Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:04

Nou ja ik vind wel dat er een verschil zit tussen LAAG opgeleid, HOOG opgeleid en dan de mbo-ers dus de MIDDEN groep en de hbo-ers de bovenlaag van de middengroep of onderlaag van HOOG. Alles met LAAG daar kan ik gewoonweg niks mee, niks om mezelf voor te schamen. Maar de echte doctorandus types die alleen maar intelligent blaten ook niet. Dus het is niet zo zwart wit denk ik en iedereen interpreteert het anders.

De types waar ik helemaal in love mee was tikten ver weg juist veel boxen niet aan.

Ik ben ook totally in love geworden op een bezette man, relatief klein, netjes gekleed (altijd nette schoenen met overhemd aan) oud uiterlijk en zwart haar, stug op het eerste oog en best wel niet sociaal in de zin van moeilijk nieuwe contacten leggen............

Terwijl als je mij zou vragen waar val je op. Jeugdig, vlotte open uitstraling, easy going en sociaal en in het ideaalbeeld blond en een soort van surfdude.....dus tjaaa.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 20-12-22 19:06, in het totaal 2 keer bewerkt

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:05

Urbanus schreef:
Misschien... een speeddate avond organiseren met z'n team! Oh jaaaa!

Nee de 2 meest geschikte zijn al bezet en de rest is of heel knap, of heel kinky of heel intelligent maar niet echt het totaalpakket.

Urbanus schreef:
En iemand vinden die aan je ideale plaatje voldoet wil nog niet zeggen dat je ook verliefd wordt op diegene. Ik heb een tijd gescharreld met de jongen op wie ik sinds groep 7 blind verliefd was. Hij tikte iedere box aan, holy macaroni. De seks was goddelijk. Hij was alles. Maar verliefd worden gebeurde gewoon niet.

En mijn huidige lief tikt helemaal niet iedere box aan maar dat was echt liefde op het eerste gezicht. En we zijn vandaag 8 jaar samen en het is echt niet iedere dag zondag, we hebben ook wel een lastige periode gehad samen maar paasei, het klikt gewoon nog steeds. Ook al leest hij geen letter en heeft hij niks met films.

Dat eisenlijstje gooi je toch wel weg als je vlinders krijgt.

Misschien klikt Gail wel als een tierelier met 1 van de collega's. De tweede quote nihiliseert de eerste in mijn ogen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:14

germie schreef:
Jildau schreef:
Echt shocking dat mensen zo denken. Überhaupt dat je mensen ‘laag’ en ‘hoog’ noemt trek ik slecht. Dat staat ook zo totaal los van hoe hard iemand werkt?

Misschien een kijk tip:
https://youtu.be/XPQq3aDADsQ

Daarom staat het ook tussen quotjes. dus niets shockings aan. Ik weet niet hoe je het anders moet noemen, want het is een heel normaal begrip. Niet voor niets heb je dus die reclame voor dating voor hoger opgeleiden ook. En zelfs het cbs spreekt van lager opgeleiden: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/35 ... -loopbanen

Er wordt tegenwoordig liever gepraat van praktisch vs. theoretisch opgeleid.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:18

luxx schreef:
Misschien klikt Gail wel als een tierelier met 1 van de collega's. De tweede quote nihiliseert de eerste in mijn ogen

Oké

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:28

Zo zijn er ook vrouwen die op mannen op hoge posities vallen. Macht erotiseert.

Ik voel me niet aangetrokken tot hoogopgeleide mannen maar knap wel af op echt domme mannen. Die niet normaal Nederlands kunnen schrijven of domme opmerkingen maken. Heel snel klaar mee. Ik vind het fijn om met iemand te praten die wat ‘slimmer’ overkomt en waar ik overeenkomsten mee heb. Qua interesses etc.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:29

Vjestagirl schreef:
germie schreef:
Daarom staat het ook tussen quotjes. dus niets shockings aan. Ik weet niet hoe je het anders moet noemen, want het is een heel normaal begrip. Niet voor niets heb je dus die reclame voor dating voor hoger opgeleiden ook. En zelfs het cbs spreekt van lager opgeleiden: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/35 ... -loopbanen

Er wordt tegenwoordig liever gepraat van praktisch vs. theoretisch opgeleid.

Nou, dat zie ik eigenlijk nog niet. In de media komen die termen echt weinig voor hoor. Als ik google op hoger opgeleid of lager opgeleid, dan vind ik echt recente artikelen van landelijke kranten die deze termen gewoon gebruiken. Dus dat valt wel mee. Ik ben hoger opgeleid, maar met polymeerchemie kun je ook weer van praktisch spreken denk ik. Dus tja, dat is weer niet in een hokje te plaatsen, maar een nerd ben ik niet hoor. Het is soms lastig om een beetje een naam te geven, maar ik zie het niet als beledigen.

Maar wat ik belangrijk vind is dat een man niet direct alleen maar over seks en de fallus praat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:31

germie schreef:
Maar wat ik belangrijk vind is dat een man niet direct alleen maar over seks en de fallus praat.

Maar dat zegt echt precies helemaal niks over het opleidingsniveau.. :n

charootje

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:58

Ik denk dat er nu wel genoeg gezegt is over Hoog en Laag niveau...

Het gaat om de klik die je met iemand hebt en de chemie tussen 2 mensen. Dus je kan een eisenpakket hebben waar de ander aan 'moet' voldoen , als die klik er dan niet is dan heb je nog niks.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:19

Relaxed schreef:
germie schreef:

Maar dat zegt echt precies helemaal niks over het opleidingsniveau.. :n

Precies. En “te lui om te werken” zegt ook echt helemaal niks over opleidingsniveau. En zo zijn er ook mensen die na het VWO vrachtwagenchauffeur zijn geworden omdat ze dat leuk vinden. Ik wil met iemand op hetzelfde “level” zitten en interesses delen maar dat kan ik niet linken aan MBO of HBO of WO.

Ik vind datingsites “alleen voor hoger opgeleiden” dan ook heel bijzonder. Gewoon een verzamelplaats voor kortzichtige mensen. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:00

Ja Germie, dat lijkt me nog extra lastig, iemand vinden die ook aseksueel is. Zeker op tinder, toch een beetje een hook up app.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:07

Er zijn echt wel mannen bij wie seks niet het belangrijkste is en die genoegen nemen met niet zo vaak. Niet elke vent is altijd hitsig. Gelukkig niet zeg.
Ik heb gewoon een hekel aan direct over borsten en billen en seks praten. Dat vind ik echt laag bij de grond en duidt op een lage intelligentie in mijn ogen. Een gesprek over hobbies, werk, evt. politiek voer je eerst zeg maar. Direct van 'hoe vaak wil je het doen?' vind ik echt een direct match opheffen hoor.
Laatst bijgewerkt door germie op 20-12-22 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:09

Nee dat begrijp ik wel, maar helemaal geen seks is het andere uiterste. Lijkt me best lastig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:11

Urbanus schreef:
Nee dat begrijp ik wel, maar helemaal geen seks is het andere uiterste. Lijkt me best lastig.

Dat maak jij er van. Ik vind het gewoon totaal niet belangrijk. Je wordt er geen beter mens van. En ja, ik heb geen problemen met een man die nooit hoeft. En wel problemen met een man die altijd maar wil, dat vind ik echt niet normaal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:11

germie schreef:
Urbanus schreef:

Dat maak jij er van. Ik vind het gewoon totaal niet belangrijk. Je wordt er geen beter mens van. En ja, ik heb geen problemen met een man die nooit hoeft.

Wat maak ik ervan? Jij bent toch aseksueel? Dan lijkt het me best lastig om een man te vinden die ook aseksueel is.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:16

Mag ik niet niet normaal vinden als je niet of bijna nooit seks hebt. Dat vind ik nog veel raarder (en ongezonder) dan iemand die iedere dag, of god forbid, meerdere keren per dag seks wilt of heeft.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:17

Hoezo word je er geen beter mens van? *\o/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:17

Dat maak jij er van. ik noem het wel vaak zo, maar wil niet zeggen dat ik zo iemand zoek, ze mogen best seksueel zijn, maar niet te. Maar nee, geen figuur die maar wil en wil en wil. En die mannen zijn er hoor. Gelukkig wel.
Ik vind het alleen jammer dat Tinder vooral nogal laag bij de grond lijkt te zijn met vooral sekspraat. Dat valt bij mij onder flodderpraat. Maar ik chat nu met iemand over kerstmarkten, IJsland, werk en dat soort dingen. Dat past me veel beter.

Voor degenen die het niet weten, aseksueel is net als homo of lesbo of wat dan ook gewoon een geaardheid zonder enige afwijking en ongeveer 1% van de mensen heeft dat. Ik ben gewoon hetero, maar denk niet in seks en nog meer seks. En ik respecteer daarbij ook alle andere geaardheden.
Laatst bijgewerkt door germie op 20-12-22 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:18

Nou ja, laten we alle seksualiteiten gewoon als 'normaal' beschouwen alsjeblieft :+ Of je nou aseksueel bent of er geen genoeg van kan krijgen, louter met de lichten uit missionarist of wekelijks gangbangs hebt, en alles daartussenin.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:19

De 1 wil vaak de ander niet of af en toe en alles wat daar tussenin zit. Doe wat bij je past al is seksverslaafd zijn ook niet iets wat je zou willen. Leef en laat leven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:19

Maar wat is te? Lijkt me gewoon erg lastig matchen. Je wil ook geen dingen tegen je zin in doen.

Vriendin van mij is ook aseksueel en was getrouwd. Uiteindelijk zijn ze gescheiden omdat zijn behoefte er wel was maar ze te jaloers was om hem dates met anderen te gunnen.

Het is al lastig om met een gemiddeld libido een match te zoeken, laat staan als je bij die 1 procent hoort. Dat lijkt me lastig, dat is alles.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 20-12-22 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:21

BaileyMix schreef:
Nou ja, laten we alle seksualiteiten gewoon als 'normaal' beschouwen alsjeblieft :+ Of je nou aseksueel bent of er geen genoeg van kan krijgen, louter met de lichten uit missionarist of wekelijks gangbangs hebt, en alles daartussenin.

Zo zie ik het ook. Ik ben eigenlijk erg standaard met 'hetero', maar ik respecteer de rest ook. Alleen sommige geaardheden zijn nogal onbekend bij velen en je merkt dat onbekend ook meteen als 'minder' of onbemind gezien wordt.

Wat is te? Kijk, in een relatie zal iemand toch wel eens minder vaak willen dan een ander. Altijd nee zal niet goed zijn denk ik. Maar altijd tegen de zin in ook niet. DAar moet je een middenweg in vinden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:22

Raar vind ik het niet perse. Ik ken heel veel stellen die op dat gebied ingekakt zijn en dat beide prima vinden. Als het voor ze werkt dan is het helemaal prima.

Al vind ik het zelf wel belangrijk. Het zorgt toch voor een bepaalde connectie ofzo met je partner. En het kan idd ook een goeie uitwerking op je humeur hebben :Y)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:22

Urbanus schreef:
Maar wat is te? Lijkt me gewoon erg lastig matchen. Je wil ook geen dingen tegen je zin in doen.

Ik denk dat als het je leven in negatieve zin beïnvloed het te is. Ook is het wel handig om met je partner toch wel een soort hetzelfde level te zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:23

Peelie schreef:
Mag ik niet niet normaal vinden als je niet of bijna nooit seks hebt. Dat vind ik nog veel raarder (en ongezonder) dan iemand die iedere dag, of god forbid, meerdere keren per dag seks wilt of heeft.
Gelukkig is jouw (vrij ongefundeerde en niet van enige kennis getuigende) mening in deze totaal niet van belang. :)

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:26

germie schreef:
Urbanus schreef:

Dat maak jij er van. Ik vind het gewoon totaal niet belangrijk. Je wordt er geen beter mens van. En ja, ik heb geen problemen met een man die nooit hoeft. En wel problemen met een man die altijd maar wil, dat vind ik echt niet normaal.

Oei, dan weet ik niet of Tinder de juiste app is als je een beetje keuze wil hebben. Er zijn ook apps die wat minder de reputatie van hook-up app zijn.

Daarnaast is vaak zin hebben in seks denk ik veel gebruikelijker dan helemaal geen zin hebben in seks en ook helemaal niet per se gerelateerd aan intelligentie. Ik heb een ex die superslim is en heel rustig lijkt, maar die kon de hele dag door wel zegmaar. <<)

Aseksueel zijn is natuurlijk niks mis mee, maar als je een partner zoekt die ook aseksueel is of echt maar heel af en toe seks wil dan is het denk ik wel goed om te weten dat het wat meer om een minderheid gaat en ik denk al helemaal op Tinder.

Ik weet ook niet of je per se moet willen communiceren dat je iemand zoekt die hoger opgeleid is. Je kan bijvoorbeeld ook zeggen dat je goede gesprekken heel erg waardeert en dat je dat ook graag met een partner zou willen, bijvoorbeeld.