Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:05

-Namiro- schreef:
Ik heb bij een speelgoedwinkel gewerkt.. wat ik daar allemaal gehoord en gezien heb.. ongelooflijk..

Een duitse mevrouw zal me altijd bijblijven. Ze vroeg of ik een cadeautje kon maken van wat ze gekocht had. Prima. Ik het pakje netjes ingepakt. Vervolgens vroeg ze of ik er een lintje om wilde doen. Helaas hadden wij geen lintjes en dat vertelde ik haar netjes.
Toen begon het feest.. Ik was een racist. Ik wilde haar geen lintje geven omdat ze Duits was. Ik mocht niet kijken naar het verleden etc. etc. Zo heeft ze 5 minuten staan tieren. Het stoom kwam mij inmiddels uit mijn oren. Uiteindelijk heeft de bedrijfsleidster haar verzocht te vertrekken.

Ik ben nog nooit zo boos geweest...

jeetje, die had lef!
Ik zou inderdaad ook enorm boos zijn!!

Vandaag ook weer wat meegemaakt hoor, niet met een klant, maar met een collega.
A. gaat naar het magazijn om diepvriespizza's te halen, deze kan ze niet vinden natuurlijk vind je DIEPVRIESpizza's niet buiten de diepvries :Y) en vroeg het dus aan een andere collega. Zij: wat dacht je van in de diepvries?
A. : oja
Toen liep ze de diepvries in en zegt ze: het is wel koud hier zeg.
Andere collega: ja dat heb je wel eens in de diepvries :')

Werkelijk, heb me echt bescheurd _O-

DeSa

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:07

Ik had zo je collega kunnen zijn, roep dat ook vaak :')

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:09

DeSa schreef:
Ik had zo je collega kunnen zijn, roep dat ook vaak :')

edit: ik snap 'm al. (neem aan dat je vaker roept dat het koud is)

Dat doe ik ook wel eens, maar het ging me erom op de manier waarop ze het zei, net alsof ze had verwacht dat het daar warm was ofzo :')

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:12

Degene die de pizza's moest gaan halen :+

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:14

DeSa schreef:
Degene die de pizza's moest gaan halen :+

ja ik snapte m al, maar het ging echt om de manier waarop ook, net alsof ze dacht dat het er warm zou zijn ofzo :')

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:26

vandaag viel mijn mond ook weer even open hoor.
Gisteren een horloge aangenomen van een vriendelijk oud dametje. Wij zouden hem inkorten en ze kon hem vandaag weer ophalen.
weer was ze allervriendelijkst en erg blij dat haar horloge helemaal goed zat.
Mag ik ook nog iets tegen je zeggen vroeg ze toen ik haar het horloge en de losse schakels had overhandigd.
Natuurlijk mevrouw.
"Dat je moet onthouden dat je van Jezus houd, want hij houdt ook van jou en is ook voor jou aan het kruis gegaan... Denk er maar af en toe over na"
Ik was even te verbijsterd om iets terug te zeggen...

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:31

Cerilene_ schreef:
Gisteren een horloge aangenomen van een vriendelijk oud dametje. Wij zouden hem inkorten en ze kon hem vandaag weer ophalen.
Mag ik ook nog iets tegen je zeggen vroeg ze toen ik haar het horloge en de losse schakels had overhandigd.
Natuurlijk mevrouw.
"Dat je moet onthouden dat je van Jezus houd, want hij houdt ook van jou en is ook voor jou aan het kruis gegaan... Denk er maar af en toe over na"

Hoezo dooddoener :=
Word je ook niet bepaald vrolijk van.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:35

Ik zou ook niet meer weten wat ik moest zeggen hoor :+

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:37

Ik ook niet. :P

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:43

Ik was vandaag voor m'n werk even "boodschappen" aan het doen, hadden boodschappenlijstje maar waren vergeten een pen mee te nemen. Ik naar de cassiere om een pen te vragen. krijg ik als antwoord: waarom wil je een pen? nou ik heb een lijstje waar van alles op staat en dan kan ik het doorstrepen. Ik moet even vragen of dat wel mag hoor. (ondertussen al zoiets van een pen vragen of het mag?????) dus ik nog doodleuk, u krijgt hem zo weer terug hoor :? Nee maar voor als je prijzen gaat vergelijken dat moet ik wel even vragen of dat wel mag.

Spullen die we moesten hebben stonden allemaal dozen voor en ze hadden niks dus was er helemaal klaar mee. Dus collega en ik gaan weg word toch nog even gevraagd of het gelukt is. JA daarom gaan we weg 8)7

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:10

Cerilene_ schreef:
Natuurlijk mevrouw.

ik heb dat met een paar gelovige collega's. Als je met ze praat eindigen ze het gesprek vaak met 'God bless you', of als je ziek bent 'God will heal you'. Ik vind het prachtig dat mensen zo in hun geloof geloven. Ik reageer ook altijd met 'thank you' en 'God will bless you to' ookal ben ik niet gelovig, het is wel respectvol tegenover mijn collega's.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:16

vibabu: ik haat van die concurrentiebezoekers en ben ook best wantrouwig tegen mensen met papier en pen (of camera!!). Ik ga dan altijd even vriendelijk vragen of ik ze kan helpen.

Maar als mensen een pen vragen, geef ik die wel, het is alleen balen dat ik die krengen dus NOOIT maar dan ook NOOIT terugzie.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:29

In plaats van een rare klant had ik vandaag een Engelsman aan mijn kassa die Nederlands probeerde te praten. Maar hij kwam er telkens maar niet goed uit. Op een gegeven moment vroeg hij in het Engels of hij in het Engels mocht blijven praten. Ik zei eigenlijk gelijk in het Nederlands dat dat goed was en dat ik hem gewoon begreep. Gelukkig zei hij gelijk dat hij Nederlands makkelijk kon verstaan, maar het niet makkelijk kon spreken, omdat de zinsopbouw zo anders is.
Heb toen een gezellig gesprek met hem gehad over dat ik het ook andersom had. Engels kan ik makkelijk verstaan, maar spreken... :+

Altijd fijn om zulke klanten tussendoor te hebben!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:50

poes schreef:
vibabu: ik haat van die concurrentiebezoekers en ben ook best wantrouwig tegen mensen met papier en pen (of camera!!). Ik ga dan altijd even vriendelijk vragen of ik ze kan helpen.

Maar als mensen een pen vragen, geef ik die wel, het is alleen balen dat ik die krengen dus NOOIT maar dan ook NOOIT terugzie.

Snap ik ook wel maar ik legde uit dat ik gewoon spullen wilde hebben en zo kon afkruisen wat ik had :) en ik weet hoe vervelend het is als je een pen niet terug kreeg. Maar om nou zo moeilijk te gaan doen en aan een collega te vragen of je wel een pen mag geven :?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:10

Je weet niet hoe hun baas er over denkt :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:16

Daar heb je een punt! Dat is hier bij onze Toys XL ook, ik wil best voor iemand 2 euro wisselen voor 2x 1 zegmaar, maar ik kan met mijn eigenpas niet zomaar de lade openen (alleen bij contante betalingen) en daarvoor om de lade dus 'voor niks' te openen moet ik het pasje hebben van iemand die de verantwoordelijkheid erover heeft, en tsja als iedereen druk is kan dat wel even duren, maar ik kan daar ook niks aan veranderen, dan moet de baas mij die verantwoordelijkheid geven en dat doen ze niet (snap ik best, anders kan elke medewerker kassalades openen) :j

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:45

Ik vind het ook altijd vervelend als ik mijn pen niet terug krijg :+ Maar ik geef hem wel altijd af, meestal staan de mensen dan gewoon bij de kassa wat af te strepen ofzo.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:57

Ik had gisteren erg weinig briefgeld in m'n la en een klant betaalde een liet luttelig bedrag met €50.
Ik vroeg of hij nog kleiner had, maar had hij niet..
Ik heb dus uiteindelijk terug betaald met heel veel €2 en €1 muntjes, want anders was al m'n briefgeld in de kassa op.
Z'n vrouw vond het wel grappig en moest er wel om lachen, maar meneer zelf keek me maar boos aan en kreeg ik allemaal van die sarcastische opmerkingen! :+

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:15

ik werk bij de intratuin, en er zijn echt superveel mensen die aan mij vragen of ik hun kind ook even kan scannen :+
dan zeg ik gewoon altijd; kinderen zijn vandaag gratis :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:16

Had ik laatst ook.
3 euro met 50 euro betalen.

Ik snap wel dat mensen dat briefgeld kapot willen hebben, maar ik zou me persoonlijk kapot schamen om zo'n klein bedrag met zulk groot geld te betalen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:19

Soms heb ik gewoon niet anders. En ja, ik betaal alles cash, want mijn pinpas werkt hier in winkels niet. Dus ja, ik doe dat ook. Zou niet weten waarom k me daarvoor moet schamen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:20

Jamaargoed, dat is iets van mijzelf.
Kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die het de normaalste zaak vinden hoor.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:24

Ik vind het ook vervelend als mensen een heel klein bedrag betalen met 50 euro. Maarja, vaak kun je gewoon niet kiezen hoe het uit de automaat komt.

Wat ik ook vervelend vind is als mensen niet de moeite doen om te kijken of ze het ook kleiner hebben. Gister had ik iemand die iets van 2 euro kocht en me een briefje van 50 gaf. Dus ik vroeg of de klant het misschien kleiner had, en dan gaan ze kijken in hun portemonnee waar echt genoeg kleingeld in zat. :Y) Kijk als je dat kleingeld wil bewaren omdat je het ergens anders nodig hebt snap ik dat natuurlijk. Maar meestal als ik vraag of ze het kleiner hebben is het van: Oh kijk nou ik heb toch nog 2 euro!..

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:27

Je kan kiezen bij pin automaten hoe je je geld wil ontvangen.. ( bijv: 2x€5 4x€10 1x €50

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:29

Niet altijd hoor. Ik heb vaak genoeg dat ik 2 keer ga pinnen omdat ik anders maar 1 briefje van 50 krijg ipv 2x20 + 1x10 oid.