Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:05

Malenka schreef:
Ik vind de pvv echt een hele enge partij en Geert Wilders een nog veel enger ventje. Ik begrijp hem gewoon niet en dus ook niet de mensen die op hem stemmen.

Dat had ik met Wouter Bos toen die lijsttrekker werd van de PvdA ;) Ieder zijn keuze gelukkig!

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor de toekomst. Als geert wilders echt te ver gaat ligt het kabinet zo op zijn gat. Dat gebeurde de laatste keer voor minder (afghanistan kwestie) dus hij kan niet veel dwaze dingen erdoor drukken. Ik ben juist heel benieuwd wat zo'n vernieuwend kabinet kan brengen. En hoop dus op een coalitie van VVD/PVV/CDA :) Geen paars, en geen paarsplus.

samantha5

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:50

Daarom dat denk ik ook.

Ik heb ook PVV gestemd en nee niet voor de uitspraken die hij doet over de Islam. Die gaan soms te ver, maar zijn overige punten vind ik stuk voor stuk prima!

Er moet gewoon wat gebeuren, anders gaat het echt verkeerd aflopen met dit land.

Ik hoop ook op VVD/PVV/CDA

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:51

samantha5 schreef:
Ik heb ook PVV gestemd en nee niet voor de uitspraken die hij doet over de Islam. Die gaan soms te ver, maar zijn overige punten vind ik stuk voor stuk prima!

Maar je gedoogt ze wel..

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:56

Goed zo mensen die op D66 hebben gestemd :P

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:06

er wordt in nederland zoveel gedoogd, dan gedoog ik inderdaad ook wilders uitspraken, want volgens mij wil hij daarmee enkel de boel wakker schudden en dat lukt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:11

je kunt het nooit volledig met een partij eens zijn. Ik stem op de partij waarmee ik het meeste overeenkomsten heb, en die me het meest aanspreekt. Bij elke partij vind ik punten waarmee ik het eens ben, en punten waarmee ik het absoluut niet eens ben. Dat hou je toch.
Ik keur discriminatie niet goed, maar ze hebben ook goede punten. En het is toch belachelijk dat je je moet schamen omdat je liever een rechtser kabinet hebt :=

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:30

Ik kijk eigenlijk verbijsterd naar de uitslag van deze poll. PVV? Are you kidding me? Ik kan Geert Wilders gewoon niet serieus nemen, iedereen buiten Nederland ziet wat een gek dat is. Ik zou serieus gaan emigreren als hij de grootste partij zou hebben. Dat vind ik gewoon een beangstigende gedachte. Dat wou ik even kwijt :o

Edit: Wat ik er nog even aan wil toevoegen, is dat is het zo treurig vind dat zo weinig van de partijen iets aan het milieu doen. Op dit moment vind ik dat toch een heel belangrijk onderwerp..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:39

Heino schreef:
samantha5 schreef:

Maar je gedoogt ze wel..

Net zoals jij waarschijnlijk de minpunten van jouw partij gedoogt ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:53

Inderdaad je bent het nooit 100%met alles eens dus die opmerking is een beetje raar Heino. Elke partij heeft z'n minpunten dus je moet kijken welke minpunten je het minst erg vindt.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:59

Jildau schreef:
Inderdaad je bent het nooit 100%met alles eens dus die opmerking is een beetje raar Heino. Elke partij heeft z'n minpunten dus je moet kijken welke minpunten je het minst erg vindt.

nee ik zit sinds kort bij de jongeren Democraten van D66 en ben het ook niet met alles van D66 eens hoor!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:05

zap schreef:
Net zoals jij waarschijnlijk de minpunten van jouw partij gedoogt ;)

Jup dat doe ik. Maar dat zijn geen punten a la het uitsluiten van bevolkingsgroepen en discriminatie.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:10

verootjoo schreef:
Ik keur discriminatie niet goed, maar ze hebben ook goede punten. En het is toch belachelijk dat je je moet schamen omdat je liever een rechtser kabinet hebt :=

Op de discriminatie na is Wilders absoluut niet rechts!

Degene die op Wilders stemmen, nemen de discriminatie iig niet zo heel zwaar. Anders kunnen ze beter SP stemmen.

Maar we zullen zien wat hij ervan bakt.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:20

Nou Heino en ik dus wel, omdat ik toch weet dat hij dat er niet doorheen kan drukken. Dus dan vind ik dat minpunt iets minder zwaar drukken en met zijn overige punten ben ik het gewoon eens.

Doordat hij zo vel is op zijn standpunten weet je wel waar je aan toe bent. Veel overige partijen blijven maar draaien en daar kan ik heel slecht tegen.

SP was nog een twijfel voor mij, maar uiteindelijk niet voor gekozen omdat ze het vorige keer zo makelijk lieten afweten terwijl ze toen heel veel zetels hadden.

Maar gelukkig woon ik in een land waar ik vrij mijn mening kan uiten en dat is mij ook heel veel waard.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:24

samantha5 schreef:
Nou Heino en ik dus wel, omdat ik toch weet dat hij dat er niet doorheen kan drukken. Dus dan vind ik dat minpunt iets minder zwaar drukken en met zijn overige punten ben ik het gewoon eens.

Je weet nooit iets zeker.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:25

Nee dat weet je met niks.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:25

Ik hoop ook op VVD/PVV/CDA :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:26

samantha5 schreef:
Nee dat weet je met niks.

Nee maar ik ga zulke riskante gokken liever uit de weg.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:27

Het is maar wat je riskant vind. Ieder zijn mening zullen we maar zeggen :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:28

samantha5 schreef:

Ik vind het nogal riskant dat Daphna en andere Moslima's hun Koran misschien heel goed moeten gaan verstoppen omdat Wilders er een verbod op wil... Je speelt wel met iemand's religieuze leven.

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:30

Hebben jullie dit al gezien:
AMSTERDAM - Maar liefst 47 procent van de Telegraaf.nl-lezers wil een coalitie van VVD, PVV en CDA. Zo'n 80.000 mensen spraken zich donderdag op deze website uit over de vraag welke partijen ons land straks moeten gaan besturen.

Achttien procent van de stemmers ziet een coalitie van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks als ideaal. Op een derde plaats eindigt met 9 procent een combinatie van VVD, PvdA en CDA. Een coalitie van VVD, PVV, CDA en ChristenUnie kan rekenen op 7 procent van de stemmen.

Het lijkt erop dat het feit dat Wilders al snel zijn breekpunt over de AOW liet vallen, de PVV-leider niet al te zwaar wordt aangerekend. Ruim 40 procent spreekt van kiezersbedrog. Meer dan de helft echter (56 procent) vindt het goed dat Wilders liever regeert dan vasthoudt aan eerdere toezeggingen.
Dit stond op de site van de telegraaf. Toch veel mensen zien de rechtse coalitie wel zitten blijkbaar :P.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:31

Joh kom op zie je dat nou echt gebeuren. Natuurlijk niet. We leven in een land met een vrije mening. Iedereen mag geloven wat hij wil en dat zal echt niet veranderen hoor.

Ik denk dat de Nederlandse politiek vooral even wakker moet worden en dat het tijd is voor actie om de economie te redden.

Zijn islam dingen zijn nu helemaal niet belangrijk en niemand gaat daarin mee en ze zijn niet de grootste partij.

Nee hoor ik ben helemaal niet bang dat mensen hun koran moeten opbergen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:11

Telegraaf is een rechtse krant hè ;)

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:14

Oh dat zou ik niet weten. Ik zag het toevallig bij google staan :P.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:48

Heino schreef:
samantha5 schreef:

Ik vind het nogal riskant dat Daphna en andere Moslima's hun Koran misschien heel goed moeten gaan verstoppen omdat Wilders er een verbod op wil... Je speelt wel met iemand's religieuze leven.

Dat krijgt hij er nooit doorheen. PVV heeft niet in zijn eentje een meerderheid hoor :+

Daarbij, áls het er al doorheen komt, is het toch nooit te controleren. Hij valt heus niet alle huizen binnen om te kijken of je een Koran hebt liggen :D. Mein kampf is ook een verboden boek, en mijn geschiedenisleraar had het toch thuisliggen en er pagina's voor ons uit gekopieerd.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 09:28