Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanel_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:50

ja ze zei ik ben nu gewoon voor 3 weken op vakantie!! maar ik snap er nu ook niks meer van contact met haar krijgen is niet makelijk !! Huilen
maar 1 ding weet ik zekker meiden ze komt zekker gewoon weer thuis na 3 weken dat weet ik zekker Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:50

Denk dat het nu tijd wordt voor actie (en dan kijk ik richting politie) de pb die Nathalie heeft gekregen komt echt heel verontrustend over.

Verder misschien ook handig om te zeggen dat niet iedereen haar moet pb-en zodat ze alleen de noodzakelijke pb's leest.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:53

ik heb niet alles gevolgd, moet ik bekennen Bloos! Maar goed, ik neem aan dat die oom geen lid is van een sekte, en ook niks weet van de toestand waarin Lotte zich verkeerd...
Mocht hij het wel weten, dan neemt hij toch de vader van Lotte, en Lotte in huis? Hoe is het met Lotte haar broer? Mis ik ook in het verhaal.

Ik zal eens gaan beginnen alles te lezen

Lotte meid... sterkte

chanel_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:53

je kan niks doen ze zit aan de ander kant van de wereld Huilen en de politie doet hier al heel maal niks aan die vinden dat het beter hebben met bonnetjes uit schrijven Boos!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:55

maar ze gingen toch 2 wkeen naar brazilië??

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:56

2,5 week blijven ze daar. Haar broer gaat na 10 dagen weer terug.

Ik ben nu echt werken! Tot vanavond.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:58

In levensgevaar... dat heb ik nooit geloofd. Ik denk ook dat 'terug halen' via de officiele kanalen weinig kans heeft. Als ze niet in elkaar word geslagen oid zal de politie er denk ik gewoon geen noodzaak in zien.

Ik denk wel dat ze het geestelijk zwaar heeft of zal krijgen. Misschien kunnen we kijken of we locaal wat 'support' kunnen regelen om Lotte te steunen. Zou de kerk misschien kunnen regelen dat er bv. komende week een keer iemand langskomt om even met Lotte te praten? Als ik me herinner wat pa er hier thuis al inpraatte zal 2,5 week dicht op elkaar echt niet mals zijn. Als iemand maar vaak genoeg zegt dat je slecht bent, negatieve energie hebt en zielen steelt ga je het zelf nog geloven ook, zeker als diegene je enige overgebleven ouder is!

Is er in de buurt iets of iemand waar ze een dagje heenkan als het haar teveel word? Even haar hart kan luchten zonder veroordeeld te worden?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:58

chanel fijn om te horen dat het goed met haar gaat. Ik heb niet het hele verhaal gelezen maar hij lijkt mij toch dat het nooit een leuke vakantie zal zijn zo gedwongen.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:11

Nathalie"]
Ik had weer een PB van Lotte.

...
ik wil echt naar huis mar hoe kan dat gergeld worde? klinkt misschien raar maar ik MOET gewoon verplciht naar nederland zeg maar niet dat ik hier ben en dat me pa nog invloed heeft of dat ik het zelf moet zeggen ze moeten me komen halen dat is het best!!
...
[/quote]

En van gister:
[quote="Jamy schreef:
...
echt ik moet hier gewoon opgehaald worden
zonder dat ik keus heb om mee tegaan of me vader inspraak heeft.
Bijvoorbeeld omdat ik moet leren ofzo

Als Lotte daar ècht weg wil zal ze toch zelf met een verklaring met argumenten moeten komen waarom ze daar weg wil.
In bovenstaande teksten lijkt het erop alsof zij graag wil dat die beslissing voor haar genomen wordt, maar op die manier gaat dat niet lukken.
Wij kunnen niet voor haar beslissen of ze terugmoet, dan zal ze zelf moeten verklaren dat ze inderdaad op eigen initiatief opgehaald wil worden.

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:15

dat klopt. mijn mening is, hoe hard dat ook klinkt, een "afwachtende houding" aan te nemen, haar met berichten enzo opbeuren, maar zij zal idd ZELF moeten aangeven dat ze weg wil. Ze kan hier posten, dus ze heeft internet. Laat haar een mail naar plitie in NL sturen en / of ambassade met o.a. een link naar hier. Wij zitten nu echt in een patstelling dunkt mij. ZIJ zal nu heel concreet stappen moeten ondernemen hoe beroerd dat ook kling, ik weet ook is niet makkelijk een kind van 16 in een vreemd ver land e.d. maar ze moet zelf ff mailen oid naar politie oid. Ik denk dat wij meer een ondersteunende houding moeten gaan aannemen dan doldriest rond te beuken om ons heen. Toch ?

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:16

Het klinkt een beetje alsof ze de gevolgen van die beslissing niet onder ogen kan of wil zien. Wel een beetje begrijpelijk natuurlijk, het is zo iets 'groots', uit Brazillie gehaalt worden bij je vader weg... Dik kans dat ze na zoiets niet meer thuis terecht kan en in haar eentje verder moet. Ze wil naar huis, maar de implicaties daarvan zijn dan weer moeilijk... Dus die beslissing wil ze zelf niet maken.

Als ze ECHT weg zou móéten dan zouden de gevolgen ondergeschikt zijn. Dan moet ze daar zó nodig weg dat ze dan maar het huis uit gaat daarna en dan maar afstand van haar vader. Blijkbaar is dat niet het geval?

Daarom denk ik dat het een goed idee zou zijn om ons denken te verleggen naar een locaal opvang-netwerk...
Laatst bijgewerkt door 796285 op 05-06-04 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:16

AnneOmie schreef:
Nathalie.. ik weet het nou ook niet meer hoor als ik jouw berichten lees dan schrik ik echt.. en als ik dan lees wat ze tegen chanel gezegd heeft Verward Misschien wil ze chanel niet bang maken?

Dat laatste denk ik idd ook. Lotte kan wel iedereen paniekberichtjes gaan sturen, maar ik denk dat ze zelf ook wel weet dat ze daar alleen maar nog meer paniek mee zaait. Bokt is tot nu toe haar uitlaatklep geweest, daar zal ze dan vast ook het eerst iets melden als er iets niet goed zit (of bij Bokkers zoals Brenda en Nathalie). Maar goed, dat is mijn idee hierover, misschien zit het wel heel anders.

Verder ga ik met Arwen mee. Naar mijn idee is Lotte niet in levensgevaar, ik denk ook niet dat haar vader haar lichamelijk iets zal aandoen en IMO heeft het totaal geen zin om nu acuut allerlei instanties op haar af te sturen. Wel denk ik dat het momenteel geestelijk heel zwaar is voor haar nu en niet alleen 'omdat ze niet mee wil op vakantie'. Ik zou me in haar geval ook behoorlijk angstig voelen over wat me nog allemaal te wachten zou staan. De voorbereiding was niet optimaal, zeg maar. Hopelijk heeft ze iets aan haar oom of aan mensen van de kerk daar. En eerlijk gezegd hoop ik ook dat ze over 2.5 week weer gewoon ongeschonden (ook geestelijk) terug in NL is.

[Edit] Zie nu dat wat ik had willen editen ook al door Cody en Sjokkemeule is geschreven: ze zal nu ZELF actie moeten ondernemen om terug te komen. Dat kan niemand voor haar doen behalve zijzelf. Ze zal zelf duidelijk moeten maken aan instanties dat ze daar weg wil en waarom.
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-06-04 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:17

Sjokkemeule.. ben het helemaal met je eens!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:27

Cody"]
[quote="Nathalie"]Ik had weer een PB van Lotte.

...
ik wil echt naar huis mar hoe kan dat gergeld worde? klinkt misschien raar maar ik MOET gewoon verplciht naar nederland zeg maar niet dat ik hier ben en dat me pa nog invloed heeft of dat ik het zelf moet zeggen ze moeten me komen halen dat is het best!!
...
[/quote]

En van gister:
[quote="Jamy schreef:
...
echt ik moet hier gewoon opgehaald worden
zonder dat ik keus heb om mee tegaan of me vader inspraak heeft.
Bijvoorbeeld omdat ik moet leren ofzo

[/quote]

Het klinkt mij in de oren alsof ze bang is voor de gevolgen als ze zelf 'vertrekt' zeg maar.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het ermee eens dat het initiatief van haar kant af zal moeten komen, maar ze zit zo te lezen behoorlijk in een loyaliteitsconflict. Als iemand anders de beslissing voor haar neemt dan kan haar vader dat HAAR niet kwalijk nemen en valt ze hem dus niet af.

Ik denk dat er nog best wat moet gebeuren voordat ze het punt bereikt heeft dat ze haar vader 'in de steek' zal willen en durven laten. En de vraag is dus, wat is de druppel? En wanneer is ze helemaal niet meer in staat iets te beslissen? Nogmaals, ik vind echt niet dat we nu met zijn allen naar Brazilie moeten rennen, het is meer een overpeinzing...
Laatst bijgewerkt door Justy op 05-06-04 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:27

*reisadvideuse*
Ik heb het over de vaccinaties opgezocht in het internationale boekje "TIM Travel Information Manual" en daar staat het volgende:
Dat de vaccinatie voor Gele koorts alleen verplicht is als je reist uit een land waar gele koorts heerst. Voor alle andere landen en vaccinaties geldt dat het aangeraden wordt maar niet verplicht is.

Ook staat er in over reisdocumenten:
Met een laissez-passer mag gereisd worden naar Brazilie (mocht ze haar paspoort kwijt gemaakt hebben)

Ik heb ook even de verzekeringspolissen nageslagen maar hier staat ook geen reden voor terughalen in waar zij voor in aanmerking komt. Voor school geldt: Je kan worden teruggehaald als er in de vakantie een Herexamen geplant staat wat alleen in de vakantieperiode afgelegd kan worden. Kunnen we dus ook niks mee.

Ze zal de reis naar huis dus zelf moeten regelen en betalen. (wellicht kan ze de terugreisdatum van het ticket nog wijzigen, kan bij de meeste maatschappijen, maar ligt aan de voorwaarden van het ticket) ( ik daarbij wel bij helpen mocht dat nodig zijn)

(ik neem kopieen mee naar huis zo dus wie interesse heeft; ik kan ze thuis scannen en doormailen: ANVR voorwaarden, Voorwaarden verzekeringen, en info uit het TIM boekje zoals boven beschreven)

[edit: nog ff wat info erbij]
Laatst bijgewerkt door Diva op 05-06-04 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:28

Wie stuurt Lotte een pb'tje dat zijzelf ff moet mailen e.d naar instanties ? denk niet dat zij dit leest. iemand ?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:29

Wil ik best doen Sjokkemeule, zal ik maar?

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:31

Justy schreef:
Wil ik best doen Sjokkemeule, zal ik maar?

Ok, kent ze jou goed genoeg denk je? Mij kent ze TORTAAL niet, dus ik lijk er niet de aangewezen persoon voor.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:31

misschien een idee om de emailadressen erbij te zetten?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:32

Kennen doet ze me niet, alleen van Bokt. Misschien toch iemand anders dan?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:33

Chanel misschien? Ik wil het wel doen maar ken haar ook niet irl heb wel al met haar ge-pbt (toen ze nog in nederland was)

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:33

Charos schreef:
misschien een idee om de emailadressen erbij te zetten?

strak plan. Ik moet weg, anders had ik ze opgezocht. adressen staan vast wel op www.politie.nl enzo okay ?

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:34

Charos schreef:
Chanel misschien? Ik wil het wel doen maar ken haar ook niet irl heb wel al met haar ge-pbt (toen ze nog in nederland was)

denk nathalie de beste is, iig waar Lotte ook mee pb-t

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:34

*Edit*

Nathalie werkt iig tot 5 uur. Brenda?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:35

Nathalie is werken en aangezien wij niet weten wanneer Lotte online is. Doe maar (zie mijn pb)