Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zusjuh

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:36

Vandaag had ik iemand die boos werd omdat we nog gewoon euroshopper verkochten terwijl dat er overal op het nieuws was dat dat verdween xD
Nou meneer we gaan niet alles vernietigen wat nog in de winkel lag hoor! Dit maken we eerst gewoon fijn op oke ;P

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:00

Hahaha die heb ik nog niet gehad, wel klanten die zeurden dat AH basic duurder zou zijn dan euroshopper :')

zusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:16

Ja bij ons om de hoek zit een (verslaafden)opvang dus mensen worden wel eens boos om rare dingen :p

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:29

Er komt een klant bij in de garage omdat er een slotkapje van zijn autoportier af is. Ik wijs meneer er direct op dat er een kans aanwezig is dat ze geprobeerd hebben om in te breken, aangezien slotkapjes niet zomaar van auto's afvallen. Meneer zegt "nou daar kan ik me weinig bij voorstellen, het hoort gewoon onder garantie te vallen!" Omdat de beste man de auto bij ons gekocht had besloten hem tegemoet te komen. Wij betalen het kapje, hij de spuitkosten. Hoe lang het duurt? Zeker 5 dagen als het kapje naar de spuiter moet.
Klant ziet dat niet zitten, want hij vind het er raar uit zien, maar er is niets wat ik kan doen.

De volgende dag meld dezelfde meneer zich aan de balie. Nu is zijn hele slotcilindet uit zijn portier verdwenen. Ik leg de klant nog eens uit dat dit naar mijn inziens zeker door een inbraak poging komt. Een nieuw slot moet speciaal passend op de auto bij de fabriek besteld worden. Duurt tussen de 5 en 10 werkdagen voordat we het binnen hebben. Ik : "Meneer u bent toch all risk verzekerd? Het lijkt me verstandig als u dit aan uw verzekering meld. Dan kunt u de auto hier bij ons in de garage zetten tot het slot er is. Als ze al twee keer terug zijn geweest dan komen ze zeker terug om uw auto te stelen." De man: "Ja maar ik heb wel een auto nodig om naar mijn werk te komen." Ik: "We kunnen een huurauto inzetten en de kosten claimen bij uw verzekering, dat kost u waarschijnlijk wel iets in uw no claim." Man: "Ja dag! Dat dacht ik niet! Dan neem ik het risico wel!" Ik legde hem nogmaals uit dat dat mij zeer onverstandig leek, maar dat hij het zelf moest weten. Ik zou hem bellen zodra het slot binnen was.

4 dagen later staat de man weer aan mijn balie, en je raad het al.... Auto gejat. Man: "Ik hoop dat je hier wel iets van leert want je had nooit tegen mij mogen zeggen dat ik mijn auto mee kon nemen!"

Nou ja!!!!!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:47

haha :P diepe zucht dan zeker?

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:49

Ja en tot 3000.0000 tellen...

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:59

Pfffft zulk soort mensen hebben ook altijd wel een verhaaltje om de situatie te verbuigen zodat jij de schuldige bent xD jij hebt je werk netjes gedaan en zij nemen het risico.. Onder het mom van, gebeurt mij toch niet :Y)

zusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:38

zucht... wat een figuur! Je hebt hem notabene 3 keer gewaarschuwd :roll:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:13

zusjuh schreef:
zucht... wat een figuur! Je hebt hem notabene 3 keer gewaarschuwd :roll:

Nou idd, en die autodieven hebben hem ook al twee keer gewaarschuwd dat ze eraan komen :')

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:53

Ik werk zelf bij de Appie in het centrum van Groningen en daar maak je altijd wel wat mee. Van studenten in astrix en obelix pakken tot de man die altijd boodschappen doet voor de prutsmutsen en vraagt welke maat tampons hij moet hebben en welke pijnstiller. :') Maar ook heel veel dagjesmensen die niet eerst zelf zullen gaan kijken voordat ze iets vragen, zwaar irritant maar oké.

Maar echt het toppunt was toch wel dat een vrouw aan me vroeg waar de tijdschriften lagen terwijl we er gewoon recht voor stonden. Ik dacht echt, dit moet een grap zijn. -O- Maar nee, mevrouw bedoelde het echt serieus. Ik kan daar gewoon echt niet tegen, meteen maar aankomen rennen en vragen voordat jezelf ook maar een blik om je heen geworpen hebt.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:03

Heel herkenbaar dat laatste :j 'Het ligt achter u mevrouw' *klant kijkt opzij* Waaar dan??

*zucht*

Had vandaag een klant, Ik boog voorover om een koffie aan te geven en werd vol in mijn gezicht gehoest -O-

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:06

Ooh gadverderrie DeSa. Dat is nou niet echt bepaald fris nee..

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:31

Deze is wel een beetje 18+

Ik werk in een kroeg die een beetje louche is en die voornamelijk door vast klanten bezocht wordt dat ook nogal ongure types zijn. Ik sta achter de bar, tap bier, moet er een beetje sexy uitzien en flirten met de klanten ( vind ik alleen maar leuk :p).

Komt er gister een nieuwe klant binnen. Besteld een wijntje en gaat aan de bar zitten vertellen aan mij wat een raar volk hier wel niet komt en of ik het niet gevaarlijk vind om hier te werken blablabla. Afijn meneer was ondertussen flink aan het opscheppen over zijn baan, zijn auto, zijn huis, zijn dure spullen, zijn goede smaak en dat hij zich altijd als een heer gedraagt. Ondertussen is hij 6 wijntjes verder en begint over zijn ex dat die zo lekker strak daar beneden was en of ik dat ook ben en of ik voor het torenhoge bedrag van 50 euro ff met hem mee naar huis wil gaan zodat hij mij eens ff lekker kan verwennen ( en geloof mij dat ik nu nette taal gebruik hij niet!). Ik maakte een geintje van " Joh voor een miljoen zou ik het wel even overwegen" ( in een kroeg heb je nu eenmaal dronken mensen dusja direct kwaad worden heeft geen nut). Na meneer zijn 9de wijntje werd hij handtastelijk en bij zijn 10de wijntje is hij fijn door de zogenaamde "louche en ongure" klanten eruit gezet de reden? Hij greep mij bij mijn borsten, viel over het drempeltje bij de bar en scheet zijn hele broek vol!!!!!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:39

Waar is toch de like-knop als je m nodig hebt?! :')

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:54

Oeh getsie! :=

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:57

friendly schreef:
Waar is toch de like-knop als je m nodig hebt?! :')

kwam gisteravond en vertelde het aan mijn vriend hj vroeg gelijk waarom ik geen foto had gemaakt :')

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 05:13

Hahaha wat een verhaal kiki! Echt heel grappig hoe mensen zichzelf zo voor schut kunnen zetten! :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:40

Gadver wat een verhaal :') Wat erg zeg dat iemand 't zo ver laat komen ook...

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:32

Ja idd. Heb ook in een andere kroeg gewerkt waar voornamelijk 65+ kwamen die hadden daar ook weleens last van. Zijn de echte alchoholisten he. Maar bij deze man vond ik het echt prachtig omdat het echt zo'n kakker was.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 01:29

Gasten die niet luisteren is ook erg vermoeiend. Bijvoorbeeld: Vragen ze welke smaken milkshakes je allemaal hebt, noem je alle smaken milkshake op die we hebben.. Heb je mango ook?
* Noem ik die net op dan?* :roll: en dan maar netjes antwoorden ''Nee, helaas..'' na 10 keer op 1 dag ben je dat wel beu. :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:47

En klanten die niet hun hele bestelling compleet noemen.

Klant: mag ik een pall mall?
Ik: wilt u shag of sigaretten?
Klant: Shag
Ik: zwaar of halfzwaar?
Klant: Zwaar
Ik: Grote of kleine verpakking
Klant: groot
Ik: vloeitjes er bij?
Klant: ja
ik: En welke dan?
Klant: mascotte

Och, waarom kunnen mensen niet gewoon vragen om een zware pall mall met mascotte vloei. Scheelt zoveel tijd :P. En dit gebeurt echt 100x op een dag.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:49

kiki1983 schreef:
Ja idd. Heb ook in een andere kroeg gewerkt waar voornamelijk 65+ kwamen die hadden daar ook weleens last van. Zijn de echte alchoholisten he. Maar bij deze man vond ik het echt prachtig omdat het echt zo'n kakker was.

Iets te letterlijk, ja :))

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:16

zap schreef:

Och, waarom kunnen mensen niet gewoon vragen om een zware pall mall met mascotte vloei. Scheelt zoveel tijd :P. En dit gebeurt echt 100x op een dag.

Helemaal mee eens! Gebeurt mij ook zo vaak... Of:
Klant: ik wil Marlboro
Ik pak Marlboro
Klant: nee light
Ik pak light
Klant: nee een mega-pakje
Aaaaargh, zeg dat dan meteen :+

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:28

Sommige klanten denken echt dat ik kan toveren of dat ik zomaar korting mag geven en als ik dan zeg ik roep even een collega hebben ze daar geen tijd voor... Zucht

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:13

Aulaantje_x schreef:
zap schreef:

Helemaal mee eens! Gebeurt mij ook zo vaak... Of:
Klant: ik wil Marlboro
Ik pak Marlboro
Klant: nee light
Ik pak light
Klant: nee een mega-pakje
Aaaaargh, zeg dat dan meteen :+

ooh ja, zo herkenbaar! Dat was bij mij ook altijd uitzondering als een klant in een keer helemaal zei wat hij graag wilde hebben. Helemaal fijn wanneer klanten dit pas zeiden wanneer ze al hadden gepind :')