Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

JunkDeLuxe schreef:_Mondy_ schreef:@junkdeluxe golven ontstaan vooral door de wind, door bijv stormen. Omdat ze nergens tegenaan botsen kunnen golven dus steeds groter en sneller worden. De reden dat ze aan land dus verdwijnen is omdat golven worden tegengehouden door de bodem en riffen. De golven breken als het ware. Dit is even een beknopte uitleg, zelf heeeeel erg veel over de zee ed uitgezocht voor werk.
Nee, ik bedoelde het anders: waarom gaan ze landinwaarts?Waarom blaast de wind de golven niet weg van op het strand, de zee in? Dan zouden tsunami's in het midden van de zee neerslaan haha!
Sannert schreef:Laatst een discussie gehad met vriendlief en zijn familie. Hij neemt 12 sneeën brood mee naar zijn werk. Dus 6 boterhammen vonden mijn zwager en ik.(jaja waar je al niet over kan discussiëren.
) volgens vriendlief en schoonzus waren het gewoon 12 boterhammen.
Dus de hamvraag (); is een boterham nou 2 sneeën brood of niet ..

Waarom is dat dan ineens een bakje in plaats van een bekertje? Ik vat die logica niet. 

Klijntje schreef:Voedsel voor vogels, die zelf weer voedsel zijn voor grotere diersoorten, enz enz.
Gebruiken wetenschappers/documentairemakers, die organismen bestuderen die nog nooit daglicht hebben gezien (bijv heel diep in de oceaan, of ergens in een grot) gewone lichten tijdens het filmen? Dat lijkt nl wel vaak zo... En zo ja, kunnen die dingesen daar dan wel tegen?
Maar volgens mij gebruiken ze altijd veel verschillende soorten licht overal, alleen al om de beelden mooi op de camera te krijgen. Sokje_6 schreef:In het vliegtuig krijg je altijd eerst een bekertje, en daarna flesjes water. Maar op een gegeven moment krijg je ook een zwaar onhandig bakje.Waarom is dat dan ineens een bakje in plaats van een bekertje? Ik vat die logica niet.
ikkemetwikke schreef:Sannert schreef:Laatst een discussie gehad met vriendlief en zijn familie. Hij neemt 12 sneeën brood mee naar zijn werk. Dus 6 boterhammen vonden mijn zwager en ik.(jaja waar je al niet over kan discussiëren.
) volgens vriendlief en schoonzus waren het gewoon 12 boterhammen.
Dus de hamvraag (); is een boterham nou 2 sneeën brood of niet ..
Haha, grappig;
Man en ik ( al 13 jaar getrouwd) hebben deze discussie nog steeds
En die laait nog regelmatig op als we voor elkaar ff n boterham smeren.
Volgens mij is 1 boterham 2 sneetjes op elkaar, volgens hem is 1 snee1 boterham.
Romyv schreef:Sokje_6 schreef:In het vliegtuig krijg je altijd eerst een bekertje, en daarna flesjes water. Maar op een gegeven moment krijg je ook een zwaar onhandig bakje.Waarom is dat dan ineens een bakje in plaats van een bekertje? Ik vat die logica niet.
is dat niet omdat op bepaalde hoogte de kans op turbulentie groter is en dan bakje handiger is dan een bekertje?