Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:47

Aaah oké , ja houd het als niet-koffie drinker niet meer bij haha!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:10

maroescha schreef:
Lasorda, Is de nespresso met koffiepads? Je zou namelijk ook koffiepads bij de hema kunnen kopen, die zijn 1 euro per zak en verkopen hartstikke goed! Ook heeft hema bijvoorbeeld een flinke zak chips voor 50 cent, afbak broodjes voor 50 cent en dergelijke!

Veder fijn dat je berichten met regelmaat positief klinken!

aldi en lidl zijn denk ik goedkoper. Action is ook zo'n heerlijke winkel om te consuminderen, alhoewel je uit moet kijken dat je niet teveel mee neemt omdat het zo goedkoop is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:14

Ik kom zelf nooit bij de aldi en de lidl, maar dat komt omdat ik de kwaliteit daar gewoon 0,00 niks vind. En ik snap dat je moet bezuinigen, maar er zijn twee vormen. En dan vind ik de meeste spullen van de hema, voor een prima prijs, een stuk beter te eten :)

Maar meningen én smaken verschillen.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:25

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:52

Toch leuke opties die stallen, hopelijk kun je iets vinden! En ja die stal in Beesd zitten natuurlijk wel voordelen aan ookal is het wat verder weg, maar hopelijk kun je de juiste keuze maken :) wie weet een bijrijder zou dan wel fijn zijn.
toch knap dat je man toch weer doorgaat en nog een operatie wil ondergaan! En natuurlijk weer heel stoer van je zoontje! Zeker een heel goede motivatie :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:04

#stillelezermodusuit

Over dat stalletje:
brengt het in brandstofkosten dan nog wel op als hij zo ver staat?
Ik bedoel, stel nu dat de extra brandstofkosten hoger zijn dat de winst die je doet met van stal te veranderen, is 't toch een beetje nutteloos?

Dat terzijde, vanuit 't verre België ook 'n hart onder de riem TS, je bent zo moedig!

#stillelezermodusaan

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:11

Yeah!! Goede berichten dus!!
Boodschappenbezuinigkoorts is best leuk! Vergeet de AH niet, euroshopper heeft ook lekkere dingen ;)
Mijn vader en zus zijn heel erg, die willen ook zo min mogelijk betalen aan gas en elektra.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 23:22

Emma_s_girl, handig topic, dank je voor de link!

Optiwolk, dat is inderdaad een flink punt, en ik draai het een beetje om.
Als ik voor de stal in Amerongen (35 km) kies kan ik niet zo vaak naar hem toe.
Een bijrijder zou dat op kunnen lossen, dan komt er toch een paar keer per week iemand aandacht geven.
Maar ja, wat heb ik aan een eigen pony als ik hem bijna niet meer zie?
Ik kan natuurlijk meer gaan werken om het te kunnen blijven betalen maar dan heb ik weer minder tijd voor hem. :D
En die andere stal is 20 km, ook niet echt om de hoek. Dichterbij heb ik nog niets geschikts kunnen vinden.
Lastige knoop om door te hakken.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:34

Ik denk niet dat je je pony moet wegdoen Lasorda, ik kan me voorstellen dat hij een grote steun en toeverlaat voor je is; dus die optie laat ik vallen ;)
De stal delen met je bijrijder zou een optie kunnen zijn, maar welke bijrijder gaat dat willen?

Het is inderdaad een lastige knoop, ik zou het effectief even uitrekenen en de cijfers laten beslissen, maar dat ben ik ;)

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 16:13

Zo dan, paardgedeelte is zo goed als opgelost.
Ik heb een advertentie voor hem gezet en daar is iemand op af gekomen die redelijk in de buurt woont.
Ze gaat hem leasen en neemt hem dan helemaal uit handen.
Eerst even een maandje uitproberen of het klikt.
Hij mag op dezelfde stal blijven staan dus ik kan komen knuffelen wanneer ik wil.
Vandaag hebben we kennis gemaakt, o, ik ben helemaal blij! :D

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:14

Oh wat goed Lasorda! En wat onwijs fijn dat hij op dezelfde stal blijft staan :) hopelijk kan je goed van haar op aan! Weer een zorg minder.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 16:37

Is een Bokker, dus komt vast wel goed! :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:57

Dat is fijn. Ik hoop echt voor je dat dit de oplossing is. Je paard weg moeten doen onder deze omstandigheden is niet fijn. Wellicht dat je na een tijdje leasen merkt dat het voor jou meer ruimte geeft om afstand van m te doen, maar voor nu is dit wel n hele fijne oplossing.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:05

Wat fijn dat je nu weer een zorg minder hebt en toch je paardje niet weg hebt hoeven doen :) .
Gaat het verder goed/beter met je?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:14

SUper!! Dat scheelt weer een zorg! Wat heerlijk dat het zo opgelost kan worden.
Nu duimen voor een goede klik +:)+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:08

Lasorda schreef:
Zo dan, paardgedeelte is zo goed als opgelost.
Ik heb een advertentie voor hem gezet en daar is iemand op af gekomen die redelijk in de buurt woont.
Ze gaat hem leasen en neemt hem dan helemaal uit handen.
Eerst even een maandje uitproberen of het klikt.
Hij mag op dezelfde stal blijven staan dus ik kan komen knuffelen wanneer ik wil.
Vandaag hebben we kennis gemaakt, o, ik ben helemaal blij! :D

Wat leuk zeg!! *\o/*

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:16

No_No schreef:
Mijn vader en zus zijn heel erg, die willen ook zo min mogelijk betalen aan gas en elektra.

En bedankt zusje _-:( . Wil niet zo min mogelijk betalen, leef gewoon zuiniger waardoor de kosten erg prettig laag zijn :D

TS, keuzes maken is moeilijk wil je zoveel mogelijk behouden. Waar een wil is is zeker een weg. Ik wens je veel sterkte toe aan jou en je gezin, je bent een kei hoe je je er door heen slaat. Petje af

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:42

Oh wat super Lasorda! Hopelijk gaat het helemaal klikken tussen de 2 :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:08

aikon schreef:
No_No schreef:

En bedankt zusje _-:( . Wil niet zo min mogelijk betalen, leef gewoon zuiniger waardoor de kosten erg prettig laag zijn :D

TS, keuzes maken is moeilijk wil je zoveel mogelijk behouden. Waar een wil is is zeker een weg. Ik wens je veel sterkte toe aan jou en je gezin, je bent een kei hoe je je er door heen slaat. Petje af

Oeps! Betrapt :oo _O-

Nee hoor ts, ze willen echt niet te veel betalen! Is een ander woord voor zuinig ~~}>

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 09:45

Deze week is mijn man voor de tweede keer op gesprek geweest bij het UWV.
Waar hij de eerste keer te horen kreeg dat hij met deze medicijnen echt niet kon werken
was het verhaal nu dat hij waarschijnlijk voor 35% of minder gaat worden afgekeurd.
Wat inhoudt dat hij vanaf oktober geen recht heeft op een WIA uitkering.
Fijn dat ze zo op één lijn zitten zeg. >;)
Volgens die dame kon hij dan misschien niet zijn eigen werkzaamheden uitvoeren
maar kon hij nog prima werken als pompbediende.
Jahhh, natuurlijk.... iemand met suïcidale neigingen en een aansteker ga je laten werken bij een benzinepomp. :roll: Duh.
Fijn dat ze er eerst zo lekker over hebben nagedacht.
Mijn man heeft aangegeven dat hij best wel weer een deel van zijn werkzaamheden kan gaan doen,
alleen de druk van een werkgever nog niet aan kan.
Hij wil gewoon met ondersteuning van het UWV/WIA dat bedrijf opstarten om weer voor zijn eigen inkomsten te zorgen.
Maar het is zo afhankelijk van de persoon die je dan weer tegenover je hebt zitten.

Ik heb op mijn werk geïnformeerd of ik dan meer kon gaan werken maar dat zit er niet in.
Mijn ziekenhuis gaat volgend jaar verhuizen naar nieuwbouw, we gaan dan van 3 naar 2 locaties.
Om te voorkomen dat er dan teveel personeel is, is er nu een vacaturestop.
Heel begrijpelijk hoor, maar wel jammer.
Ik heb het hier zó goed naar mijn zin dat ik niet wil gaan solliciteren in een ander ziekenhuis.
Nu heb ik bedacht dat het misschien handig is als ik iets van een boekhoudkundige opleiding ga doen.
Dan kunnen we het bedrijf samen gaan doen terwijl ik gewoon in het ziekenhuis blijf werken.

Bezuinigen gaat goed! Als het leasen doorgaat zit ik alles bij elkaar nu al op een dikke 500 euro per maand. *\o/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:47

misschien kunnen de instanties waar jullie veel mee praten iets beteken met de uwv.
nee heb je al denk ik dan toch?

ej, bezinigen 500,- pmnd...phoe...
doe je goed :))

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:24

500 euro is inderdaad veel, hopelijk gaat alles door met het leasen!
En de rest is weer heel vervelend pff, idd pompbediende hoe komen ze erbij!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:58

Hoi Lasorda! Knap zeg, €500,- bezuinigen!!
Hoe gaat het verder met jullie? En met de kleine man?

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 19:20

Niet veel spannends te melden eigenlijk.
Mijn man mag van de psych een beetje gaan spelen met de pilletjes om te kijken waarbij hij zich beter voelt.
Daar zijn we nu mee begonnen, ik hoop dat we hem er wat aktiever mee krijgen.
Hij staat jammergenoeg niet open voor alternatieve methodes, dat krijg ik er maar niet doorheen. :P

Paardje staat nu een maand op proef, we hebben samen toch besloten om voor een andere stal te kiezen.
De bak waar hij nu staat is erg zwaar, hij is na 10 minuten al moe en dan is het voor de leaser ook al snel niet leuk meer.
Over een maand gaan we verhuizen. Jammer toch dat je steeds weer met een maand opzegtermijn zit.

Verder geniet ik van het lekkere weer en ben ik vaak in m'n tuin te vinden. Zoooo blij mee. :j

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:40

Super om te horen dat het 'goed' met jullie gaat. Lekker genieten van het mooie weer (als het mooi weer is dan :D ) en de tuin in, vind ik ook heerlijk :j
Jammer dat je paard moet gaan verhuizen, maar beter dat ,dan dat de leaser het straks beu is omdat het rijden zo niet lekker gaat.
Komt je paard erg ver te staan of redelijk in de buurt?