent een knappe gozer Martin!
Maar dat wist je denk ik al ;)

Bereid je voor op een laag boktmeisjes die zich op je stort :P

Heeft hij al :')

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:22

Wilt iemand mij PB benaderen hoe je het beste een modellen bureau kan benaderen ?
Ik zou graag advies willen van iemand de ervaring heeft, bedankt alvast :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:29

Fu_Qi schreef:
Wilt iemand mij PB benaderen hoe je het beste een modellen bureau kan benaderen ?
Ik zou graag advies willen van iemand de ervaring heeft, bedankt alvast :)

Je hebt mail :D

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:46

Heb me een eeuw geleden opgegeven voor The Model Experience van Fourteen Model Management en krijg nu ineens een mailtje dat ik geselecteerd ben om mee te doen 4 juli...

Gefeliciteerd Caroline,

Je bent geselecteerd om het volgende ‘The Model Experience’ evenement bij te wonen op 04 Juli 2015 in Amsterdam. Topsprekers en coaches die zelf succesvol zijn geweest in het modellenwerk inspireren en delen kennis en ervaring in een middag met jou!

The Model Experience biedt een veelzijdig programma. Gedurende de dag leer jij van alles over een gezonde leefstijl, ervaar je een intensieve sport workout, verzacht je de pijn met overheerlijke smoothies en hapjes, leer je de catwalk te beheren, worden er professionele foto's gemaakt en meer! Aan het einde van de dag krijg jij de kans om jezelf te presenteren aan internationale model scouts uit o.a. Parijs, Milaan, New York en London. Wie weet haal jij een internationaal modellencontract binnen en vlieg jij binnenkort naar een van de grote mode steden!

Gedurende de dag wordt je voorbereid op de casting. Een eerste indruk kan je immers maar één keer maken en wij helpen jou om dit zo perfect mogelijk te doen. Omdat de modellenbureaus niet iedereen aan kunnen nemen leggen we vooral de nadruk op het hebben van een leuke, informatieve dag.

04 Juli 2015 zijn de volgende bureaus aanwezig: Fourteen model management (Amsterdam, Brussel) - Next management (Parijs, Milaan, New York, London) - Blow Models (Barcelona, Madrid).

(heb er wat stukjes uitgehaald over de locatie etc.)

Ik twijfel nu alleen heel erg of ik zal gaan, ik heb namelijk niet de maten en die ga ik waarschijnlijk ooit nooit krijgen. Ben te lang (184cm) en als ik dan een taille van 60cm moet hebben dan ben ik een wandelend skelet. Ook denk ik dat mijn gezicht van de zijkant niet echt model-waardig is.. Maar toch ben ik geselecteerd?

Wat zouden jullie doen?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:57

Niet geschoten is altijd mis toch? :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:10

Je bent niet te lang, dat kan niet.
Modellen zoals jij, die zijn dus langer als de 1.75-1.82 wat als vrouwmaten genoemd worden.
Dat je dus wat afwijkt van de maten is gewoon heel normaal.

Het is niet voor niets dat je een uitnodiging krijgt :D
Waarschijnlijk komen er heel erg veel mensen naartoe dus dat je een mailtje krijgt betekent zeker iets :D\

EDIT: Er is trouwens over een paar weken ook een casting dag van Elite Model Management.
Ik zou je zeker adviseren daar ook heen te gaan als je graag model zou willen zijn :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:15

Martinklok schreef:
Je bent niet te lang, dat kan niet.
Modellen zoals jij, die zijn dus langer als de 1.75-1.82 wat als vrouwmaten genoemd worden.
Dat je dus wat afwijkt van de maten is gewoon heel normaal.

Het is niet voor niets dat je een uitnodiging krijgt :D
Waarschijnlijk komen er heel erg veel mensen naartoe dus dat je een mailtje krijgt betekent zeker iets :D\

EDIT: Er is trouwens over een paar weken ook een casting dag van Elite Model Management.
Ik zou je zeker adviseren daar ook heen te gaan als je graag model zou willen zijn :D

Ze is wel te lang, die grens van 1.82 is er niet voor niets, dat is omdat ze anders even lang/langer zijn als de mannen en dat willen ze niet.

Maar als ik jou was zou ik wel gewoon gaan hoor! Je bent vast erg mooi, anders hadden ze je niet gekozen :)

Edit: even in je profiel gekeken, ja je bent zeker mooi haha.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:18

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:52

Martinklok schreef:
Kate Moss is één van de bekendste modellen ter wereld en ook maar 1.68
EDIT: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kate_Moss

Ja, ik weet wie Kate Moss is hoor :P Maar die grens is er niet voor niets. xLoki is nu dus al net zo lang als bijv. jij, en als ze dan hakken aanheeft is ze dus een stuk langer, en dat willen ze voorkomen. 'Heel normaal' is het dus niet om af te wijken van de maten, het ideale is wel dat je erbinnen valt.

Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat ze niet voor niets is uitgekozen tussen alle aanmeldingen :) en misschien hebben ze er ook geen problemen mee dat ze 2 cm te lang is.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:12

Er zijn heel veel mannen die 2 cm te lang zijn dus is vast geen probleem :')
Ik ben echt benieuwd of ze gaat :#