Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 23:51

Is dat een ding? Kerstkaarten terugsturen naar mensen van wie je een kerstkaart hebt gehad?

Ik heb letterlijk van buren waarvan ik niet wist dat ze bestonden (stond effe 3x te kijken toen ik de namen zag. Maar we werden wel bij onze voornaam aangeschreven ) een kerstkaart gehad. En ik stuur ze of naar iederen, of niet (omdat ik het op tijd vergeet := ) .

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 23:52

Ik heb ze zelf gemaakt ook, naar 12 mensen gestuurd :) o.a. deze:

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 23:55

Cute <3.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 23:57

Ik wil lekker zitten vreten maar heb niets vreetbaars in huis :'(

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 00:13

Dat ik altijd wakker lig van dingen waar ik nu niks aan kan veranderen. Ik geef ponylessen en hoorde vandaag van een moeder over pesterijtjes. Dat gebeurt dan voor ik er ben. Ik wordt er zo verschrikkelijk kwaad om, je deelt verdorie een hobby, doe gewoon normaal.
Maar het heeft dus echt geen zin om hier de hele nacht over na te denken. (Maar als iemand hier ervaring mee heeft/weet hoe ik dit het beste kan aanpakken dan is advies heel erg welkom)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 00:52

_San87_ schreef:
Bokt logt me steeds uit als ik wissel van wifi naar mobiel netwerk. Schijtirritant.

Ooh is dat het! Ik vond het al zo raar dat ik met regelmaat weer moest inloggen de laatste tijd. Maar dan heb ik dezelfde ergernis. :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 01:27

fjordjes schreef:
Echt, heb ik heel veel mensen een kerstkaart gestuurd, heb ik er nog maar 5 terug mogen ontvangen. Ik hou maar er mee op vanaf volgend jaar en stuur ze alleen nog maar naar directe familie.

Maar je verstuurt ze toch omdat je dat leuk vindt om te doen? Niet om er zoveel mogelijk terug te krijgen?

_San87_ schreef:
Ik heb dit jaar voor het eerst weer wat kaartjes verstuurd. Maar wel duurzame, het is een print van een van mijn tekeningen met een los vel met de kerstgroet erop. Ala je die eraf haalt, blijft er een toffe kaart over :D.

Super leuk idee! <3

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 07:55

Ik probeer er wel een punt van te maken om de mensen te bedanken die ons een kaartje sturen(meestal zijn het er 3 of 4)
Maar zelf stuur ik nooit iets. Ik vergeet het toch, want half november denk ik altijd 'zou leuk zijn om dit jaar wat kaarten te versturen'
Maar 20 december kom ik altijd tot de conclusie dat ik het ben vergeten

+ In december hebben de postbodes het al druk genoeg :P

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 08:05

Fly_high schreef:

:knuffel:

[Totaal offtopic: vroeg me elke keer af wat je onderschrift betekende, dus eindelijk eens door Google translate gehaald, en daarna door naar de Wikipediapagina van Szczebrzeszyn. Toch weer wat leuke random wetenswaardigheden opgedaan!]

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 08:06

Mensen die denken alle wijsheid in pacht te hebben en dit uiten met mooie woordjes maar zelf iets presteren ho maar. :') Hoezo dan anderen steeds de les lezen?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 08:08

Ik moet uit bed en de vrachtauto starten.... Ik wil niet.
Ik heb al 35 uur gewerkt deze week....
Minimaal 22 komt er nog bij -O-
Lang leve de zieke collega's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 08:23

Ik werd wakker na een droom dat ik 1 van mijn paarden verkocht had. Dat gaan we dus niet doen :')

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 08:42

Vandaag theorie-examen -O- Als ik deze faal gaat alles in de hens

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 08:53

fjordjes schreef:
Echt, heb ik heel veel mensen een kerstkaart gestuurd, heb ik er nog maar 5 terug mogen ontvangen. Ik hou maar er mee op vanaf volgend jaar en stuur ze alleen nog maar naar directe familie.

Ik stuur ook geen kerstkaarten terug hoor. Als mensen echt een leuk kaartje sturen met een persoonlijke tekst bedank ik ze. Maar die afgezaagde kaartjes met enkel alleen de namen van dat gezin erin liggen op tafel te verstoffen. Sorry mensen :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 08:55

Het is wel vervelend als je weet dat mensen wel kaartjes sturen maar er jou geen een doen. Dan heb ik het over familie hè. Dan denk ik wel van jammer dat je dat zo doet. Maar goed iedereen mag zelf weten wat hij/zij doet. :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:00

Ik stuur al jaren geen kaarten meer.
Echt zo'n onzin.
Beland allemaal weer in de papierbak

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:05

Ik dacht eigenlijk dat kerstkaarten vooral iets van vroeger waren. Sturen jonge(re) mensen die nog steeds?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:07

Ik heb ze nooit gestuurd :o

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:10

Independence schreef:
Dat ik altijd wakker lig van dingen waar ik nu niks aan kan veranderen. Ik geef ponylessen en hoorde vandaag van een moeder over pesterijtjes. Dat gebeurt dan voor ik er ben. Ik wordt er zo verschrikkelijk kwaad om, je deelt verdorie een hobby, doe gewoon normaal.
Maar het heeft dus echt geen zin om hier de hele nacht over na te denken. (Maar als iemand hier ervaring mee heeft/weet hoe ik dit het beste kan aanpakken dan is advies heel erg welkom)

Iedereen stevig aanspreken de eerst volgende les. Niemand bij naam noemen. Helemaal als je normaal de niet zo strenge juf bent, wilt dat nog weleens afschrikken heb ik gemerkt vroeger op de middelbare. Eventueel bij die moeder te raden gaan wat er precies wordt gedaan of gezegd, dat je het daar direct op kan gooien. Vooral jonge kinderen hebben niet altijd door dat wat ze doen pesten is helaas. Daarnaast een ultimatum eraan hangen "Als ik dit nog eens verneem dan..."

Oh kerstkaarten, ik heb me er dus altijd aan geërgerd dat mensen je daarmee verplichten kaarten terug te sturen, en dat heb ik dan ook nooit gedaan :o

Ik erger me aan extreem slechte nachtrust, omdat m'n zus, zwager en daarmee de katten steeds over en weer over de trap gingen lopen om drie uur 's nachts. En aan m'n droge keel. En aan het feit dat het nog geen weekend is :+

Edit: en mijn pakketje zou gisteren geleverd zijn, maar er is hier niets ontvangen -:(-
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 22-12-22 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:12

Captain schreef:
Mensen die denken alle wijsheid in pacht te hebben en dit uiten met mooie woordjes maar zelf iets presteren ho maar. :') Hoezo dan anderen steeds de les lezen?

Deze deel ik. Verbazingwekkend soms.

Kerstkaarten: ik vind het zelf leuk om ze te versturen, zeker aan mensen die ik wat minder vaak zie en ze dan een kleine persoonlijke boodschap te schrijven. Het boeit niet of ze iets terug sturen :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:18

fjordjes schreef:

Daar ben ik al jaren mee gestopt. Heb alleen mijn ouders en een collega/vriendin een kaart gestuurd, omdat ik daarmee het hele jaar ook kaartjes over en weer stuur. Verder vind ik het maar een hypocriet iets.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:22

miereneter schreef:
Fly_high schreef:

:knuffel:

[Totaal offtopic: vroeg me elke keer af wat je onderschrift betekende, dus eindelijk eens door Google translate gehaald, en daarna door naar de Wikipediapagina van Szczebrzeszyn. Toch weer wat leuke random wetenswaardigheden opgedaan!]

En jouw onderschrift komt van een gebouw bij het Leidseplein. Die moest ik altijd voor toeristen vertalen. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:29

Ik stuur al jaren geen kaarten meer. Ik krijg elk jaar steeds minder. Het is bij mij gewoon vergeten en geen tijd hebben om ze te versturen. Als ik 1 krijg denk ik wel, oh ja, even bedanken en dat doe ik dan ook. Maar daarna blijft het er wel bij.

Pesten is een lastig probleem. Vroeger was er minder aandacht voor, toen keken ook leraren weg. Maar hoe je het op moet lossen? Ik heb geen idee. Zelfs volwassenen pesten nog soms. Het ergste is eigenlijk dat het kind wat vroeger gepest werd later als volwassene vaak nog steeds gepest wordt, gewoon puur omdat die getekend is door vroeger. Daar kan die persoon dan niets meer aan doen.
Wat je wel kunt doen is een keer voor de les wat eerder komen en afwezig aanwezig zijn zodat het niet direct opvalt. Misschien kun je het dan zelf zien en dan kun je mensen er op aanspreken. En als dat niet lukt, dan moet je afgaan op wat ouders melden, dan kun je de kinderen er wel op aanspreken. Ik weet alleen niet of het werk, want zien die lessers elkaar buiten de les om ook? of alleen in de les? Dat maakt ook nog veel uit.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:39

Mensen, ik heb net 15 minuten gezicht naar mijn sleutels. Zitten ze gewoon nog op m'n auto...

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:01

oomens schreef:
Ik dacht eigenlijk dat kerstkaarten vooral iets van vroeger waren. Sturen jonge(re) mensen die nog steeds?

Ja! Ik stuur kerstkaartjes naar vrienden en familie. Ik word er blij van als ik dat doe en ik krijg veel leuke berichtjes terug met dat ze het zo leuk vinden om een kaartje te krijgen. Ik ken voor de rest niet zoveel jonge mensen die kaartjes sturen hoor.