Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 15:24

Mochten het gisteren nog wel hebben over dat doodzwijgen. Mijn moeder is chagrijnig, dus valt er niet mee te communiceren, en heel de sfeer in huis is gelijk verneukt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 15:58

Ineke2 schreef:
Ze bedoelt dat ze het jammer vindt dat het niet verboden is voor de jaarwisseling 2025-2026.

Vind ik overigens ook erg jammer en is volgens mij puur een geldkwestie.

Klopt, de vuurwerkverkopers moeten gecompenseerd worden (en de afspraken daarover zijn nog steeds niet rond :( ).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:03

Jozi is opgehaald. -O-

Wel fijn want hij was de hele dag aan het janken om het vuurwerk. Maar bij zijn baasjes is het rustiger. En het kost wel veel energie om de hele avond met hem bezig te zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:04

Het is zeker heel stil nu...en leeg? :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:09

Bellatrix schreef:
Het is zeker heel stil nu...en leeg? :(:)

Stil wel ja hahahaha. Behalve het constante geknal.

En leeg ook… maar het scheelt dat ik een drukke planning heb komende week. :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Lieser schreef:
Ineke2 schreef:
Ze bedoelt dat ze het jammer vindt dat het niet verboden is voor de jaarwisseling 2025-2026.

Vind ik overigens ook erg jammer en is volgens mij puur een geldkwestie.

Klopt, de vuurwerkverkopers moeten gecompenseerd worden (en de afspraken daarover zijn nog steeds niet rond :( ).

eerst wilde ze al direct een vuurwerk verbod maken.
Maar dat kon niet want winkels hadden nog voorraad. Daarom dit jaar ook nog de ellende.

Waarom zouden ze dan alsnog weer gecompenseerd moeten gaan worden?
Wat een geldverspilling. Ze weten het nu. Zorgen ze maar dat het op is.

Daarnaast is het voor allemaal bijverdienste, geen hoofdbaan.

Ineke2

Lieser schreef:

Nou ja dit jaar nog verkopen en daarna niet meer. Simpel zat lijkt mij :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:10

Iemand heeft met zijn poten aan mijn scootmobiel gezeten terwijl ik in de Kruidvat liep en er geen zicht op had.

Leuk als je 6kmh verwacht omdat je hem in die stand achter had gelaten, en 25kmh krijgt omdat iemand zijn poten niet thuis kon houden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:14

Telpeva schreef:
Iemand heeft met zijn poten aan mijn scootmobiel gezeten terwijl ik in de Kruidvat liep en er geen zicht op had.

Leuk als je 6kmh verwacht omdat je hem in die stand achter had gelaten, en 25kmh krijgt omdat iemand zijn poten niet thuis kon houden.

Jezus, was asociaal.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:25

Ik denk dat iemand een poging heeft gedaan ermee weg te rijden, die hendel om de snelheid in te stellen zit op de plaats waar je bij een benzine scooter de motor start.

Vanaf nu ga ik maar elke keer het alarm activeren zodra hij buiten mijn zicht komt, dan mogen mensen die hem aanraken zich helemaal de *** schrikken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:26

Dat zou ik zeker doen :j
Vooral omdat het ook een hele gave is om te zien.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:26

Telpeva schreef:

Dat is echt wel erg hoor zeg, kan je zo een ongeluk mee krijgen!
Echt slecht!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:34

Telpeva schreef:
Ik denk dat iemand een poging heeft gedaan ermee weg te rijden, die hendel om de snelheid in te stellen zit op de plaats waar je bij een benzine scooter de motor start.

Vanaf nu ga ik maar elke keer het alarm activeren zodra hij buiten mijn zicht komt, dan mogen mensen die hem aanraken zich helemaal de *** schrikken.

Oh, dan zeker doen! Wat zijn mensen toch poedersuiker.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:47

DuoPenotti schreef:

Nou, dat geldt misschien wel voor de fietsenwinkels en tuincentra die het verkopen, maar niet voor de importeurs. Die lopen 100 miljoen per jaar mis met oud en nieuw. Bovendien hebben de fietsenwinkels en tuincentra speciale opslagunits moeten laten bouwen om het vuurwerk op te slaan. Die kosten zullen ze ook terug willen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:48

Altijd waardeloos als iemand anders aan je spullen zit. Helemaal als het een ongeluk was geworden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:50

Lieser schreef:
DuoPenotti schreef:

Nou, dat geldt misschien wel voor de fietsenwinkels en tuincentra die het verkopen, maar niet voor de importeurs. Die lopen 100 miljoen per jaar mis met oud en nieuw. Bovendien hebben de fietsenwinkels en tuincentra speciale opslagunits moeten laten bouwen om het vuurwerk op te slaan. Die kosten zullen ze ook terug willen.

Dat heet het risico dat bij ondernemen hoort :j

Telpeva lieve help zeg. Gelukkig is er geen ongeluk gebeurd of je mooie scootmobiel beschadigd. Zeker dat alarm erop, laat ze zich maar de *** schrikken.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:54

Citaat:

Die vuurwerk verkopers hebben geen f*ck bijgedragen aan de kosten die ziekenhuizen, brandweer en politie gemaakt hebben om schade door vuurwerk te voorkomen of patiënten te opereren. Om over de schade aan bezittingen nog maar te zwijgen. Ik wil eerst als belastingplichtige en persoon met een ziektekostenverzekering compensatie voor wat ik bijgedragen heb aan die ongein, voordat die zeikerds ergens recht op hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:56

Dammie schreef:
Citaat:

Die vuurwerk verkopers hebben geen f*ck bijgedragen aan de kosten die ziekenhuizen, brandweer en politie gemaakt hebben om schade door vuurwerk te voorkomen of patiënten te opereren. Om over de schade aan bezittingen nog maar te zwijgen. Ik wil eerst als belastingplichtige en persoon met een ziektekostenverzekering compensatie voor wat ik bijgedragen heb aan die ongein, voordat die zeikerds ergens recht op hebben.

Hoezo is het de verantwoordelijkheid van vuurwerkverkopers dat mensen illegaal vuurwerk afsteken en daarmee schade aanrichten?

Autoverkopers dragen ook geen f*ck bij aan ziektekosten en hulpverlening wanneer mensen aangereden worden.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 29-12-25 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:57

Vuurwerk
Hoofdpijn
Koud

-O-

Jozi weer weg, wat jammer. Even geen snackelfotos meer met truitjes en jasjes aan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:05

Lieser schreef:
DuoPenotti schreef:

Dus die importeurs draaien enkel op vuurwerk en verder nergens op?
Die importeren verder niets?

En ja een boer moet ook vandaag dit soort vloer in zijn stal en morgen die.
En daar is nul Compensatie voor.
En ook geen "waarschuwing" vooraf terwijl met vuurwerk dit er al jaren aan zit te komen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:06

Wauw. Hoor net van mijn zus waarom mijn moeder chagrijnig is. Mijn vader had een grapje gemaakt dat ze altijd de mannengriep heeft. Maar ze moet altijd alles serieus opvatten als ze een reden wil hebben ergens haar gal over te spuwen. Vervolgens durft ze ook nog eens te zeggen dat wij haar gewoon dood hadden laten gaan. Jeweetwel, toen mijn zus de ambulance belde toen ze een infarct had en net zolang bleef doorzeuren tegen de triage arts van de SEH totdat ze mocht langskomen toen ze acute nierfalen had. Hé, zoek het de volgende keer lekker helemaal zelf uit. Egoïstische randdebiel. Ik ben zo helemaal klaar met dat mens hè.

Voordat mensen gaan steigeren, disclaimer: dit is een uiting van frustratie.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:09

San87, mijn nichtje is als kind gewond geraakt door legaal vuurwerk. Haar oog is beschadigd en dat is nooit meer goedgekomen. Ja, de mensen die Cobra's verkopen en kopen zijn echt slecht bezig, maar legaal vuurwerk in de handen van overmoedige mensen met een drankje op, kunnen nog steeds heel veel schade aanrichten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:11

denisesilver schreef:
Wauw. Hoor net van mijn zus waarom mijn moeder chagrijnig is. Mijn vader had een grapje gemaakt dat ze altijd de mannengriep heeft. Maar ze moet altijd alles serieus opvatten als ze een reden wil hebben ergens haar gal over te spuwen. Vervolgens durft ze ook nog eens te zeggen dat wij haar gewoon dood hadden laten gaan. Jeweetwel, toen mijn zus de ambulance belde toen ze een infarct had en net zolang bleef doorzeuren tegen de triage arts van de SEH totdat ze mocht langskomen toen ze acute nierfalen had. Hé, zoek het de volgende keer lekker helemaal zelf uit. Egoïstische randdebiel. Ik ben zo helemaal klaar met dat mens hè.

Nouja uiting van frustratie of niet, iemand verwijten voor randdebiel en dan nog je eigen moeder, vind ik wel een beetje ver gaan... Sowieso is randdebiel al niet echt een sympathiek scheldwoord...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:13

Ik erger mij dat het niet lukt om mijn foto's van mijn telefoon over te zetten naar mijn laptop.

De laptop herkent de telefoon niet als ik hem aansluit. :x

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:14

Little_Gift schreef:
denisesilver schreef:

Nouja uiting van frustratie of niet, iemand verwijten voor randdebiel en dan nog je eigen moeder, vind ik wel een beetje ver gaan... Sowieso is randdebiel al niet echt een sympathiek scheldwoord...

Klinkt ook niet alsof de moeder bepaald sympathiek is :+